Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Spotřeba 525d
Zdar,mám takovej problém.Auto mám konečně na značkách a teď jsem se vrátil z hor s průměrnou spotřebou cca 10l při úplně ideálních podmínkách,takže je něco špatně.Na diagnostice jsem měl relativně dost chyb,protože auto dlouho nejelo a byla špatná baterka,takže tam byla spousta různejch podpětí atd.Jediný co zůstalo 1E30 Ladedruckregelung oder Ladedrucksteller momentan nicht vorhanden-sporadische Fehler/Positive Regelabweichung-Ladedruck zu niedrig bei Motordrehzahl 2697/min.
Může to bejt nějaký čidlo?Popř. který?Z místa se to moc nehejbe,ale když se to roztočí tak to celkem jede,ale nemám s čím srovnávat,nevím jak to má jet.Že by tlak někde utíkal bych skoro vyloučil,to by mělo bejt slyšet.Ještě mě napadlo,jestli není třeba špatnej termostat a nepřihřívá to stále vodu,ale to by snad nebylo na BC ve spotřebě.
Může to bejt nějaký čidlo?Popř. který?Z místa se to moc nehejbe,ale když se to roztočí tak to celkem jede,ale nemám s čím srovnávat,nevím jak to má jet.Že by tlak někde utíkal bych skoro vyloučil,to by mělo bejt slyšet.Ještě mě napadlo,jestli není třeba špatnej termostat a nepřihřívá to stále vodu,ale to by snad nebylo na BC ve spotřebě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 10
- Registrován: pon 18.09.2006 00:00
- Bydliště: Praha
Martin_534 píše:já jezdim za 8,4 podle palubáku a to většinu po praze, v ideálních podmínkách to musí jít pod 6, ale to já neumim
Tohle bylo fakt za ideálních podmínek,jestli budeš v pondělí v práci,můžeme to konečně porovnat

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 105
- Registrován: čtv 22.02.2007 01:00
- Bydliště: Liberec / Praha
No ja taky nejsem žádnej pirát,ale už vím co s tím je.Je to rozbitý
Dnes jsem se v tom trochu hrabal a je dost zatuhlá regulace turba,vzhledem k tomu že to dlouho stálo tak to asi malinko zatuhlo.Prostříkal jsem to WDčkem a rozchodil šroubovákem a jde to líp,ale problém je že až od vyšších otáček.Do cca 2500 to jede jako atmosféra,ba ještě hůř protože to počítá s plněním a vzhledem k tomu že je to nejpoužívanější pásmo otáček,je ta spotřeba jasná.Jen doufám,že se to postupně rozchodí a nebudu muset vyndavat turbo a rozcházet to manuálně...
Ještě dotaz,jestli to někdo znáte,když vyřadím ventil regulace,tak to otevře,ale to se samozřejmě nedá,protože by se to mohlo přetlakovat a přejít do nouzovýho režimu,protože by to vlastně pořád tlačilo max. tlak.Membrána je podle mýho názoru dobrá,to by to nechodilo vůbec,je pravděpodobnější,že to zatuhlo uvnitř turba,nebo že je blbej ventil...Tam by šel podtlak změřit,před ním je cca 0,8 ví někdo kolik má bejt za ním v různejch otáčkách?Jde mi hlavně od 1000 do 3000.Pak už to jede dobře.

Ještě dotaz,jestli to někdo znáte,když vyřadím ventil regulace,tak to otevře,ale to se samozřejmě nedá,protože by se to mohlo přetlakovat a přejít do nouzovýho režimu,protože by to vlastně pořád tlačilo max. tlak.Membrána je podle mýho názoru dobrá,to by to nechodilo vůbec,je pravděpodobnější,že to zatuhlo uvnitř turba,nebo že je blbej ventil...Tam by šel podtlak změřit,před ním je cca 0,8 ví někdo kolik má bejt za ním v různejch otáčkách?Jde mi hlavně od 1000 do 3000.Pak už to jede dobře.
Takže,byl jsem v AC Hale,kromě doporučení od Vlasty jsem na netu našel i jiné,takže jsem ani po jiný firmě nepátral.Výsledek-3 vstřiky v prdeli,ale bohužel na spodku,jeden teče,což jsem identifikoval sám protože to je prostě slyšet a dva úplně mimo toleranci,takže můj problém se spotřebou a slabým zátahem odspoda bude pravděpodobně tady.(krom toho mi Martin534 poslal odkaz na německý forum,kde někdo řešil ten samej problém s tou samou diagnostickou chybou a měnili mu v BMW vstřiky,on psal 1850E,takže je to tam asi skutečně levnější)Dobrá zpráva pro všechny (pokud je to ovšem pravda) do měsíce by měli mít na skladě AT vstřiky za cca 5600,nicméně měsíc riskovat nebudu.Špatná zpráva je,že vstřik v BMW stojí cca 9 ale taky AT a jinak to údajně nejde.Je sice údajně taky novej,ale myslel jsem že si ho prostě koupím,ne že to budu muset rozdělat a jet tam jiným autem abych si ho mohl vyměnit.Takže suma sumárum 6500 zkouška mejch vstřiků+jsem sehnal 2 nový za 10000(doufám že budou fakt nový) no a pak buď počkám měsíc na ten AT v BDS za 5600,nebo koupím AT v BMW za 9=22100,- nebo 25500,- za 3 vstřiky+doufám že ty ostatní ještě něco vydržej.
