Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Co je to za zvuk???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#1 Příspěvek od Susi »

Čus přátelé,

U E39, 523i mě začíná trápit taková trapňoučká závada.
Cca v 800 - 1100 ot/min se ozývá zespod auta chrastivý vrzající zvuk, který se začne projevovat s postupným ohříváním..
Zavrže (zarachtá) to vždy při rozjezdu na 1. i na 2. stupeň, (popř. pokud se při provozu dostanu s některým rychl. stupněm na takhle nízké otáčky)
Udělá to i na volnoběh, ale jen když prudce přidám plyn a to jen na okomžik. Auto jede normálně a papá taky normálně.
Jen tenhle zvuk, co se mi pořád připomíná.

Vypadá blbě, když kolemjdoucí koukají a říkají, jak ta stará pětka ještě pěkně vypadá a najednou šup, otáčky dolů, a rázem si říkají: ale něco mu tam řachtá, co?? :) A to mě štve.

Zpočátku jsem se bál nějakého ložiska, ale to by přeci dělalo i ve vysokých ot. - a víc.
Kryty kolem výfuku se zdají být taky pevně uchycené.

Jinak jsou to fakt super káry!!

Stalo se někomu?? Napadne??
elektrik
Registrovaný
Příspěvky: 273
Registrován: úte 18.12.2007 01:00
Bydliště: Plzeň
Klubové ID: 2294

#2 Příspěvek od elektrik »

většinou to dělá výfuk a ne jen u bmw. stačí když se povolí nějakej šroubek a pak to dělá tyhle zvuky. Ale může to taky dělat alternmátor či ložisko ve vodní pumpě....to by chtělo slyšet
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#3 Příspěvek od Maxiczech »

Tak tak.. Jakékoliv ložisko, které se loučí.. :?
Altík, pumpa, jak bylo napsáno.., jde o to, jaké ruchy a odkud to jde. Může to být i výfuk, ale snad jsi příčetnej, aby jsi závadu majinko více ujasnil.. :))
Susi
Registrovaný
Příspěvky: 556
Registrován: úte 13.11.2007 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Susi »

Takže pokusím se: zvuk hodnotím jako "poměrně hlasité rachotivé hvízdání" :) Sorry, ale lépe popsat to asi nedokážu.
Každopádně to dělá stále hlasitěji a podle dnešního zkoumání jde zvuk z motorového prostoru. Ach jo, tajně jsem doufal v ten povolený šroubek na výfuku... :)
Pokud postupně přidávám plyn na volnoběch, nic neslyším, pokud ale např popojíždím na dvojku a motor je v záběru, rachotí to... (což je podle mě zvláštní)

Fakt děkuju za info o "loučícím-se" ložisku, teď vím na co se zaměřit.
Jinak předpokládám, že výměna ložiska ve vodní pumpě/alternátoru nebude příliš drahá záležitost. Máte představu?? $$$ ??

Ještě jednou díky!
Odpovědět