Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Servisní knížka se prý "prodává" za 600,--Co to má
Hanz píše:v 90% si tobe podobni ve finale koupi nejvetší jebku jen proto, ze mela tyhle "zivotne" dulezity veci...
Tobe preju hodne stesti, prodejcum svatou trpelivost a sobe aby mi lidi jako ty nikdy nevolali
Líp bych to nenapsal

milonovo píše:Hanz píše:v 90% si tobe podobni ve finale koupi nejvetší jebku jen proto, ze mela tyhle "zivotne" dulezity veci...
Tobe preju hodne stesti, prodejcum svatou trpelivost a sobe aby mi lidi jako ty nikdy nevolali
Líp bych to nenapsalNe že bych se prodejem aut živil,ale střídám je relativně často a musím říct že při prodeji mám vždy husí kůži.
presne

Legend1 píše:Kuba: Mohl bys sem prosím hodit odkaz ohledně té zmiňované přestavby na rostlinný olej? Nějakou dobu nad tím uvažuju, ale zatím se mi nepodařilo sehnat dost informací, abych to mohl realizovat.
Rostlinej olej a přestavby - diskuse - tady máš odkaz :
http://tdi.dieselpower.cz/forum/
na tý stránce dole si pak klikni na forum: Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu
Jinak ten diskutér "Kuba" jsem já

Pokud umíš dobře německy, pak to nejlepší co existuje, pokud jde o informace o provozu na rostlináč najdeš tady: www.fmso.de
Kuba píše:Legend1 píše:Kuba: Mohl bys sem prosím hodit odkaz ohledně té zmiňované přestavby na rostlinný olej? Nějakou dobu nad tím uvažuju, ale zatím se mi nepodařilo sehnat dost informací, abych to mohl realizovat.
Rostlinej olej a přestavby - diskuse - tady máš odkaz :
http://tdi.dieselpower.cz/forum/
na tý stránce dole si pak klikni na forum: Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu
Jinak ten diskutér "Kuba" jsem já
Pokud umíš dobře německy, pak to nejlepší co existuje, pokud jde o informace o provozu na rostlináč najdeš tady: www.fmso.de
Hele na fryťák nepotřebuješ servisku

Slid píše:Asi sem neznalej v této oblasti, ale takovou sračku jako je olej lejt do nádrže, no nechápua na tom foru je to koukám hit, čili kdo nejezdí ve fryťáku není IN






