Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Na volnoběhu se rozklepe motor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
brta
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od brta »

Ach jo, pomalu si začínám zoufat..... :?
Mám na 525tds rok 1998, 200 000km problém. Objevil se během 5000km, co ho mám, asi třikrát, ale moji poslední cestu z Brna se to najednou výrazně zhoršilo.
Jedná se o to, že při vyřazení a spadnutí otáček na volnoběh (dojezd na křižovatku, nebo cokoli) mi po dosažení volnoběhu začne motor klepat, třese se, třese se i řadící páka. Jakmile prošlápnu plyn, zvednou se otáčky a chod se zklidní. Po spadnutí na volnoběh se situace buď opakuje, nebo ne a zůstane to srovnané. Dost mě to straší. I když to vibruje, tak co jsem si stačil všimnout, ručička otáčkoměru nekolísá.
Kde hledat příčinu? Moc díky!
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#2 Příspěvek od dafson »

ahoj taky sem uz na prasky mam uplne stejny priznaky mam to tady v prispevcich napsano jako cidlo chladici kapaliny diagnostika mi napsala spatna lambda sonda tak doufam ze to je tim pristi tyden ji budu objednavat....-(
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#3 Příspěvek od fotobobo »

brta píše:Ach jo, pomalu si začínám zoufat..... :?
Mám na 525tds rok 1998, 200 000km problém. Objevil se během 5000km, co ho mám, asi třikrát, ale moji poslední cestu z Brna se to najednou výrazně zhoršilo.
Jedná se o to, že při vyřazení a spadnutí otáček na volnoběh (dojezd na křižovatku, nebo cokoli) mi po dosažení volnoběhu začne motor klepat, třese se, třese se i řadící páka. Jakmile prošlápnu plyn, zvednou se otáčky a chod se zklidní. Po spadnutí na volnoběh se situace buď opakuje, nebo ne a zůstane to srovnané. Dost mě to straší. I když to vibruje, tak co jsem si stačil všimnout, ručička otáčkoměru nekolísá.
Kde hledat příčinu? Moc díky!



Nedela to nejaky silent blok motoru nebo hardispojka?
brta
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od brta »

No, nevim přesně, jak by se chovala špatná hardyna, ale siláče to asi nebudou. Aspoň chování při špatných silentblocích si vysvětluju jinak. Ten motor např. při startování, "chcípání" a i jinak je myslím docela kultivovaný, nijak se "nemele", žádné extra vibrace, atd. Ani na ten volnoběh to nedělá vždy. Takže si spíš říkám, že to způsobuje něco jiného a když k tomu dojde, tak se to prostě rozhodí, třepe se a klepe.
Nemůže to být třeba tím, že by vynechal válec? Co já vím, kvůli špatnému vstřiku, nebo něco? Nevím, jak se auto chová, když mu válec přestane šlapat.
Demostenes
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 27.10.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Demostenes »

Mě neco podobneho dělala špatná lambda. Pokud je u toho zaroven citit bohata smes, tak bude temer jiste ono.
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od momento »

Zdravím,
děla mi to to samý. Začalo mi to dělat, až po zákroku v servisu kvůli lepším teplým startům ( vstřik. čerpadlo už není nej ). Aby to za tepla líp startovalo, tak mi buď přidali dávku nafty, nebo pootočili čerpadlem. Ale asi spíš přidali dávku, protože to teď víc kouří. A od tý doby to na volnoběh občas roztřese celý auto. Zkus, zapnout třeba naplno větrák, nebo klimu, pak by to mělo přestat, u mně to tak je. A ještě na to u mě má vliv kolik mám nafty v nádrži. Podávací čerpadlo už má asi taky nejlepší za sebou. Když mám přes půl nádrže, tak se zaklepe jen občas, né pravidelně. S prázdnější nádrží je to častější. Takže bych zkusil nejdřív vzít plnou - tím si ujistíš podávací čerpadlo. A když to bude dělat furt, tak nechat seřídit dávku nafty.
Jinak možná ještě zkusit aplikovat Castrol TDA. Je to věc za pár korun ( cca 300.- ), která funguje - pročistí jak čerpadlo, tak spalovací prostor, usazeniny na sedlech atd. Ale chce to při použití za ten motor víc tahat, aby se to pořádně vypálilo všechno ven.

Jen malej dotaz pro ostatní, diesel od BMW x25tds má lambdu?
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Bajzik »

tds má lambdu??? :lol: :lol: :lol: To je teda rada, akorát ze sebe udělat blbece...
Možnosti závady: začni tím nejlevnějším a to je asi pal. filtr dále seřídit vstřiky a pak i čerpadlo. A nebo to může být něco uplně jiného :( jak vypadá řídicí vstřik?

