Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

cúvacie svetlá, rada elektrikára

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Peter »

Zdravím všetkých čo vedia čo by to mohlo byť, aj tých čo by mali aspoň tipa:
- problém je že cúvačky mi svietia neustále, takže aj za jazdy v noci 200 vidím aj do zadu :lol:
- cúvacie senzory sa tiež nevypnú(ked sú napojené na žiarovky), takže viem kedy na križovatke sa za mnou priblíži auto (to nie je až také zlé vedieť)
- ked zapojím káru do zásuvky tak ich normálne vypne, tak ako má
- spiatočkový spínač som pozeral je v poriadku
- rady ako vymontuj žiarovky aby nesvietili prosím nepíšte, už som to urobil, v noci cúvam na hmlovkách :(
Doktor1
Registrovaný
Příspěvky: 782
Registrován: pon 08.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 78
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Doktor1 »

Pokud je opravdu spínač ok,tak jsou jedině někde prodřený dráty a pouští ti tam pořád plus... Divný..
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Peter »

na to myslím aj ja stále, len teraz to hladať... :?
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#4 Příspěvek od dafa »

Peter píše:Zdravím všetkých čo vedia čo by to mohlo byť, aj tých čo by mali aspoň tipa:
- problém je že cúvačky mi svietia neustále, takže aj za jazdy v noci 200 vidím aj do zadu :lol:
- cúvacie senzory sa tiež nevypnú(ked sú napojené na žiarovky), takže viem kedy na križovatke sa za mnou priblíži auto (to nie je až také zlé vedieť)
- ked zapojím káru do zásuvky tak ich normálne vypne, tak ako má
- spiatočkový spínač som pozeral je v poriadku
- rady ako vymontuj žiarovky aby nesvietili prosím nepíšte, už som to urobil, v noci cúvam na hmlovkách :(
Podle toho to vypada skutecne na prodreny kabel,ktery se dotyka kabelu ze spinace zpatecky.Protoze mas jiste(standartne ) zapojeny senzory a k tomu zasuvky na vlek,tak se to takto chova.
Objevi se napeti pres prodreny draty a napaji vse az po zasuvku a protoze neni na to jeste tak velka zatez(odber proudu),tak to sviti stale,jak pripojes vlek nabyde spotreba proudu a kabel ktery nechtene napaji zpatecky,jiz nema schopnost utahnout odber a proto to nesviti,pak das zpatecku a prida se k tomu napeti ze spinace(tvrdy napeti)ktery to utahne.
Takze nejlepsi je natahnout novy drat nez hledat v kterych mistech je prodreny,protoze stejne jej budes muset zaizolovat a jak vim tak to bude zrovna v tom nejlepsim miste.
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Peter »

dafa píše:
Objevi se napeti pres prodreny draty a napaji vse az po zasuvku a protoze neni na to jeste tak velka zatez(odber proudu),tak to sviti stale,jak pripojes vlek nabyde spotreba proudu a kabel ktery nechtene napaji zpatecky,jiz nema schopnost utahnout odber a proto to nesviti,pak das zpatecku a prida se k tomu napeti ze spinace(tvrdy napeti)ktery to utahne.
Takze nejlepsi je natahnout novy drat nez hledat v kterych mistech je prodreny,protoze stejne jej budes muset zaizolovat a jak vim tak to bude zrovna v tom nejlepsim miste.
Ano niekde to preráža, ale ked je všetko v poriadku a napojí sa zásuvka tak spiatočka má zhasnúť, ako aj teraz ked to nie je v poriadku zhasína tiež. Takže je to normálne že zhasína, tam je dáky zrejme ďalší spínač, ktorý ked zistí že je odber zo zásuvky tak odpojí spiatočku.
Mne sa to pokazilo od vtedy ako som išiel s károu cca 3000 km v kuse, ked som ju odpojil tak som zistil že to blbne, ked sa nastálo rozsvietili cúvačky.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#6 Příspěvek od dafa »

Peter píše:
dafa píše:
Objevi se napeti pres prodreny draty a napaji vse az po zasuvku a protoze neni na to jeste tak velka zatez(odber proudu),tak to sviti stale,jak pripojes vlek nabyde spotreba proudu a kabel ktery nechtene napaji zpatecky,jiz nema schopnost utahnout odber a proto to nesviti,pak das zpatecku a prida se k tomu napeti ze spinace(tvrdy napeti)ktery to utahne.
Takze nejlepsi je natahnout novy drat nez hledat v kterych mistech je prodreny,protoze stejne jej budes muset zaizolovat a jak vim tak to bude zrovna v tom nejlepsim miste.
Ano niekde to preráža, ale ked je všetko v poriadku a napojí sa zásuvka tak spiatočka má zhasnúť, ako aj teraz ked to nie je v poriadku zhasína tiež. Takže je to normálne že zhasína, tam je dáky zrejme ďalší spínač, ktorý ked zistí že je odber zo zásuvky tak odpojí spiatočku.
Mne sa to pokazilo od vtedy ako som išiel s károu cca 3000 km v kuse, ked som ju odpojil tak som zistil že to blbne, ked sa nastálo rozsvietili cúvačky.
Pochybuju,ze tam bude nejakej dalsi spinac,nevim ani k cemu by byl.Podle toho co pises a jak jsem to ted pochopil tak se ti spojuji draty v zasuvce.Koukni na ni,dost casto uhnivaji draty a spojuji se.
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Peter »

to som pozeral, tie drôty vyzerajú v poriadku, ale človek nikdy nevie. Zásuvka je nová(4mesiace)
Ked všetko bolo OK tak cúvačky normálne nejdú ked je kára zapojená, myslím že to tak má byť. :?: :?:
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#8 Příspěvek od dafa »