--------- tady můžeš ukončit čteníčko ----------------------------
----------A TADY SI ODE MNE PŘEČÍST NĚCO STRUČNĚ K PROBLÉMU : ---
S PŘEDEHŘEVEM lze používat tzv. JEDNONÁDRŽOVÝ system a system tzv.DVOUNÁDRŽOVÝ. U JEDNONÁDRŽOVÉHO systému má vozidlo pouze jednu nádrž, která obsahuje jen rostlinný olej, na který se startuje i jezdí. V zimním období pod – 0 st.C se přesto přidává do 5 % oleje, pod - 10 st.C do 20 % rostl. Pokud vozidlo stojí venku déle než 50 hodin a venkovní teplota je trvale nižší než cca. -17 st.C., pak se přidává u JEDNONÁDRŽOVÉHO systemu do nádrže motorové nafty ještě více, což se ale v našich zeměpisných šířkách stává opravdu zřídka.
Zásadně je pro JEDNONÁDRŽOVÝ systém S PŘEDEHŘEVEM nejvhodnější motor s řadovým čerpadlem. Vhodný je i motor s čerpadlem rotačním typu BOSCH. Naprosto nevhodná jsou čerpadla typu LUCAS, CAV, Stanadyne, RotoDiesel a Delphi.
Motory s přímym vstřkem paliva (TDI, CDI HDI) jsou pro provoz s JEDNONÁDRŽOVÝM systémem méně vhodná. Sice lze i tato vozidla přestavět, jsou však pro bezpečný provoz nutná další opatření, jako je změna geometrie trysek vstřikovačů a v některých případech i softwarové úpravy řídící jednotky, která reguluje některé parametry. Nutná je i výměna žhavících svíček za jiný typ ( delší ) a ještě některé další úpravy, jako je částečné předehřívání nádrží apod.
Nutnou podmínkou JEDNONÁDRŽOVÝCH systému je – krom shora uvedeného – předehřívání rostl.oleje jak výměníkem typu voda-rostl.olej, tak i elektricky, což vyžaduje další úpravy. Většina odborných firem specialisovaných na přestavbu vozidel pro provoz na rostl.olej proto právě vozy s motory s přímym vstřikem paliva do válců (tedy typ TDI, CDI. HDI) na JEDNONÁDRŹOVÉ systémy NEPŘESTAVUJE a používá jen systémy DVOUNÁDRŽOVÉ. Opravdoví „fachmani“, jako je např. fa. Elsbett v Německu, má vlastní vývoj a některá vozidla (TDI od VW i ŠKODA) i přesto, že mají motory s přímym vstřikováním paliva, na JEDNONÁDRŽOVÉ systemy přestavuje a další (HDI, CDI) připravuje. Určitě je to daleko větší komfort mít jen jednu nádrž a nic nepřepínat a nemyslet na „naftu“, ale je to technicky složitější, taková přestavbička.....
DVOUNÁDRŽOVÉ systémy, jak asi víte, fungují spolehlivě u všech dieselových motorů bez ohledu na způsob vstřikování a jejich přestavba je daleko jednodušší. Jak už jsem psal jinde, startuje se na naftu a po dosažení určité teploty předehřívaného paliva (od cca. 45 – 50 st.C) se přepne na rostlináč, a to buď manuálně nebo to u lepších systémů provádí termostaticky hlídaná automatika. Pokud je vozidlo déle odstaveno (uvádí se déle než 1 h), pak je třeba několik málo minut PŘED ODSTAVENÍM přepnout zpět na naftu, aby se paliv.systém propláchl naftou a studený start proběhl hladce. Fajnovější systémy mají i pro tento účel automatiku, která po delší odstávce vozidla sama (!!!) systém propláchne... tomu říkám „friťácký komfort“ a sám si svoje autíčko jednou takhle dovybavím.
K dalším úpravám na provoz na rostl.olej m.j. dále patří jak u JEDNONÁDRŽOVÉHO tak i u DVOUNÁDRŽOVĚHO systému např. výměna palivového potrubí za potrubí s větší světlostí ( vnitř.průměr min.10 – 13 mm), vyjma systémů, které mají pomocné čerpadlo, dobře nastavené vstřikovače na max.povolený rozprašovací tlak apod.
Sami vidíte, že tak jednoduchá to vše tedy zas není, je to skutečně „věda“, ale dobrá přestavba majiteli vozidla pak opravdu dělá radost.
(c) by KUBA 2006
Fugo píše:Za nějakou dobu se tady a jistě i na forum tdi.diesel nebo jak to bylo jistě objeví článek " BMW je pěkná sračka na RO nevydrželo vracím se zpět k VW " , nevím zda to pozoruji jen já ve svém okolí ale valná většina majitelů vozů toho koncernu (VW) jsou nějaký "jiný".
pokud nekdo si koupi BMW a pak chce jezdit na olej z Lidlu tak at si rovnouz koupi nejakyho Golfa a ten at mu zdechne...btw. vetsina lidi co si chteji koupit "lepsi auto" (BMW) urcite nema napady jezdit na stolni olej..pokud jo, tak je mi lito jak auta tak nemocneho silence za volantem

