Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Servisní knížka se prý "prodává" za 600,--Co to má

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Legend1
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: ned 28.05.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#41 Příspěvek od Legend1 »

Kuba: Mohl bys sem prosím hodit odkaz ohledně té zmiňované přestavby na rostlinný olej? Nějakou dobu nad tím uvažuju, ale zatím se mi nepodařilo sehnat dost informací, abych to mohl realizovat.
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#42 Příspěvek od milonovo »

Hanz píše:v 90% si tobe podobni ve finale koupi nejvetší jebku jen proto, ze mela tyhle "zivotne" dulezity veci...
Tobe preju hodne stesti, prodejcum svatou trpelivost a sobe aby mi lidi jako ty nikdy nevolali :lol:

Líp bych to nenapsal :D Ne že bych se prodejem aut živil,ale střídám je relativně často a musím říct že při prodeji mám vždy husí kůži.
PitDog735
Registrovaný
Příspěvky: 142
Registrován: sob 13.05.2006 00:00
Bydliště: Hradec Králové

#43 Příspěvek od PitDog735 »

milonovo píše:
Hanz píše:v 90% si tobe podobni ve finale koupi nejvetší jebku jen proto, ze mela tyhle "zivotne" dulezity veci...
Tobe preju hodne stesti, prodejcum svatou trpelivost a sobe aby mi lidi jako ty nikdy nevolali :lol:

Líp bych to nenapsal :D Ne že bych se prodejem aut živil,ale střídám je relativně často a musím říct že při prodeji mám vždy husí kůži.



presne :!:
Kuba

#44 Příspěvek od Kuba »

Legend1 píše:Kuba: Mohl bys sem prosím hodit odkaz ohledně té zmiňované přestavby na rostlinný olej? Nějakou dobu nad tím uvažuju, ale zatím se mi nepodařilo sehnat dost informací, abych to mohl realizovat.



Rostlinej olej a přestavby - diskuse - tady máš odkaz :


http://tdi.dieselpower.cz/forum/


na tý stránce dole si pak klikni na forum: Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu

Jinak ten diskutér "Kuba" jsem já :-)

Pokud umíš dobře německy, pak to nejlepší co existuje, pokud jde o informace o provozu na rostlináč najdeš tady: www.fmso.de
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#45 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

Kuba píše:
Legend1 píše:Kuba: Mohl bys sem prosím hodit odkaz ohledně té zmiňované přestavby na rostlinný olej? Nějakou dobu nad tím uvažuju, ale zatím se mi nepodařilo sehnat dost informací, abych to mohl realizovat.



Rostlinej olej a přestavby - diskuse - tady máš odkaz :


http://tdi.dieselpower.cz/forum/


na tý stránce dole si pak klikni na forum: Jak se jezdí na rostlinu, nebo i na naftu

Jinak ten diskutér "Kuba" jsem já :-)

Pokud umíš dobře německy, pak to nejlepší co existuje, pokud jde o informace o provozu na rostlináč najdeš tady: www.fmso.de


Hele na fryťák nepotřebuješ servisku :D
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#46 Příspěvek od Slid »

Asi sem neznalej v této oblasti, ale takovou sračku jako je olej lejt do nádrže, no nechápu :D a na tom foru je to koukám hit, čili kdo nejezdí ve fryťáku není IN :lol:
Atila
Registrovaný
Příspěvky: 657
Registrován: úte 31.10.2006 01:00

#47 Příspěvek od Atila »

Slid píše:Asi sem neznalej v této oblasti, ale takovou sračku jako je olej lejt do nádrže, no nechápu :D


Delas jak kdyby jsi nikdy nemel Trabanta. :lol:
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#48 Příspěvek od Slid »

Atila píše:
Slid píše:Asi sem neznalej v této oblasti, ale takovou sračku jako je olej lejt do nádrže, no nechápu :D


Delas jak kdyby jsi nikdy nemel Trabanta. :lol:


no asi jsem o hodně přišel :lol:
Kuba

#49 Příspěvek od Kuba »

Slid píše:Asi sem neznalej v této oblasti, ale takovou sračku jako je olej lejt do nádrže, no nechápu :D a na tom foru je to koukám hit, čili kdo nejezdí ve fryťáku není IN :lol:


:P Však on Tě naštěstí nikdo nenutí lejt do nádrže rostlinnej olej :D , což by v Tvém případě nedělalo dobře pomocnýmu čerpadlu v Tvý nádrži, který oleje nemá rádo, takže bych Ti to musel buď upravit a nebo by ses musel smířit s přídavnou nádrží. :P :P To bys ale asi taky nechtěl, že ano.

