
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Nastavení ruční brzdy E39
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1540
- Kontaktovat uživatele:
cau musi nejdriv povolit obe lana v aute.posun sedadlo ridice uplne dozadu a pod rucni pakou odmontuj ten kryt (jsou tam tri srouby jeden nahore dva na boku).po demontazi paken zasroubuj samostav na doraz.po montazi novych paken nasad kotouce a jakoukoliv dirou od srubu budes sroubovakem sprtat tak dlouho az se kotouc prestane tocit.(dira musi byt smerem dolu a budes vytacet ten samoatv).pak nasprtas zhruba pul otacky spatkz aby sel kotouc volne.pak doladis chod rucni brzdy v aute na lanech a to je vse.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 310
- Registrován: ned 20.03.2005 01:00
- Bydliště: Mar. Lázně
- Klubové ID: 1712
- Kontaktovat uživatele:
Nevadi pokud nezaflekuje. Kdyz auto po zatazeni sedne na prdiznu a zpomaluje staci to. Daleko dulezitejsi je aby brzdila obe kola stejne. I na STK koukaji zda maji obe kola stejnou brzdnou silu. Jestli vice ci mene je tak nejak sumak. Ale kazdopadne brzdit to musi. Rucka neni na to aby zastavila auto ale aby se ti samovolne nerozjelo /coz neplati u ATM/. A pokud chces smykovat utahni si lana pod ruckou nebo stavitka v bubnech.
tak ja jedný straně vypadlá čelist z toho upevnovacího šroubu s pružinkou,,,jeden ten ježek úplně povolenej ,proto nešel povolit poněvadž se nechytl do závitu...vše jsem promazal ,protahnul ty ježkovy závity...výsledek = nejprve jsem to povolil na lankách,pak to sundal..nastavil na čtvrtej zub na páce a dotah lana,,ježky nastavil zhruba na polovic zívtu,ale nestojí v kopci...jediná možnost bude asi dotahnout toho ježka eště o tři závity a pak už nevim..bubny jsou v poho..niajk opotřebený ,,žádná vydřená drážka...nevim dělám něco špatně...
asi už jen ten ježek no..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1540
- Kontaktovat uživatele:
A co ta rolna(5) ta chodí v pohodě. tam to taky zlobí.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ake_shoes/
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ake_shoes/
tem mehanismus jsem pnul a povoloval šrůbovákem a pohoda,,nesekal se..normálně jsem ho napnul a vrátil se...vše to jsem promáznul...Horys píše:A co ta rolna(5) ta chodí v pohodě. tam to taky zlobí.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/T ... ake_shoes/
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1540
- Kontaktovat uživatele:
Jedno to není ten postup musíš dodržet když to uděláš třeba obráceně tak se to na vzájem nenaladí,Za1 musíš vimezit vuli mezi paknama a bubnem a 2 pak to doladíš na lanech.(Za peředpokladu že je vše funkční Lanovody,ty rolny,pružiny,seřizovací šroub,pakny a kotouče)
Na příklad-když nepovolíš ty lana a jenom to seřídíš na kotoučích tak ti bude ruční brzdit jenom dozadu a do předu né.
Na příklad-když nepovolíš ty lana a jenom to seřídíš na kotoučích tak ti bude ruční brzdit jenom dozadu a do předu né.
můžeš mi říct důvod prosím...
jde o to ,že se bojim toho že i když to na tom napínáku napnu co to půjde a pak dotahnu lanovody,,tak to stejně nepůjde ...jo a eště jedna věc lanka jsou vždy dotažena až na doraz.víc nejdou začne se protáčet ta kostka...
a eště jedna věc pokud to tedy nastavim naplno na tom napínáku a kotouč nasadim ,,a pak lanovod nastavim na čtvrtej zub a dotahnu co to půjde mělo by to být ok??za všech těch předpokladů??
jde o to ,že se bojim toho že i když to na tom napínáku napnu co to půjde a pak dotahnu lanovody,,tak to stejně nepůjde ...jo a eště jedna věc lanka jsou vždy dotažena až na doraz.víc nejdou začne se protáčet ta kostka...
a eště jedna věc pokud to tedy nastavim naplno na tom napínáku a kotouč nasadim ,,a pak lanovod nastavim na čtvrtej zub a dotahnu co to půjde mělo by to být ok??za všech těch předpokladů??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 230
- Registrován: sob 05.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1540
- Kontaktovat uživatele:
Tak za prve když seřizuješ ten napínak tak s kotoučem (dělá se to přes díru kolovího šrubu)a až se kotouč netočí a pak ho o pul otáčky povolíš (aby zustala nepatrná vůle při povolení ruční brzdy jinak to bude brzdit pořád)a ty lana se seřizuji kdiž je ruční brzda dole (ne zatáhla na 4 zuby) a jestli ti to ani takhle nebude brzdit tak je tamněco špatně složený a nebo vadný díl. Pak skus sundat kotouč a at ti někdo tahá za ruční brzdu a podívej se jak chodijou ty pakny a hlavně ta rolna do které je to lanko.
no to jsem potřeboval slyšet...je to dost na pitvora to utahovat když je páka dole....ale jo zkusim to jutro pořešit...už bez sundání kotoučů...teda pokuzd to bude ok..díky.
jako určitě to chod má,,to bych to nezpomaloval při zatažení...nebo před garáží nezastavil na ručku,,bez ručky bych kousek popojel...to chodí..jen to chce ten správnej postup.
jako určitě to chod má,,to bych to nezpomaloval při zatažení...nebo před garáží nezastavil na ručku,,bez ručky bych kousek popojel...to chodí..jen to chce ten správnej postup.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Podle ETK se mají povolit lanovody, dotáhnout rozpínák dírou pro šroub - natvrdo a pak odtočit několik zubů, aby to nepřibržďovalo a pak si to dotáhneš na lanovodech. Taky mi nebrzdila (nepoužívám jí). Po rozebrání všude rez, vyčištění, namazání, dotažení a nakonec jsem prošel i na STK.
Jinak když ji zatáhneš tak auto má zpomalit a zastavit, né zaflekovat. Doporučují auto rozjet na 40 Km/h a zabrzdit ručkou až do zastavení.
