Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Ohřátý motor - píská turbo
Zdravim "pětkaře" a chci se zeptat na radu ohledně motoru 3.0d. Po zahřátí 730d r.v. 2000 mi trochu píská turbo. Není to pískot, jak ho známe, ale spíš fičí jako meluzína-nejlíp to vystihnu popiskem, jako když foukáte ven brčkem (hadičky sou ale ok). Není to nic vážného, v servisu mi řekli, že je vůle v lopatkách, ale nic víc...Nicméně mě to irituje. Nezažil někdo tenhle voprc? Apropo, možná že se semnou turbo loučí neboť pod plnym plynem (samozřejmě zahřátý motor) mi brambora celkem dost kouří. Nicméně nemohlo by to kouření být třeba i indikátor špatného katalyzátru?
Díky za rady.
Ferenc
Momentálně najeto 183tis
Díky za rady.
Ferenc
Momentálně najeto 183tis
Tak já mám stejnej problém, u mě se to projevuje jen u studeneho motoru cca pri ot 2000 az 3000 - slyšitelnej pískot v kabině, ale ne nic strašného.. Pokud se to zahřeje je vše OK... Jinak koří mi to taky trošku víc než je potřeba. Celkově je o trošku menší tah. Turbo ale může takhle vydržet ještě x km, nemá to cenu měnit... jinak repas cca 15... tak počkám až se vysere úplně. Spotřeba na 3,0 s automatem je pořád super něco kolem 8 l...
KM mám 193 T
KM mám 193 T
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 456
- Registrován: úte 11.07.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Klubové ID: 787
Urcite udelat repasi radeji drive nez ti lopatky omlatej stenu uplne staci mala vule nehlede na to ze te to prijde na 8 tisic vcetne lozisek a cele tesnici sady me nic nepiska jen klasicky piskot turba v interieru ho vubec neslysim jinac spotreba po praze 7.1 a mimo od 5.8 do 6.7 ale to je strelba kolem 170 na dalnici
Samotná vůle ti nepíská, ale díky té vůli si nekterá z lopatek už škrtla, ulomila se a to píská.
Jezdit se s tím dá, klidně i X desítek tisíc.
Záleží jak moc tě to pískání štve. Na repasi bych se vykašlal, to raději jezdi s pískáním, spíše nové turbo, které seženeš do 20 tisíc na http://www.turboservis.cz/ a nové je prostě nové
Jezdit se s tím dá, klidně i X desítek tisíc.
Záleží jak moc tě to pískání štve. Na repasi bych se vykašlal, to raději jezdi s pískáním, spíše nové turbo, které seženeš do 20 tisíc na http://www.turboservis.cz/ a nové je prostě nové
rád bych uvedl pár věcí na pravou míru:
- to, co píská (pokud ještě jezdíš) není v žádným případě to, že by se ti přidírala vrtulka o stěnu turbíny, ale je to samozřejmě způsobený vůlí "ložiska", v kterým se prostě o jeho stěny přidírá osička. To znamená, že budeš jezdit tak dlouho, než se ta vůle zvětší a osička se ve vymletým ložisku vychýlí natolik, že se ti následně přidřou vrtulky o stěnu turbíny a budeš mít po prdeli, protože potom se to v horším případě úplně celý zakousne a rozlomí, v lepším případě se kousek vrtulky odlomí a prolítne skrz celou turbínu a poškodí i vrtulku na výfukový straně. Nedej na rady, že můžeš reálně najezdit X tisíc km...můžeš, ale pravděpodobně NE.
- kvalitní repas stojí v tom nejhorším případě (tzn. že máš nepoužitelnou tu vrtulku) u turbíny GT2556V, která je na tvým autě, min. kolem 12t - celá repas sada stojí v nákupu cca 280 EUR podle typu turbíny, plus práce (cca 4h), kde je absolutně nejdůležitější kvalitní vyvážení celého mechanismu turbíny a pečlivost
- rozhodující pro životnost turbíny je X věcí, především pravidelný výměny kvalitního oleje, pravidelný výměny filtrů (i znečištěnej vzduchovej filtr dokáže turbínu zničit - nemůže dýchat !!!), nehonit motor když je studenej, po jizdě nechat turbinu vychladit na volnoběh (výrobci většinou udávají min 30 sek), no a SAMOZŘEJMĚ ZAPOMENOUT NA CHIPTUNING !!! (protože turbína se točí mnohem rychleji než ve standardu, ale bohužel množství oleje v turbíně se nezmění a prostě se to nestíhá mazat !!!)