:twisted: Nic si z toho nedělej, já byl taky - jak trefně píšeš - neznalej v týhle oblasti a když jsem poprvý slyšel, že do W123 a W124 MB diesel baba leje rostlináč, tak sem i ťukal na čelo.

:twisted: Jestli si chceš zkurvit motor, pak lej do nádrže jakejkoliv rostlinej olej, auto neupravuj, ojel nepředehřívej, nepoužívej silnější potrubí, nemontuj 2.nádrž, před vypnutim motoru před dlouhym odstavenim vozu neproplachuj system naftou atd. atd. atd. - a zaručeně časem něco zkurvíš. Stejně se ale budeš divit, že to na to zpočátku "jede", že to má "výkon" a tak.

--------- tady můžeš ukončit čteníčko ----------------------------

----------A TADY SI ODE MNE PŘEČÍST NĚCO STRUČNĚ K PROBLÉMU : ---

S PŘEDEHŘEVEM lze používat tzv. JEDNONÁDRŽOVÝ system a system tzv.DVOUNÁDRŽOVÝ. U JEDNONÁDRŽOVÉHO systému má vozidlo pouze jednu nádrž, která obsahuje jen rostlinný olej, na který se startuje i jezdí. V zimním období pod – 0 st.C se přesto přidává do 5 % oleje, pod - 10 st.C do 20 % rostl. Pokud vozidlo stojí venku déle než 50 hodin a venkovní teplota je trvale nižší než cca. -17 st.C., pak se přidává u JEDNONÁDRŽOVÉHO systemu do nádrže motorové nafty ještě více, což se ale v našich zeměpisných šířkách stává opravdu zřídka.

Zásadně je pro JEDNONÁDRŽOVÝ systém S PŘEDEHŘEVEM nejvhodnější motor s řadovým čerpadlem. Vhodný je i motor s čerpadlem rotačním typu BOSCH. Naprosto nevhodná jsou čerpadla typu LUCAS, CAV, Stanadyne, RotoDiesel a Delphi.

Motory s přímym vstřkem paliva (TDI, CDI HDI) jsou pro provoz s JEDNONÁDRŽOVÝM systémem méně vhodná. Sice lze i tato vozidla přestavět, jsou však pro bezpečný provoz nutná další opatření, jako je změna geometrie trysek vstřikovačů a v některých případech i softwarové úpravy řídící jednotky, která reguluje některé parametry. Nutná je i výměna žhavících svíček za jiný typ ( delší ) a ještě některé další úpravy, jako je částečné předehřívání nádrží apod.

Nutnou podmínkou JEDNONÁDRŽOVÝCH systému je – krom shora uvedeného – předehřívání rostl.oleje jak výměníkem typu voda-rostl.olej, tak i elektricky, což vyžaduje další úpravy. Většina odborných firem specialisovaných na přestavbu vozidel pro provoz na rostl.olej proto právě vozy s motory s přímym vstřikem paliva do válců (tedy typ TDI, CDI. HDI) na JEDNONÁDRŹOVÉ systémy NEPŘESTAVUJE a používá jen systémy DVOUNÁDRŽOVÉ. Opravdoví „fachmani“, jako je např. fa. Elsbett v Německu, má vlastní vývoj a některá vozidla (TDI od VW i ŠKODA) i přesto, že mají motory s přímym vstřikováním paliva, na JEDNONÁDRŽOVÉ systemy přestavuje a další (HDI, CDI) připravuje. Určitě je to daleko větší komfort mít jen jednu nádrž a nic nepřepínat a nemyslet na „naftu“, ale je to technicky složitější, taková přestavbička.....

