Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 525 iX- automat, pohon 4x4 - jak to dohromady funguje?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#1 Příspěvek od k2 »

Nevím jestli je to problém nebo u iX normál.

V klasickém BMW s automatem dám D nebo R a okamžitě cítím že auto plynule zabírá.

U iX dám D nebo R a někdy se stane, že autu tak 1 - 2 sec. trvá než cítím záběr. Je to normální u iX? Připadámi to jako kdyby zabírala nějaká VISCO spojka nebo co. Jinak při jízdě vše OK, automat řadí sametově, přeřazení poznám akorát podle otáčkoměru.
Dnes jsem třeba couval do prudšího kopce, dal jsem R a asi 2sec. stál nohou na brzdě než bylo cítit slabé ťuknutí že už je záběr. Potom už to bylo jako u klasika.
Mám se bát :cry: , nebo je to normální? Mohl by mi někdo tady vysvětlit jak to všechno funguje?

Díky moc K2


PS: Výměna oleje v převodovce bude příští týden.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Není to vada iX ale vada automatické převodovky obecně.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#3 Příspěvek od k2 »

To znamená, že bude brzo po smrti i když bezva řadí ?

Nebo stačí vyměnit olej ?

Co konktétně za vadu to asi je ?

Dík K2
Uživatelský avatar
Maca
Registrovaný
Příspěvky: 460
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Klubové ID: 57

#4 Příspěvek od Maca »

To mi u X5 dělá taky a dělalo mi to i u E39 (obojí steptronic). Někdy prostě musím dát víc plynu - znatelně - aby se to rozjelo a někdy se to rozjíždí hned na volnoběh. Takže není to obecně problém pohonu všech kol, ale jak bylo řečeno převodovky, ale nevnímám to jako problém, ale jako charakterovou vlastnost chování :)
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#5 Příspěvek od k2 »

Ono je to nepříjemné. Příklad:

Dojíždím ke kruháči a brzdím, auto se sune po centimetrech, potom šlápnu na plyn a chci vjet na kruháč a v tom se to stane. Šlapu na plyn a nic, pak najednou zabere ( po 2sec.)

Mám ještě jedno BMW s automatem a nic takového jsem nikdy nepozoroval. (4- stupňový, E, S, Manuál)

V iX (5- stupňový, E, S, Sněhová vločka)

K2
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

k2 píše:... Dojíždím ke kruháči a brzdím, auto se sune po centimetrech, potom šlápnu na plyn a chci vjet na kruháč a v tom se to stane. Šlapu na plyn a nic, pak najednou zabere ( po 2sec.) ...
Máš navolené "D", brzdíš, a pak máš prodlevu při rozjezdu?
Jen pro úplnost: Otáčky motoru se zvednou a auto nejede?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#7 Příspěvek od k2 »

Mám navolené D brzdím až skoro do nuly (auto skoro stojí) pak šlápnu na plyn a někdy se to stane.

Když třéba couvám na zahradě do prudšího kopce, tak na e32 navolím R a auto okamžitě stojí a já jen přidám plyn. Na iX musím chvíli ještě na té brzdě stát (1-2sec.) než cítím záběr. Myslel jsem, že to souvisí s tím 4x4 systémem. Ale nedělá to vždy, odhadem ve dvou případech z deseti.

Tak nevím :oops:

K2
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

No a jak je to s tím kruháčem? Necháváš zařazené "D" nebo nějak manipuluješ s voličem? Když přidáš plyn otáčky motoru se zvednou a auto nejede nebo se to "dusí" a motor jde dále v malých otáčkách?
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#9 Příspěvek od k2 »

Nechávám D, otáčky normálně stoupnou.
Když se zapomenu a stoupnou víc, tak jak to zabere je ten zátah silný ale ne že by auto nějak poskočilo. Je to opravdu jakoby tam u iX byla nějaká Visco spojka.

Už mně napadlo že může být malý stav oleje v převodovce, ale nikde tady není žádná měrka jako v e32.

Když by byla nějaká závada na převodovce, nebo malý stav oleje v ní, psalo by to hlášku na přístrojovce?

