Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 zas a znovu webasto :-(

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#21 Příspěvek od ras11 »

ja mam na MID-u iba casovanie vyvetrania kabiny...
takze mam iba dohrev motora - ale bolo by prijemne vediet spustit aspon prihrev motora 30 minut vopred. Nevedia to niekde nastavit tak aby na MID-u bola moznost zapnutia casovaca kurenia? Predsalen by ten motor bol uz teplejsi a tym by kurenie islo uz skor...
dandy
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: sob 19.01.2008 01:00
Bydliště: Trnava

#22 Příspěvek od dandy »

mám 530d r.2002 len BC a v BMW mi povedali, že sa dá dorobiť aby to fuhgovalo ako nezávislé kúrenie, takže zohreje aj motor aj interiér, len treba dať nejakú jábeláž.Časovanie spustenia sa potom dá nastaviť cez rádio /MID/, je možné nastaviť dva časy a kúri to potom pol hodinu, a auto je pekne zohriate.Len ma upozornili na to, že treba potom rovnako aspoň pol hodinu autom jazdiť aby sa dobila batéria. Stojí to okolo 6000-7000Sk ale dá sa to urobiť za 2000Sk, keď sa nedáva orig. kábeláž od BMW.Ja som si to zatiaľ montovať nedal, lebo auto som kúpil len nedávno, takže ho ešte testujem a riešim akútnejšie veci, a navyše nechodím do práce pravidelne v rovnakom čase, takže časovanie bez diaľkového len cez MID nie je to pravé, ale do budúcna si to za tých 2000Sk určite namontovať dám už len preto, že ak bude vonku trebárs -20 tak ráno zájdem do auta zapnem to a nemusím trápiť premrznutý motor a batériu.Mimochodom vstrekovače-otvoril som znovu tú tému či repas alebo originál nový, či vymeniť len vadný alebo hneď všetky, nemáte žiadne skúsenosti, lebo zatiaľ mi nikto neodpovedal
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#23 Příspěvek od ras11 »

dandy píše:mám 530d r.2002 len BC a v BMW mi povedali, že sa dá dorobiť aby to fuhgovalo ako nezávislé kúrenie, takže zohreje aj motor aj interiér, len treba dať nejakú jábeláž.Časovanie spustenia sa potom dá nastaviť cez rádio /MID/, je možné nastaviť dva časy a kúri to potom pol hodinu, a auto je pekne zohriate.Len ma upozornili na to, že treba potom rovnako aspoň pol hodinu autom jazdiť aby sa dobila batéria. Stojí to okolo 6000-7000Sk ale dá sa to urobiť za 2000Sk, keď sa nedáva orig. kábeláž od BMW.Ja som si to zatiaľ montovať nedal, lebo auto som kúpil len nedávno, takže ho ešte testujem a riešim akútnejšie veci, a navyše nechodím do práce pravidelne v rovnakom čase, takže časovanie bez diaľkového len cez MID nie je to pravé, ale do budúcna si to za tých 2000Sk určite namontovať dám už len preto, že ak bude vonku trebárs -20 tak ráno zájdem do auta zapnem to a nemusím trápiť premrznutý motor a batériu.Mimochodom vstrekovače-otvoril som znovu tú tému či repas alebo originál nový, či vymeniť len vadný alebo hneď všetky, nemáte žiadne skúsenosti, lebo zatiaľ mi nikto neodpovedal


to co popisujes je pravdepodobne presne to co ma zaujima - spominas iba kabelaz, to znamena ze bez zasahu v nastaveni riadiacej jednotky? takze mi z toho vyplyva ze sa jedna o prepojenie casovaca ktory sluzi na ventilaciu s tym ze zopne rovno aj nezavisle kurenie - auto si "mysli" ze iba standartne polhodinu vyvetrava, ale ono aj kuri...
prijemna informacia, kde ti to vedia urobit?

ps: o tych vstrekoch vela neporadim - viem iba ze sa da robit repas ked tecu vrchom za nejakych 10000 za 6ks, ale skus oslovit clenov ktori sa zjavne vyznaju...
lupo
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 24.12.2005 01:00

#24 Příspěvek od lupo »

ras11 píše:to co popisujes je pravdepodobne presne to co ma zaujima - spominas iba kabelaz, to znamena ze bez zasahu v nastaveni riadiacej jednotky? takze mi z toho vyplyva ze sa jedna o prepojenie casovaca ktory sluzi na ventilaciu s tym ze zopne rovno aj nezavisle kurenie - auto si "mysli" ze iba standartne polhodinu vyvetrava, ale ono aj kuri...
prijemna informacia, kde ti to vedia urobit?