DVOUNÁDRŽOVÉ systémy, jak asi víte, fungují spolehlivě u všech dieselových motorů bez ohledu na způsob vstřikování a jejich přestavba je daleko jednodušší. Jak už jsem psal jinde, startuje se na naftu a po dosažení určité teploty předehřívaného paliva (od cca. 45 – 50 st.C) se přepne na rostlináč, a to buď manuálně nebo to u lepších systémů provádí termostaticky hlídaná automatika. Pokud je vozidlo déle odstaveno (uvádí se déle než 1 h), pak je třeba několik málo minut PŘED ODSTAVENÍM přepnout zpět na naftu, aby se paliv.systém propláchl naftou a studený start proběhl hladce. Fajnovější systémy mají i pro tento účel automatiku, která po delší odstávce vozidla sama (!!!) systém propláchne... tomu říkám „friťácký komfort“ a sám si svoje autíčko jednou takhle dovybavím.

K dalším úpravám na provoz na rostl.olej m.j. dále patří jak u JEDNONÁDRŽOVÉHO tak i u DVOUNÁDRŽOVĚHO systému např. výměna palivového potrubí za potrubí s větší světlostí ( vnitř.průměr min.10 – 13 mm), vyjma systémů, které mají pomocné čerpadlo, dobře nastavené vstřikovače na max.povolený rozprašovací tlak apod.

Sami vidíte, že tak jednoduchá to vše tedy zas není, je to skutečně „věda“, ale dobrá přestavba majiteli vozidla pak opravdu dělá radost.

(c) by KUBA 2006
Fugo
Registrovaný
Příspěvky: 1751
Registrován: sob 22.02.2003 01:00
Bydliště: ZX-10R

#50 Příspěvek od Fugo »

Za nějakou dobu se tady a jistě i na forum tdi.diesel nebo jak to bylo jistě objeví článek " BMW je pěkná sračka na RO nevydrželo vracím se zpět k VW " , nevím zda to pozoruji jen já ve svém okolí ale valná většina majitelů vozů toho koncernu (VW) jsou nějaký "jiný".
DOEMIXXX
Registrovaný
Příspěvky: 5775
Registrován: úte 21.02.2006 01:00
Bydliště: PRAHA

#51 Příspěvek od DOEMIXXX »

Fugo píše:Za nějakou dobu se tady a jistě i na forum tdi.diesel nebo jak to bylo jistě objeví článek " BMW je pěkná sračka na RO nevydrželo vracím se zpět k VW " , nevím zda to pozoruji jen já ve svém okolí ale valná většina majitelů vozů toho koncernu (VW) jsou nějaký "jiný".


pokud nekdo si koupi BMW a pak chce jezdit na olej z Lidlu tak at si rovnouz koupi nejakyho Golfa a ten at mu zdechne...btw. vetsina lidi co si chteji koupit "lepsi auto" (BMW) urcite nema napady jezdit na stolni olej..pokud jo, tak je mi lito jak auta tak nemocneho silence za volantem :D
Slid
Registrovaný
Příspěvky: 4511
Registrován: pát 05.11.2004 01:00

#52 Příspěvek od Slid »

Kuba píše:
Slid píše:Asi sem neznalej v této oblasti, ale takovou sračku jako je olej lejt do nádrže, no nechápu :D a na tom foru je to koukám hit, čili kdo nejezdí ve fryťáku není IN :lol:


:P Však on Tě naštěstí nikdo nenutí lejt do nádrže rostlinnej olej :D , což by v Tvém případě nedělalo dobře pomocnýmu čerpadlu v Tvý nádrži, který oleje nemá rádo, takže bych Ti to musel buď upravit a nebo by ses musel smířit s přídavnou nádrží. :P :P To bys ale asi taky nechtěl, že ano.

:twisted: Nic si z toho nedělej, já byl taky - jak trefně píšeš - neznalej v týhle oblasti a když jsem poprvý slyšel, že do W123 a W124 MB diesel baba leje rostlináč, tak sem i ťukal na čelo.

:twisted: Jestli si chceš zkurvit motor, pak lej do nádrže jakejkoliv rostlinej olej, auto neupravuj, ojel nepředehřívej, nepoužívej silnější potrubí, nemontuj 2.nádrž, před vypnutim motoru před dlouhym odstavenim vozu neproplachuj system naftou atd. atd. atd. - a zaručeně časem něco zkurvíš. Stejně se ale budeš divit, že to na to zpočátku "jede", že to má "výkon" a tak.

