Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34 tds vari a netopi
Vodní pumpa se pozná tak,že to nemá okruh.Jinými slovy to znamená,že z trubičky v hrdle expanzní nádoby pod přetlakovou zátkou musí vytékat chladící kapalina tím více,čím jsou větší otáčky motoru.Spolehlivě se tak pozná vodní pumpa,pozor,ale aby nebyla ucpaná/hadička/.Jinak takhle se běžně projevuje prasklá hlava či těsnění pod hlavou.To pak tvrdne ta horní hadice ke chladiči.
pro fajfeta:prosimte je mel prasklou hlavu je to teda opravene ale vlete mi praskla ta hadice od expancky ta tlusta horni teplota okamzite nahoru hadice vymenena pak dobry pred tydnem mi praskla dalsi ta co jde z hlavy uzka nevim kam jde do nejake bazmechtu.ani na jedne znich to nebyla velka trhlina jako po explozi...dneska sem ujel 8 km kontroloval hadice a ta od vicka ta horni tlusta je na muj vkus nejaka tvrda ale ne zase jek beton a je tepla...ta uzka co jde dohlavy byla zase studena jaK TO MA SPRAVNE BYT??E39 523
Zřejmě bych zkusil vyměnit přetlakovou zátku,ale jak říkáš,že ti dělali hlavu,tak přeci existuje nějaká záruka na práci,nebo jsi to tam neurkoval?Záleží jestli se neztrácí voda a pak natlakovat chladící systém tlakovačkou,jestli to bude držet tlak.Připadá mi to,jestli tam třeba někdo nepřehodil hadici.
jo tak zaruka tam neni ani omylem chlapek to rozebral dal mi tu prasklou hlavu at si najdu nekoho kdo mi to zavari nasel sem lidi ktery to delaj zavarili zkontrolovali - chlapek sesadil auto slapalo od zimy do leta v lete lup prvni hadice v pi... do zimy -teto- dobry a lup dalsi rupla....to ze tam neco posral je mozny protoze mi votocil vanos pry dle servisu bmw liberec.
tds píše:po nasazení termostatu to bylo dobrý?vypadá to na vodní pumpu
Jasne po nasazeni toho noveho termostatu to bylo dobre.
Jezdil jsem s tim minimalne 2 mesice. Az vcera to zacalo varit
a netopit.
Po pravde, v patek vecer jsem se trochu vic opil,
a asi jsem to zacal honit studeny aniz bych si to uvedomoval.
Po 20 minutach jizdy vidim ukazatel v cervenym, zastavuji,
a dal nejdedu. Auto vari - netopi.
Jo voda s expanni nadrzky nezmilela zadna.
Vicko od oleje neni bile.
Nechci myslet na nejhorsi..Kez by to byl znovu ten termostat
nebo pumpa..
fotobobo píše:Po pravde, v patek vecer jsem se trochu vic opil,
a asi jsem to zacal honit studeny aniz bych si to uvedomoval.
Po 20 minutach jizdy vidim ukazatel v cervenym, zastavuji,
a dal nejdedu. Auto vari - netopi.
teda promin, ale jestli si se trochu vic opil a pak nekde lital s autem tak si minimalne tohle zaslouzis... bud rad ze to nedopadlo hur
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Podívej se (změř správným hustoměrem) na kolik máš odolnou chladící směs. Pokud ti zamrzne (zatuhne - zrosolovatí), nemůže cirkulovat ve velkém okruhu, zatuhlá směs Ti rozšlehá lopatky vodního čerpadla a dopadne to takhle.fotobobo píše:E34 tds vari a netopi. Davan novy termostat wahler pred 2 mesici.Leva horni hadice k chladici tepla, prava dolni hadice co vede od termostatu, studena....
Moje krásna švagrová takhle uvařila "Škodylaka" a předtím vůbec nebumbala - a Ty to nedělej taky, OK?

pepus píše:fotobobo píše:Po pravde, v patek vecer jsem se trochu vic opil,
a asi jsem to zacal honit studeny aniz bych si to uvedomoval.
Po 20 minutach jizdy vidim ukazatel v cervenym, zastavuji,
a dal nejdedu. Auto vari - netopi.
teda promin, ale jestli si se trochu vic opil a pak nekde lital s autem tak si minimalne tohle zaslouzis... bud rad ze to nedopadlo hur
Ano zaslouzim, bylo toho ale vic.
1, kalhoty od krve
2, mikina od krve
3, rosekla ruka od sklenicek
4, rozbity auto (vari)
5, vsechny prachy v haji..
6, obtahle auto klicem
Uz na to kaslu, tu e34 zkontroluju az
v pondeli. Jeste ze mam nahradni vozidlo.
A to vsechno bylo jen kuli tomu, ze mi rychla zelva
rekla, ze mi odveze auto z vaclavaku az za hodinu a pul,
ve 4 rano....
Take jsem měl 525 TDS E39 a pokud si to nasolil za studena a vaříš a netopíš, tak v lepším případě je v háji těsnění pod hlavou (což je nejpravděpodobnější), v horším prasklá hlava
, obojí docela blbé a drahé:-(. TDS dle mých zkušeností vydrží fakt hodně, ale zásadně nevydrží prudké změny teplot. Tedy pomalu v klidu ohřívat, pak tomu klidně nakládat. A nikdy hned nevypínat, pokud je rozehřátá, nechat v klidu běžet, ochladit. To jen až to dáš do kupy a budeš zase jezdit
.
good luck
a raději se alkoholu za volantem vyvaruj 





good luck


Lukasek píše:Take jsem měl 525 TDS E39 a pokud si to nasolil za studena a vaříš a netopíš, tak v lepším případě je v háji těsnění pod hlavou (což je nejpravděpodobnější), v horším prasklá hlava![]()
![]()
, obojí docela blbé a drahé:-(. TDS dle mých zkušeností vydrží fakt hodně, ale zásadně nevydrží prudké změny teplot. Tedy pomalu v klidu ohřívat, pak tomu klidně nakládat. A nikdy hned nevypínat, pokud je rozehřátá, nechat v klidu běžet, ochladit. To jen až to dáš do kupy a budeš zase jezdit
![]()
.
good lucka raději se alkoholu za volantem vyvaruj
Jak se pozna ze je praskla hlava, nebo tesneni pod hlavou?
Z nadrzky neubylo ani deci vody..a vicko od oleje neni bile.