Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 - teplota motoru

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#21 Příspěvek od Doktor1 »

d.aemon píše:
WinCent píše:
Doktor1 píše:pozor..
3.0d a 2.5d mají některý jěstě termostat na trubce k AGR ventilu..
pokud je vadný,taky se to pomalu zahřívá... :idea:

Přesně tak mají od E46 a výše mají všechny ropy ještě ten druhý termostat na chlazení EGR, v mém případě to bylo tímto.

A jak se pozná, jestli je ten termostat vadný? Bez toho, abych to koupil, vyměnil a zjistil, že to nebylo ono, samozřejmě :-) Taky se mi pomaleji ohřívá a občas při jízdě z kopce s rychlostí se i zchladí...


Vymontovat a za studena nesmí jít profouknout.. Snad jen tak...
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#22 Příspěvek od WinCent »

Doktor1 píše:
d.aemon píše:
WinCent píše:[quote="Doktor1"]pozor..
3.0d a 2.5d mají některý jěstě termostat na trubce k AGR ventilu..
pokud je vadný,taky se to pomalu zahřívá... :idea:

Přesně tak mají od E46 a výše mají všechny ropy ještě ten druhý termostat na chlazení EGR, v mém případě to bylo tímto.

A jak se pozná, jestli je ten termostat vadný? Bez toho, abych to koupil, vyměnil a zjistil, že to nebylo ono, samozřejmě :-) Taky se mi pomaleji ohřívá a občas při jízdě z kopce s rychlostí se i zchladí...


Vymontovat a za studena nesmí jít profouknout.. Snad jen tak...[/quote]
to si nejsem jistý, já když jsem ted potřeboval vypustit trochu vody abych dolil antifreeze tak jsem od něj oddělal tu hadici a teklo to a nebylo to ohřátý, takže to průchozý asi trochu je. Nebyl to velkej tlak bylo to na volnoběžný otáčky ale málo to taky nebylo tak nevím proč to není úplně zavřený když je novej a po výměně je vše OK, do 10Km provozní teplota ( ručička na půlce)
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#23 Příspěvek od bas2 »

Doktor1 píše:
d.aemon píše:
WinCent píše:[quote="Doktor1"]pozor..
3.0d a 2.5d mají některý jěstě termostat na trubce k AGR ventilu..
pokud je vadný,taky se to pomalu zahřívá... :idea:

Přesně tak mají od E46 a výše mají všechny ropy ještě ten druhý termostat na chlazení EGR, v mém případě to bylo tímto.

A jak se pozná, jestli je ten termostat vadný? Bez toho, abych to koupil, vyměnil a zjistil, že to nebylo ono, samozřejmě :-) Taky se mi pomaleji ohřívá a občas při jízdě z kopce s rychlostí se i zchladí...


Vymontovat a za studena nesmí jít profouknout.. Snad jen tak...[/quote]

Jak profouknout? Muzes to vysvetlit? Dik.
Merlin
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 13.03.2007 01:00

#24 Příspěvek od Merlin »

BMW 530dA. Dnes jsem vyměnil termostat ten na čerpadle. Nový otevíral na 91°C. A starý co jsem vymontoval otevírá na 90°C. Takže termostatem to nebude. Takže mám termostat do reservy.
Zkouška na kamnech v hrnci s vodou. Termostat postavíš hrdlem nahoru tím bez spony a s teploměrem (mám ten do zavařovacího hrnce) začneš vařit. Celá ta mosazná patrona i s pružinou termostatu musí být potopena. Naliješ vodu do hrdla zároveň s horní hranou. Musí být rozdílná výška hladiny vody. Když z hrdla začne mizet voda zkontroluj teplotu na teploměru. Předepsaná je 88°C pro diesel, počítej s malou odchylkou která je způsobena setrvačností. Jinak jsem měl i termostat který nešel profouknout, ale otevíral již při 79°C, což je o 10°C dříve. Neopař se. .