--------- tady můžeš ukončit čteníčko ----------------------------

----------A TADY SI ODE MNE PŘEČÍST NĚCO STRUČNĚ K PROBLÉMU : ---

S PŘEDEHŘEVEM lze používat tzv. JEDNONÁDRŽOVÝ system a system tzv.DVOUNÁDRŽOVÝ. U JEDNONÁDRŽOVÉHO systému má vozidlo pouze jednu nádrž, která obsahuje jen rostlinný olej, na který se startuje i jezdí. V zimním období pod – 0 st.C se přesto přidává do 5 % oleje, pod - 10 st.C do 20 % rostl. Pokud vozidlo stojí venku déle než 50 hodin a venkovní teplota je trvale nižší než cca. -17 st.C., pak se přidává u JEDNONÁDRŽOVÉHO systemu do nádrže motorové nafty ještě více, což se ale v našich zeměpisných šířkách stává opravdu zřídka.

Zásadně je pro JEDNONÁDRŽOVÝ systém S PŘEDEHŘEVEM nejvhodnější motor s řadovým čerpadlem. Vhodný je i motor s čerpadlem rotačním typu BOSCH. Naprosto nevhodná jsou čerpadla typu LUCAS, CAV, Stanadyne, RotoDiesel a Delphi.

Motory s přímym vstřkem paliva (TDI, CDI HDI) jsou pro provoz s JEDNONÁDRŽOVÝM systémem méně vhodná. Sice lze i tato vozidla přestavět, jsou však pro bezpečný provoz nutná další opatření, jako je změna geometrie trysek vstřikovačů a v některých případech i softwarové úpravy řídící jednotky, která reguluje některé parametry. Nutná je i výměna žhavících svíček za jiný typ ( delší ) a ještě některé další úpravy, jako je částečné předehřívání nádrží apod.

Nutnou podmínkou JEDNONÁDRŽOVÝCH systému je – krom shora uvedeného – předehřívání rostl.oleje jak výměníkem typu voda-rostl.olej, tak i elektricky, což vyžaduje další úpravy. Většina odborných firem specialisovaných na přestavbu vozidel pro provoz na rostl.olej proto právě vozy s motory s přímym vstřikem paliva do válců (tedy typ TDI, CDI. HDI) na JEDNONÁDRŹOVÉ systémy NEPŘESTAVUJE a používá jen systémy DVOUNÁDRŽOVÉ. Opravdoví „fachmani“, jako je např. fa. Elsbett v Německu, má vlastní vývoj a některá vozidla (TDI od VW i ŠKODA) i přesto, že mají motory s přímym vstřikováním paliva, na JEDNONÁDRŽOVÉ systemy přestavuje a další (HDI, CDI) připravuje. Určitě je to daleko větší komfort mít jen jednu nádrž a nic nepřepínat a nemyslet na „naftu“, ale je to technicky složitější, taková přestavbička.....

DVOUNÁDRŽOVÉ systémy, jak asi víte, fungují spolehlivě u všech dieselových motorů bez ohledu na způsob vstřikování a jejich přestavba je daleko jednodušší. Jak už jsem psal jinde, startuje se na naftu a po dosažení určité teploty předehřívaného paliva (od cca. 45 – 50 st.C) se přepne na rostlináč, a to buď manuálně nebo to u lepších systémů provádí termostaticky hlídaná automatika. Pokud je vozidlo déle odstaveno (uvádí se déle než 1 h), pak je třeba několik málo minut PŘED ODSTAVENÍM přepnout zpět na naftu, aby se paliv.systém propláchl naftou a studený start proběhl hladce. Fajnovější systémy mají i pro tento účel automatiku, která po delší odstávce vozidla sama (!!!) systém propláchne... tomu říkám „friťácký komfort“ a sám si svoje autíčko jednou takhle dovybavím.

K dalším úpravám na provoz na rostl.olej m.j. dále patří jak u JEDNONÁDRŽOVÉHO tak i u DVOUNÁDRŽOVĚHO systému např. výměna palivového potrubí za potrubí s větší světlostí ( vnitř.průměr min.10 – 13 mm), vyjma systémů, které mají pomocné čerpadlo, dobře nastavené vstřikovače na max.povolený rozprašovací tlak apod.

