Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

523i E39 chcipa za studena

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#1 Příspěvek od dafson »

aho nevite nekdo cim by to mohlo byt kdyz mi chcipa 523i E39 za studena mel sem to v origo servisu na vymene oleje ve steptronicu a zaroven sem chtel seridit motor- podle nich je serizeny ale stale chcipa kdyz je studeny staci kdyz ujedu cca 1km a drzi sam poradte prosim.dekuji
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#2 Příspěvek od Atila »

dafson píše:aho nevite nekdo cim by to mohlo byt kdyz mi chcipa 523i E39 za studena mel sem to v origo servisu na vymene oleje ve steptronicu a zaroven sem chtel seridit motor- podle nich je serizeny ale stale chcipa kdyz je studeny staci kdyz ujedu cca 1km a drzi sam poradte prosim.dekuji
Predpokladam, ze chcipa na volnobehu, ne za jizdy. Jak jsi na tom s otackami pri volnobehu u studeneho a zahrateho motoru?
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#3 Příspěvek od dafson »

ano jen na volnobeh za studena pri zhratem motoru se pohybuje nad tou prvni carkou nad nulou to znamena odhadem asi 500-700 ot.za min.staci kdyz ted za studena nastartuju vyleti prave na tyto otacky a hned spadne k nule a pak chcipne s plynem je vse ok kdyz motor zahreju a to nemusim ani na provozni teplotu staci jen aby se rucicka pohla malinko nad nulovej bod teploty tak uz volnobeh drzi!
Pavel H
Registrovaný
Příspěvky: 3694
Registrován: ned 18.01.2004 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 98

#4 Příspěvek od Pavel H »

Je to jen napad, nevim jak se to presne chova, to bych to musel videt, ale zkus cidlo teploty vody. Na diagnostice mnohdy neukaze zavadu.
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#5 Příspěvek od Atila »

Kolisani otacek za studena s naslednym chcipnutim opravdu ukazuje nejspise na problemy teplotniho cidla chladici kapaliny. Zacni s tim a mas dost slusnou sanci to vyresit na prvni pokus. :)
dafson
Registrovaný
Příspěvky: 489
Registrován: pon 05.02.2007 01:00
Bydliště: Janov nad Nisou

#6 Příspěvek od dafson »

Dekuju a muzete mi poradit kde to cidlo je umisteni a kolik to zhruba stoji u E39???
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#7 Příspěvek od Atila »

dafson píše:Dekuju a muzete mi poradit kde to cidlo je umisteni a kolik to zhruba stoji u E39???
Hned u chladice pridelany na trubce chladici kapaliny mezi chladicem a motorem. Stoji par supu, pocitej tak sest sedm stovek, neni to nic draheho.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#8 Příspěvek od Maxiczech »

Já to vidím na jedno z čidel. Takhle se motor chová, odejde-li některé čidlo. Ale pokud jsi byl v servisu ma diagnostice, tak by to určitě ukázalo. Tyto čidla reagují právě na teplotu motoru. Je tam namotaný tenounký drátek (několik km), který reaguje na teplotu motoru a posílá info do řídící jednotky, která dle vyhodnocení namíchá směs do motoru. Pokud je jedno z čidel špatné, tak i ta směs je namíchána špatně a různě se to dusí nebo chcípá. Tudíž za studena jedno z čidel nepracuje zprávně, a když se ohřeje motor, tak je to v poho. Měl jsem obrácený případ. Za studena v poho, za tepla to škytalo a netáhlo to. Hlavně s tím něco dělej, protože pokud ti jde špatně namíchaná směs do motoru, který jí nemusí všechnu spálit, tak ti odejde katal. A to je potom podstatně dražší. To čidlo mě stálo necelé 2 tis. + práce. Celkem s diagnostikou necelých 5 tisíc. :)
miculash
Registrovaný
Příspěvky: 176
Registrován: pon 15.05.2006 00:00
Bydliště: Brno/HK
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od miculash »

mel jsem neco podobynho, sel jsem na diag, a problem byl v cidlu klikove hridele...

cidlo stoji asi 2000 + prace.. takze v pohode
Odpovědět