
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 zas a znovu webasto :-(
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: sob 28.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
zdravim všechny... tak znovu musim otevrit debatu o webastu
( .. nemůžu ho nahodit nezavisle.. tudíž aby mi předehřálo auto.. mam 16:9, když nastartuju tak mi normalně běží a topí jak má, ale když si nastavim čas sepnutí tak se pouze rozběhnou větráky ale webasto ani ťuk.. třeba dělám chybu v nastavení.. nebo nějaky pojistky?? poradil by někdo ?? dik Petr

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: sob 28.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
svejda_BMW píše:zdravim všechny... tak znovu musim otevrit debatu o webastu( .. nemůžu ho nahodit nezavisle.. tudíž aby mi předehřálo auto.. mam 16:9, když nastartuju tak mi normalně běží a topí jak má, ale když si nastavim čas sepnutí tak se pouze rozběhnou větráky ale webasto ani ťuk.. třeba dělám chybu v nastavení.. nebo nějaky pojistky?? poradil by někdo ?? dik Petr
Musi ti to fungovat... V akom jazyku mas bordcomputer? Pretoze webasto sa da zapnut v rezime topenie/vetranie a mam taky dojem, ze ty zapinas asi len to vetranie auta, co je v podstate len fukanie vzduchu a kurenie vobec nebezi.
...
Teraz nedavno som rozpraval s jednym skopcakom, co mi opravoval pixely
na budikoch a ten je celkom znaly ohladne BMW. Neviem teda co si mam o tom mysliet, ale on mi tvrdil, ze nezavisle kurenie je v uplne kazdom E39 (asi mal na mysli FL), teda to kurenie, co prihrieva motor v zime po starte a vraj ak mam kurenie na vyhrievanie kabiny, ktore sa da spustit manualne/casovacom/dialkovym, vraj je to dalsi identicky samostatny agregat, teda doslova, ze bufiky su dva..... Vraj u kazdej E39ky je teda aspon to jedno a softwarovo sa da prerobit, aby sa dalo vyuzit aj na vytapanie kabiny auta...... Cudne vsaak? Fakt som sa ho pytal ci si nerobi srandu a vraj nie.... Vraj si to aj on tak prerobil, ale dalsie podrobnosti neviem. Mozno by nebolo mu na skodu napisat...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 20.02.2007 01:00
- Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)
airbone píše:Musi ti to fungovat... V akom jazyku mas bordcomputer? Pretoze webasto sa da zapnut v rezime topenie/vetranie a mam taky dojem, ze ty zapinas asi len to vetranie auta, co je v podstate len fukanie vzduchu a kurenie vobec nebezi.
Teraz nedavno som rozpraval s jednym skopcakom....tvrdil, ze nezavisle kurenie je v uplne kazdom E39 (asi mal na mysli FL),.... ze bufiky su dva..... Vraj u kazdej E39ky je teda aspon to jedno a softwarovo sa da prerobit, aby sa dalo vyuzit aj na vytapanie kabiny auta...... Cudne vsaak? Fakt som sa ho pytal ci si nerobi srandu a vraj nie.... Vraj si to aj on tak prerobil, ale dalsie podrobnosti neviem. Mozno by nebolo mu na skodu napisat...
Takže, ja síce BC 16:9 nemám (neviem teda, či v BC 16:9 automaticky je aj nezávislé kúrenie - rozlišuj nezávislé kúrenie a prihrievanie motora

Pokiaľ ja viem prihrievanie motora Webasto sa dávalo a dáva len do väčších objemov motora v diesloch - ako je to u benzínov neviem. Pochybujem, že každá E39 ho má

Mať dve Webastá - jedno na prihrievanie motora a druhé na kúrenie v kabíne je podľa mňa blbosť. Webasto primárne pomáha rýchlejšiemu zohriatiu motora (prípadne ho ešte pred štartom ohreje) a vykúrenie kabíny je tak povediac len luxus pre užívateľa...