Nevíte na jaké teplotě má otevírat ten termostat u chlazení spalin pro EGR ventil?
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#25 Příspěvek od Doktor1 »

jednoduše..
studený motor,termostat je zavřenej a je neprůchozí..
opak je nasnadě...
d.aemon
Registrovaný
Příspěvky: 1220
Registrován: čtv 16.05.2002 00:00
Bydliště: Lomnice

#26 Příspěvek od d.aemon »

No tak to by šlo vyzkoušet i tak, že dokud teplota nestoupne skoro k optimální, měla by bejt hadice do chladiče furt studená, ne? Moje je teplá už když je teploměr na konci modrýho pole, ale nejsem si 100% jistý, jestli to je špatně, nebo jestli to z jakýhokoli důvodu přecejen malinko propouštět nemá...
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#27 Příspěvek od bas2 »

no prave ze mne se zda ze termostat v moji kare funguje OK, zahreje se to za 6-7 km, teplota nekolise, rucicka na budiku stoji stale ve strede jak pribita, ale kdys sem nastartoval totalne studeny motor a rukou drzim horni hadici (tu kterou proudi voda do chladice) tak se pomalicky zahriva (uz po 4-5 min. na volnobehu), proto mam pocit ze termostat neni uplne zavreny...
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#28 Příspěvek od WinCent »

Mám odpověd pro vás oba, to je v pořádku že se ta horní hadice ohřívá hned s motorem protože je to přeci propojené ale zavřené termostatem který je dole v levo takže studená musí být ta hadice co jde od termostatu :idea: a to je ta co je na druhé straně chladiče dole takže když v levo strčíte protáhnete ruku dolů (pozor na vrtuli) a chytnete za hadici tak bude úplně ledová narozdíl od té nahoře ve které se ohřívá voda která neproudí chladičem protože není průchozí okruh skrz termostat 8)
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#29 Příspěvek od bas2 »

Tak ja nevim, ale ja mam 2 hadice, jednu kterou vstupuje horka voda do chladice (ta jde od termostatu a prave tu sem chytal) a druhou hadici dole na chladici, kterou vystupuje uz zchlazena voda z chladice ven do motora...
WinCent
Registrovaný
Příspěvky: 2979
Registrován: ned 11.03.2007 01:00
Bydliště: Královéhradecko

#30 Příspěvek od WinCent »

Samozřejmě že dvě, však to píšu :idea: nevím co je na tom k nepochopení, studená má být ta dole u termostatu
Merlin
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 13.03.2007 01:00

#31 Příspěvek od Merlin »

BMW 530dA Touring/03. Včera jsem se konečně dostal k výměně termostatu EGR ventilu. Nový nejde profouknout no jenom minimálně s velkým odporem. Starý šel profouknout bez odporu jako by tam nebyl. Dnes ráno -5°C. Nastartuju auto jdu otevřít vrata, oškrábu přední a zadní okna a po 3 minutách vyjíždím. Vše měřeno. Prvních 300m na hlavní silnici na dvojku. 800m ručička teploměru opouští modré pole. Mám příhřev Webasto. 3,0km najíždím na dálnici. 4,3km ručička teploměru je z pohledu řidiče asi 0,5 mm za symbolem teploměru. Je vyhráno. To se mi líbí. Dalších 25km se ručička ani nehne. Všechny vzdálenosti měřeny od 0km. Poslední dobou na původní EGR termostat ohřátí trvalo i 20km a teplota občas houpala. Teď snad i ta spotřeba půjde trochu dolu.
svejda_BMW
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: sob 28.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#32 Příspěvek od svejda_BMW »

čau, prosimtě nevim ale michas dve veci dohromady.. termostat mas na ovladaní chladici kapaliny mezi motorem a chadicem a EGR je na prepouštění vyfukovych spalin zpět do sání (ovladano podtlakem)... :idea: :wink:
Merlin
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: úte 13.03.2007 01:00

#33 Příspěvek od Merlin »

Jo jo nějak se se v tom zamotal. Není to termostat EGR ventilu, ale je to termostat chladiče (ochlazovače) spalin pro EGR ventil. Je to černý váleček na tý nerezový krabičce což je ten chladič. V tom válečku jsou dva malý termostaty. Jinak vše co jsem napsal platí. Na obrázku je to č.:13.
Dík za upozornění.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=35
romy
Registrovaný
Příspěvky: 12
Registrován: ned 02.09.2007 00:00

#34 Příspěvek od romy »

Děkuji za radu teplota drží a krásně a rychle hřeje díky.
Odpovědět