Sami vidíte, že tak jednoduchá to vše tedy zas není, je to skutečně „věda“, ale dobrá přestavba majiteli vozidla pak opravdu dělá radost.

(c) by KUBA 2006


Prostě do fryťáku nepolezu :lol:
Kuba

#53 Příspěvek od Kuba »

DOEMIXXX píše:
Fugo píše:Za nějakou dobu se tady a jistě i na forum tdi.diesel nebo jak to bylo jistě objeví článek " BMW je pěkná sračka na RO nevydrželo vracím se zpět k VW " , nevím zda to pozoruji jen já ve svém okolí ale valná většina majitelů vozů toho koncernu (VW) jsou nějaký "jiný".


pokud nekdo si koupi BMW a pak chce jezdit na olej z Lidlu tak at si rovnouz koupi nejakyho Golfa a ten at mu zdechne...btw. vetsina lidi co si chteji koupit "lepsi auto" (BMW) urcite nema napady jezdit na stolni olej..pokud jo, tak je mi lito jak auta tak nemocneho silence za volantem :D


Je to jinak. Nezáleží na tom, jaký máš auto, pokud chceš jezdit na rostlinej olej. Záleží na tom, jak dobře je provedená úprava a jak je napoasovaná na ten konkrétní system vstřikování. Komůrkový BMW 2500 ccm typu "tds" jsou na tom nejlíp. Motory COMMON RAIL zato potřebujou více úprav. Jsou náchylnější samy o sobě už i na provoz na naftu. CR holt neni tak robustní jako rotační čerpadlo nebo jako dokonce řadový čerpadlo ze starejch MB W123 nebo W124 (200D,240D,250D apod.).

Tvrdit, že do BMW přeci olej nepatří, je předsudek. Jediný,co je podstatný, je zajistit, aby rostlinej olej spaloval čistě jako nafta, bez usazenin v motoru jako nafta, aby opotřebení vstřikovací soustavy bylo stejné jako u nafty, aby výkon byl stejný jako u nafty. Nic víc.
Legend1
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: ned 28.05.2006 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#54 Příspěvek od Legend1 »

Kuba: Jestli jsem to dobře pochopil, tak bych měl u svého auta (Opel Omega 2.5TDs - motor BMW) připojit trojcestné centily co nejblíže k čerpadlu a navrhnout si elektronický obvod s nějakým čidlem teploty, který mi bude přepínat na olej třeba při 50°C? A to přepínání na naftu před vypnutím motoru, jak dlouho je třeba jet na naftu, aby se systém propláchnul naftou, stačí třeba kilometr jízdy? Ještě si různě pozjišťuju ceny dílů, s jakou firmou máš dobré zkušenosti, kupoval jsi jednotlivé komponenty v Praze?
AdaM5
Registrovaný
Příspěvky: 894
Registrován: čtv 26.10.2006 00:00
Bydliště: CB
Kontaktovat uživatele:

#55 Příspěvek od AdaM5 »

Kuba píše:
Tvrdit, že do BMW přeci olej nepatří, je předsudek. Jediný,co je podstatný, je zajistit, aby rostlinej olej spaloval čistě jako nafta, bez usazenin v motoru jako nafta, aby opotřebení vstřikovací soustavy bylo stejné jako u nafty, aby výkon byl stejný jako u nafty. Nic víc.


Ja znam i lidi co rikaj ze do BMW nepatri ani nafta :( ach jo.asi to teda vyhodim.
Kuba

#56 Příspěvek od Kuba »

Legend1 píše:Kuba: Jestli jsem to dobře pochopil, tak bych měl u svého auta (Opel Omega 2.5TDs - motor BMW) připojit trojcestné centily co nejblíže k čerpadlu a navrhnout si elektronický obvod s nějakým čidlem teploty, který mi bude přepínat na olej třeba při 50°C? A to přepínání na naftu před vypnutím motoru, jak dlouho je třeba jet na naftu, aby se systém propláchnul naftou, stačí třeba kilometr jízdy? Ještě si různě pozjišťuju ceny dílů, s jakou firmou máš dobré zkušenosti, kupoval jsi jednotlivé komponenty v Praze?


