Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Klimatizace
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Nicméně i k tomu větráku na chladiči vedou čtyři (?) dráty. Myslím vlevo při pohledu na motor (jakoby do chladičů zepředu). Je tam konektor, zkus ho rozdělat (bývá po zimě v nevodivém stavu) a změřit jesli tam je elektrika. Myslím že je tam jedna zem a zbytek(3x) +12V. Jestli tam bude napětí tak může být pryč buď motůrek větráku nebo odporový členy. To snadno zjistíš když do toho konektoru(část k motůrku větráku) přivedeš zem (kostru) a +12V napětí. Motor se musí točit. Zkus kombinovat. Jeden drát z +12V je pomalu, druhý rychle a třetí zpětně(?). Nejsem si úplně jistý. Každopádně hned zjistíš na čem jsi. Alespoň tak nějak to mám já na E39 535i 96.
Vyzkousim, diky moc. Ale pokud se nemylim, tak draty tam jsou tri, ale myslenka je to vyborna. diky. Tato varianta me nenapadla, hledal jsem problem spis hloubeji a toto je pritom daleko pravdepodobnejsi. Tak me jeste k tomu napada, ta vrtule ma byt pod napetim porad a reguluje si jen otacky, nebo se spina podle teploty smesy?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1641
- Registrován: pát 05.11.2004 01:00
- Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
- Klubové ID: 989
Jak přesně spíná (čím) to nevím úplně přesně a i názory tady na fóru se různí. Každopádně ty odporový členy právě regulují tu rychlost. Není to nic jiného než předřadný odpor. Jsou naodbočované proto lze tu rychlost upravovat ale jen skokově. To že by byla vrtule pořád pod napětím je nepravděpodobný.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 562
- Registrován: úte 11.10.2005 00:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1145
- Kontaktovat uživatele:
Mám úplne stejný problém: větrák na chladiči se netočí téměř nikdy, jen někdy zapne na pár sekund po startu rozehřátého motoru. Zajímalo by mě tedy jestli u E39 520i/1998 by měl běžet na nižší rychlost se zapnutou klimou nebo jen podle čidla tlaku v soustavě klimatizaceBirkoff píše:Nicméně i k tomu větráku na chladiči vedou čtyři (?) dráty. Myslím vlevo při pohledu na motor (jakoby do chladičů zepředu). Je tam konektor, zkus ho rozdělat (bývá po zimě v nevodivém stavu) a změřit jesli tam je elektrika. Myslím že je tam jedna zem a zbytek(3x) +12V. Jestli tam bude napětí tak může být pryč buď motůrek větráku nebo odporový členy. To snadno zjistíš když do toho konektoru(část k motůrku větráku) přivedeš zem (kostru) a +12V napětí. Motor se musí točit. Zkus kombinovat. Jeden drát z +12V je pomalu, druhý rychle a třetí zpětně(?). Nejsem si úplně jistý. Každopádně hned zjistíš na čem jsi. Alespoň tak nějak to mám já na E39 535i 96.

Napadá vás jak postupovat dále, tzn. kde jsou umístěna relé na obě rychlosti, příp. jak otestovat a čidlo tlaku klima.



jinak myslím že více či méně s touto problematikou souvisejí články od Darmona http://e32.zcepe.net/heating.htm#obecne a http://e32.zcepe.net/cooling.htm#top
- Huska
- Registrovaný
- Příspěvky: 3224
- Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
- Bydliště: Brno / Olomouc
- Klubové ID: 200
- Kontaktovat uživatele:
větrák musí běžet když zapneš klimu to jsou dva dráty a třetí je přívod když se začne auto přehřívat (nestačíli chladit visco spojkou) tak se připojí a jedou současně. alespon tak to funguje u e36, ale jsem si téměř jistý že to bude i u e39
častou závadou techto ventilátorů je ten spoj, nebo rády odpadávají magnety z rotoru... už jsem to viděl na 3 nefunkčních... stačí ten magnet znovu přilepit a maká dál jak má.
častou závadou techto ventilátorů je ten spoj, nebo rády odpadávají magnety z rotoru... už jsem to viděl na 3 nefunkčních... stačí ten magnet znovu přilepit a maká dál jak má.





-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
ano, u E36 by se měl sepnout větrák na první rychlsot hned po stlačení tlačítka klimy, u E39 tomu bude jinak, vypadá to že tam bude čídlo tlaku, ale dávám tomu max 5min že se natlakuje tak že to sepne. Diskutoval jsem o tom přímo s chlapem co plní klimu, zahříváním se zvyšuje tlak, pokud překročí určitou hodnotu tak u novějších aut sepne tlakovej spínač a větrá to, u některých jiných jako E36 prostě větrá furt když chladí. Podle toho technika je pro klimu lepší když to větrá furt, ale zase ten větrák něco papká že a zbytečně zatěžuje motor.