Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Brake linings
Čaute,
prosím Vás, čeká mne výměna destiček a zřejmě asi i kotoučů, chci se zeptat, musí se měnit i předmětná čidla ? Chápu to tak, že pokud dojde až k hlášce "check brake linings", tak asi ano,bo se čidla poškodí,že? A je na jedné nápravě vždy jen jedno čidlo? Nebo jsou na obou stranách , na obou nápravách tzn. 4ks?
Co se týče brzd. dílů, vybral jsem ATE PowerDisc +ATE desky, je to správná volba? Do originálů se mi investovat nechce, nevěřím tomu, že by byly o tolik kvalitnější......
Při té příležitosti vyměním i brzdovku, stačí DOT 4 nebo je lepší dát DOT 5.1?
Jo auta jsou E39 520i M54 125kW touring a E39 530d 142kW taktéž touring, obojí r.v.2001
děkuji moc za rady!!!
prosím Vás, čeká mne výměna destiček a zřejmě asi i kotoučů, chci se zeptat, musí se měnit i předmětná čidla ? Chápu to tak, že pokud dojde až k hlášce "check brake linings", tak asi ano,bo se čidla poškodí,že? A je na jedné nápravě vždy jen jedno čidlo? Nebo jsou na obou stranách , na obou nápravách tzn. 4ks?
Co se týče brzd. dílů, vybral jsem ATE PowerDisc +ATE desky, je to správná volba? Do originálů se mi investovat nechce, nevěřím tomu, že by byly o tolik kvalitnější......
Při té příležitosti vyměním i brzdovku, stačí DOT 4 nebo je lepší dát DOT 5.1?
Jo auta jsou E39 520i M54 125kW touring a E39 530d 142kW taktéž touring, obojí r.v.2001
děkuji moc za rady!!!
pro upresneni, je jedno cidlo na naprave. Proti okruhu, tzn ze na kazde naprave na jinem kole. jinak pro davani pozor pro ostatni, stalo se mi ze se z nejakeho duvodu se vice sjizdelo jedno kolo s destickou na ktere prave cidlo nebylo, a uz jsem mel desky akorat ale jeste neprasklo to cidlo na druhem. No a stalo se mi ze jsem driftoval v jednom lomu kde byl perfektni povrch, no a ona desticka (vnitrni) praskla a normalne vypadla po pulkach z kola, coz jsem samo nevedel. piskalo to ale to jsem si prave myslel ze je to kaminek z toho lomu. No a po mesici jezdeni a sundani kola, jsem zjistil ze ta vnitrni deska co vypadla skrze trmen prodrela zevnitr celej kotouc. Vysledek byl davani new kotoucu a desek na predek, tocit nowe na hranici ojeteho se mi zdalo pikacovina, tak jsem dal radeji new, samo moje blbost - priste budu radeji kontrolovat pokazde.....
muze se stat..
muze se stat..
jeste jednou, nevite jestli je pripravena kabelaz i na tom druhem kole kde cidlo neni? Ze by clovek to cidlo nacpal i na ostatni kola..Sice by to asi stejne nevyresilo ten muj prob. protoze to cidlo (estli se nepletu) je jen na vnejsi strane. Tj kdyz se neco vym.da na vnitrni desticce, nic to nehlasi.
a co nabastlit cidlo i na tu vnitrni??
predpokladam ze to uz je asi utopie, ale eliminovalo by to tento problem, kdy clovek vubec nemusi tusit co sedeje s vnitrni destickou...


predpokladam ze to uz je asi utopie, ale eliminovalo by to tento problem, kdy clovek vubec nemusi tusit co sedeje s vnitrni destickou...
Příprava určitě nikde není, nepočítá se s tím, že by se desky opotřebovávaly rozdílně (kromě předek/zadek). Je jedno vpředu a druhé vzadu, jak je tu uvedeno.
Pokud půjdeš do bastlu, stačí nakoupit čidla i na ostatní desky (držák čidla mají zpravidla všechny desky, jsou záměnné) a připoj je SÉRIOVĚ ke dvěma origo čidlům. To splní Tvůj požadavek na všechny desky...
Připomínám, spoje dělej uvnitř auta, jinak se z toho za čas zblázníš...
Někdy se stane (vlastní zkušenost), že čidlo jen problikne při prudkém brzdění. Okamžitě jsem vyměnil desky (byla k tomu konstelace) a použil jsem staré čidlo a OK. Pokud svítí pořád, musí se vyměnít, je mechanicky probroušené (jsou tam jen dva kontakty, které se obroušením kotouče rozpojí). Na 39ce stačí vyměnit čidlo, cca po 50 km kontrolka sama zhasne.
Při koupi obložení je dobré zjistit, co sada obsahuje. Někteří výrobci mají sadu včetně čidel, jiní bez...
Pokud půjdeš do bastlu, stačí nakoupit čidla i na ostatní desky (držák čidla mají zpravidla všechny desky, jsou záměnné) a připoj je SÉRIOVĚ ke dvěma origo čidlům. To splní Tvůj požadavek na všechny desky...
Připomínám, spoje dělej uvnitř auta, jinak se z toho za čas zblázníš...
Někdy se stane (vlastní zkušenost), že čidlo jen problikne při prudkém brzdění. Okamžitě jsem vyměnil desky (byla k tomu konstelace) a použil jsem staré čidlo a OK. Pokud svítí pořád, musí se vyměnít, je mechanicky probroušené (jsou tam jen dva kontakty, které se obroušením kotouče rozpojí). Na 39ce stačí vyměnit čidlo, cca po 50 km kontrolka sama zhasne.
Při koupi obložení je dobré zjistit, co sada obsahuje. Někteří výrobci mají sadu včetně čidel, jiní bez...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.