Ano, ale to shánění dílů jedlotlivě a montáž je celkem pakárna. U BMW bych do hlavní nádrže olej nedával, kvúli tomu choulostivýmu čerpdýlku uvnitř. Z přídavný natáhnou silný potrubí (světlost vnitřní aspoň 10-12mm) k motoru, i zpětnou větev. Jeen trojcestnej ventil bude přepínat přívod olej/nafta a s ním elektricky zapojenej druhej třícestnej ventil zpětnou větev. Termoregulace automatická (že to přepne např. při 50 st. C) je luxus ale je to pěkný. Samozřejmě ten rostlináč nechat prohnat velkoryse dimenzovanym výměníkem. Vřele se doporučuje ještě jeden výměníček PŘED filtr oleje. Naftovej filtr oleje bych nechal původní a olej by měl vlastní. Před čerpadlo dát do okruhu teploměr a přepínat z kabuny ručně - tak to dělá většina lidiček.

Jak dlouho před delšim odstavenim proplachovat, je individuální. Dá se to "změřit" obarvenou naftou, jak dlouho trvá, než olej proběhně čerpadlem. většinou stačí tak 3 km před odstavenim auta. Pomocný podávací čerpadlo u 2 nádrže je luxus ale vyplatí se. Kdo chce, muže zabudovat ještě třetí 3/2 ventil jako "zopátečku nakrátko", kdy se palivo ze zpětný větve nevrací do té které nádrže, ale dočasně se vrací zas do čerpadla PŘES t-KUS - RYCHLEJC TE DOSÁHNE POŽADOVANÝ TEPLOTY, ale nevýhoda je, že když nepřepneš tak se to časem může zavzdušňovat.

Komůrkovej tds BMW i opel je ideální auto pro friťák :-)

Nezapomenout: nastavit max.tlak vstřikovačů, sundat konektor z hlídače žhavení aby to žhavilo vždy co nejdéle, pokud možno nastavit statickej počátek vstřiku paliva o 0,1-0,2 mm dřív ( měřeno hodinkami na čerpadle ) než předepisuje výrobce ). Hlavně se předtim s problematikou pořádně seznámit !

Tady najdeš BMW tds, který to maj předělaný, některý i z obrázkama:

http://rapsdb.rapsinfo.de/view.php?sort ... &marke=BMW

tomuhle to obzvlášť sluší :-) :-) :




Obrázek Obrázek
Dolphin
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 07.08.2004 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#57 Příspěvek od Dolphin »

servisní knížka je na h.o.v.n.o. , ale pokud jí chceš, tak mi pošli Tvůj VIN a kolik chceš km a já Ti ji pošlu vyplňenou a orazítkovanou BMW servisem
Dolphin
Registrovaný
Příspěvky: 50
Registrován: sob 07.08.2004 00:00
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

#58 Příspěvek od Dolphin »

a teď jsem dočetl toto téma až do konce a rád bych se zeptal Kuby co mám tankovat. Mám BMW 535d a momentálně tankuji Diesel V Power od Shellu a jsem spokojený, ale zaujal mě ten olej. Jede to lépe nebo co v tom je za zázrak?
milonovo
Registrovaný
Příspěvky: 711
Registrován: sob 23.07.2005 00:00
Bydliště: Kolín

#59 Příspěvek od milonovo »

Zázrak je v tom ten,že se podíváš do mnoha hypermarketů kde mají akce na olej,vzhledem k tomu že množství většinou omezujou,půjdeš do toho davu několikrát aby si naplnil nádrž.S dobrým pocitem to naleješ do nádrže aby si ušetřil několik kč na litru a následně měnil vstřiky.A to se vyplatí.

Jinak pořád nechápu kde kupujete ten olej abyste skutečně něco ušetřily?To co jsem třeba bral do hospody je mnohem dražší než V power diesel....

Takže si pravděpodobně musíš otevřít velkoobchod aby se Ti to jakože vyplatilo. :D
krakatit
Registrovaný
Příspěvky: 812
Registrován: ned 16.01.2005 01:00

#60 Příspěvek od krakatit »

Dolphin píše:a teď jsem dočetl toto téma až do konce a rád bych se zeptal Kuby co mám tankovat. Mám BMW 535d a momentálně tankuji Diesel V Power od Shellu a jsem spokojený, ale zaujal mě ten olej. Jede to lépe nebo co v tom je za zázrak?


neuvazujes ze to budes lejt do 535d ze ne?
Odpovědět