Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

e34 chlazeni

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#1 Příspěvek od notrable »

Prosim lidi pomozte....moje e34ka hrozne vari....je pravda, ze tam je malej chladic, protozo puvodni se potkal se srnkou, ale do ted to bylo tak nejak v pohode....ale ted....ujedu sotva 5km a teplota je skoro v cervenym, zkousel sem to odvzdusnovat a to timto zpusobem: postavil sem auto z kopce, otevrel odvzdusnovak doleval vodu dokud nezacala odvzdusnovakem tect ven, potom sem odvzdusnovak utahl a dolil vodu co to slo. znovu sem odvzdusnovak povolil, nechal odfouknout paru.utahl a dolil vodu. a dela to porad....proste to hned vari. visko spojka funguje ale ta to neuchladi....a neuchladi se to ani pri jizde. odvzdusnuju to spatne? moc se v motorech nevyznam, tak mi prosim poradte, kde by mohla byt chyba.diky.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

cos tam dal za chladič?
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#3 Příspěvek od notrable »

tohle je 2litr a chladic je tam z 16ky....ale jeste minulej tejden to bylo v pohode....a kdyz sem to nehonil, tak to uchladilo v poho
525tds
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: pát 22.07.2005 00:00

#4 Příspěvek od 525tds »

Pokud Ti to při varu netopí tak to bude asi vodní pumpa . Pokud to topí, termostat . Studenou vodu tam nelej , praskne TI hlava . Stalo se mi to také , motor vařil ,ale topení a chladič nic . Bylo to vodní pumpou , měla vrtulku z plastu a ten se rozpadl . Koupil jsem pumpu novou a hotovo . Cena nové pumpy s železnou vrtulkou 1300 Kč. PEPA
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#5 Příspěvek od notrable »

a jak se da poznat ze to je pumpou? abych zbytecne nevyhodil prachy oknem.....sice je dobry mit ji novou, ale proc menit fungujici vec za jinou fungujici
vlukasek
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: stř 09.05.2007 00:00

#6 Příspěvek od vlukasek »

Nech to zahrat a sahni na chladic jestli je teplej nebo studenej a jestli je rovnomerne prohratej.Jestli je horkej i chladic a voda cirkuluje,mas nejspis foukly tesneni pod hlavou nebo prasklou hlavu....Pokud je chladic studenej a motor vari,bude to ta pumpa nebo termostat......termostat vytahni,dej to bez nej a zkus...od pumpy vede pod saharou nahoru hadice s vodou....nech motor vychladout,nahore tu hadici odpoj a nastartuj...pokud je pumpa v poradku mela by z te hadice litat voda vcelku proudem...pokud ne,pumpa je v hajzlu...

Napsal jsem to dost polopaticky,ale kdybys neco nepochopil,dej vedet a ja to vysvetlim lip
525tds
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: pát 22.07.2005 00:00

#7 Příspěvek od 525tds »

Já jsem sundal řemen a roztočil jsem řemenici na pumpě . Protože ta vrtulka uvnitř byla od hřídelky utržená , řemenice se točila jako setrvačník . Pokud by ta vrtulka byla OK mělo by to mít odpor vody nemělo by se to tak lehce točit . Jinak ji hned nemusíž kupovat , je to na čtyřech šroubech . Vymontuj ji a když bude v pořádku tak ji dáš zpět . Všiml jsem si ,že jsi měl potíže s topením , je docela možné že to byl začátek konce tvoji pumpy. Dej vědět jak to dopadlo . PEPA
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Pietro »

Na víčku dolévání oleje je čistý olej, nebo šlem...?
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#9 Příspěvek od notrable »

na vicku je jen olej....
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#10 Příspěvek od notrable »

kde presne je vodni pumpa? nemuzu to najit
vlukasek
Registrovaný
Příspěvky: 31
Registrován: stř 09.05.2007 00:00

#11 Příspěvek od vlukasek »

Na predni strane bloku motoru...pohani ji klinovy remen a vedou k ni hadice na vodu
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#12 Příspěvek od notrable »

a je k ni pridelana visco spojka?
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 877
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od milo »

notrable píše:a je k ni pridelana visco spojka?
myslim ze jo, koukni do ETK. hlavne nezapomen, ze visca ma opacny zavit :idea:
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Pietro »

notrable píše:a je k ni pridelana visco spojka?
jj, primo na ni je visco, je dobry ji povolit jeste pred schozenim remenu...
Pietro
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: pon 01.11.2004 01:00
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Pietro »

Jinak máš motor M20, nebo M50? Mně se taky přehříval,, a nakonec to byl pouze kouslý termostat... Motor M50B20
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#16 Příspěvek od notrable »

mam M50
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#17 Příspěvek od notrable »

tak sem to risknul a koupil pumpu.....prijel sem domu vyndal tu co tam byla....a bylo to tak....byla polamana. tak sem tam dal tu novou....ale zase sem tam spatne nasadil remen a natrhl sem ho.....takze jeste schanet novej...nastesti jsem ho sehnal........a vida....uz to topi.....akorat bych potreboval ty elektro propousteci ventily....ty moje jsou v prdeli, tak jsem z toho vyndal ty jehly....takze to ted topi furt a nemuzu to korigovat....
notrable
Registrovaný
Příspěvky: 71
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Klubové ID: 1222

#18 Příspěvek od notrable »

jinak jestli to nevari a chovani teploty budu sledovat az pri provozu, dnes to byl jen takovej test.....



takze kluci diky
Odpovědět