Jak odvzdusnit E39??
-
dafson
- Registrovaný
- Příspěvky: 489
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Janov nad Nisou
-
begbie
- Registrovaný
- Příspěvky: 14
- Registrován: stř 29.08.2007 00:00
já udělal dnes takovou pičovinu, dolival jsem vodu a zapomněl dát víčko. takže během cca 20 km voda vycakala a začlo to vařit. Takže jsem po vychladnutí dolival vodu jak do nádržky, tak do hadice za chladičem, než byl systém plný. potom je ventil u hrdla nádržky s nějakým německým nápisem, kterým se dá odvzdušnit. tzn, při běžícím motoru povolit a vzduch by měl jít pryč. nejsem mechanik, toť můj dnešní poznatek.
-
dexter
- Registrovaný
- Příspěvky: 931
- Registrován: stř 21.03.2007 01:00
Já jsem ji odvzdušňoval tak,že sem u nastartovanýho auta nalil až do vrchu nádobky kapalinu a přidával jsem plyn.Ještě jsem si povolil odvzdušňovák. Když jsem přidával asi nad 2500 ot/m tak postupovala kapalina hezky do okruhu.Pak jsem ji postupně doléval.Vždy když jsem dolil papalinu do plna,pak jsem uzavřel víčko a nechal jsem povolenej odvzdušňovák až dokavaď přes něj nezačala téct kapalina.Pak jsem ho zavřel,otevřel víčko a dolil chybějíci kapalinu.Postup jsem párkrát opakoval a bylo. No vlastně aj je.
Skůs tohle.

Skůs tohle.
-
gogoho
- Registrovaný
- Příspěvky: 395
- Registrován: stř 22.03.2006 01:00
- Klubové ID: 1902
begbie píše:já udělal dnes takovou pičovinu, dolival jsem vodu a zapomněl dát víčko. takže během cca 20 km voda vycakala a začlo to vařit. Takže jsem po vychladnutí dolival vodu jak do nádržky, tak do hadice za chladičem, než byl systém plný. potom je ventil u hrdla nádržky s nějakým německým nápisem, kterým se dá odvzdušnit. tzn, při běžícím motoru povolit a vzduch by měl jít pryč. nejsem mechanik, toť můj dnešní poznatek.
Tak to je zajimavej postup pro odvzdusneni
-
dafson
- Registrovaný
- Příspěvky: 489
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Janov nad Nisou
Tak sem dneska poprve po mesici natocil auto protoze zitra ho vezu do servisu a chtel sem odvzdusnit kouknu do expanzky hladina je tam kde ma byt..natartuju s povolenyma odvzudsnovakama pridam plyn a nic- hadice se zdaj prazdny -((( kde je voda???tak to tipuju na vodni pumpu ze nehoni wasser co vy na to?? muze ta pumpa odchazet postupne ze by zpusobovala praskani hadic a veskery problemy co s chlazenim mam??Jinak to zitra radsi odtahnu na lane nechci posrat to co jeste neni..
-
BAVORAK009
- Registrovaný
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon 09.07.2007 00:00
- Bydliště: Bratislava
-
wEnC
- Registrovaný
- Příspěvky: 273
- Registrován: ned 26.10.2003 00:00
- Bydliště: Žďár n.S. a v 528iT
Přesně tak jak říká BAVORAK009. Stačí povolit ty dva odvzdušňováky na chladiči a druhej u motoru. Pak jsem jen lil vodu do expanzky, a jelikož je expanzka u chladiče o 3-4 cm výš než zbytek chladící soustavy tak se jen zalívá expanzka až po hrdlo, hladina pomalu vždy klesne a lije se tak dlouho dokud to neteče z těch odvzdušňováků. Pak už jen stačí auto projet a 1x, 2x přilít a mělo by to být OK.
Jinak k tvrdosti hadic od chladiče.
Po jízdě (zahřátí vody do půlky budíku) jsou docela tvrdé, ale ne jak kamen, tak nějak nomálně
Prostě nejde zmáčnout rukou skrz naskrz řek bych.
Po 4h stání a vychladnutí motoru už je celá měkká dvěma prsty jde promáčknout proti sobě.
Jinak ještě to víčko na expanzce by mělo být dobře dotažené (docela nafest). Aby když se hadice zmáčkne, tak drželo tlak (nepropouštělo vzduch ven), a zas když zmáčknutou hadici povolím, tak si přisálo vzduch (je to slyšet).
Jinak k tvrdosti hadic od chladiče.
Po jízdě (zahřátí vody do půlky budíku) jsou docela tvrdé, ale ne jak kamen, tak nějak nomálně
Po 4h stání a vychladnutí motoru už je celá měkká dvěma prsty jde promáčknout proti sobě.
Jinak ještě to víčko na expanzce by mělo být dobře dotažené (docela nafest). Aby když se hadice zmáčkne, tak drželo tlak (nepropouštělo vzduch ven), a zas když zmáčknutou hadici povolím, tak si přisálo vzduch (je to slyšet).
-
dafson
- Registrovaný
- Příspěvky: 489
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Janov nad Nisou
dobra vsem dekuji za odpovedi presto to rano radsi dotahnu na lane do servisu cca 10km a prenecham muj problem odbronikovi....ja vzdy doleval tak ze jsem nalil vrchovatou expanzku hubou sem do ni fouknul az z povolenejch odvzusnovaku sla voda pak nekolikrat opakoval nakonec sem to prelil a jel...ale je mi divny ze pri nastartovanym studenym motoru mi z tech sroubu nesla ani kapka....no nic radsi nebudu premyslet nad zavadou a pockam si na ortel od servisaka.mejte se!!!
-
sobol
- Registrovaný
- Příspěvky: 137
- Registrován: stř 30.01.2008 01:00
- Bydliště: Brandýs nad Labem
noo,jestli ty nemas protocenou vrtulku na vodni pumpe...dafson píše:dobra vsem dekuji za odpovedi presto to rano radsi dotahnu na lane do servisu cca 10km a prenecham muj problem odbronikovi....ja vzdy doleval tak ze jsem nalil vrchovatou expanzku hubou sem do ni fouknul az z povolenejch odvzusnovaku sla voda pak nekolikrat opakoval nakonec sem to prelil a jel...ale je mi divny ze pri nastartovanym studenym motoru mi z tech sroubu nesla ani kapka....no nic radsi nebudu premyslet nad zavadou a pockam si na ortel od servisaka.mejte se!!!
-
dafson
- Registrovaný
- Příspěvky: 489
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Janov nad Nisou
-
dafson
- Registrovaný
- Příspěvky: 489
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Janov nad Nisou
-
dafson
- Registrovaný
- Příspěvky: 489
- Registrován: pon 05.02.2007 01:00
- Bydliště: Janov nad Nisou
-
rkautobmw
- Registrovaný
- Příspěvky: 15
- Registrován: pon 18.06.2007 00:00
Zdravím, včera jsem měnil chladič na 523i a je to přesně tak, jak psal BAVORAK009,vcelku v pohodě.............jen mi vrtá hlavou, jak se mi mohl ten můj chladič, takhle zku...t, celej byl OK, jen dlole trubky nafouklý a chladič prohlej, jak kdyb dostal z boku, ale bylo tam hodně bláta, tak myslím, že měl dole moooooooooc teplo.