ps: o tych vstrekoch vela neporadim - viem iba ze sa da robit repas ked tecu vrchom za nejakych 10000 za 6ks, ale skus oslovit clenov ktori sa zjavne vyznaju...


presne to zaujima aj mna, sup sup sem s kontaktom a co vsetko na to treba.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#25 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Originálním MIDem se to ovládat nedá, jde to jen buď časovačem (hodinkama) od Webasta nebo dálkovým ovládáním. Dál je potřeba přidat do okruhu el. čerpadlo a trojcestný ventil, takže 2k SKK je celkem utopie.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
lupo
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 24.12.2005 01:00

#26 Příspěvek od lupo »

Vlasta píše:Originálním MIDem se to ovládat nedá, jde to jen buď časovačem (hodinkama) od Webasta nebo dálkovým ovládáním. Dál je potřeba přidat do okruhu el. čerpadlo a trojcestný ventil, takže 2k SKK je celkem utopie.


OK, vies presne ktore? mne je jedno ako to budem ovladat, stacil by mi aj osobitny gombik, ktory by po stlaceni zapol nez. kurenie na 30min. kukal som ETK, ale je to divne popisane, daju sa kupit retrofit kity na cele webasto, ale nie na prerobenie dokurovania na nezavisle kurenie.
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#27 Příspěvek od ras11 »

Vlasta píše:Originálním MIDem se to ovládat nedá, jde to jen buď časovačem (hodinkama) od Webasta nebo dálkovým ovládáním. Dál je potřeba přidat do okruhu el. čerpadlo a trojcestný ventil, takže 2k SKK je celkem utopie.


Ak tomu dobre rozumiem, tak ak tam mam len prihrev motora, nieje tam ziadne vodne cerpadlo? (teda okrem toho "motoroveho")
Mne by ani nevadilo keby to len prihrialo ten motor za tych 30 minut (je mi jasne ze bez cerpadla to hriat nemoze), nemuselo by to priamo vytapat kabinu vozidla... V tom pripade by stacilo pridat elektricke vodne cerpadlo a ovladanie zopnutia webasta + elektrickeho vodneho cerpadla, hmmm? (a teoreticky by to slo napichnut na MID - na casovac vyvetrania auta, auto by sa vlastne "vetralo" a pritom by aj prihrievalo motor)
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#28 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Mě to nabízeli kdysi v jednom servisu a už si z toho pamatuju jen pár detailů, ale bez toho elektrickýho čerpadla to není možný provozovat, protože voda nebude cirkulovat, topení má 5 kw, takže se bude voda vařit na jednom místě a v lepším případě bouchne jen trubka. Jinak stačí zapojit jen jeden drát na svorkovnici Webasta a topení jede.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#29 Příspěvek od ras11 »

Vlasta píše:Mě to nabízeli kdysi v jednom servisu a už si z toho pamatuju jen pár detailů, ale bez toho elektrickýho čerpadla to není možný provozovat, protože voda nebude cirkulovat, topení má 5 kw, takže se bude voda vařit na jednom místě a v lepším případě bouchne jen trubka. Jinak stačí zapojit jen jeden drát na svorkovnici Webasta a topení jede.



ano, to sedi, takze teoreticky by stacilo pridat elektricke vodne cerpadlo na okruh webasta, ktore by sa spinalo spolu zo zapnutim samotného webasta... ovladat by to slo tym signalom na svorkovnici webasta co si spominal. Uz aby sa k tomu vyjadril aj nejaky mechanik ze to je aj mozne prakticky uskutocnit ;)
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#30 Příspěvek od ras11 »

http://bmwfans.info/original/E39/tou/52 ... l-64_0974/

potrebne cerpadlo je cislo 18... predpokladam ze ked mam iba prihrev motora (525d), tak to cerpadlo tam nieje, ze? alebo sa mylim?
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#31 Příspěvek od ras11 »

http://bmwfans.info/original/E39/tou/52 ... l-64_1177/

toto je instalacny kit pridavneho kurenia, v tych rozkreslenych castiach tam tu vodnu pumpu nevidno, som z toho jelen... jedine ze ten nakres nieje kompletny, inak to znamena ze to nemoze byt zlozite urobit z prihrevu motora aj casovany prihrev motora v zmysle nasej diskusie...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#32 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Snad i samotný Webasto má v sobě el. čerpadlo, ale to neutlačí celej okruh. Navíc by tam měl bejt ještě ten třícestnej ventil, kterej přemostí termostat a "otevře" velkej okruh.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
ras11
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: ned 08.10.2006 00:00
Bydliště: St. Lubovna, SK

#33 Příspěvek od ras11 »

