Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Údržba bezúdržbové baterie?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#1 Příspěvek od Maxiczech »

Lze nějakým způsobem ovlivnit životnost bezúdržbové baterie? Mám stále origo BMW baterii. Je tam chudinka 5 let a pouze jednou mne vypekla. A to byla častá jízda po Praze. Start, stop, start, stop. Prostě jízda na baterku, mno. Jednou jsem jí nabíjel nabíječkou a je zdá-se ready. :) Chystám se přesto koupit novou, ale zase z druhé strany je mi líto se jí zbavit. Lze nějakým způsobem doplnit třeba jen destilku? Ještě jsem jí neměl ani venku, ale možná jí tam bude málo. :oops: Nějaké zkušenosti? :D Díky.. :idea:
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

bezudržbová už název sám napovídá,někdy jde baterii dolít pokud jsou viditelné otvory na dolití, ale většinou je to zbytečné.jestli už tě jednou vypekla tak už ji hod do pryč nebo budeš čekat až tě nechá někde viset úplně?i když jezdíš start stop po práglu tak by se neměla vybít.nebo si nech baterii odzkoušet většinou to zkoušejí všude kde baterie prodávají (nemyslím tím benzinky) a pokud má pod 50% tak ji vyměn.
Pivson
Registrovaný
Příspěvky: 2587
Registrován: stř 12.02.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 570
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Pivson »

no líbí se mě názvy beudržbová. Každou baterku je potřeba doplnovat destilkou, teda pokud není gelová či tak. Většinou jsou otvory schovaný pod nálepkou, či ruznejma krytkama.
Pokud už tě vypakla, kup jinou. Neudrží kapacitu a je to. Pokud se ale jenom vybije, třeba že něco zůstalo zaplé, nemusí to být její konec.
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#4 Příspěvek od Maxiczech »

Mno to jsem přesně slyšel. Že se i do bezúdržbové baterie má dolejvat destilka. Je pravdou, mám jí tam 5 let, ale kdyby bylo jen málo destilky :P Možná by její dolití zase zvýšilo kapacitu. Těžko se mi s ní loučí mno, :lookround: když to mám takhle napsat. :oops:
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#5 Příspěvek od Maxiczech »

Tak jsem úspěšně vyměnil baterii. Vdechnul jsem tam raději 100Amh, aby byl chvilku pokoj. Tu origo BMW baterii jsem vyndal a nahoře jak je to oko, tak indikuje černou barvu. Dle legendy na baterii je pouze vybitá. Zelená - O.K., černá - vybitá (nabít baterii) a žlutá - death baterie (vyměnit). Kyselina akumulátorová je na max. Lže to oko nebo ještě baterie není total? Jak to poznám? Jsou nějaké měřiče, které indikují kapacitu baterie? Že bych jí nevyhazoval, pokusil jí nějakým způsobem naformátovat a nechal si ji v záloze.., kdyby náhodou. Ale mám obavu, že i když bude dobrá a nechám jí někde rok ležet, tak se zničí nebo, že její životnost stejně asi klesne, co? Bohužel jsem nikde ani nenašel datum kdy by měla baterie naposledy vydechnout. :idea:
RSak
Registrovaný
Příspěvky: 298
Registrován: pát 09.09.2005 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 624

#6 Příspěvek od RSak »

odvez ji tam kam se vracejí použité baterie a nezabývej se blbostma, protože stará baterie i kdyby byla dobrá, tak jakmile ji přestaneš používat, tak je za chvíli KO

jinak pro upřesnění sis asi koupil baterii s kapacitou 100Ah (Amperhodin) protože s kapacitou 100Amh (Ampermilihodin - tisícina hodiny), kromě toho že tato jednotka se nepužívá, bys asi ani nerosvítil palubku
Odpovědět