[quote="Doktor1"]BORDEL MEZI CHLADIČI!!!
VYPRAT WAPKOU!!!
Pak už sepne visko jen při rozjezdu po dlouhém stání nebo jízdě v koloně...[/quot
Diky za radu doktore, asi je vyndam a zkusim to, ale na pohled tam zadnej bordel neni...Zadne musky, listi, atd.. neni tam nic videt
stačí odklonit vodní chladič a prát vodu mezi něj a klimachladič.. Tohle je první věc co dělám když se auto hřeje,nebo takhle hučí viska.. Pokud tam není něco dalšího.. zkus...
Doktor1 píše:stačí odklonit vodní chladič a prát vodu mezi něj a klimachladič.. Tohle je první věc co dělám když se auto hřeje,nebo takhle hučí viska.. Pokud tam není něco dalšího.. zkus...
OK, urcite to vyzkousim... A napada te jeste neco jineho?
Pokud to není tohle,tak už jen vodní pumpa(třeba se za tepla protáčí),termostat(to by se ale asi zvedala teplota),nebo vadná viska(ale myslím,že jsi psal,že ji máš novou)
Ani na klimu tohle není moc dobrý,pokud je tam ten bordel,protože pracuje pod větším tlakem,nemá kudy odcházet vzduch co ji chladí..
Doktor1 píše:Pokud to není tohle,tak už jen vodní pumpa(třeba se za tepla protáčí),termostat(to by se ale asi zvedala teplota),nebo vadná viska(ale myslím,že jsi psal,že ji máš novou)
Ani na klimu tohle není moc dobrý,pokud je tam ten bordel,protože pracuje pod větším tlakem,nemá kudy odcházet vzduch co ji chladí..
Vodni pumpa je nova, asi 3 mesice, ale ten mechanik co me dela auto omylem objednal na novejsi model, neco se tam lehce lysilo, nicmene ji tam dal a pry funguje, byla uplne nova...Termostat to asi nebude, teplota je stale stejna. Zkusim urcite vycistit ty chladice + zkusim pujcit jeste nekde visku, byla sice uplne nova, ale druhovyroba, stala cca 4000,-. Jo a jeste taky kdyz zapnu klimu, tak po par minutach prestane foukat studenej vzduch, driv sem musel mit minimalne 24 stupnu, jinak bych zmrznul, ale ted tam davam 19 i mene a stale se to auto nevychladi tak jak ma... Myslis ze by to mohlo mit spojitost? Jinak diky moc za rady!
Hmmm, takze sem cistil, cistil, az sem nakonec objednal novej chladic. Teda radeji oba dva . Doufam ze to pomuze. Chvili po vycisteni sem si myslel ze to zabralo, vrtule se nespustila pekne dlouho. Tak sem mu dal poradnej kour a asi za 30 min zase vrtulnik a pokles vykonu jak prase. Ale urcite to nechladi tak jak ma, i kdyz teplota je stale na 90, ani se nehne. Obcas kravi i automat a snad to muze byt i tim, ze se prehriva...Vymenim ty chladice a uvidim, kdyz ani tohle nepomuze, tak uz na to se....
George_007 píše:Hmmm, takze sem cistil, cistil, az sem nakonec objednal novej chladic. Teda radeji oba dva . Doufam ze to pomuze. Chvili po vycisteni sem si myslel ze to zabralo, vrtule se nespustila pekne dlouho. Tak sem mu dal poradnej kour a asi za 30 min zase vrtulnik a pokles vykonu jak prase. Ale urcite to nechladi tak jak ma, i kdyz teplota je stale na 90, ani se nehne. Obcas kravi i automat a snad to muze byt i tim, ze se prehriva...Vymenim ty chladice a uvidim, kdyz ani tohle nepomuze, tak uz na to se....
Čau,četl jsem jak řešíš to samé co já. Mam uplně stejný problem a vůbec nevím co s tím. Jak si to nakonec prosimtě vyřešil?
StepanMatl píše:Ale nechápu, jak souvisí vrtule s tahem auta?
Ta vrtule si bere docela pěkný kus výkonu z motoru, když začne naplno chladit. Dejme tomu třeba 5kW a o to je pak motor slabší. Při 142kW to vypadá, že by to nemělo být ani poznat, ale většina lidí jezdí po městě kolem 2000ot. a v těch má třeba jen 20kw.
A 20kw vs. 15kw už pozná rozdíl asi každej a cítí to jako zdechlý auto.
Při rychosti 90km/h by se hlavně rozhodně visco vrtule točit neměla. Proudící vzduch uchladí auto lehce sám.
Jezdit se sepnutou viscou a točit motor nad 4000 je jen otázkou času kdy se vrtule rozletí a nadělá škodu v motoru.
Znát to bude asi nejvíc na spotřebě, nějakej litr navíc určitě. Pocitově asi záleží na citu řidiče. Sám tu zkušenost nemám, řek bych něco asi jako rozdíl mezi prázdným a lehce naloženým autem.
1300gsxr píše:Idealne by bolo celu predpotopnu spojku zrusit,a namontovat el.ventilator.
Souhlas, také o tom uvažuji, protože když v těchto vedrech jezdím se svou 540i po městě, tak mi ten zvuk společně se sepnutou viscou připomíná Tatru 148. Jinak jde to vyřešit i zesílením rádia.