Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
tempomat e39-problém
Ahoj kluci, najednou mi přestal fungovat tempomat u mé e39 528i touring. Normálně chodil, večer jsem odstavil auto a druhý den už nešel zapnout. Vůbec se nerozvítí zelená kontrolka na palubce. Mám ten co se zapíná na palubce v pravo od volantu. Nevíte, kde by mohl být problém? Asi to bude chtít na diagnostoku.
A kde má ten tempomat pojistku. Bohužel jsem to v pojistkové skříňce u spolujezdce a a ani vzadu neobjevil. Žádná pojistka nebyla přepálená. Na ty čidla u pedálů se mrknu.alp píše:urcite diag ...
jinak tempomat obhospodaruje ridici jednotka motoru. V te byva malokdy chyba. Hledal bych spis v pojistkach, kontaktech tlacitek a kontaktech na sbernem pasku MF volantu ...
Dale cidlo na brzdovem a spojkovem pedalu. V pripade automatu jen brzdovy pedal a propojeni s jednotkou automatu ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Dělá mi to něco podobnýho. Normálně ho zapnu, chvíli na něj i jedu (1km-150km) a pak najednou vypadne a nejde ani zapnout (nerozsvítí se zelená kontrolka). Po vypnutí motoru a opětovném nastartování se vše opakuje. Co jsem vypozoroval tak to dělalo hlavně jak byli ty velký horka. Většinou se to ani nestane. Osobně mám podezření na regulátor, co tahá za lanko plynu místo tebe. Teda u benzínu to tak je, ale ty máš benzín, že. Zkusím promazat bowden a lanko a dál pozorovat, ale na elektroniku to netipuju.
A kde ten regulátor najdu? U pedálů?Birkoff píše:Dělá mi to něco podobnýho. Normálně ho zapnu, chvíli na něj i jedu (1km-150km) a pak najednou vypadne a nejde ani zapnout (nerozsvítí se zelená kontrolka). Po vypnutí motoru a opětovném nastartování se vše opakuje. Co jsem vypozoroval tak to dělalo hlavně jak byli ty velký horka. Většinou se to ani nestane. Osobně mám podezření na regulátor, co tahá za lanko plynu místo tebe. Teda u benzínu to tak je, ale ty máš benzín, že. Zkusím promazat bowden a lanko a dál pozorovat, ale na elektroniku to netipuju.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Ne. Je v motorovém prostoru vlevo hned u ASC.major píše:A kde ten regulátor najdu? U pedálů?Birkoff píše:Dělá mi to něco podobnýho. Normálně ho zapnu, chvíli na něj i jedu (1km-150km) a pak najednou vypadne a nejde ani zapnout (nerozsvítí se zelená kontrolka). Po vypnutí motoru a opětovném nastartování se vše opakuje. Co jsem vypozoroval tak to dělalo hlavně jak byli ty velký horka. Většinou se to ani nestane. Osobně mám podezření na regulátor, co tahá za lanko plynu místo tebe. Teda u benzínu to tak je, ale ty máš benzín, že. Zkusím promazat bowden a lanko a dál pozorovat, ale na elektroniku to netipuju.
Můj vypadá takhle:
http://bmwfans.info/original/images/60281_p.png díl č.1
A ASC vypadá takhle:
http://bmwfans.info/original/images/2119_p.png díl č.16
No to mi povídej. Přijde mi, že mi to mrcha udělala naschvál. Tempomat nefachčil přesně jen tu dobu co jsem byl na dovolený a najel 2500km po dálnicích kdy bych ho s povděkem rád zapnul.Birkoff píše:Jó tak přesně tohle znám, a pak někde hledej chybu.major píše:No, tak teď opravdu nevím. Přošel jsem dnes k autu, poprvé od návratu z dovči, že se mrknu na ten tempomat. Jen tak cvičně jsem ho po nastartování zkusil zapnout a on zase funguje. To mě pos... .

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Asi ses k němu (autu) choval špatně. Neměnil olej, dával podřadnej shit, pořád ho honil a vůbec neumýval a neleštil. Tak ti to vrací.
Jinak v TIS je psáno, že je třeba naolejovat lanovody od plynu (každých, teď nevím přesně). Takže bych zkusil jestli náhodou někdy nekladou větší odpor než mají a tím celý tempomat nevypadne. Samozřejmě ještě vypojit konektory a vyčistit/prostříknout kontaktolem, ale předpokládám že to bylo první po čem jsi šel. Jinak pak jen ten motůrek.
Kdybys na něco přišel tak dej vědět.

Jinak v TIS je psáno, že je třeba naolejovat lanovody od plynu (každých, teď nevím přesně). Takže bych zkusil jestli náhodou někdy nekladou větší odpor než mají a tím celý tempomat nevypadne. Samozřejmě ještě vypojit konektory a vyčistit/prostříknout kontaktolem, ale předpokládám že to bylo první po čem jsi šel. Jinak pak jen ten motůrek.
Kdybys na něco přišel tak dej vědět.

Hmm, tak dnes mi to zase nechodilo. No nic, začnu systémem pokus-omyl, od nejlevnějšího k nejdražšímuBirkoff píše:Asi ses k němu (autu) choval špatně. Neměnil olej, dával podřadnej shit, pořád ho honil a vůbec neumýval a neleštil. Tak ti to vrací.![]()
Jinak v TIS je psáno, že je třeba naolejovat lanovody od plynu (každých, teď nevím přesně). Takže bych zkusil jestli náhodou někdy nekladou větší odpor než mají a tím celý tempomat nevypadne. Samozřejmě ještě vypojit konektory a vyčistit/prostříknout kontaktolem, ale předpokládám že to bylo první po čem jsi šel. Jinak pak jen ten motůrek.
Kdybys na něco přišel tak dej vědět.