Díky moc K2
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

k2 píše:... Když by byla nějaká závada na převodovce, nebo malý stav oleje v ní, psalo by to hlášku na přístrojovce? ...
Ono ti to píše nějakou hlášku?
Stav oleje a doplňování se provádí zespodu převodovky, ve spodním víku na dně je zátka do které se strká ohebná hadička a tou se doplňuje tak dlouho dokud nezačne přetékat ven.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#11 Příspěvek od ajfel »

olej urcite zkontroluj, pokud jsi to jeste od koupe auta neudelal ...
na hladinu oleje zadna kontrolka neni.

jinak mi to prijde, ze se ti to chova normalne.

zaradim, pockam tak 1-2s a pak to jede ...
jednou za 20 razeni to trva 2x tak dele ... snad ta prevodovka vydrzi, zatim se chova porad stejne - 2 roky - 25tkm ... (vymena oleje pred temi 25tkm)

v manualu nekde pisou, ze ta prodleva tam je kvuli toho, kdyz se radi z P na D aby se mezitim nezaradila R ...

kdyz dojizdim ke kruhaci pomalu, dobrzduju a slapnu v klidu na plyn, je to opravdu takove pomale . . jakoby tam byla jak pises jeste nejaka spojka ..
otacky stoupnou a ono se to pomalu rozjizdi.

kdyz seslapnu plyn poradne, podradi a jede ...

auto neni diky tomu pohonu rozhodne zadna strela ...
... a kdyz auto radi za jizdy, tak mi to trochu cukne, neni to rozhodne tak, zebych to nepoznal ... ale ne tak, ze by to jakkoliv vadilo pohodli jizdy.
jel jsme jeste s jednim IX tady v opave (byvale od Miquela) a pripada mi, ze se to chovalo stejne jako to moje ..

petr
k2
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: úte 13.03.2007 01:00
Klubové ID: 1178

#12 Příspěvek od k2 »

Jsem rád, že ti to dělá taky :) a že je to asi normál. Hodně mně to vystrašilo, na e32 r.v.1988 to funguje tak že jakmile dám D a pustím tu pojistku na voliči, auto okamžitě plynule zabírá.

O víkendu jsem z iX učil jezdit manželku, vždy jsem jí vykládal, že se jí s automatem bude super rozjíždět do kopce, protože když v kopci navolí D a sundá nohu z brzdy tak auto stojí v záběru a necouvá, no ale z iX bude muset na té brzdě chvíli stát.

Dnes jsem s kamarádem (automechanikem) o těch občasných prodlevách uvažovali a on si myslí, že to je tím 4x4. Že asi ten celý systém nějak komunikuje s tím automatem a on než posbírá všechna data a informace tak to někdy asi chvíli trvá.
:? Možná to asi tak nějak bude.
Jinak Díky za ochotu K2
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Čtyřkolka s tím opravdu nemá co dělat, mám 525iA bezVANOS a mám tam stejné prodlevy jaké popisuješ ty.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#14 Příspěvek od ajfel »

manzelka parkuje v kopci?
prece neni problem nastartovat, zaradit, 2s pockat a jet ....

na krizovatce, nebo kdekoliv jinde behem jizdy to nedela, takze na krizovatce opravdu stoji v kopci na brzde a kdyz potrebuje jet, prehodi nohu z brzdy na plyn a jede ...

nevidim v tom vuuubec zadny problem ...

jo .. a jak jsi psal o pojistce na radici pace, ze ji na e32 pustis a hned je zarazeno .. nema s vlastnim razenim nic spolecneho - je to jenom mechanicka pojistka proti nechtenemu razeni - skace po ozubech na takovem kovovem mesici :)

ja tam tu pojistku vubec nemam ...
koupil jsem tu tycku na blokaci, ale chybi mi ten cep, co ji drzi v radici pace a nejsem schopen ho udelat a usadit spravne tak, aby to fungovalo :(
bud se zasekava, nebo vypadava .. :(

petr
Bruno75
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 20.02.2007 01:00
Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)

#15 Příspěvek od Bruno75 »

Panove, mozno som trochu "mimo misu", viem ze doteraz sa tu hovorilo hlavne o benzinoch a o "X" (4x4), ja mam E39 530dA Steptronic. Ked zaradim D a pustim brzdu auto na rovine samo zacne pomaly ist dopredu a po zoslapnuti plynu reaguje skoro okamzite (do 0,5 s). Ked stojim v kopci zaradim D pustim brzdu auto pekne stoji (nehrozi ze by cuvalo) a na plyn reaguje takisto okamzite (rozbehne sa hned po stlaceni plynu).
Ja skor citim "prodlevu" pri kick-down, priklad: idem v rade aut povedzme 80 km/h, idem predbiehat, dupnem na plyn, 1-2 s nic a potom auto podradi a vystreli. Doteraz som to povazoval za normalne chovanie automatu. Ake mate skusenosti vy?
Iny priklad: Stojim na semafore, zaradene N (ponechavam mimo debaty, ci sa na semafore a pri dlhsom stati ma alebo nema preradit z D do N), naskoci zelena, preradim do D a hned slapnem na plyn, auto sebou citelne cukne, ako ked na manuale rychlo pustis spojku. Ked preradim do D, pockam 1 s a az potom idem na plyn, auto sa rozbehne krasne plynule bez cukania. Je to O.K.?
P.S.
Mam tam zatial poctivych 60k km, olej v prevodovke nemeneny a v servise mi povedali, ze do 100k olej v prevodovke nemusim riesit
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Bruno75 píše:... Stojim na semafore, zaradene N (ponechavam mimo debaty, ci sa na semafore a pri dlhsom stati ma alebo nema preradit z D do N), naskoci zelena, preradim do D a hned slapnem na plyn, auto sebou citelne cukne, ako ked na manuale rychlo pustis spojku ...
Jen blbni, a zanedlouho tady budeš shánět servis na převodovku.

