Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

BMW 530d (E39) vs. 525 tds + chip = dobrej kompromis !!??

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Dani34el
Registrovaný
Příspěvky: 33
Registrován: ned 28.01.2007 01:00

#1 Příspěvek od Dani34el »

Jsem před časem dole založil téma, kde jsem žádal o radu, zda koupit konkrétní, ojetý 530d. Po zralym uvážení jsem od toho odstoupil. Je to skvělá kára, jenže při mym projezdu 50.000 km ročně se prostě tý výmeny vstřikovačů u common-railu bojim, a dřív nebo pozdějc by mne ty šílený výdaje kólem 70.000 Kč stejně asi neminuly :evil: :evil: :evil: Jsně, když někdo střídá auto po 100-150.000km, tak je mu to fuk, to neni ale můj případ........

Pro nás chudčí - jsem to tam už naťukl, vážně teda uvažuju o fakt zachovalym 525tds s tim, že bych to očipoval. Jistěže to nebude výkonově 530d, to a ni nechci. Taky je jasný, že s chipem musim jezdit opatrněji. Ale jako slušnej kompromis mi to připadá, co vy na to ?
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Marten »

Tvůj původní odkaz mne zaujal a osobně mne taky zajímají názory zda je to dobrý kompromis.
Jelikož pokukuji po něčem novějším než mám teď a bojím se investice do vstřiků jsem zvědav co se o čipování, spotřebě a životnosti TDSa dovím. Uvidíme jak se to tu rozvine.
Marty_
Registrovaný
Příspěvky: 1732
Registrován: úte 08.02.2011 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Marty_ »

Kdyz jezdis takhle hodne tak bych zauvazoval o 523/528 pripadne rovnou V8 :P + sekvencni vstrikovani LPG.. Prohledej si forum je tu o tom dost info a drtiva vetsina lidi jsou maximalne spokojeni, v pripade R6 motoru + LPG budes mit naklady na km opravdu smesne..
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Marten »

Takže v klidu za sekvenční vstřikování plynu dáš jenom 40 tis. oproti 70k za vstřiky. Benzína koupíš zase levněji ale rychleji padá z ceny...
Já bych se radši vrátil k nenačaté diskuzi o naftových strojích. :wink:
Shelby
Registrovaný
Příspěvky: 230
Registrován: ned 29.10.2006 00:00
Bydliště: Pardubický kraj

#5 Příspěvek od Shelby »

No tak já jsem si postupně prošel vším co píšeš tzn. TDs potom Tds s chipem a teď mám 530d.. Chip do TéDéesa můžu jen doporučit, nižší spotřeba a fakt to jede úplně jinak. Nicméně v 530d je ten motor úplně o něčem jiným a celková charakteristika motoru je příjemnější. Spotřeby pro porovnání byly takovýhle TDS-9.8 TDS+chip-9.2 530d-7.8. Výměna vstřikovačů se dá řešit levněji než za 70, origo stojí tuším 8500,- repasovaný 6300,- a použitej cirka 3000,- + práce a případně kabeláž cca 2000,- a navíc ti neodejdou všechny najednou.. U TDs ti zase může prasknout hlava a uděláš si čerpadlo a jsi na tom stejně.. Nebo máš možnost koupit auto za zajímavější peníze s vadnými vstřikovači jako jsem to udělal já, dostal jsem se sic téměř k normální prodejní ceně ale mám tam tři nový vstřikovače.. Pro mě by byla volba jasná - 530d
gyrous
Registrovaný
Příspěvky: 787
Registrován: stř 23.08.2006 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od gyrous »

Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
bmwfil
Registrovaný
Příspěvky: 2018
Registrován: sob 18.03.2006 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 687

#7 Příspěvek od bmwfil »

A je to tu pořád dokola....

Takže pokud neřešíš moc peníze, jdi do 530d...

Pokud pořídíš nehoněný Tdso (hlavně za studena) s doloženým servisem a dobrým motorem, rozhodně chybu neuděláš.
TOMe39
Registrovaný
Příspěvky: 123
Registrován: pát 08.09.2006 00:00
Bydliště: Ostrava

#8 Příspěvek od TOMe39 »

Marten píše:Takže v klidu za sekvenční vstřikování plynu dáš jenom 40 tis. oproti 70k za vstřiky. Benzína koupíš zase levněji ale rychleji padá z ceny...
Já bych se radši vrátil k nenačaté diskuzi o naftových strojích. :wink:
Tak to bych polemizoval, co padá rychleji...
Já se přimlouvám za sekvenční vstřik. :)
AdaM5
Registrovaný
Příspěvky: 894
Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
Bydliště: CB
Klubové ID: 1110
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od AdaM5 »

Ja se primlouvam za tds :) . Do chipovani se taky chystam, tak sem na to zvedavej.
Kuba

#10 Příspěvek od Kuba »