Viac na stránke Webasta a toho chlapíka, ktorý to v BA montoval mne http://www.novosedlik.sk
14.000 za dialkove ovladanie k nez. topeniu sa mi zda prilis prehnana cena. Ja som kedysi o tom uvazoval, a dopracoval som sa k cene 7.000sk, ale uz neviem kde, nakoniec som sa zatial nato vykaslal, zatial si vystacim s nacasovanim a priamym spustenim.
Ak si mal prihrievanie motora, bolo ho mozne zopnut napriamo z kabiny, alebo nacasovat jeho spustenie (predtym nez si dostal dialkove) cez MID???? Alebo fungoval fakt len ako predohrev motora ktory sa zapinal/vypinal automaticky.... Tym padom by si vykurovat kabinu teplym vzduchom nemohol... (Myslim takym teplym, ze sadnes do auta, zapnes webasto a ide teply vzduch). Lebo take predorievanie motora sa dava do viacerych aut, napriklad standardne do vsetkych dieselov od VOLVA (aj S40 1.6D) a tam sluzi ako pomoc pre skore zohratie motora, nie na vykurovanie, a neda sa to ani zapinat vypinat, vsetko robi automatika a nikto ani nevie, ze ho ma....
Ak si mal prihrievanie motora, bolo ho mozne zopnut napriamo z kabiny, alebo nacasovat jeho spustenie (predtym nez si dostal dialkove) cez MID???? Alebo fungoval fakt len ako predohrev motora ktory sa zapinal/vypinal automaticky.... Tym padom by si vykurovat kabinu teplym vzduchom nemohol... (Myslim takym teplym, ze sadnes do auta, zapnes webasto a ide teply vzduch). Lebo take predorievanie motora sa dava do viacerych aut, napriklad standardne do vsetkych dieselov od VOLVA (aj S40 1.6D) a tam sluzi ako pomoc pre skore zohratie motora, nie na vykurovanie, a neda sa to ani zapinat vypinat, vsetko robi automatika a nikto ani nevie, ze ho ma....
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 08.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Koukal jsem do ETK,ale nenašel jsem nic,myslím tím domontážní sadu na přestavbu přihřívače na nezávislý topení.. Pouze sadu na domontáž nezávislýho topení,když to nemá příhřev vůbec..
Celá přestavba spočívá ve výměně některých hadic,domontáži kohoutu(a kabeláže od něj k IHKA),který odpojuje okruh motoru a případně dálky... a auto se přeprogramuje na nezávislý topení..
Myslel jsem,že se musí měnit i panel klima(IHKA),ale to se dělá asi jen u X5.
A auto musí mít BC s MIDem,jinak se musí domontovat i dálka....
Celá přestavba spočívá ve výměně některých hadic,domontáži kohoutu(a kabeláže od něj k IHKA),který odpojuje okruh motoru a případně dálky... a auto se přeprogramuje na nezávislý topení..
Myslel jsem,že se musí měnit i panel klima(IHKA),ale to se dělá asi jen u X5.
A auto musí mít BC s MIDem,jinak se musí domontovat i dálka....
Podle mejch info se musí přidat oběhový čerpadlo, čtyřcestnej (nebo třícestnej, teď nevím) ventil a zapojit kabel ovládání na svorkovnici topení. Dál je třeba buď dálkový ovládání nebo hodinky (časovač) - origo má obojí. Je to taky možný ovládat třeba nějakým GSM pagerem, pokud auto parkuje mimo dosah D. O.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 20.02.2007 01:00
- Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)
2 Airbone: Asi došlo k menšiemu nedorozumeniu. Takže: Bawo som kupil len s prihrievaním motora, vykurovanie kabíny sa spustiť nedalo (a cez MID sa ani doteraz nedá), cez MID si môžem naprogramovať akurát tak vyvetranie kabíny vzduchom zvonku (v lete to možno trochu pomôže znížiť teplotu v interiéri - inak nič moc)
.
U Novosedlíka v Blave som si dal za uvedených 14.000 domontovať niečo (technicky to neviem opísať), čo umožnuje zapnúť bufík nezávisle na zapnutí motora a pred štartom ohriať chladiacu kvapalinu a vykúriť kabínu. Pri montáži som dostal na výber, či chcem do interiéru pridať extra panel na ovládanie časovača nezávislého kúrenia (na origo MID sa to vraj prepojiť nedalo) alebo dialkové ovládanie. Ja som si vybral dialkové. Doteraz som to prevádzkoval tak, že cca 10-15 min. pred predpokladaným odchodom z domu som na dialkovom zapol Webasto a keď som prišiel k autu, už bolo ako-tak zohriate. V návode písali, že poriadne zohriatie auta trvá až do 30 min a že je to pekný záhul na baterku. Pravda je, že minulá zima za moc nestála, takže som to veľmi často nepoužíval a tiež so skrátil dobu zapnutia.
Čiže 14.000 ma nestálo iba dialkové, ale celé prerobenie prihrievania na nezávislé kúrenie.
Uvidím ako sa to osvedčí keď bude fakt zima...

U Novosedlíka v Blave som si dal za uvedených 14.000 domontovať niečo (technicky to neviem opísať), čo umožnuje zapnúť bufík nezávisle na zapnutí motora a pred štartom ohriať chladiacu kvapalinu a vykúriť kabínu. Pri montáži som dostal na výber, či chcem do interiéru pridať extra panel na ovládanie časovača nezávislého kúrenia (na origo MID sa to vraj prepojiť nedalo) alebo dialkové ovládanie. Ja som si vybral dialkové. Doteraz som to prevádzkoval tak, že cca 10-15 min. pred predpokladaným odchodom z domu som na dialkovom zapol Webasto a keď som prišiel k autu, už bolo ako-tak zohriate. V návode písali, že poriadne zohriatie auta trvá až do 30 min a že je to pekný záhul na baterku. Pravda je, že minulá zima za moc nestála, takže som to veľmi často nepoužíval a tiež so skrátil dobu zapnutia.
Čiže 14.000 ma nestálo iba dialkové, ale celé prerobenie prihrievania na nezávislé kúrenie.
Uvidím ako sa to osvedčí keď bude fakt zima...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 20.02.2007 01:00
- Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)
airbone píše:.....Myslim takym teplym, ze sadnes do auta, zapnes webasto a ide teply vzduch)...
Ešte doplnenie: ako som už písal skúsenosti mám iba z minulej zimy a tá, ako vieme, stála za p*d, ale pokiaľ siahajú moje info a skúsenosti Webasto musím pustiť najmenej 15 min pred štartom, aby som pocítil nejaký efekt v momente keď sadám do auta. Mne sa ešte nepodarilo dosiahnuť, že zapnem Webasto a hneď ide teplo z vetráku... a podľa mňa to ani nie je možné, nakoľko (aspoň myslím) Webasto najskôr ohreje chladiacu kvapalinu v systéme a od nej sa potom ohreje vzduch, ktorý ide do auta... alebo sa mýlim