Pokud chceš aby převodovka ve zdraví přežila, po zařazení D nebo R počkej až to lehce cukne (převodovka "zařadí") a teprve pak šlapej na plyn.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Bruno75
Registrovaný
Příspěvky: 83
Registrován: úte 20.02.2007 01:00
Bydliště: Trencin / Bratislava (SVK)

#17 Příspěvek od Bruno75 »

Jo, diky. Uz si na to dam pozor. Povedalo mi to uz par ludi. Inak, nerobim to naschval, obcas proste nestihnem vcas preradit a potrebujem rychlo vypadnut z krizovatky, tak preto...
A teraz, aky je Vas nazor na to vyradovanie z D do N na semafore. Subjektivne si myslim, ze prevodovka menej trpi a ja nemusim celu dobu stat na brzde. Mozno si to ale myslim blbe... :oops:
Co Vy na to?
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od mike525 »

Bruno75 píše:Jo, diky. Uz si na to dam pozor. Povedalo mi to uz par ludi. Inak, nerobim to naschval, obcas proste nestihnem vcas preradit a potrebujem rychlo vypadnut z krizovatky, tak preto...
A teraz, aky je Vas nazor na to vyradovanie z D do N na semafore. Subjektivne si myslim, ze prevodovka menej trpi a ja nemusim celu dobu stat na brzde. Mozno si to ale myslim blbe... :oops:
Co Vy na to?
Obecne pravidlo pro automaty : cim vic radi tim vic se opotrebovava,
tzn. nastartuju, zaradim D a jezdim, na N vyradim az v cili cesty.. ikdyz na krizovatce stojis 5 minut je to pro prevodovku lepsi nez vyradit a znovu zaradit (ostatne od toho je to automat, abys furt nekvrdlal fofrklackem ze)
pokud jezdim po meste zaradim 4 aby zbytecne pripredjizdeni nebo vetsi rychlosti neradil 5 protoze stejne vzapeti podradi na 4..
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#19 Příspěvek od ajfel »

mike525 píše: Obecne pravidlo pro automaty : cim vic radi tim vic se opotrebovava,
tzn. nastartuju, zaradim D a jezdim, na N vyradim az v cili cesty.. ikdyz na krizovatce stojis 5 minut je to pro prevodovku lepsi nez vyradit a znovu zaradit (ostatne od toho je to automat, abys furt nekvrdlal fofrklackem ze)
pokud jezdim po meste zaradim 4 aby zbytecne pripredjizdeni nebo vetsi rychlosti neradil 5 protoze stejne vzapeti podradi na 4..
tobe to uz pri 50km/h radi 5tku?? :twisted:
... okok ... po meste ho nechavam .. spis to pouzivam pri dlouhe klikate ceste do kopce, at mi pri ubrani plynu pred zatackou neradi vyse ...
petr
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od mike525 »

ajfel píše:
mike525 píše: Obecne pravidlo pro automaty : cim vic radi tim vic se opotrebovava,
tzn. nastartuju, zaradim D a jezdim, na N vyradim az v cili cesty.. ikdyz na krizovatce stojis 5 minut je to pro prevodovku lepsi nez vyradit a znovu zaradit (ostatne od toho je to automat, abys furt nekvrdlal fofrklackem ze)
pokud jezdim po meste zaradim 4 aby zbytecne pripredjizdeni nebo vetsi rychlosti neradil 5 protoze stejne vzapeti podradi na 4..
tobe to uz pri 50km/h radi 5tku?? :twisted:
... okok ... po meste ho nechavam .. spis to pouzivam pri dlouhe klikate ceste do kopce, at mi pri ubrani plynu pred zatackou neradi vyse ...
petr
Ne to ne, ale kdyz se nehlidam (pres ten maly volant nevidim na budiky) tak se mi uz parkart stalo ze mi to radilo i "6" ku.... :twisted:
Odpovědět