Kuba píše:Slid píše:Asi sem neznalej v této oblasti, ale takovou sračku jako je olej lejt do nádrže, no nechápua na tom foru je to koukám hit, čili kdo nejezdí ve fryťáku není IN
Však on Tě naštěstí nikdo nenutí lejt do nádrže rostlinnej olej
, což by v Tvém případě nedělalo dobře pomocnýmu čerpadlu v Tvý nádrži, který oleje nemá rádo, takže bych Ti to musel buď upravit a nebo by ses musel smířit s přídavnou nádrží.
![]()
To bys ale asi taky nechtěl, že ano.
Nic si z toho nedělej, já byl taky - jak trefně píšeš - neznalej v týhle oblasti a když jsem poprvý slyšel, že do W123 a W124 MB diesel baba leje rostlináč, tak sem i ťukal na čelo.
Jestli si chceš zkurvit motor, pak lej do nádrže jakejkoliv rostlinej olej, auto neupravuj, ojel nepředehřívej, nepoužívej silnější potrubí, nemontuj 2.nádrž, před vypnutim motoru před dlouhym odstavenim vozu neproplachuj system naftou atd. atd. atd. - a zaručeně časem něco zkurvíš. Stejně se ale budeš divit, že to na to zpočátku "jede", že to má "výkon" a tak.
--------- tady můžeš ukončit čteníčko ----------------------------
----------A TADY SI ODE MNE PŘEČÍST NĚCO STRUČNĚ K PROBLÉMU : ---
S PŘEDEHŘEVEM lze používat tzv. JEDNONÁDRŽOVÝ system a system tzv.DVOUNÁDRŽOVÝ. U JEDNONÁDRŽOVÉHO systému má vozidlo pouze jednu nádrž, která obsahuje jen rostlinný olej, na který se startuje i jezdí. V zimním období pod – 0 st.C se přesto přidává do 5 % oleje, pod - 10 st.C do 20 % rostl. Pokud vozidlo stojí venku déle než 50 hodin a venkovní teplota je trvale nižší než cca. -17 st.C., pak se přidává u JEDNONÁDRŽOVÉHO systemu do nádrže motorové nafty ještě více, což se ale v našich zeměpisných šířkách stává opravdu zřídka.
Zásadně je pro JEDNONÁDRŽOVÝ systém S PŘEDEHŘEVEM nejvhodnější motor s řadovým čerpadlem. Vhodný je i motor s čerpadlem rotačním typu BOSCH. Naprosto nevhodná jsou čerpadla typu LUCAS, CAV, Stanadyne, RotoDiesel a Delphi.
Motory s přímym vstřkem paliva (TDI, CDI HDI) jsou pro provoz s JEDNONÁDRŽOVÝM systémem méně vhodná. Sice lze i tato vozidla přestavět, jsou však pro bezpečný provoz nutná další opatření, jako je změna geometrie trysek vstřikovačů a v některých případech i softwarové úpravy řídící jednotky, která reguluje některé parametry. Nutná je i výměna žhavících svíček za jiný typ ( delší ) a ještě některé další úpravy, jako je částečné předehřívání nádrží apod.
Nutnou podmínkou JEDNONÁDRŽOVÝCH systému je – krom shora uvedeného – předehřívání rostl.oleje jak výměníkem typu voda-rostl.olej, tak i elektricky, což vyžaduje další úpravy. Většina odborných firem specialisovaných na přestavbu vozidel pro provoz na rostl.olej proto právě vozy s motory s přímym vstřikem paliva do válců (tedy typ TDI, CDI. HDI) na JEDNONÁDRŹOVÉ systémy NEPŘESTAVUJE a používá jen systémy DVOUNÁDRŽOVÉ. Opravdoví „fachmani“, jako je např. fa. Elsbett v Německu, má vlastní vývoj a některá vozidla (TDI od VW i ŠKODA) i přesto, že mají motory s přímym vstřikováním paliva, na JEDNONÁDRŽOVÉ systemy přestavuje a další (HDI, CDI) připravuje. Určitě je to daleko větší komfort mít jen jednu nádrž a nic nepřepínat a nemyslet na „naftu“, ale je to technicky složitější, taková přestavbička.....
DVOUNÁDRŽOVÉ systémy, jak asi víte, fungují spolehlivě u všech dieselových motorů bez ohledu na způsob vstřikování a jejich přestavba je daleko jednodušší. Jak už jsem psal jinde, startuje se na naftu a po dosažení určité teploty předehřívaného paliva (od cca. 45 – 50 st.C) se přepne na rostlináč, a to buď manuálně nebo to u lepších systémů provádí termostaticky hlídaná automatika. Pokud je vozidlo déle odstaveno (uvádí se déle než 1 h), pak je třeba několik málo minut PŘED ODSTAVENÍM přepnout zpět na naftu, aby se paliv.systém propláchl naftou a studený start proběhl hladce. Fajnovější systémy mají i pro tento účel automatiku, která po delší odstávce vozidla sama (!!!) systém propláchne... tomu říkám „friťácký komfort“ a sám si svoje autíčko jednou takhle dovybavím.
K dalším úpravám na provoz na rostl.olej m.j. dále patří jak u JEDNONÁDRŽOVÉHO tak i u DVOUNÁDRŽOVĚHO systému např. výměna palivového potrubí za potrubí s větší světlostí ( vnitř.průměr min.10 – 13 mm), vyjma systémů, které mají pomocné čerpadlo, dobře nastavené vstřikovače na max.povolený rozprašovací tlak apod.
Sami vidíte, že tak jednoduchá to vše tedy zas není, je to skutečně „věda“, ale dobrá přestavba majiteli vozidla pak opravdu dělá radost.
(c) by KUBA 2006
Prostě do fryťáku nepolezu