Dělalo mi to také, auto (TDS) se mi chvělo na volnoběh, občas to nedělalo ale většinou ano. -> Seřídili mi čerpadlo a je to v pohodě.
momento
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: stř 19.04.2006 00:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od momento »

a na co by diesel lambdu používal?...co já vím, tak ta se používá na regulaci benz. motoru, kterej se reguluje kvuli exhalacím na lambdu kolem 1, ale diesel má dost velkej rozsah bohatosti ( chudosti ) směsi a tam lamdasonda jaksi nic moc neukáže!!
kdyby to byl palivovej filtr,tak by to málo táhlo,chyběla by tomu při zatížení nafta,takže tam problém nebude!!!!
brta
Registrovaný
Příspěvky: 153
Registrován: úte 27.06.2006 00:00
Bydliště: Moravská Třebová
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od brta »

Je to pět tisíc km, co mi v Boschi dělali čerpadlo a měnili zároveň palivový filtr. Jak vypadají vstřiky nevím a rozhodně jsem na ně myslel. Bawuško půjde zítra nebo v pondělí do léčebny, tak uvidíme, co s tím udělají a jestli to přestane. Samozřejmě potom dám zprávu :wink:
fotobobo
Registrovaný
Příspěvky: 654
Registrován: stř 09.08.2006 00:00
Bydliště: Prague

#10 Příspěvek od fotobobo »

Bajzik píše:tds má lambdu??? :lol: :lol: :lol: To je teda rada, akorát ze sebe udělat blbece...
Možnosti závady: začni tím nejlevnějším a to je asi pal. filtr dále seřídit vstřiky a pak i čerpadlo. A nebo to může být něco uplně jiného :( jak vypadá řídicí vstřik?

Dělalo mi to také, auto (TDS) se mi chvělo na volnoběh, občas to nedělalo ale většinou ano. -> Seřídili mi čerpadlo a je to v pohodě.



Jak muze mit cerpadlo vliv na chvěni motoru?
Jako ze dava malo nafty na volnobeh, a kuli tomu spadnou otacky a
motor se zacne klepat???
Bajzik
Registrovaný
Příspěvky: 367
Registrován: pát 21.10.2005 00:00
Bydliště: J. Hradec
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Bajzik »

fotobobo píše:
Bajzik píše:tds má lambdu??? :lol: :lol: :lol: To je teda rada, akorát ze sebe udělat blbece...
Možnosti závady: začni tím nejlevnějším a to je asi pal. filtr dále seřídit vstřiky a pak i čerpadlo. A nebo to může být něco uplně jiného :( jak vypadá řídicí vstřik?

Dělalo mi to také, auto (TDS) se mi chvělo na volnoběh, občas to nedělalo ale většinou ano. -> Seřídili mi čerpadlo a je to v pohodě.



Jak muze mit cerpadlo vliv na chvěni motoru?
Jako ze dava malo nafty na volnobeh, a kuli tomu spadnou otacky a
motor se zacne klepat???
Otáčky se ani nehnou ale zřejmě špatně špatně dávkuje. Nejsem mechanik ale mělo by to být nastavení předvstřiku
jurasis
Registrovaný
Příspěvky: 5551
Registrován: stř 06.09.2006 00:00
Bydliště: Nymburk

#12 Příspěvek od jurasis »

Chlapi, je to setrvák...
kavanda
Registrovaný
Příspěvky: 901
Registrován: ned 25.02.2007 01:00
Bydliště: CZECH

#13 Příspěvek od kavanda »

... to si snad děláte prdel ... lambda atd :!: :?:

nech si změřit tlaky a zjistíš na kterém válci máš víc pootevřený ventil :wink:
bawooo
Registrovaný
Příspěvky: 10
Registrován: stř 22.11.2006 01:00

#14 Příspěvek od bawooo »

jurasis píše:Chlapi, je to setrvák...

a to bude rána za opravu... cca 20 k. Tam je dvouhmoták, že?
Sirup
Registrovaný
Příspěvky: 282
Registrován: čtv 24.05.2007 00:00

#15 Příspěvek od Sirup »

mě to na volnoběh taky mírně vibrovalo jako motor ... nakonec sme zjistili že jeden vštřik (ten s čidlem) sákne.....takže novej střik a už mi to nedělá...
Buri
Registrovaný
Příspěvky: 55
Registrován: pát 20.01.2006 01:00
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Buri »

No mě to nedávno začalo dělat to samý, zatím jen někdy. Problém u mě vznikl poté, co jsem natankoval špatnou naftu a totálně zasral celej systém tak, že mi auto přestalo jet. Nechal jsem vyměnit palivový filtr a vycucnout nádrž. Ten borec co mi to dělal říkal, že povolil trysky a nechal to přes startér čistou naftou protáhnout aby šlo ven úplně vše. Při tom zjistil, že mám na vstřikách steřelý přepadový hadičky, tak mi je vyměnil. Po této "léčebné kůře" mi auto také na volnoběh sem tam pocukává, přičemž otáčky jsou stále stejné. Vzhledem k tomu zákroku, který tomu předcházel, kdy před ním auto šlapalo jako hodinky, bych se přimlouval k variantě vstřikovacích trysek. Možná mi některou špatně dotáhl? Nevím, ale časem zjistím.
Odpovědět