Ale on přece odpor snížit chceElektro píše:Nechci ti kazit názor,ale paralelním odporem celkový odpor snížíš.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
e39 - Blinkry blikání - několikrát za sebou rychle, potom ok
Co to je za vyrobce nevim. Lampu jsem celou venku nemel (bo je zima) a na zadne viditelne casti vyrobce uveden neni. Rekl bych, ze to je nejaky noname. Jak bude teplo omrknu to. Auto jsem z LEDkama uz koupil.
Oni se delaji koncove svetla s LED, ktere maji tyto problemy vyreseny? (To nevim, ale tak jsem se o to nezajimal.)
Paralelni zapojeni je zadouci, protoze:
puvodni svetlo - jedna 5W zarovka = proud 0,38A pri 13,7V. Vypocital jsem, ze odpor je 36 ohmu.
Nyni s LED je proud 0,19A pri 13,9V. Odpor maji 73 ohmu. Potrebuji dosahnout hodnoty proudu blizko 0,38A.
Snizenim odporu zvysim proud. Dosahnu toho prave paralelnim zapojenim. Hodnota paralelniho odporu je cca 75 ohmu. Toto plati alespon v mem pripade.
(Kdybych to zapojil do serie zvysil bych odpor obvodu a tim bych jeste vic snizil proud.)
Dnes jsem malinko experimentoval:
Pripojil jsem zkusmo paralelne 5W zarovku k diodam abych zjistil co to udela a ukazalo se, ze jdu spravnym smerem. Stoprocentni to nebylo, ale nejaky uspech jsem zaznamenal.
Ted me ceka sehnat odpor vyhovujicich parametru a napichnout to.
Bude mi to chvili trvat bo se v tom neorietuju. Potom dam vedet.
Oni se delaji koncove svetla s LED, ktere maji tyto problemy vyreseny? (To nevim, ale tak jsem se o to nezajimal.)
Paralelni zapojeni je zadouci, protoze:
puvodni svetlo - jedna 5W zarovka = proud 0,38A pri 13,7V. Vypocital jsem, ze odpor je 36 ohmu.
Nyni s LED je proud 0,19A pri 13,9V. Odpor maji 73 ohmu. Potrebuji dosahnout hodnoty proudu blizko 0,38A.
Snizenim odporu zvysim proud. Dosahnu toho prave paralelnim zapojenim. Hodnota paralelniho odporu je cca 75 ohmu. Toto plati alespon v mem pripade.
(Kdybych to zapojil do serie zvysil bych odpor obvodu a tim bych jeste vic snizil proud.)
Dnes jsem malinko experimentoval:
Pripojil jsem zkusmo paralelne 5W zarovku k diodam abych zjistil co to udela a ukazalo se, ze jdu spravnym smerem. Stoprocentni to nebylo, ale nejaky uspech jsem zaznamenal.
Ted me ceka sehnat odpor vyhovujicich parametru a napichnout to.
Bude mi to chvili trvat bo se v tom neorietuju. Potom dam vedet.
-
fix
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1145
- Kontaktovat uživatele:
někde tu je článek jak vyřešit tento problém na e39 když dáš faceliftová světla (LED), je tam vypočítána i hodnota odporu, tak si to porovnej
hlavně si pak sežeň odpory odpovídající hodnoty, např. 10Ohm/20W nebo si to podle ohmova zákona poskládej z 5W či 10W odporů
někdo to taky řeší tak, že místo odporů paralelně přidá původní žárovky...
hlavně si pak sežeň odpory odpovídající hodnoty, např. 10Ohm/20W nebo si to podle ohmova zákona poskládej z 5W či 10W odporů
někdo to taky řeší tak, že místo odporů paralelně přidá původní žárovky...
Tiež sa pridám k problému aj keď ten môj je asi trošičku iný. mám totiž origo svetlá, pred facelift.Najprv sa mi srala zadná hmlovka, to som už odstránil, teraz mi zas idú rýchlo smerovky aj do jednej aj do druhej strany a to dovtedy, kým nezapnem aspon parkovačky, vtedy spomalia, akonáhle ich však vypnem, po krátkom čase znova idú rýchlo. Výstraha normál. Tak som už z toho trošičku rozčarovaný
. A ešte taká maličkosť. minule som vyštavil baterku a ako sa to snažilo točiť motorom, rosvietili sa mi stretávačky. 
Ahojte faceliftaci 1995-2000!