Ještě k autu-162 kkm se serviskou,ježděný v německu.Po dvou majitelích celkem staršího data.Já tankoval jen V Power diesel+aditiv na čištění.Takže to není úplně růžový,ale doufám že bude klid.
Ještě k autu-162 kkm se serviskou,ježděný v německu.Po dvou majitelích celkem staršího data.Já tankoval jen V Power diesel+aditiv na čištění.Takže to není úplně růžový,ale doufám že bude klid.
Nechci tě strašit, ale právě od kolegů z německa vim, že při proběhu kolem 200 000 km je už lepší vyměnit všechny vstřiky. protože když odešly 3, tak je jasný, že to neni náhoda a chyba materiálu, ale opotřebení, když všech 6 vstřiků udělalo stejnou práci a budou na tom teda podobně. Vyměnil bych rovnou preventivně naftovej filtr.
Naftovej filtr mám vyměněnej,měnil jsem všechny když jsem to koupil.No a když už jsem dal 6500 za test,vyměním zatím jen ty prokazatelně špatný.Za 1. nemá to 200 ale 162 tis. a za 2 až budou ty AT za 5600,tak o tom budu přemejšlet,ale za 9 je preventivně měnit nebudu.Chápu jak to myslíš a možná máš i pravdu,ale budu je řešit až odejdou i když se to může stát co nevidět.
Jinak jsem se samozřejmě pídil i po levnějších řešeních,na vrakovišti 3500 se zárukou,ale představa že dám otestovat třeba 3 abych našel 1 dobrej se mi moc nelíbila a uskladnění ve špinavým hadru taky ne.Nezastávám názor ušetřit 1000 i kdyby to 10 mělo stát,takže jsem to dál neřešil.
Jinak jsem se samozřejmě pídil i po levnějších řešeních,na vrakovišti 3500 se zárukou,ale představa že dám otestovat třeba 3 abych našel 1 dobrej se mi moc nelíbila a uskladnění ve špinavým hadru taky ne.Nezastávám názor ušetřit 1000 i kdyby to 10 mělo stát,takže jsem to dál neřešil.
ta zpráva o ceně nových vstřiků je dobrá
Napadá mě taková věc, že někdo tu minule řešil, že mu odešly CR vstřiky na 2,0d a používal výlučně naftu V-power a aditiva, "milonovo" používá také aditiva a stejné palivo.
Nemohu se ubránit myšlence, že CR vstřiky jsou alergické na V-power nebo na aditiva (mimochodem v návodu se aditiva nedoporučují) nebo je to prostě jako se ženskou, čím více o ní pečuješ ....
Napadá mě taková věc, že někdo tu minule řešil, že mu odešly CR vstřiky na 2,0d a používal výlučně naftu V-power a aditiva, "milonovo" používá také aditiva a stejné palivo.
Nemohu se ubránit myšlence, že CR vstřiky jsou alergické na V-power nebo na aditiva (mimochodem v návodu se aditiva nedoporučují) nebo je to prostě jako se ženskou, čím více o ní pečuješ ....
Já myslím že to tím nebude,najel jsem zatím asi 1500km a ten klepající vstřik byl slyšet už od začátku(jen při zátěži),přičemž ty další dva jsou prostě opotřebovaný jak mi bylo vysvětleno.Je klidně možný že předchozí majitel někde vzal špatnou naftu,to se jistě může stát i v německu.Já vzal ten V power,protože jsem mu samozřejmě chtěl udělat dobře a aditiva dávám sem tam do každýho auta.Člověk si zkrátka nevybere.
Pokud by to ale mělo bejt na V power alergický,tak je asi lepší jezdit k OMV protože Shell diesel Extra,není nic extra ale to samý jako Makro diesel,jak jsme se mohli přesvědčit při nedávné aféře s naftobenzinem kterej dodavatel špatně dodal.OMV údajně aspoň vše vozí ze svejch rafinerií-doufám...
Pokud by to ale mělo bejt na V power alergický,tak je asi lepší jezdit k OMV protože Shell diesel Extra,není nic extra ale to samý jako Makro diesel,jak jsme se mohli přesvědčit při nedávné aféře s naftobenzinem kterej dodavatel špatně dodal.OMV údajně aspoň vše vozí ze svejch rafinerií-doufám...
