Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

540Ai e34 problem

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mihazu
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 10.08.2007 00:00

#1 Příspěvek od mihazu »

caute chlapci
pomerne nedavno som zakupil 540iA e34 touring. odjazdil som cca 8000km vyplavalo na povrch par veci ktore ma trapia a neviem si rady. vystriedal som nejake e34ky predtym, ale nikdy to nebola V8, a tiez nikdy automat.
vzhladom na to, ze kara je krasna, nedotunena, velmi zachovala a do r.2006 pravidelne servisovana som bol rozhodnuty ze iba bmw servis. po navsteve 4 servisu som pochopil, ze co si nespravim sam to nemam. (ostatne tak to bolo aj s mojimi predchadzajucimi autami ale nepoucil som sa :D ). kazdopadne trapia ma 3 zakladne veci:

1/kardan - uz som auto kupoval s tym, ze je zle lozisko (povodny majitel tam hodil lozisko z 1.8, ktore to nezvladalo - prosto nechcel kupovat nove). prejavovalo sa to tak, ze cca pri 20km/h pri prudsom zrychleni nachvilu prudko zavibroval kardan. pri vyssej rychlosti aj ked som to hodil na podlahu kardan ostal kludny. jasna vec. v servise bmw si mysleli to iste - vymenili lozisko. ok - nechal som tam 6000 (este mi menili brzdovku), pri 20km/h to uz nerobi. kardan od vtedy v priebehu 2 tyzdnov vibruje stale a stale sa mi zda intenzivnejsie (mozno zase placebo efekt), sice jemne, ale stale. vibracia jemne rastie s akceleraciou, nie vsak vyrazne ale je pritomna stale. pri 40km/h pri plnom plyne to prudko hadze kardanom podobne ako to robilo pri 20km/h pred vymenou loziska. dalsia navsteva servisu-nevedia -mate tam novu hardyspojku, nove lozisko --- no asi to bude zly kardan tak vam ho za 20000 vymenime --- no ja sa obavam, ze pricina bude niekde inde vzhladom na to ako sa to vyvyjalo -- nenapada vas nieco??? strasne ma to sere (sory).

2/motor - posledne dva tyzdne nieco nebolo ok, mal som pocit ze nejako jemne straca vykon (asi si zase namyslam), potom mi raz rano nenastartovalo na prvy pokus, potom o par dni nenastartovalo vobec, resp. to akoby nakopavalo a zdochynalo sucastne (prirovnal by som to ku prechlastanemu motoru) - za minutu zasa v pohode. potom zasa startovalo ok az do vcera. stavil som sa pred par dnami preistotu na diagnostiku - vybehlo im jedine to, ze lamda sonda vykazuje/nevykazuje nic - je mimo hodnot. takze som sa objednal na najdenie priciny, co podla ich slov malo suvisiet s problemami v startovani. vcera som to absolvoval - pekne som prisiel do servisu, do auta sadol mechanik a rovno mu to nechcelo nastartovat :D ---vymena palivovych filtrov (podla nich pre istotu), nakoniec prisli na to, ze ked odpoja snimac mnozstva vzduchu, tak ze ma motor pravidelnejsi chod, tak to bude tym. ze to bude teraz jazdit ok, mam si objednat novy snimac (10000), ale ze to bolo 100percent tym (miesalo to moc bohatu zmes). uistili ma, ze to je pricina mojho problemu ale ze teraz to bude behat ok, pretoze RJ ma prednastaveny nejaky zakladny rezim a tento snimac iba doladuje jemne nuancie, takze startovat to bude ok - ok -nechal som tam 4500, pridem domov, nachvilu vypnem motor, po chvili niekam chcem ist, nastartujem, za 2 sekundy zdochlo. potom zase ok. no strasne ma to sere. (tiez sory)

3/toto ma trapi zatial len tak trochu - mozno to vypyva z mojej neskusenosti z automatom -- obcas sa mi stane pri kickdowne ze chvilu nechce podradit (asi sekundu - ked vsak oproti ide kamion tak subjektivne aj 5) a potom to tam nejako prudko zaradi az by som povedal ze to tam tu rychlost uplne vrazi s takym mierne tupym zvukom a autom to dost hodi - prosto postrada to tu obvyklu plynulost podradenia - je to take akoby prudko pustena spojka bez pridania plynu (teda keby to malo klasicku spojku)... je to normal? stane sa to tak raz z 5-10 cca rovnakych situaci. no mne to pride ze to tak nema isto byt. inak tato zavada sa casovo vyvija s tym kardanom, ak su tie vibracie vobec problem kardanu.... (mozno zase halucinujem - uz aj zle spavam)
prosto stve ma, ze veci nefunguju ako maju a aj ked navstivim ludi, ktori by tomu mali rozumiet nezavisle na 4 roznych miestach, necham im prachy a auto je stale horsie... (mozno neni ale ja som asi auto-hypochonder)


najtazsie je to, ze nemam s tymto autom skusenosti a nedokazem to porovnat s napr. 525i - tam som nejaku tu hardy spojku roztrhol aj lozisko som menil ale toto to nerobilo. tiez mi nestartovalo - velmi podobnym sposobom, bola to membrana tlaku paliva ci co- salo falosny vzduch... tu je zevraj obdobna membrana ok.

takze vas prosim o rady.\
kazda pomoc je mi velmi vzacna a velmi ocakavana.
dopredu VELMI dakujem. iste ste pochopili, ze tu karu mam moc rad.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#2 Příspěvek od bas2 »

Napisem co si myslim. Sice mam 740i E38, ale motory a prevodovky by sme mali mat rovnake.