- jakmile ti začne turbína pískat, doporučuju nejezdit, sundat a nechat opravit - vyvaruješ se tím dalších mnohem NÁKLADNĚJŠÍCH následných oprav (jako že ti turbo sežere olej z motoru a motor se zadře, neho ho to nahází do sání, tam ten olej blafne a motor se ti roztočí na max otáčky a pokud to nestihneš zastavit přes kvalt tak se většinou můžeš s motorem rozloučit protože ti skočí rozvody)
- pokud ti něco píská, nemusí to být nutně turbína - často to je prasklá hadice od intercooleru, povolená příruba na turbíně nebo někde jinde, nebo prasklý sání, nebo X dalších věcí - diagnostika to neukáže, musíš hledat a hledat a hledat
- není repas jako repas !!!
- mezi kvalitním repasem a novou turbínou neexistuje žádný rozdíl - pouze cenový
držím palec !!! kdyby sis nevěděl rady, klidně zavolej, rádi poradíme, popř. máme skladem i repasovaný turbíny
- to, co píská (pokud ještě jezdíš) není v žádným případě to, že by se ti přidírala vrtulka o stěnu turbíny, ale je to samozřejmě způsobený vůlí "ložiska", v kterým se prostě o jeho stěny přidírá osička. To znamená, že budeš jezdit tak dlouho, než se ta vůle zvětší a osička se ve vymletým ložisku vychýlí natolik, že se ti následně přidřou vrtulky o stěnu turbíny a budeš mít po prdeli, protože potom se to v horším případě úplně celý zakousne a rozlomí, v lepším případě se kousek vrtulky odlomí a prolítne skrz celou turbínu a poškodí i vrtulku na výfukový straně. Nedej na rady, že můžeš reálně najezdit X tisíc km...můžeš, ale pravděpodobně NE.
- kvalitní repas stojí v tom nejhorším případě (tzn. že máš nepoužitelnou tu vrtulku) u turbíny GT2556V, která je na tvým autě, min. kolem 12t - celá repas sada stojí v nákupu cca 280 EUR podle typu turbíny, plus práce (cca 4h), kde je absolutně nejdůležitější kvalitní vyvážení celého mechanismu turbíny a pečlivost
- rozhodující pro životnost turbíny je X věcí, především pravidelný výměny kvalitního oleje, pravidelný výměny filtrů (i znečištěnej vzduchovej filtr dokáže turbínu zničit - nemůže dýchat !!!), nehonit motor když je studenej, po jizdě nechat turbinu vychladit na volnoběh (výrobci většinou udávají min 30 sek), no a SAMOZŘEJMĚ ZAPOMENOUT NA CHIPTUNING !!! (protože turbína se točí mnohem rychleji než ve standardu, ale bohužel množství oleje v turbíně se nezmění a prostě se to nestíhá mazat !!!)
- jakmile ti začne turbína pískat, doporučuju nejezdit, sundat a nechat opravit - vyvaruješ se tím dalších mnohem NÁKLADNĚJŠÍCH následných oprav (jako že ti turbo sežere olej z motoru a motor se zadře, neho ho to nahází do sání, tam ten olej blafne a motor se ti roztočí na max otáčky a pokud to nestihneš zastavit přes kvalt tak se většinou můžeš s motorem rozloučit protože ti skočí rozvody)
- pokud ti něco píská, nemusí to být nutně turbína - často to je prasklá hadice od intercooleru, povolená příruba na turbíně nebo někde jinde, nebo prasklý sání, nebo X dalších věcí - diagnostika to neukáže, musíš hledat a hledat a hledat
- není repas jako repas !!!
- mezi kvalitním repasem a novou turbínou neexistuje žádný rozdíl - pouze cenový
držím palec !!! kdyby sis nevěděl rady, klidně zavolej, rádi poradíme, popř. máme skladem i repasovaný turbíny
Děkuju všem za rady. Nebudu se závadou otálet a dám turbo k repasi. Mám otázku na Wojtu? Kolik by mě od Vás repas. turbo stálo? kým je repasováno a zda-li i sami repasujete na zakázku?
Mé turbo bylo v pořádku, než mi rupla hadička přívodu vzduchu, dedukuji tedy, že pravděpodobně nasálo nečistotu. Nicméně chtěl bych zase v autě mít to staré, neboť ho znám.
P.S. pokud wojto nechceš psát info na web, můj mail je soukupfr@volny.cz
Mé turbo bylo v pořádku, než mi rupla hadička přívodu vzduchu, dedukuji tedy, že pravděpodobně nasálo nečistotu. Nicméně chtěl bych zase v autě mít to staré, neboť ho znám.
P.S. pokud wojto nechceš psát info na web, můj mail je soukupfr@volny.cz
- po repasi už svoje turbo znát nebudeš
, z původní turbíny tam nezůstane prakticky nic kromě samotnýho těla turbíny (tzn. ten přední hliníkovej šnek a zadní litinovej - a to taky ještě ne u všech)
- co by to stálo ? opravy těchto běžných turbín děláme pouze výměnným způsobem, tzn. že my ti dáme hotovou turbínu, a za tu tvoji špatnou pak něco odečítáme podle stavu. Cena v případě nejčastější závady (přidřená turbína po prolítnutí bordelu skrz turbínu a poničený lopatky vrtulek) je kolem 12t, k dodání do 24h u tebe
- pouze atypický turbíny děláme na zakázku formou opravy bez výměny (např. od výrobců IHI a HOLSET, některý typy vodou chlazených turbín a pod.)