Peter píše:to som pozeral, tie drôty vyzerajú v poriadku, ale človek nikdy nevie. Zásuvka je nová(4mesiace)
Ked všetko bolo OK tak cúvačky normálne nejdú ked je kára zapojená, myslím že to tak má byť. :?: :?:
Ted tomu trosku prestavam rozumet.
Spravna funkce je,ze po zarazeni zpatecky se ti musi rozsvitit zpateckovy svetla na aute a i na vleku.
Zatim jsem nevidel,ze by u auta pri zapojenem vleku svitily jen na vleku a na aute ne.(Treba je to neco novyho,ale ja zatim toto jeste nezazil)
Na vleku ti sviti vsechno dobre?Tak jak ma?(zadny preblikavani svetel,mlhave sviceni atd?)


Zkus provizorne natahnout drat ze spinace zpatecky ke svetlum,puvodni drat musis uplne odpojit od spinace i od svetel(pozor na rozdvojeni dratu na druhy svetlo.
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Peter »

skusim to natiahnuť, (s tým by mali potom fungovať aj senzory?, sú napájané na žiarovky či ako)
svetlá na vleku idú všetky OK, cúvačky na nej ani nie sú a ani v schéme ked som zásuvku zapájal nebolo označenie na cúvačky, jedine hmlovka, pravá lava smerovka, pravé svetlo+značka, lavé svetlo,brzdy, kostra.
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#10 Příspěvek od dafa »

Peter píše:skusim to natiahnuť, (s tým by mali potom fungovať aj senzory?, sú napájané na žiarovky či ako)
svetlá na vleku idú všetky OK, cúvačky na nej ani nie sú a ani v schéme ked som zásuvku zapájal nebolo označenie na cúvačky, jedine hmlovka, pravá lava smerovka, pravé svetlo+značka, lavé svetlo,brzdy, kostra.
Jeste jedna otazka pred natahovanim dratu.AUTO JE TOURING?Pak problem je v 5 dverich.Zlamane draty.
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Peter »

:idea: jasné touring, vidiš to ma nenapadlo
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#12 Příspěvek od dafa »

Peter píše::idea: jasné touring, vidiš to ma nenapadlo
Takze problem je tam,jsou to zlamane draty v ohybech.Nepajej je.Je lepsi je vymenit cely.Pokud je spajis,tak vydrzi chvily a propichaji i ostatni.Pokud se zlomi nektery draty v ohybu,tak je lepsi vymenit vsechny.Na prave strane by melo byt 8dratu a na levo 13 + 2 vyhrivani
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Peter »

díky za radu, pustím sa do toho,je to zložité rozobrať? už asi aj viem prečo mi na diagnostike vyhadzovalo chybu skrat na kostre- relé vyhrievania zadného okna :wink:
dafa
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: čtv 07.07.2005 00:00
Bydliště: Brno-venkov

#14 Příspěvek od dafa »

Peter píše:díky za radu, pustím sa do toho,je to zložité rozobrať? už asi aj viem prečo mi na diagnostike vyhadzovalo chybu skrat na kostre- relé vyhrievania zadného okna :wink:
Vymen obe strany.Nejlepsi je udelat dole u sloupku autokonektor a protahnout jen 1m dratu do dveri a tam udelat dalsi konektor.Pro pozdejsi vymenu.Delal jsem to uz na 6autech a majitele jsou spokojeni,2 si uz obnovovali draty a rikali,ze je to fajn protahnout drat jen od konektoru pres sloupek gumovou pruchodku a do dveri ke konektoru.

Cas pokud mas vsechen material tak cca.3h.Draty jsou barevne rozliseny takze by jsi se nemel splest.POZOR 2 draty jsou stale pod napetim je to prime napajeni servomotoru zamku.
Pokud budes vymenovat systemem konektoru,tak rozdelej oba boky v kufru jsou svazky dratu vedouci do sloupku,rozdelej plast dveri(za naradim,trojuhelnikem)aby jsi se dostal ke svazkum.Pritahni si draty ve sloupke do kufru aby byly co nejdelsi aby se pekne delal konektor a prestipej jednotlive draty,promeruj prestiple draty merakem kde je 12V(mer samozrejme draty co vedou z podlahy ne ty co jsi prestipl a vedou do sloupku)draty s napetim zaizoluj,pak pres pruchodku vytahej jednotlivy draty a na posledni drat co budes vytahovat privaz drat nebo provazek pro protazeni novyho svazku.Svazky jsou vedeny na boku dveri pod plastovyma krytama,Na vyhrivani skla jsou vedeny dva draty 2,5mm a jsou naletovany na skle pod plastovou krytkou skla.
Draty pouzij prumeru 0,5 a 0,75mm jsou tam nektery s vetsim prurezem kvuli odberu a hlavne aby ti to slo protahnout pruchodkou a aby se to dokazalo dobre ohybat v pantu(z leve strany jsou vedeny 2 draty 2,5mm pro vyhrivani tak pozor.Dobre se to dela s 9 barvami dratu.Daji se sehnat.
Peter
Registrovaný
Příspěvky: 152
Registrován: úte 12.09.2006 00:00
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Peter »

No práve som zhodil tie krytky dole, aj na lavo aj v pravo, káble vyzerajú zatial v pohode na tom ohybe, ešte idem odmotať z nich izolačku a skontrolujem,
čiže ked sú tam dva káble pod stálym plus, tak malo by to byť tak že cúvacie sú predraté s tými na ten servomotor pod plusom a preto svietia (hm len prečo ich vypne ked zapojím zásuvku na káru,)
Odpovědět