DOEMIXXX píše:Fugo píše:Za nějakou dobu se tady a jistě i na forum tdi.diesel nebo jak to bylo jistě objeví článek " BMW je pěkná sračka na RO nevydrželo vracím se zpět k VW " , nevím zda to pozoruji jen já ve svém okolí ale valná většina majitelů vozů toho koncernu (VW) jsou nějaký "jiný".
pokud nekdo si koupi BMW a pak chce jezdit na olej z Lidlu tak at si rovnouz koupi nejakyho Golfa a ten at mu zdechne...btw. vetsina lidi co si chteji koupit "lepsi auto" (BMW) urcite nema napady jezdit na stolni olej..pokud jo, tak je mi lito jak auta tak nemocneho silence za volantem
Je to jinak. Nezáleží na tom, jaký máš auto, pokud chceš jezdit na rostlinej olej. Záleží na tom, jak dobře je provedená úprava a jak je napoasovaná na ten konkrétní system vstřikování. Komůrkový BMW 2500 ccm typu "tds" jsou na tom nejlíp. Motory COMMON RAIL zato potřebujou více úprav. Jsou náchylnější samy o sobě už i na provoz na naftu. CR holt neni tak robustní jako rotační čerpadlo nebo jako dokonce řadový čerpadlo ze starejch MB W123 nebo W124 (200D,240D,250D apod.).
Tvrdit, že do BMW přeci olej nepatří, je předsudek. Jediný,co je podstatný, je zajistit, aby rostlinej olej spaloval čistě jako nafta, bez usazenin v motoru jako nafta, aby opotřebení vstřikovací soustavy bylo stejné jako u nafty, aby výkon byl stejný jako u nafty. Nic víc.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 227
- Registrován: ned 28.05.2006 00:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Kuba: Jestli jsem to dobře pochopil, tak bych měl u svého auta (Opel Omega 2.5TDs - motor BMW) připojit trojcestné centily co nejblíže k čerpadlu a navrhnout si elektronický obvod s nějakým čidlem teploty, který mi bude přepínat na olej třeba při 50°C? A to přepínání na naftu před vypnutím motoru, jak dlouho je třeba jet na naftu, aby se systém propláchnul naftou, stačí třeba kilometr jízdy? Ještě si různě pozjišťuju ceny dílů, s jakou firmou máš dobré zkušenosti, kupoval jsi jednotlivé komponenty v Praze?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 894
- Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
- Bydliště: CB
- Kontaktovat uživatele:
Kuba píše:
Tvrdit, že do BMW přeci olej nepatří, je předsudek. Jediný,co je podstatný, je zajistit, aby rostlinej olej spaloval čistě jako nafta, bez usazenin v motoru jako nafta, aby opotřebení vstřikovací soustavy bylo stejné jako u nafty, aby výkon byl stejný jako u nafty. Nic víc.
Ja znam i lidi co rikaj ze do BMW nepatri ani nafta

