Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E34, Teply vzduch z topeni
Opět se vracím k těm ventilům . Při stažení teploty na minimum mě pořád šel z topení teplý vzduch . Pokud jsem nejel nikam daleko tak mi to teď v tomto počasí nevadilo .Při delší cestě bylo v autě horko a nedalo se to nijak ochladit , než otevřít okna . Doma jsem znovu vytáhl ty elektromagneticý ventily , připojil jsem na ně baterku 12V , a foukl sem do vstupní hadice od pomocného čerpadla . Oba dva propouštěly . Rozdělal jsem je a zjistil jsem, že pod těma jehlama jsou gumové těsnění , něco jako sedlo , do krerého zapadá ta jehla s kuželem . Jsou to kroužky z gumy velikosti padesátníku . Oba dva koužky byly zteřelé a proto to propouštělo . Zkusil jsem to trochu vyčistit a malinko zabrousit , dále jsem pod písty strčil podložky, aby byla vetší přítlačná síla na kužele . Smontoval , napojil na baterii a znovu jsem to profoukl . Nešlo to , takže by to mělo na nějaký čas být OK. Po namontování zpět do auta
to přestalo opravdu topit . Zkusím někde sehnat ty gumky , je zbytečný dávat za nové 4000,- nabo na vrakáči 600,- , když je to gumkou za pár korun . PEPA
to přestalo opravdu topit . Zkusím někde sehnat ty gumky , je zbytečný dávat za nové 4000,- nabo na vrakáči 600,- , když je to gumkou za pár korun . PEPA
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
525tds píše:Opět se vracím k těm ventilům . Při stažení teploty na minimum mě pořád šel z topení teplý vzduch . Pokud jsem nejel nikam daleko tak mi to teď v tomto počasí nevadilo .Při delší cestě bylo v autě horko a nedalo se to nijak ochladit , než otevřít okna . Doma jsem znovu vytáhl ty elektromagneticý ventily , připojil jsem na ně baterku 12V , a foukl sem do vstupní hadice od pomocného čerpadla . Oba dva propouštěly . Rozdělal jsem je a zjistil jsem, že pod těma jehlama jsou gumové těsnění , něco jako sedlo , do krerého zapadá ta jehla s kuželem . Jsou to kroužky z gumy velikosti padesátníku . Oba dva koužky byly zteřelé a proto to propouštělo . Zkusil jsem to trochu vyčistit a malinko zabrousit , dále jsem pod písty strčil podložky, aby byla vetší přítlačná síla na kužele . Smontoval , napojil na baterii a znovu jsem to profoukl . Nešlo to , takže by to mělo na nějaký čas být OK. Po namontování zpět do auta
to přestalo opravdu topit . Zkusím někde sehnat ty gumky , je zbytečný dávat za nové 4000,- nabo na vrakáči 600,- , když je to gumkou za pár korun . PEPA
Mužeš mi vyfotit ten ventil rozdělaný?Mam dojem, že mám ten samý ale mam dojem, že v něm něco chybí a vubec nechapu jak to muže fungovat.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
PavelP píše:hoboj píše:Kašli na citace)
Hlavne mi vysvětli jak to muže fungovat, když ten uzavírací hříbek tam tlačí jen vlastní váhou a je taky nemagnetický?
Fyzika - sedmá třída - cívka a magnetické pole
Pamatuji, ale taky říkali, že magneticke pole pusobi jen na zmagnetizovatelne materiály a ja jsem výše psal že, ten "hříbek co funguje jako ventil" je nemagnetický.
Čtení - druhá třída


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 267
- Registrován: čtv 14.10.2004 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
PavelP píše:To jo ale ten hříbek nebo kuželík je nasazený na tom kovovým válečku
a při přivedení proudu do cívky se ventil uzavře ,nemůže to být spadlý dole vlastní vahou, to by ten ventil byl uzavřený stále ,a tak jak je to na těch fotkách tak to už asi běhat nebude.
Jo v tom máš pravdu, ja když jsem měl ty ventily rozdělaný tak ty kovové válečky s těma trubičkama jsou dost pevně nasazené v pouzdře cívky a neměl jsem duvod je nasilim dolovat. Pokud maji byt volné a logicky to tak vychazi, tak uz je jasné ja to funguje.
A ty hříbky jsou tam volně, takže vlastni váhou uzaviraji pruchod vody, ale mysím, že je čerpadlo při odpojenem ventiu lehce nazvedne. Asi je to tak řešene, aby se zabránilo zpětnému proudu vody.
Zdarec ,
voda jde na ten hříbek ze spod tak , že jej nadzvedává . Při zapnutí elektromagnetické cívky povyjede ta dutá trubička z cívky a začne tlačit na ted kužel ( hříbek ) s jehlou a ten zacpe silou to gumové sedlo . Proto , když to máš venku a dáš na to 12 V z baterie nesmí to jít profouknout , pokud to propouští , tak to netěsní a pořád to topí .
voda jde na ten hříbek ze spod tak , že jej nadzvedává . Při zapnutí elektromagnetické cívky povyjede ta dutá trubička z cívky a začne tlačit na ted kužel ( hříbek ) s jehlou a ten zacpe silou to gumové sedlo . Proto , když to máš venku a dáš na to 12 V z baterie nesmí to jít profouknout , pokud to propouští , tak to netěsní a pořád to topí .