Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39, 523i chlazení - dotaz
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&start=15
Takže tohle výborný povídání jsem nenašel. Já idi... zřejmě připojoval těch 12V na samici. To je ta část konektoru s "kolíkama", že?
No já se picnu. Zdálo se mi, že od té druhé části konektoru vedou jinak barevný kablely...
Takže zpět - 12V připojím na část konektoru s pinama (ne s kolíkama).
Nemůže to být obráceně? Je to divný, nebo jsem barvoslepej...
Takže tohle výborný povídání jsem nenašel. Já idi... zřejmě připojoval těch 12V na samici. To je ta část konektoru s "kolíkama", že?
No já se picnu. Zdálo se mi, že od té druhé části konektoru vedou jinak barevný kablely...
Takže zpět - 12V připojím na část konektoru s pinama (ne s kolíkama).
Nemůže to být obráceně? Je to divný, nebo jsem barvoslepej...
Včera jsem si podle BC testoval teplotu chladídí kapaliny během jízdy.
Viska je OK - spustí cca při 103 stupních.
Jedu na pětku, 2 - 3 tis. ot., motor má teplotu 99-100 stupňů. Menší kolona, chvíle popojíždění - teplota až 104 stupňů. Termostat novej (předtím se to moc chladilo!!) . Je možný, aby se motor (bez funkční el. vrtule) takhle ohřál? Venku bylo 8stupňů.
Kolik je provozní teplota motoru? 90?
Díky za Vaše rady.
Viska je OK - spustí cca při 103 stupních.
Jedu na pětku, 2 - 3 tis. ot., motor má teplotu 99-100 stupňů. Menší kolona, chvíle popojíždění - teplota až 104 stupňů. Termostat novej (předtím se to moc chladilo!!) . Je možný, aby se motor (bez funkční el. vrtule) takhle ohřál? Venku bylo 8stupňů.
Kolik je provozní teplota motoru? 90?
Díky za Vaše rady.
Nazdar Susi, koukam žes tu teplotu ještě nepořešil.Zatim u všech BMW mě teplota držela vždycky čistej střed budíku ani o ťuk víc.To je nějakejch 90 stupňů. 104 už je dost.Nemáš fouklý těsnění nebo něco?Asi bych termostat raději vyndal aby se to tak nehřálo než přídeš na závadu.Pak se to zas studený nesmí moc honit.
Neměl jsem čas, ale auto stálo... Taky mám ručičku jak přibitou, v téhle poloze je od 75 - 1?? stupňů. Těsněním to podle mě nebude, spíš mě napadá, jestli neselhává vodní pumpa, nebo váha vzduchu (chudá směs). Nebo jestli ten novej termostat nemůže být špatnej...
Fakt nevím.
A pokud se mýlím a vše je v pořádku, tak je ta el. vrtule sakra hodně důležitá...
Fakt nevím.
A pokud se mýlím a vše je v pořádku, tak je ta el. vrtule sakra hodně důležitá...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Já mám novej termostat, a jakmile se to ohřeje tak se to drží přesně na 92° (na tolik stupňu je i ten termostat) odchylka tak max.1° při klidné jízdě ve městě, viscu mám teď vyndanou, ale na léto si tam zas prdnu.
Spíš bych ti poradil až se ti to začne zas hodně hřát, tak zastavit a podívat se pod kapotu na chladič a sáhnout si na horní hadici, ta bude určitě horká... ale pak i na spodní na druhé straně, když bude horká uplně stejně jako ta horní tak asi nestíhá chlazení, zanešenej chladič, když bude o dost chladnější tak bych to viděl na vadnej termostat nebo pumpa.
V tomhle počasí při popojiždění po městě nebo pár km trase mám tu spodní hadici skoro ledovou, takže to chladí až až.