Legend1 píše:Kuba: Jestli jsem to dobře pochopil, tak bych měl u svého auta (Opel Omega 2.5TDs - motor BMW) připojit trojcestné centily co nejblíže k čerpadlu a navrhnout si elektronický obvod s nějakým čidlem teploty, který mi bude přepínat na olej třeba při 50°C? A to přepínání na naftu před vypnutím motoru, jak dlouho je třeba jet na naftu, aby se systém propláchnul naftou, stačí třeba kilometr jízdy? Ještě si různě pozjišťuju ceny dílů, s jakou firmou máš dobré zkušenosti, kupoval jsi jednotlivé komponenty v Praze?
Ano, ale to shánění dílů jedlotlivě a montáž je celkem pakárna. U BMW bych do hlavní nádrže olej nedával, kvúli tomu choulostivýmu čerpdýlku uvnitř. Z přídavný natáhnou silný potrubí (světlost vnitřní aspoň 10-12mm) k motoru, i zpětnou větev. Jeen trojcestnej ventil bude přepínat přívod olej/nafta a s ním elektricky zapojenej druhej třícestnej ventil zpětnou větev. Termoregulace automatická (že to přepne např. při 50 st. C) je luxus ale je to pěkný. Samozřejmě ten rostlináč nechat prohnat velkoryse dimenzovanym výměníkem. Vřele se doporučuje ještě jeden výměníček PŘED filtr oleje. Naftovej filtr oleje bych nechal původní a olej by měl vlastní. Před čerpadlo dát do okruhu teploměr a přepínat z kabuny ručně - tak to dělá většina lidiček.
Jak dlouho před delšim odstavenim proplachovat, je individuální. Dá se to "změřit" obarvenou naftou, jak dlouho trvá, než olej proběhně čerpadlem. většinou stačí tak 3 km před odstavenim auta. Pomocný podávací čerpadlo u 2 nádrže je luxus ale vyplatí se. Kdo chce, muže zabudovat ještě třetí 3/2 ventil jako "zopátečku nakrátko", kdy se palivo ze zpětný větve nevrací do té které nádrže, ale dočasně se vrací zas do čerpadla PŘES t-KUS - RYCHLEJC TE DOSÁHNE POŽADOVANÝ TEPLOTY, ale nevýhoda je, že když nepřepneš tak se to časem může zavzdušňovat.
Komůrkovej tds BMW i opel je ideální auto pro friťák

Nezapomenout: nastavit max.tlak vstřikovačů, sundat konektor z hlídače žhavení aby to žhavilo vždy co nejdéle, pokud možno nastavit statickej počátek vstřiku paliva o 0,1-0,2 mm dřív ( měřeno hodinkami na čerpadle ) než předepisuje výrobce ). Hlavně se předtim s problematikou pořádně seznámit !
Tady najdeš BMW tds, který to maj předělaný, některý i z obrázkama:
http://rapsdb.rapsinfo.de/view.php?sort ... &marke=BMW
tomuhle to obzvlášť sluší




Zázrak je v tom ten,že se podíváš do mnoha hypermarketů kde mají akce na olej,vzhledem k tomu že množství většinou omezujou,půjdeš do toho davu několikrát aby si naplnil nádrž.S dobrým pocitem to naleješ do nádrže aby si ušetřil několik kč na litru a následně měnil vstřiky.A to se vyplatí.
Jinak pořád nechápu kde kupujete ten olej abyste skutečně něco ušetřily?To co jsem třeba bral do hospody je mnohem dražší než V power diesel....
Takže si pravděpodobně musíš otevřít velkoobchod aby se Ti to jakože vyplatilo.
Jinak pořád nechápu kde kupujete ten olej abyste skutečně něco ušetřily?To co jsem třeba bral do hospody je mnohem dražší než V power diesel....
Takže si pravděpodobně musíš otevřít velkoobchod aby se Ti to jakože vyplatilo.