Inak, koľko u vás trvá zohriatie motora a vykúrenie kabíny? Ja keď sadnem do vychladnutého auta (bez toho, aby som vopred zapínal Webasto) cca po 3 min. sa ručička teplomera pohne a za ďalšie 2-3 min je v strede poľa. Kúrenie v kabíne zaberie tiež relatívne rýchlo - cca po 10 km (7-10 min) je v kabíne príjemne teplo.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: sob 28.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 83
- Registrován: úte 20.02.2007 01:00
- Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)
svejda_BMW píše:tak když teda (16:9) webasto bez dalky neni na předehrejvani, k čemu pak tam je to nastavovani času?? ja vim že když sem zadal čas předehřevu, tak (v dany čas) se rozběhly elektroventily a webasto začalo vrčet (co přesně sem nezkoumal), ale nerozbehne se uplně...
no ja myslím, že sa ti akurát spustilo načasované vetranie - to akurát cirkuluje vzduch vo vnútri auta, prípadne nasáva vzduch zvonku, ale netopí. Vrčí to síce rovnako ako Webasto, ale ak by Webasto bežalo musel by si cítiť zápach spálenej nafty niekde pri vodičových dverách (tam niekde má Webasto svoj výfuk), u mňa je dokonca občas vidno ako odtial ide taký jemný dym.
Pokiaľ nevieš či tam to nezávislé topení máš, tak skoč do BMW a nechaj si "vyjet" výbavu auta. Ako tu už odznelo to, že máš BC 16:9, nutne neznamená, že máš aj nezávislé topení.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: sob 28.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
fakt neviem ako je to s tym topenim. Mne vsetko facha normalne cez bordmonitor 16:9, kde si mozem topenie pustit bud napriamo,alebo nastavit casovac. Ak ho zapnem napriamo pri stojacom studenom aute, tak mi zacne teply vzduch fukat uz po zhruba 30 - 60sekund. Teraz ked je kosa, zapina sa mi bufik aj sam od seba ked nastartujem auto zo studenym motorom. Ked ho vypnem este kym nie je motor teply, tak bufik este par sekund bezi (aj ked vyberiem kluce a zamknem auto), potom sa sam vypne. Citit smrad od nafty a huci to. Okrem toho mozem este zapnut/nacasovat len to vetranie, to je dobre v lete v rozpalenom aute, trochu to preluftuje ten horuci vzduch vonku. Inac, skusim napisat tomu chlapkovi z nemecka, ako to myslel s tymi dvoma nezavislymi jednotkami pre ohrev.... On mi tvrdil, ze kabinu vyhrievat nemohol a mal len prihrev motora. Teraz vraj mu to uz ide. tak potom dam vediet.
Pokud je nezávislé topení origo (ne jen příhřev), lze ho mimo jiné, spustit při teplotách pod 15 stupňů přímo z MIDu nebo z menu 16:9, nezávisle na časovači.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 782
- Registrován: pon 08.12.2003 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
k tomu,aby příhřev fungoval jako NT,je třeba vložit do okruhu výhřevu motoru,tedy mezi příhřev(webasto) a motor,ventil,který po spuštění NT přepne na okruh topení a směřuje ohřátou vodu přímo do topení. plus několik hadic(některé se vymontují a nahradí jinými)....
Auto se pak MUSÍ přeprogramovat na NT,aby na MIDu nebo 16:9 monitoru,byla možnost přímého,nebo časovaného spuštění....
NT má asi 30s dobu,než se naplno spustí proces topení a stejnou dobu i dobíhá,protože se musí dochladit,proto to hučení i po zamčení auta..
bohužel asi neexistuje sada dílů na tuto přestavbu a díly je nutno koupit zvláštˇ.Aspon jsem nic takového v ETK zatím nenašel..
Auto se pak MUSÍ přeprogramovat na NT,aby na MIDu nebo 16:9 monitoru,byla možnost přímého,nebo časovaného spuštění....
NT má asi 30s dobu,než se naplno spustí proces topení a stejnou dobu i dobíhá,protože se musí dochladit,proto to hučení i po zamčení auta..
bohužel asi neexistuje sada dílů na tuto přestavbu a díly je nutno koupit zvláštˇ.Aspon jsem nic takového v ETK zatím nenašel..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: sob 28.10.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele: