Včera, při projíždění Prahou (a hustějším provozu) jsem zjistil, že vrtule za chladičem, která je permanentně v chodu, jakoby najednou zvýšila svoje otáčky, které jsou v závislosti na otáčkách motoru. Při středních otáčkách už začínala poměrně hlasitě hučet. Když to nadnesu, tak jakoby najednou zařadila dvojku
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39, 523i chlazení - dotaz
Přátelé, mám dotaz.
Včera, při projíždění Prahou (a hustějším provozu) jsem zjistil, že vrtule za chladičem, která je permanentně v chodu, jakoby najednou zvýšila svoje otáčky, které jsou v závislosti na otáčkách motoru. Při středních otáčkách už začínala poměrně hlasitě hučet. Když to nadnesu, tak jakoby najednou zařadila dvojku
a zrychlila, aby víc tlačila vzduch.... Venku bylo 18 stupňů a motor se zřejmě začal ohřívat víc, než obvykle. Auto mám od zimy, takže jsem se s tímhle ještě nesetkal. Po zchlazení motoru - vše jako před tím.
Je to zvláštní. Je to tak? Díky.
Včera, při projíždění Prahou (a hustějším provozu) jsem zjistil, že vrtule za chladičem, která je permanentně v chodu, jakoby najednou zvýšila svoje otáčky, které jsou v závislosti na otáčkách motoru. Při středních otáčkách už začínala poměrně hlasitě hučet. Když to nadnesu, tak jakoby najednou zařadila dvojku
Myslel jsem si, že to nebude porucha...
Díky moc za info. Prostě Bavko- neustále mě překvapuje.
Jinak doufám, že s tou palicí nebudeš mít velký patálie. Myslel jsem, že na benzínech nepraskaj, asi se přehřívala...
Aby to nebylo tak jednoduchý, tak mě pro změnu nespíná el. vrtule před chladičem klimy. Začal jsem mít podezření nedávno, když jsem zjistil, že v pracovním prostoru téhle vrtule je dost nalítanýho lupení - kdyby alespoň občas sepla, lupení by muselo být na sr....
Když jsem včera sledoval výkon té permanentní vrtule (po zahřátí), tak nevím nevím, jestli druhá el. vrtule má vůbec nějakej význam...
Na druhou stranu je tam ta el. vrtule kvůli klimě, takže si říkám, co se stane, až si jí za chvilku začnu pouštět... To se mi ten chladiž rozpálí do červena??? Musím s tím něco udělat.
Jinak doufám, že s tou palicí nebudeš mít velký patálie. Myslel jsem, že na benzínech nepraskaj, asi se přehřívala...
Aby to nebylo tak jednoduchý, tak mě pro změnu nespíná el. vrtule před chladičem klimy. Začal jsem mít podezření nedávno, když jsem zjistil, že v pracovním prostoru téhle vrtule je dost nalítanýho lupení - kdyby alespoň občas sepla, lupení by muselo být na sr....
Když jsem včera sledoval výkon té permanentní vrtule (po zahřátí), tak nevím nevím, jestli druhá el. vrtule má vůbec nějakej význam...
Na druhou stranu je tam ta el. vrtule kvůli klimě, takže si říkám, co se stane, až si jí za chvilku začnu pouštět... To se mi ten chladiž rozpálí do červena??? Musím s tím něco udělat.
-
wEnC
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
Jsem se právě divil, jak se ti to může v tomhle ještě chladném počasí začít přehřívat tak, že že sepne viska. Ale když ti nejde el. vrtule před chladičem, tak už mi to je jasné. Alespoň víš, že ta vrtule na motoru je v pořádku a tentokrát tě zachránila před uvařením. Ale tu elektrickou si oprav nebo radši nezapínej klimu po městě...
Ja sem shodou okolnosti taky mel tu el.vrtuli nefunkční a tady na foru mi poradili ....takźe to vyskoušej takto:většinou to bývaji odpory na tři rychlosti té vrtule_odpoj konektor který vede od te vrtule je někde schovaný za narazníkem a připoj na něj baterku minus dej (ted pŕesně nevim ktera barva kabelu v konetoru to je ale myslim hněda)_a pak plus davej postupně na zbivajici tři nejslapsi kabel v konektoru je pomala rychlost silnější kabel druhá rychlost a nejtlustší je ta rychlost pŕi kterym ti auto odlítne-) pokud se ti po postupnem pripojovaní plusoveho polu na tyto tři rychlosti na některé vrtule nerozběhne tak by to mohli být ty odpory.jinak se neboj špatného zapojení přinejhoršim odpalíš pojistku.Mě s téch tří šla pouze jedna.Pak bys musel koupit Repair kit na tu vrtuli prodaj ti ho v každém BMW servisu a stoji 1200kc a ty odpory jsou vidět za tou vrtulí dvě kostičky a jdou od nich ty draty do konektoru.