1. kardan, pises ze ti vibracie rastu s rychlostou. To moze byt tym ze je nevyvazeny. Ked sa demontuje kardan, mal by sa naspat dat tak, ako bol povodne namontovany. Ked ho napr. predchadzajuci majitel pri vymene toho loziska dal inak, tak ti moze vybrovat. Neviem ci su nanom nejake znacky, najlepsie je pred demontazou poznacit si jeho povodnu polohu.

2. motor - ako uplne prve by som spravil diagnostiku (vycitanie registra zavad). Odpojil si vahu vzduchu a jazdis bez nej? Ked nie tak to skus, auto pojde normalne (ak bola vadna), sam som niekolko tyzdnov jazdil bez nej ked mi uplne odisla. Mne sa jej vada prejavovala tak, ze zahriaty motor mi kapal a velmi zle startoval, ked aj nahodov nabehol tak hned po pridani plynu znova skapal. Dalej moze byt vadny snimaci otacok kluky alebo vacky. Stoja cca po tisicke, ked odide tak to moze robit to co pises. Ako posledne by som skontroloval tlak benzinu (ma byt 3,5 bar pri full load, pri volnobehu o 0.4 az 0.7 bar menej) a pri vypnutom motore drzat aspon 20 minut ten tlak.
Volnobeh mas aky? Sviecky su v akom stave?

3. ked stlacim kickdown, tak tiez mi s autom trosku cukne, ale je to asi tym, ze podradi o 2 kvalty a proste to cukne ked napr. z otacok 1800 tam odrazu mam 4000. Inak mi radi krasne a hladko, tak si myslim ze je to normalne. Ale rozhodne ziadne tupe zvuky ani rany z prevodovky nepocujem.... Na tvojom mieste by som vymenil olej+filter.

Vela stastia!
mihazu
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: pát 10.08.2007 00:00

#3 Příspěvek od mihazu »

dakujem
1/no je to mozne - skusim ten kardan pootocit - aj ked mam stale pocit, ze tie silne vibracie, ktore sa presunuli z 20km/h na 40km/h su niecim inym. mojimi rukami sice vela kardanov nepreslo, ale vsetky som ich namontoval ako prislo a vzdy to bolo ok. ja som im aj v servise hovoril, ze ci nemoze byt nevyvazeny a to oni na mna pozreli akoze to je co za otazka...my toto nerobime, my rovno namontujeme novy kardan...a to sa mi zda trosku predcasne...

2/no vahu vzduchu mam odpojenu dva dni- ale este nemozem objektivne zhodnotit ze co sa deje, lebo sa mi presne stalo vcera, ze na teply motor hned po starte zdochol, ale potom isiel ok. ale bol na diagnostike - to by im tam ukazalo, ze su vadne snimace napr. kluky a vacky alebo nie? a ako mam skontrolovat ten tlak benzinu? volnobeh je niegde medzi 600-700 pri teplom motore, na studeny tak 900. sviecky nie su origo bmw, ale su pomerne nove (menej ako rok). najhorsia je ta vaha vzduchu, stoji 10780sk...

3/neviem toto fakt neviem posudit, potreboval by som sa asi previest na nejakom druhom a porovnat...len ma to trapi, mam taky pocit, ze nieco tam nie je uplne ok - ale automat zrejme nema iq.

kazdopadne dakujem.
bas2
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: stř 11.04.2007 00:00

#4 Příspěvek od bas2 »

Este ma napadlo ci ti tie vibracie nerobi silentblok na prevodovke. Ale to skor by si citil niekde pri sedadle vibracie....

Tlak benzinu ti zmeraju v skoro kazdom servise. Je to 10 minutova zalezitost. Ale to by som nechal asi ako poslednu moznost, si myslim, ze tvoj problem je niekde v elektrike.
Tie cidla ked su uplne kaput tak diagnostika by ich mala odhalit, ale ked su v stave ze raz funguju a raz nie tak asi nie... moze byt napr. preruseny kabel niekde (zlomeny, su tienene sa mi zda) a vtedy to moze takto strajkovat a pritom diagnostika nemusi nic povedat. Este mozes skusit odpojit lambda sondy. Ono ked odpojis vahu vzduchu, lambda sondy, auto funguje, len sa nahodi nudzovy rezim a motor ide z tabuliek, sice zere to viacej ale auto by malo ist viacmenej normalne. Ked to vsetko odpojis a uvidis ze sa nic nezlepsilo, tak tieto veci pravdepodobne vadne niesu, treba patrat dalej.
Odpovědět