Spíš bych ti poradil až se ti to začne zas hodně hřát, tak zastavit a podívat se pod kapotu na chladič a sáhnout si na horní hadici, ta bude určitě horká... ale pak i na spodní na druhé straně, když bude horká uplně stejně jako ta horní tak asi nestíhá chlazení, zanešenej chladič, když bude o dost chladnější tak bych to viděl na vadnej termostat nebo pumpa.
V tomhle počasí při popojiždění po městě nebo pár km trase mám tu spodní hadici skoro ledovou, takže to chladí až až.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1663
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
U novějších bmw mě štve,že teploměr ukazuje OK i když to není úplně pravda.To u starého při jízdě z kopce klesla 1-2mm,po zátěži vylezla o 1-2mm.To je u nových potlačeno,aby pan řidič nebyl rozptylován.
Od toho je to měřák ,aby ukazoval skutečnost.To samé ukaz. okamžité spotřeby,při volnoběhu spadne na nulu.Nesmysl.Měrení teploty čekem taky není tak úplně přesný,+/- pár st C.Jinak elektr.větrák je jenom nouze,když nefunguje visco.Ta to musí uchladit vždy.Zrovna tak mi vadí,že alespoň silnější modely nemají standartně teplotu/tlak oleje,když kdejaký italský nebo španělský krám to má.Není to jen frajeřinka.Na st. autě jsem měl teploměr oleje, a je dlouho,než se ohřeje ,ne jak voda.
Od toho je to měřák ,aby ukazoval skutečnost.To samé ukaz. okamžité spotřeby,při volnoběhu spadne na nulu.Nesmysl.Měrení teploty čekem taky není tak úplně přesný,+/- pár st C.Jinak elektr.větrák je jenom nouze,když nefunguje visco.Ta to musí uchladit vždy.Zrovna tak mi vadí,že alespoň silnější modely nemají standartně teplotu/tlak oleje,když kdejaký italský nebo španělský krám to má.Není to jen frajeřinka.Na st. autě jsem měl teploměr oleje, a je dlouho,než se ohřeje ,ne jak voda.
V pátek jsme vyrazili na víkend. Když mi po 10km klidné jízdy vyskákala teplota na 105C (ručička v půlce), zastavil jsem a osahal ty hadice k chladiči - horní vařicí, spodní vlažná. Chladič je OK, ale netočí se voda. Je to čimdál horší. Když jsem tak bezradně koukal na ty hadice, napadla mě spásná myšlenka - topení. Se zapnutým topením jsme dojeli dalších 30km, přitom teplota motoru byla mezi 90-98C a v neděli zpět.
Vzhledem k novému termostatu se přikáním k pumpě...
Je paradox, že se auto může takhle přehřívat a přitom na to ničím neupozornit (BMW!). Kdybych nebyl šťoura a nepátral po tom hučení(visca), nejspíš bych si vesele dál jezdil s ručičkou v půlce a morotem na 110C... Znám spoustu tech. antitalentů, který by to vůbec nerozhodilo.
Od doby, co jsem poprvé zaslechl viscu, jsem najezdil přes 1.000km a občas jsem to i přišlápl. Nikdy se mi ale ručička ani nepřiblížila k druhé čárce, tak jsem tu palici snad moc nepotrápil....
p.s.: každému doporučuju jednou za čas udělat během jízdy test 7.0 na BC. Možná nemáte ani tucha, že Váš mazlík není v pořádku...
Vzhledem k novému termostatu se přikáním k pumpě...
Je paradox, že se auto může takhle přehřívat a přitom na to ničím neupozornit (BMW!). Kdybych nebyl šťoura a nepátral po tom hučení(visca), nejspíš bych si vesele dál jezdil s ručičkou v půlce a morotem na 110C... Znám spoustu tech. antitalentů, který by to vůbec nerozhodilo.
Od doby, co jsem poprvé zaslechl viscu, jsem najezdil přes 1.000km a občas jsem to i přišlápl. Nikdy se mi ale ručička ani nepřiblížila k druhé čárce, tak jsem tu palici snad moc nepotrápil....
p.s.: každému doporučuju jednou za čas udělat během jízdy test 7.0 na BC. Možná nemáte ani tucha, že Váš mazlík není v pořádku...
