Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Klimatizace

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
jook
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 26.06.2006 00:00

#1 Příspěvek od jook »

Mam problem na e39 3,0d s klimatizaci. Prestal mi jet vetrak. Pravdepodobne je spatny. Nemate nekdo druhy, resp se ke me doneslo, ze by mel pasovat i z jinych aut.
Abych upresnil, jedna se o vetrak na chladici klimatizace. Nebyl jsem presny.
John
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 14.03.2005 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 239
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od John »

Já bych to spíš typoval na elektronickou regulaci rychlosti větráku :idea: , zkontroluj jestli z něho jde napětí ven. Najdeš ho na pravé straně tunelu za přihrátkou spolujezce, povedou k nemu čtyři silné a jeden slabší drát.
jook
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 26.06.2006 00:00

#3 Příspěvek od jook »

urcite vyzkousim, diky za radu, ale tim jsi asi myslel normalni vetrak v interieru. Neformuloval jsem dotaz presne. Jedna se o vetrak na chladici klimatizace
John
Registrovaný
Příspěvky: 147
Registrován: pon 14.03.2005 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 239
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od John »

to je jiná :) , tak to jsem byl uplně mimo s tou radou :)
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#5 Příspěvek od Birkoff »

Nicméně i k tomu větráku na chladiči vedou čtyři (?) dráty. Myslím vlevo při pohledu na motor (jakoby do chladičů zepředu). Je tam konektor, zkus ho rozdělat (bývá po zimě v nevodivém stavu) a změřit jesli tam je elektrika. Myslím že je tam jedna zem a zbytek(3x) +12V. Jestli tam bude napětí tak může být pryč buď motůrek větráku nebo odporový členy. To snadno zjistíš když do toho konektoru(část k motůrku větráku) přivedeš zem (kostru) a +12V napětí. Motor se musí točit. Zkus kombinovat. Jeden drát z +12V je pomalu, druhý rychle a třetí zpětně(?). Nejsem si úplně jistý. Každopádně hned zjistíš na čem jsi. Alespoň tak nějak to mám já na E39 535i 96.
jook
Registrovaný
Příspěvky: 65
Registrován: pon 26.06.2006 00:00

#6 Příspěvek od jook »

Vyzkousim, diky moc. Ale pokud se nemylim, tak draty tam jsou tri, ale myslenka je to vyborna. diky. Tato varianta me nenapadla, hledal jsem problem spis hloubeji a toto je pritom daleko pravdepodobnejsi. Tak me jeste k tomu napada, ta vrtule ma byt pod napetim porad a reguluje si jen otacky, nebo se spina podle teploty smesy?
Birkoff
Registrovaný
Příspěvky: 1641
Registrován: pát 05.11.2004 01:00
Bydliště: Strakonice (Jižní Čechy)
Klubové ID: 989

#7 Příspěvek od Birkoff »

Jak přesně spíná (čím) to nevím úplně přesně a i názory tady na fóru se různí. Každopádně ty odporový členy právě regulují tu rychlost. Není to nic jiného než předřadný odpor. Jsou naodbočované proto lze tu rychlost upravovat ale jen skokově. To že by byla vrtule pořád pod napětím je nepravděpodobný.
skautik Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 4132
Registrován: úte 17.01.2012 18:39

#8 Příspěvek od skautik Čestný člen »

me jede vzdy kdyz jede cerpadlo klimi, ale nekdo psal ze u e39 je to podle teploty smesi
Maxiczech
Registrovaný
Příspěvky: 1883
Registrován: pon 11.07.2005 00:00

#9 Příspěvek od Maxiczech »

Větrák klimatizace (před chladičem) spíná spínač na základě tlaku v klimatizačním okruhu. Někdo to tady dokonce i fotil.. :)
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1145
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od fix »

Birkoff píše:Nicméně i k tomu větráku na chladiči vedou čtyři (?) dráty. Myslím vlevo při pohledu na motor (jakoby do chladičů zepředu). Je tam konektor, zkus ho rozdělat (bývá po zimě v nevodivém stavu) a změřit jesli tam je elektrika. Myslím že je tam jedna zem a zbytek(3x) +12V. Jestli tam bude napětí tak může být pryč buď motůrek větráku nebo odporový členy. To snadno zjistíš když do toho konektoru(část k motůrku větráku) přivedeš zem (kostru) a +12V napětí. Motor se musí točit. Zkus kombinovat. Jeden drát z +12V je pomalu, druhý rychle a třetí zpětně(?). Nejsem si úplně jistý. Každopádně hned zjistíš na čem jsi. Alespoň tak nějak to mám já na E39 535i 96.
Mám úplne stejný problém: větrák na chladiči se netočí téměř nikdy, jen někdy zapne na pár sekund po startu rozehřátého motoru. Zajímalo by mě tedy jestli u E39 520i/1998 by měl běžet na nižší rychlost se zapnutou klimou nebo jen podle čidla tlaku v soustavě klimatizace :?: Test větráku podle výše uvedeného návodu a odporu proběhl úspěšně (konektor k větráku hn=zem, čern/zel=rychle, čern/červ=pomalu, černá=nic) Na pomalé rychlosti jsem naměřil hodnotu 1ohm takze předřadný odpor taky v pořádku. Dále jsem testoval konektor od termostatu, kdyz propojím střední-krajní, tak zapíná jen na 1 rychlost...

Napadá vás jak postupovat dále, tzn. kde jsou umístěna relé na obě rychlosti, příp. jak otestovat a čidlo tlaku klima. :?: :?: :?:

jinak myslím že více či méně s touto problematikou souvisejí články od Darmona http://e32.zcepe.net/heating.htm#obecne a http://e32.zcepe.net/cooling.htm#top
fix
Registrovaný
Příspěvky: 562
Registrován: úte 11.10.2005 00:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1145
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od fix »

případně máte někdo schema zapojení klimatizace na E39? našel jsem jen na E36 328i je to podobné, ale ne stejné...
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Huska »

větrák musí běžet když zapneš klimu to jsou dva dráty a třetí je přívod když se začne auto přehřívat (nestačíli chladit visco spojkou) tak se připojí a jedou současně. alespon tak to funguje u e36, ale jsem si téměř jistý že to bude i u e39
častou závadou techto ventilátorů je ten spoj, nebo rády odpadávají magnety z rotoru... už jsem to viděl na 3 nefunkčních... stačí ten magnet znovu přilepit a maká dál jak má. 8)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od JaraX »

ano, u E36 by se měl sepnout větrák na první rychlsot hned po stlačení tlačítka klimy, u E39 tomu bude jinak, vypadá to že tam bude čídlo tlaku, ale dávám tomu max 5min že se natlakuje tak že to sepne. Diskutoval jsem o tom přímo s chlapem co plní klimu, zahříváním se zvyšuje tlak, pokud překročí určitou hodnotu tak u novějších aut sepne tlakovej spínač a větrá to, u některých jiných jako E36 prostě větrá furt když chladí. Podle toho technika je pro klimu lepší když to větrá furt, ale zase ten větrák něco papká že a zbytečně zatěžuje motor.
Odpovědět