Ta spotřeba co uvádíte mi připadá trochu vysoká, TDS kolem 9 i víc a D kolem 8 . Stejně nebo podobně výkonný, pochopitelně hlučnější VW jsou na tom se spotřebou lépe. Možná to ale je tim, že se sportovním BMW-motorem se holt jezdí sportovnějc. taky asi bude hrát roli skutečnost, že nízká hlučnost CR-motorů oproti motorům VW (čerpadlo-tryska i obyč.TDI) je vykoupená o něco vyšší spotřebou, jelikož CR vstřikuje až 5 pilotních mini-dávek před hlavní dávkou nafty do válce, což významně snižuje hlučnost dieselu ale bouhužel snižuje o něco i účinnost motoru ( taky to snižuje emise ) .
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#11 Příspěvek od Atila »

gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?
P-J
Registrovaný
Příspěvky: 757
Registrován: pon 06.12.2004 01:00

#12 Příspěvek od P-J »

Atila píše:
gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?
První typy x30d nebyly ještě CR.
Marten
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 29.09.2005 00:00
Bydliště: Kroměříž
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Marten »

Novinková je technologie..
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Klubové ID: 1699

#14 Příspěvek od Slid »

No já bych volil sekvenční vstřikování a pěknou 528i :wink:
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fazeey »

P-J píše:
Atila píše:
gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?
První typy x30d nebyly ještě CR.
???
Fazeey
Registrovaný
Příspěvky: 275
Registrován: ned 04.12.2005 01:00
Bydliště: Melnik
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Fazeey »

buďto si z nás děláš prdelky nebo sis to splet s x20d....
Kuba

#17 Příspěvek od Kuba »

Atila píše:
gyrous píše:Jestli ti vadí cena vstřikovačů, tak si buď jistý, že ta cena časem spadne a to až nebude tento motor novinkou a vyhledávaným zbožím. Určitě 530D 8)
Co je na x30d od BMW novinkoveho, kdyz uz se dodava od roku 1998, coz je skoro deset let?
To je pravda !!! |Ten motor neni vůbec novinkovej, co píšeš není pravda !! Navíc cena vstřikovačů se od počátku výroby nezměnila a neklesla !! jelikož se jedná o vysoce precizní díl ( možná ještě patnetovaný ), pak je nelze nahradit ničim jinym. BOSCH má monopol ! BOSCH taky zpočátku uvažoval že bude dodávat jako náhr.díly spodky tzn. tu jehlu a pak do toho ustoupily..... Výsledek: 1 vstřikovač stojí - podle modelu - 9 - 13.000,-- Kč x 6 kousků....... výtečný :twisted: :twisted: :twisted: a je to "Verschleissteil! = díl, kterej se opotřebovává :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ... to nejsou dobrý vyhlídky, proto jsou taky BMW x30d s 150-200.000 km relativně tak laciný :-(
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#18 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Podle mých informací se v BDS dá částečně repasovat i spodek - výměna jehly (2300 Kč zřejmě bez DPH), ale je otázka jak na tom v daném vstřiku bude sedlo a jestli se to vůbec vyplatí.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#19 Příspěvek od Atila »

Kuba píše: To je pravda !!! |Ten motor neni vůbec novinkovej, co píšeš není pravda !! Navíc cena vstřikovačů se od počátku výroby nezměnila a neklesla !! jelikož se jedná o vysoce precizní díl ( možná ještě patnetovaný ), pak je nelze nahradit ničim jinym. BOSCH má monopol ! BOSCH taky zpočátku uvažoval že bude dodávat jako náhr.díly spodky tzn. tu jehlu a pak do toho ustoupily..... Výsledek: 1 vstřikovač stojí - podle modelu - 9 - 13.000,-- Kč x 6 kousků....... výtečný :twisted: :twisted: :twisted: a je to "Verschleissteil! = díl, kterej se opotřebovává :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: ... to nejsou dobrý vyhlídky, proto jsou taky BMW x30d s 150-200.000 km relativně tak laciný :-(
No nevim, ale Bosch dodava vstrikovace vsem automobilkam co delaji Common Rail motory a vetsinou pak stoji vstriky kolem 4000Kc, takze by se chtelo mozna poptat u Bosche jestli je nemaji i na BMW neznackove. Na Fiat Group se takhle daji primo u Bosche koupit vstriky za polovicku ceny originalnich a jde uplne o ten stejny dil.

Oprava: skoro vsem, vstrikovace dela jeste Delphi pro Fordy.
Vlasta Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7554
Registrován: sob 20.03.2004 01:00
Klubové ID: 148

#20 Příspěvek od Vlasta Člen Klubu »

Common Rail vstřikovače dělá ještě Denso pro rejže a ty se kupodivu vůbec neserou. Co jsem se informoval, tak u Bosche by stál vstřik do BMW ještě o malinko víc, než podle on-line ceníku BMW.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Odpovědět