Další nedořešenou věcí je ta nefunkční el. vrtule. Teď už vím, že na ní můj problém nestojí ale stejně ji musím dát co nejdřív do kupy. O víkendu jsem připojil napětí na samce (piny) a vrtule se neroztočila na žádnou rychlost.
Nevím v čem je zakopanej pes. Vrtule se dá normálně protočit, zadřená zřejmě není. Budu to muset asi rozhodit, jestli není někde cvaklej kabel nebo tak...
Pak zas písnu a proberem to.
Nevím v čem je zakopanej pes. Vrtule se dá normálně protočit, zadřená zřejmě není. Budu to muset asi rozhodit, jestli není někde cvaklej kabel nebo tak...
Pak zas písnu a proberem to.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Takže teď můžeš sundat viscu, ale je tam levý závit a protáčí se to sposlu s pumpou, tak možná budeš muset udělat nějaký přípravek na zamezení protáčení pumpy abys to povolil.
Pak sem sundal plastový dekl za chladičem aby tam bylo místo.
Dál stačí vycucnout tak 2l vody z expanzky aby hladina klesla pod úroveň pumpy a nevyteklo to na zem po demontáži.
Oddělá se plastová řemenice a pod ní tam jsou 4 šrouby stačí povolil a vytáhnout pumpu a mrknout na ni jesli je OK, neprotáčí nebo jestli tam nemáš náhodou ještě starou z plastovou vrtulkou, která se ráda protáčí na osičce.
Pak sem sundal plastový dekl za chladičem aby tam bylo místo.
Dál stačí vycucnout tak 2l vody z expanzky aby hladina klesla pod úroveň pumpy a nevyteklo to na zem po demontáži.
Oddělá se plastová řemenice a pod ní tam jsou 4 šrouby stačí povolil a vytáhnout pumpu a mrknout na ni jesli je OK, neprotáčí nebo jestli tam nemáš náhodou ještě starou z plastovou vrtulkou, která se ráda protáčí na osičce.
Odvzdušňoval jsem asi 3x tím odvzdušňovacím šroubkem na vrchní hadici. Vypustil jsem kapalinu, spodem vyndal chladič
, plastovaj kryt viscy, odšrouboval plastovou vrtuli viscy a vyměnil termostat.
Termostat jsem neštudoval, ani nezkoušel. Byl to nějakej francouzkej za 400,- a objednával jsem ho přímo na 523i.
Termostat jsem měnil, protože se to moc chladilo - cca 65 až 70C.
Myslíš, že by to mohlo být špatně odvzdušněný? ? ...fungovalo by topení?? ...To totiž frčí parádně.

Termostat jsem neštudoval, ani nezkoušel. Byl to nějakej francouzkej za 400,- a objednával jsem ho přímo na 523i.
Termostat jsem měnil, protože se to moc chladilo - cca 65 až 70C.
Myslíš, že by to mohlo být špatně odvzdušněný? ? ...fungovalo by topení?? ...To totiž frčí parádně.
No ja bych to videl na dve mozne zavady.
1.) vodni pumpa. BMW montuje plastove vrtulky na ocelovou hridelku. Dost casto se vrtulka od hridelky utrhne a pak necerpa a motor se prehriva.
2.)Tesneni pod hlavou nebo praskla hlava. Kdyz povolis zatku od exp. neleteji nahoru bubliny? Kdyz je motor studeny a povolis exp. je tam tlak? Hadice jsou mekke nebo jako beton?
1.) vodni pumpa. BMW montuje plastove vrtulky na ocelovou hridelku. Dost casto se vrtulka od hridelky utrhne a pak necerpa a motor se prehriva.
2.)Tesneni pod hlavou nebo praskla hlava. Kdyz povolis zatku od exp. neleteji nahoru bubliny? Kdyz je motor studeny a povolis exp. je tam tlak? Hadice jsou mekke nebo jako beton?