- co by to stálo ? opravy těchto běžných turbín děláme pouze výměnným způsobem, tzn. že my ti dáme hotovou turbínu, a za tu tvoji špatnou pak něco odečítáme podle stavu. Cena v případě nejčastější závady (přidřená turbína po prolítnutí bordelu skrz turbínu a poničený lopatky vrtulek) je kolem 12t, k dodání do 24h u tebe
- pouze atypický turbíny děláme na zakázku formou opravy bez výměny (např. od výrobců IHI a HOLSET, některý typy vodou chlazených turbín a pod.)
Takze mi z Brna doputovalo turbo zpet a od pátku do dnes, jsem na autě najel cca 1300 km a vše už ok. Samotnému turbu po ozkoušení nic nebylo, jen mělo zasviněný vstup, tudíž to fičelo kvuli nečistotám. Po očištění už stichlo a není vůbec slyšet. Cena včetně poštovného, odzkoušení, očištění a dph 3500.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 88
- Registrován: stř 20.12.2006 01:00
- Bydliště: Bříza 14, Roudnice nad Labem 41301
- Klubové ID: 1394
- Kontaktovat uživatele:
náhodou jsem narazil na tohle téma a docela jsem znejistil...někdy v květnu jsme od Tebe kupoval repas turbo na e46 320d 100kw..a hned od začátku mi fičí jak meluzína...Dodržel jsem vše jak si říkal, motor jsem nejdřív zprovoznil bez něj, vyčistil jsem coler i hadice. Někde jsem četl, že repasovaný turba jsou hlučnější, tak sem tomu nevěnoval pozornost,ale po přečtení tohohle fakt nevim...Ale je fakt že tak po 1000km se to zlepšilo....wojta píše:rád bych uvedl pár věcí na pravou míru:
- to, co píská (pokud ještě jezdíš) není v žádným případě to, že by se ti přidírala vrtulka o stěnu turbíny, ale je to samozřejmě způsobený vůlí "ložiska", v kterým se prostě o jeho stěny přidírá osička. To znamená, že budeš jezdit tak dlouho, než se ta vůle zvětší a osička se ve vymletým ložisku vychýlí natolik, že se ti následně přidřou vrtulky o stěnu turbíny a budeš mít po prdeli, protože potom se to v horším případě úplně celý zakousne a rozlomí, v lepším případě se kousek vrtulky odlomí a prolítne skrz celou turbínu a poškodí i vrtulku na výfukový straně. Nedej na rady, že můžeš reálně najezdit X tisíc km...můžeš, ale pravděpodobně NE.
- kvalitní repas stojí v tom nejhorším případě (tzn. že máš nepoužitelnou tu vrtulku) u turbíny GT2556V, která je na tvým autě, min. kolem 12t - celá repas sada stojí v nákupu cca 280 EUR podle typu turbíny, plus práce (cca 4h), kde je absolutně nejdůležitější kvalitní vyvážení celého mechanismu turbíny a pečlivost
- rozhodující pro životnost turbíny je X věcí, především pravidelný výměny kvalitního oleje, pravidelný výměny filtrů (i znečištěnej vzduchovej filtr dokáže turbínu zničit - nemůže dýchat !!!), nehonit motor když je studenej, po jizdě nechat turbinu vychladit na volnoběh (výrobci většinou udávají min 30 sek), no a SAMOZŘEJMĚ ZAPOMENOUT NA CHIPTUNING !!! (protože turbína se točí mnohem rychleji než ve standardu, ale bohužel množství oleje v turbíně se nezmění a prostě se to nestíhá mazat !!!)
- jakmile ti začne turbína pískat, doporučuju nejezdit, sundat a nechat opravit - vyvaruješ se tím dalších mnohem NÁKLADNĚJŠÍCH následných oprav (jako že ti turbo sežere olej z motoru a motor se zadře, neho ho to nahází do sání, tam ten olej blafne a motor se ti roztočí na max otáčky a pokud to nestihneš zastavit přes kvalt tak se většinou můžeš s motorem rozloučit protože ti skočí rozvody)
- pokud ti něco píská, nemusí to být nutně turbína - často to je prasklá hadice od intercooleru, povolená příruba na turbíně nebo někde jinde, nebo prasklý sání, nebo X dalších věcí - diagnostika to neukáže, musíš hledat a hledat a hledat
- není repas jako repas !!!
- mezi kvalitním repasem a novou turbínou neexistuje žádný rozdíl - pouze cenový
držím palec !!! kdyby sis nevěděl rady, klidně zavolej, rádi poradíme, popř. máme skladem i repasovaný turbíny