Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Volnoběh E34
libovka píše:Volnoběch u benzínového motoru štelovat NELZE.Pokud šroubkem na klapce zvíšíš volnoběh jednotka ho zase sníží zpět.
Koukni se spíš jestli ti funguje regulátor volnoběhu nebo jestli ti to někde nepřisává falešný vzduch.
Takže jednotka si bere z čidel data, a z těch "dělá" volnoběh. Ale který čidla to jsou?
Ten volnobězné veltil sem čistil, ale jestli je KO, tak to nevím. Ale kdyby byl, tak by nedržel správný otáčky na studeným motoru, ne?
to elektrik : motor mě taky běží rovnoměrně, akorát jak jsou ty nízký otáčky, tak mám vždycky pocit, že vyřadím a chvípne to. Taky se mi to už párkrát stalo. Trošku po vyřazení zakolísaly, a najednou bylo ticho....
chcipnout by to nemelo takze se nedivim ze to resis. Jako prvni se podivej jestli mas dobre nastavenej snimac otevreni skrtici klapky. kdyz lehce zatahnes za lanko od plynu musi v nem cvaknout. Pak si dej do sklenicky benzin, vezmi stetec a vsechny spoje za klapkou ve smeru k motoru potri benzinem. Delej to za behu motoru. Pokud se zmeni chod motoru behem toho potirani tak tam kde si prejel naposled je netesnost a ta to muze delat. Pak napis jak si dopad:)
Timhle se tak nějak začne,ale samozřejmě že závada může bejt ještě jinde. Za studena to běží asi dobře takže čidlo teploty bude asi v pořádku.
Taky to chce vědět jestli na volnoběh jdou všechny válce.
když zapneš světla nebo klimatizaci nechcípne to?
Timhle se tak nějak začne,ale samozřejmě že závada může bejt ještě jinde. Za studena to běží asi dobře takže čidlo teploty bude asi v pořádku.
Taky to chce vědět jestli na volnoběh jdou všechny válce.
když zapneš světla nebo klimatizaci nechcípne to?
O netěsnosti sem už taky přemýšlel. S tím potíráním to vyzkouším, akorát budu muset na pumpu pro dvě deci
Nevím, jestli je to rukama, ale nějak se ni nedaří poznat, jestli ten volnoběžné ventil vrní nebo ne.
Ten smínač taky vyzkouším. Na volnoběh jedou všechny válce. nám komplet nevý kabely i svíčky, a všechny jsem testoval.
Odběr elektřiny mi to nikdy nezastavil. Sice to mírně poklesne, ale nezastaví se to. Naštěstí.

Nevím, jestli je to rukama, ale nějak se ni nedaří poznat, jestli ten volnoběžné ventil vrní nebo ne.
Ten smínač taky vyzkouším. Na volnoběh jedou všechny válce. nám komplet nevý kabely i svíčky, a všechny jsem testoval.
Odběr elektřiny mi to nikdy nezastavil. Sice to mírně poklesne, ale nezastaví se to. Naštěstí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 415
- Registrován: pát 06.04.2007 00:00
- Bydliště: Havířov
- Kontaktovat uživatele:
sqeezer píše:Jde o to, že volnoběh je strašně nízko. Jak se zahřeje, spadne pod 600 ot/min.
Takže by to mohlo jít nastavit na diagnostice?
Tou škrtící klapkou si moc nepomůžu. Zvedne se tím spotřeba a pak se nedá brzdit motorem, protože bych ji musel otevřít moc..
Spis nez zvedat volnobeh nasilne, zjisti kde je skutecny problem ... Mas dost chladici kapaliny ? .. me takhle otacky padaly kdyz jsem ji dost nemel .. motor mel teplotu jen mirne zvysenou, ale po doliti a odvzdusneni se vse spravilo a otacky kolem 750ot/min..


taky by mě to zajímalo, jak se tohle vyřeší, sice nemám ten stejný problém, mě spíše volnoběh kolísá, když je motor studený tak to skoro vypadá, že motor chvílemi "zdechne", ale jen když je motor studený hned po nastartování, ale pak se stačí rozjet a když po pár metrech, kdy motor běžel v otáčkách kolem 2tis zastavím a nechám volnoběh, tak je to relativně ok, když je motor teplý (nebo po nastartování prošel vyššími otáčkami než je na volnoběh) tak otáčky drží kolem těch 800, ale ručička otáčkoměru osciluje v milimetrových rozdílech a zvenku to jde u výfuku slyšet, jak ten volnoběh není na 100% stálý, myslíte, že to bude tím volnoběžným vent. nebo čidlem?
sqeezer píše:Jde o to, že volnoběh je strašně nízko. Jak se zahřeje, spadne pod 600 ot/min.
Takže by to mohlo jít nastavit na diagnostice?
Tou škrtící klapkou si moc nepomůžu. Zvedne se tím spotřeba a pak se nedá brzdit motorem, protože bych ji musel otevřít moc..
pak tam zrejme mas jinou zavadu,zkus diag..
V případě,že volnoběžný ventil je OK a sací větev je těsná a škrtící klapka nastavená a moto jde na všech šest, tak bych zkusil v tom momentě jak spadnou volnoběžné otáčky na tich tvých 600ot/min, odpojit čidlo teploty pro řj motoru.A v případě,že se zvýší tak je problém v tomhle čidle.Stává se,že čidlo v určitém teplotním pásmu kecá a i diagnostika to nezjistí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 2587
- Registrován: stř 12.02.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
No koukám motor dotaz na M20 tam je šoub kde s tímhejbat, lajcky jak dosedne škrtící klapka. Samozřejmě volnoběžák taky. OK čistíme, pro šetřílky koupíme starej a bojujeme, osvečená metaoda mám BMW a koupím za ranu novej a je klid. No takže co, čistíme a u¨vidíme, u ty M20 se tomu rochu pomůže. Důležitý, kolik naliráno, kdy jsi měnil svíčky, co váha vzduchu, netěsnosti v sní a v podtlaku atd