Tak, protoze jsem auto koupil uz se zadnima LED svetlama, hlasilo mi to chybu a spatne mi to blikalo - viz vyse.
Studenak v tomto pripade muzeme vyloucit!
Provizorne jsem pripojil ctyri zarovky 5W tak, jak to ma byt a na co je CC a light modul staveny (od vyroby) a LEDky odpojil.
Blinkry zacaly blikat jak se patri.
Pozdeji, asi po mesici provozu jsem ke 4x5W zarovkam zapojil i LEDky a chovalo se to stejne jako kdyz byly odpojene. Pokud to ma zarovky a navic i LEDky (mam no name lampy) tak je to v toleranci CC, jak se ukazuje.
Nekde jsem zaslechl, ze by se melo dat nastavit pomoci compu/diagnostiky jaky je typ svetel - zarovka nebo LED. A ze snad se da i zrusit checkovani treba koncovych svetel ci mlhovek a tak.
Vite o tom nekdo neco? Je to mozne? Pokud ano, kdo to umi?
Bylo by to elegantni reseni.
Souvisejici tema - LED lampy a HELLA modul:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... hlight=led
Jeste podotknu - moje LED lampy jsou no name a maji kazda 2 rady po 8 LEDkach. Celkem 16 LED na svetlo. Proud pri 13,9V je 0,19A.
U me je resenim pripojit na kazdou el. lajnu 5W zarovku nebo pripojit na svetlo paralelne vykonovy odpor okolo 22 ohmu/15-20W. Vyssi wataz je lepsi.
Ovsem pozor! Odpor docela topi u me to dela 150 st. C! Tak vhodne umistit a pripadny pasivni chladic neni od veci.
Zatim jen provizorka, jak to doresim dam foto.
Blinkry zacaly pracovat normalne!
Pokud jsou rosvicene koncove svetla (pri zapnutych parkovackach/potkavackach) CC nesviti/nehlasi chybu.
Pokud jsou svetla zhasnuta CC u me chybu hlasi, ale blinkry jdou ok.
Aktualizace 12.1.2009:
V zime se mi obcas stava, ze blinkry nekdy blikaji rychle s nebo CC nahlasi na chvili (do dalsiho kontronliho impulzu) chybu.
Tak, protoze jsem auto koupil uz se zadnima LED svetlama, hlasilo mi to chybu a spatne mi to blikalo - viz vyse.
Studenak v tomto pripade muzeme vyloucit!
Provizorne jsem pripojil ctyri zarovky 5W tak, jak to ma byt a na co je CC a light modul staveny (od vyroby) a LEDky odpojil.
Blinkry zacaly blikat jak se patri.
Pozdeji, asi po mesici provozu jsem ke 4x5W zarovkam zapojil i LEDky a chovalo se to stejne jako kdyz byly odpojene. Pokud to ma zarovky a navic i LEDky (mam no name lampy) tak je to v toleranci CC, jak se ukazuje.
Nekde jsem zaslechl, ze by se melo dat nastavit pomoci compu/diagnostiky jaky je typ svetel - zarovka nebo LED. A ze snad se da i zrusit checkovani treba koncovych svetel ci mlhovek a tak.
Vite o tom nekdo neco? Je to mozne? Pokud ano, kdo to umi?
Bylo by to elegantni reseni.
Souvisejici tema - LED lampy a HELLA modul:
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... hlight=led
Jeste podotknu - moje LED lampy jsou no name a maji kazda 2 rady po 8 LEDkach. Celkem 16 LED na svetlo. Proud pri 13,9V je 0,19A.
U me je resenim pripojit na kazdou el. lajnu 5W zarovku nebo pripojit na svetlo paralelne vykonovy odpor okolo 22 ohmu/15-20W. Vyssi wataz je lepsi.
Ovsem pozor! Odpor docela topi u me to dela 150 st. C! Tak vhodne umistit a pripadny pasivni chladic neni od veci.
Zatim jen provizorka, jak to doresim dam foto.
Blinkry zacaly pracovat normalne!
Pokud jsou rosvicene koncove svetla (pri zapnutych parkovackach/potkavackach) CC nesviti/nehlasi chybu.
Pokud jsou svetla zhasnuta CC u me chybu hlasi, ale blinkry jdou ok.
Aktualizace 12.1.2009:
V zime se mi obcas stava, ze blinkry nekdy blikaji rychle s nebo CC nahlasi na chvili (do dalsiho kontronliho impulzu) chybu.