-
Birkoff
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Je to v podstatě jak píše dafson. Napsal jsem tady kolem toho hodně, zkus pohledat (barvy drátů,zapojení relátek,pojistek, atd.).
Jinak tenhle postup platí pro před FL (asi) vrtule=rychlost se mění předřadnými odpory (jen 3rychlosti). Někdo mi psal, že má vrtuli jen třídrátovou a ta má asi otáčky řízené frekvenčně (pravděpodobně).
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... tule+klima
Jinak tenhle postup platí pro před FL (asi) vrtule=rychlost se mění předřadnými odpory (jen 3rychlosti). Někdo mi psal, že má vrtuli jen třídrátovou a ta má asi otáčky řízené frekvenčně (pravděpodobně).
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... tule+klima
Dneska jsem vyjel...
Praha, střední provoz, venku 15 stupňů, žádná prudká jízda, ručička teploměru celou dobu jak přibitá na polovině a ta viska chvilku točí, chvilku netočí, zas jo a ne...
Příjde mi, že si žije svým vlastním životem.
Zajímalo by mě, při jaké teplotě motoru by se měla sepnout... Jestli se za normálních okolností dřív roztočí el. vrtule, nebo viska.
Jeden známej mi říkal, že auta bez klimy vůbec el. vrtuli nemají- to se jim ta viska takhle furt zapíná?? Jízda s tím je nicmoc, ubírá výkon.

Praha, střední provoz, venku 15 stupňů, žádná prudká jízda, ručička teploměru celou dobu jak přibitá na polovině a ta viska chvilku točí, chvilku netočí, zas jo a ne...
Příjde mi, že si žije svým vlastním životem.
Zajímalo by mě, při jaké teplotě motoru by se měla sepnout... Jestli se za normálních okolností dřív roztočí el. vrtule, nebo viska.
Jeden známej mi říkal, že auta bez klimy vůbec el. vrtuli nemají- to se jim ta viska takhle furt zapíná?? Jízda s tím je nicmoc, ubírá výkon.
Tak jsem to četl letem světem.El. vrtule se spíná při zapnutí klimy a spíná se tak nějak nepravidelně v závislosti na teplotě média náplně klimy a ofukuje chladič klima systému,s chlazením motoru to nemá nic společného. A visko spojka se sepne opravdu " na tvrdo " až když je venku fakt horko.Při tomhle počasí vrtuli zastavíš normálně rukou,nesmí jít ztuha.Nebo se sepne v koloně,zácpě.
PP
PP
-
wEnC
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
El. vrtule pomáhá i v chlazení vody. Od toho je na radiátoru na pravé straně (výstup chladící kap.) teplotní čidlo, které spíná el.vrtuli i když nejede klima. Pří 91° se sepne na 1.rychlost a při 104°C už je to fofr rychlost 
Pokud by tahle el. vrtule pomáhala s chlazením, visca na motoru by nespínala tak často a neužírala výkonu motoru.
Asi bych si změřil teplotu vody, jestli má visca důvod sepnout. Byl to test 7.0 na palubáku, tam ti to ukáže digitálně. Ručka uprostřed je naprd, teplota může být 74° nebo klidně 100° a ručka bude furt na středu.
Pokud by tahle el. vrtule pomáhala s chlazením, visca na motoru by nespínala tak často a neužírala výkonu motoru.
Asi bych si změřil teplotu vody, jestli má visca důvod sepnout. Byl to test 7.0 na palubáku, tam ti to ukáže digitálně. Ručka uprostřed je naprd, teplota může být 74° nebo klidně 100° a ručka bude furt na středu.
-
wEnC
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
- Kontaktovat uživatele:
při jaké teplotě by měla viska spínat fakt nevím, ale předpokládám, že když je motor nad provozní teplotou. Odhaduji od 100° nahoru....
tady je topic k těm testům
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=31276
tady je topic k těm testům
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... ic&t=31276
Díky! Fakt hustý...
Jinak ohledně té teploty mám stejný názor. Určitě se hřeje víc, než by měl. V chladiči mám kapaliny tak půl litru pod horní rysku (kontrolováno za studena), to taky může hrát roli... Doleju, rozchodim vrtuli a uvidím. Teplotu taky otestuju, provozní teplota by měla být cca 90, žejo?
Jinak ohledně té teploty mám stejný názor. Určitě se hřeje víc, než by měl. V chladiči mám kapaliny tak půl litru pod horní rysku (kontrolováno za studena), to taky může hrát roli... Doleju, rozchodim vrtuli a uvidím. Teplotu taky otestuju, provozní teplota by měla být cca 90, žejo?
