Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak oblbnout NIVO
Zdravim,
napadla ma taka vec ohladom NIVO vzadu na e39 Touring. Potreboval by som info ci nahodou niekto nevie nejakym sposobom prinutit NIVO sediet tak vysoko ako chcem. Proste mi ide o manualne doladenie vysky, predpokladam ze to musi ist, pretoze si to cidlami sleduje nejake veliciny (asi vysku auta) a na zaklade toho dava pokyn na kompresor.
Pripadne ak niekto viete najst kdesi schemu elektrickeho systemu NIVO regulacie, poslite mi ju, mechanik sa na to mrkne, ja som to zatial nikde nenasiel.
O co mi ide? Mam sportovy podvozok, schvaleny a zapisany v nemecku, NIVO je nejak odpojena alebo oblbnuta aby sedela nizsie, lenze kedze to je vpredu nastavitelny podvozok a v schvaleni pisu ze aj vzadu, chcem vediet ako to dokazem nastavit, kedze teraz sedi pekne nizko ale na zimu by som radsej aby vyliezla trocha hore.
Dakujem za kazdu info!
napadla ma taka vec ohladom NIVO vzadu na e39 Touring. Potreboval by som info ci nahodou niekto nevie nejakym sposobom prinutit NIVO sediet tak vysoko ako chcem. Proste mi ide o manualne doladenie vysky, predpokladam ze to musi ist, pretoze si to cidlami sleduje nejake veliciny (asi vysku auta) a na zaklade toho dava pokyn na kompresor.
Pripadne ak niekto viete najst kdesi schemu elektrickeho systemu NIVO regulacie, poslite mi ju, mechanik sa na to mrkne, ja som to zatial nikde nenasiel.
O co mi ide? Mam sportovy podvozok, schvaleny a zapisany v nemecku, NIVO je nejak odpojena alebo oblbnuta aby sedela nizsie, lenze kedze to je vpredu nastavitelny podvozok a v schvaleni pisu ze aj vzadu, chcem vediet ako to dokazem nastavit, kedze teraz sedi pekne nizko ale na zimu by som radsej aby vyliezla trocha hore.
Dakujem za kazdu info!
u E32 je to skutečně tyčkou, jak psal Hanz, tyčka je spojena se zadní osou a na druhém konci je hydroventil který otvírá či zavírá přívod tlaku do tlumičů, u E39 by to skutečně mohlo být elektricky, ale spíš si myslím že to bude mikrospínači a ne potenciometrem, protože pro Nivo není důležitá přesná poloha, ale potřebuje vědět polohu správnou a do té buď vzduch upustí nebo přifoukne, takže multimetr změřit a natáhnout do kabiny, natlakovat naplno a po výbuchu měchů mít krásného lowridera
, to je můj názor, nemusí to sedět. Doporučuju pro všechny ať kouknou na Bentley Publishing zda na jejich vůz nemají Rep knihu, je trošku dražší (kolem 5000kč) ale stojí to za to, a když se domluví více lidí a naskenuje se to tak není co řešit, mám kromě jiného Bentley pro E32 a je to super, jistě všechno tam také není ale 98% ano. Kniha má k 1000stránkám.

PRAVE PRETO som sem dal ten prispevok aby ak nahodou niekto vie presny princip snimania tak ho sem napisal... snad to nebude take zle, ak to dokazali oklamat raz (ked to znizovali), musi sa to dat aj druhykrat, nie? v kazdom pripade si najdem cas a trosku to skusim preskumat, len v poslednej dobe je toho casu strasne malo...
Takze som to dnes po praci rozhodil - v principe ziadna zlozita zalezitost, tycky regulacie tam su stelovatelne - to znamena dofukuje a ubera pri inych hodnotach ako origo, dolezite to je nastavit poriadne, momentalne to bolo az prilis nizko...
kable - ktore idu do NIVO cerpadla, ak chcete manualne ovplyvnovat je dolezite jednak zapnut cerpadlo - ovladaci fialovy kablik, priviest + 12V a zaroven aktivovat vzduchove ventily aby to pustili do trubiek, to znamena fialovy z modrym pasikom a fialovy z cervenym pasikom spolu s modrym a cervenym (privedenim +12V na fialove drotiky dofukujete lavu (cerveny) a pravu stranu (modry))... osobne toto vsetko odporucam pri vypnutej automatike aby do toho nezasiahla a nepustila sa nahodou do opacneho ukonu co moze sposobit skodu na elektronike, pravdupovediac po aktivacii (zapalovanim) automatika aj tak dorovna lavu a pravu stranu (podla aktualnych odporov snimacov) = odpusti tu stranu ktora bude vyssie.
toto zatial vsetky moje dnesne poznatky, zajtra budem riesit este doladenie vysky ako aj zdvihnutie a znizenie priamo z miesta vodica ale to tu popisem ked to bude vyskusane, snad to zajtra stihnem vsetko, pripadne sem hodim schemu, nieje to nic zlozite len kym som na to prisiel tak som tam okolo tej NIVO rj dost maturoval
kable - ktore idu do NIVO cerpadla, ak chcete manualne ovplyvnovat je dolezite jednak zapnut cerpadlo - ovladaci fialovy kablik, priviest + 12V a zaroven aktivovat vzduchove ventily aby to pustili do trubiek, to znamena fialovy z modrym pasikom a fialovy z cervenym pasikom spolu s modrym a cervenym (privedenim +12V na fialove drotiky dofukujete lavu (cerveny) a pravu stranu (modry))... osobne toto vsetko odporucam pri vypnutej automatike aby do toho nezasiahla a nepustila sa nahodou do opacneho ukonu co moze sposobit skodu na elektronike, pravdupovediac po aktivacii (zapalovanim) automatika aj tak dorovna lavu a pravu stranu (podla aktualnych odporov snimacov) = odpusti tu stranu ktora bude vyssie.
toto zatial vsetky moje dnesne poznatky, zajtra budem riesit este doladenie vysky ako aj zdvihnutie a znizenie priamo z miesta vodica ale to tu popisem ked to bude vyskusane, snad to zajtra stihnem vsetko, pripadne sem hodim schemu, nieje to nic zlozite len kym som na to prisiel tak som tam okolo tej NIVO rj dost maturoval