Na kvalitě nafty tolik nezáleží. Tomu nevěř. Samozřejmě b y nafta neměla obsahovat vodu nebo tak. Příladný nečistoty Ti stejně zachytí filtr, kterej zachytí i špínu velikosti několika mikronů. Znám kluky co provozujou CR BMW na 2-nádržovej system na rostlinnej olej a vpohodě. Olej má dokonce větší mazací schopnosti něž nafz´ta a když je předehř´átej tak vstřikovače víc jak nafta neopotřebuje. Co je podle obdorný literatury problém, je nízkosirná nafta nebo nafta bez síry. Ta ´je skutečně strašně "suchá" a tak může zvyšovat opotřebení CR vstřikovačů. Na německejch forech se diskutuje přimíchávání malého množství např. dvoutaktního oleje do takové nafty. Zkušenosti s tím jsou zatím vynikající. Žádnej kolaps to zatim nikomu nezpůsobilo.
Průser je taky, když zubový tlakový čerpadlo, který vytváří ten obrovskej tlak kolem 2000 barů pustí nějákou tu šponu. Pak to urychlí exodus drahejch vstřikovačů. To se už nejednomu výtečníkovi stalo, že měnil vstřikovače, paáč odešly a pak měnil zas, páč mu tam lítaly špony z vysokotlakovýho čerpadla. Ten systém je tsrašně citlivěj a nevyváženej. Sice to má vynikající hodnoty, pokud jde o hluk, výkon, charakteristiku spotřeby a tak, ale jak se to začne srát, je ámen. A hlavně pro peněženku !!!!!!!
Průser je taky, když zubový tlakový čerpadlo, který vytváří ten obrovskej tlak kolem 2000 barů pustí nějákou tu šponu. Pak to urychlí exodus drahejch vstřikovačů. To se už nejednomu výtečníkovi stalo, že měnil vstřikovače, paáč odešly a pak měnil zas, páč mu tam lítaly špony z vysokotlakovýho čerpadla. Ten systém je tsrašně citlivěj a nevyváženej. Sice to má vynikající hodnoty, pokud jde o hluk, výkon, charakteristiku spotřeby a tak, ale jak se to začne srát, je ámen. A hlavně pro peněženku !!!!!!!
milonovo píše:O tomhle jsem už taky někde četl,že ta suchá nafta špatně působí na vysokotlakou pumpu a ty mikrošpony potom v návaznosti na vstřiky,přičemž je zadělanej celej systém,protože to jde z5 do nádrže.
Mám v plánu vyjíždět nádrž do úplně prázdný a ještě jednou vyměnit filtr.Víc pro to asi udělat nemůžu.
Vyjíždět nádrž do úplně prázdný je velká chyba. Může rychleji odjít palivové čerpadlo. Já tankuju nejpozděj, když mám v nádrži 15 litrů.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
a) repase vstriku stoji do 10tis/sada 6ks (pokud tecou prepadem, servis Bosch)
b) uz na hodne motoru se prodavaji v Bosch levnejinez u vyrobce a jeste vykupujou stare (tusim 1-1,5tis/kus)
c) zadam lidi, kteri o tom nic nevedi, aby neradili, resp. nepsali furt dokola stejny blbosti co nekde slyseli...
b) uz na hodne motoru se prodavaji v Bosch levnejinez u vyrobce a jeste vykupujou stare (tusim 1-1,5tis/kus)
c) zadam lidi, kteri o tom nic nevedi, aby neradili, resp. nepsali furt dokola stejny blbosti co nekde slyseli...
“Ability is what you're capable of doing.”
Tak oprava,ten za 9 v BMW je prodejní cena,není potřeba vracet starej.
Hanz:
ad a)Do 10ti tisíc se vejdeš jen pokud máš kámoše šamana,kterej Ti označí vadný vstřiky a taky kde chyba je.Jinak stojí 6500,- jen test.
ad b)Na BMW se u BOSCH nedají zatím koupit AT levněji než u výrobce (BOSCH)
Měli by být do měsíce a já samozřejmě doufám že budou.
Já objednal ten u BMW,protože se mi nechce čekat měsíc abych ušetřil a mezitím třeba propálil píst.
Hanz:
ad a)Do 10ti tisíc se vejdeš jen pokud máš kámoše šamana,kterej Ti označí vadný vstřiky a taky kde chyba je.Jinak stojí 6500,- jen test.
ad b)Na BMW se u BOSCH nedají zatím koupit AT levněji než u výrobce (BOSCH)

Já objednal ten u BMW,protože se mi nechce čekat měsíc abych ušetřil a mezitím třeba propálil píst.