Vlasta píše:Snad i samotný Webasto má v sobě el. čerpadlo, ale to neutlačí celej okruh. Navíc by tam měl bejt ještě ten třícestnej ventil, kterej přemostí termostat a "otevře" velkej okruh.


nevies nahodou ako presne to je usporiadane ked je iba prihrev motora webastom? ohrieva to rovno hlavny okruh alebo nejaky vedlajsi specialne na to vytvoreny? tym termostatom si ma trocha zaskocil, myslel som ze ten trojcestny ventil je tam kvoli tomu aby teplo pustilo bud do kurenia v kabine ked nacasujes spustenie (maly okruh) alebo do motora ked sa zapne len automaticky prihrev motora.
vidim ze je to tema na dlhsie, kopa nejasnosti...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#34 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Velká kopa nejasností. Příhřev je zapojenej normálně do okruhu, nejdřív ohřívá malej a po otevření termostatu velkej. Podstata je v tom, že cirkulaci zajišťuje vodní pumpa při běžícím motoru. Jinak to nehřeje.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
lupo
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: sob 24.12.2005 01:00

#35 Příspěvek od lupo »

sa aj skonci zima kym to vyriesime :-)
madu
Registrovaný
Příspěvky: 211
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#36 Příspěvek od madu »

Vlasta píše:Velká kopa nejasností. Příhřev je zapojenej normálně do okruhu, nejdřív ohřívá malej a po otevření termostatu velkej. Podstata je v tom, že cirkulaci zajišťuje vodní pumpa při běžícím motoru. Jinak to nehřeje.


... hoši,hoši,chca nechca se budu muset vložit do vaší debaty .... začnu trošku zeširoka... standartní kit v případě Webasta je pouze předehřev motoru, který se zapíná buď dálkově ( dálka, programování ) a to kdykoliv a nebo automaticky při startování při nižší teplotě než 2 stupně C ... to je standart Webasto ... smyslem je v co nejkratší době ohřát motor a snížit emise a samo, že teplo pro topení ... co se týká oběhu vody tak ta je hoňěná u stojícího motoru samostatným čerpadýlkem u Webasta ... a to ja opět standart ... dá se dokoupit zástavbová sada pro potřeby rozšíření předehřevu motoru na plnohodnotné NT-vodník ... A TEĎ ... trošku odskočím ... na E34 se po přestavbě .. hadice, kabeláž, využije vodního čerpadýlka pod elektromagnetickým ventilem topení co je před řidičem, co i v základu ( bez NT) okamžitě běží po zapnutí vnitřního větráku a pomáhá okruhu topit například v zácpě - při volnoběžných otáčkách - ... tak nevím zda na E39 není také ...
a 2 topení asi fakt hloupost ... navíc mám ještě u své E28 524tdA orig. teplovzduch Webasto pod zadní sedačkou vlevo za řidičem a je to taky super ... ze zkušenosti při zimě -20st. stačilo cca 8-10min a v autě bylo 14st. ... ale je to malá kabina, navíc odběr proudu je zanedbatelný, protože nejvíc to bere při žhavení a rozběhu ( asi 30sec. ) jak to chytne tak to udržuje jen chod ventilátorku a čidlo teploty kabiny ...
... to by jste viděly bledou závist, těch ranních škrábalů ...
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7553
Registrován: sob 20.03.2004 01:00

#37 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

U E39 nelze příhřev zapnout dálkou nebo hodinkama. To jde jen u plnohodnotného NT.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
pindour
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 25.03.2005 01:00
Bydliště: na samotě
Kontaktovat uživatele:

#38 Příspěvek od pindour »

pokud jde nastavit ventilace a auto má příhřev, tak stačí naprogramovat jednotku a je z toho i plnohodnotný nezávislý topení, stojí to cca 1000kč.
svejda_BMW
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: sob 28.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#39 Příspěvek od svejda_BMW »

no a kde a kdo to dělá?
Shelby
Registrovaný
Příspěvky: 230
Registrován: ned 29.10.2006 00:00
Bydliště: Pardubický kraj

#40 Příspěvek od Shelby »

pindour píše:pokud jde nastavit ventilace a auto má příhřev, tak stačí naprogramovat jednotku a je z toho i plnohodnotný nezávislý topení, stojí to cca 1000kč.
¨
Mám to taky tak už dva roky, jen přeprogramovaný, nic víc. Jen doplním že proti plnohodnotnýmu topení tam není ten ventil a tudíž to ohřívá vše najednou ale auto to bez problému vytopí a motor ohřeje na cca 40st prostě na čtvrtku budíku. Jo a přijdete o funkci REST ale to už je vám šumák když si můžete pustit webasto :D
Odpovědět