Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

iX - uzavery diferencialu

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#1 Příspěvek od ajfel »

tohle jsem se docet v navodu k obsluze - jenom tak pro zajimavost ..
asi proto muze byt u iX nasazen pro vyprosteni retez i pouze na jedno zadni kolo ...


Prenos sil na vsechna ctyri hnaci kola zajistuje rozdelovaci prevodovka, jejiz funkci lze v pripade potreby elektromagneticky blokovat. Uzaverku diferencialu v rozvodovce zadni napravy je mozno ovladat elektrohydraulicky.

Oba systemy uzaverek jsou regulovany elektronicky a bez pricineni ridice tak, aby podle jizdni situace a podminek povrchu vozovky plynule zasahly.

V normlanim stavu je moment mezi predni a zadni napravou delen v pomeru 36% ku 64%. V pripade potreby muze ale tok momentu byt bez prodleni zmenen a prizpusoben podminkam okamzite situace.

....
Pri brzdeni jsou uzaverky okamzite uvolneny, aby system ABS mohl byt plne a bez omezeni ucinny.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#2 Příspěvek od ajfel »

tak jsem zjistil, ze tak ruzove to neni, aspon na mem aute ...
povedlo se mi na horach v nedeli zapadnout - a to tak dobre, ze jsem sednul na bricho na ztvrdly uslapany snih - v cele zadni casti auta - a jedno zadni kolo jsem zahrabal do mekkeho snehu - bylo vicemene ve vzduchu - svesene uplne dolu ...
pri zaberu se tocilo JENOM JEDNO KOLO - a to to ktere bylo uplne volne. nic dalsiho si ani netuklo.

po hodine vyhrabavani jsem si moc nepomoh ... pak me potahnul chlapek s pasatem - jenom trochu posunul auto - a ono vyjelo samo - predpokladam, ze se chytlo to zadni kolo a normalne to vyjelo ...
(moc jsme neverili, ze tomu nejak tim pasatem pomuzem, ale slo to zcela lehce )

jinak se jezdilo paradne - na neprohrnutych cestach - na kluzkych cestach .. parada 8) .. akorat pri to odjezdu :oops:


:!: na co se podivat? co je spatne :?:

DIKY

petr
mengi
Registrovaný
Příspěvky: 287
Registrován: pon 20.09.2004 00:00
Bydliště: Manchester, Brno

#3 Příspěvek od mengi »

Nic není špatně. Smiř se s tím, že nemáš offroad. Stoprocentně Ti pomůže pouze stoprocentní uzavření diferenciálu (mechanické), a nebo takové ty debilní systémy přibržďování protáčejících se kol (nechci vidět, jak vypadají destičky po delší projížďce po horách). Ty potřebuješ mít alespoň částečný záběr na všech kolech :?
pepus
Registrovaný
Příspěvky: 1053
Registrován: stř 11.08.2004 00:00
Bydliště: zatim ano

#4 Příspěvek od pepus »

tak tak, uzaverka dela hrozne moc. ESP a podobny pri rozjizdeni ani moc nepomuzou, ale pomahaj treba kdyz jedes na snehu zatacku (do kopce) kde je velkej sklon (a nejvic to teda plati s nahonem na predni naprave).

napr wrangler se zavrenym diferencialem = rolba, s nezavrenym se zahrabe vsude.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#5 Příspěvek od ajfel »

diky za odpovedi ..

je mi jasne, ze nemam offroad :)
.. ale myslel jsem, ze se pri takove situaci zavre zadni direfencial (podle prvniho prispevku v tematu, kde jsem cerpal z prirucky k vozu)
...
taky jsem jeste nevidel rozsvicenou kontrolku na palubce - ze se neco zavira ....
(mela by blikat kontrolka s vykricnikem v trojuhelniku a sipkou dokola, ktera je mezi otackomerem a tachometrem)

petr
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od landys »

Ja si taky podle toho co jsi me psal myslel, ze ta Tva iX dokaze vic :-)
Puvodne jsem to pochopil, ze tam mas neco jako viskozky, co zhoustnou a natvrdo vsechno zavrou. Mozna to chce jen vymenit naplne.
Nic si z toho nedelej, ja taky lehnul na bricho tak, ze me museli tahat pasovou ctyrkolkou a taky to skoro neslo. Zjistil jsem, ze mam praskle zadni pruziny. Poridil jsem 4 gumove vlozky do pruzin, temi vypodlozil jine slehle pruziny, zvedl zadek tak o 8 cm a projedu vsechno. Mam LPG toroid misto rezervy a tech 100 kg uplne na zadku auta je znat.
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

ajfel píše:-.. ale myslel jsem, ze se pri takove situaci zavre zadni direfencial (podle prvniho prispevku v tematu, kde jsem cerpal z prirucky k vozu)
...
taky jsem jeste nevidel rozsvicenou kontrolku na palubce - ze se neco zavira ....
(mela by blikat kontrolka s vykricnikem v trojuhelniku a sipkou dokola, ktera je mezi otackomerem a tachometrem)
Kdyz jsem pred lety mel 525iX saloon tak se mi v zime kontrolka prokluzu rozsvecela dost casto, nekdy i drive nez bylo citit prokluz pod zadnici.
K uzaverkam: Stredni diferencial ma viskozni spojku, jinak to ani nejde neb do nej nevedou zadne hadice ani kabely. Zadni diferencial ma lamelovou spojku ovladanou hydraulickou kapalinou stejnou pro servo a pro NIVO (kulovy tlakovy zasobnik a hydraulicky rozvadec u PP podbehu pod kapotou). Funguje ti ABS? Protiprokluz pouziva k vyhodnoceni otacek kol stejna cidla jako ABS ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#8 Příspěvek od ajfel »

dik za reakci ..

v manualnu se pise o elektrohydraulickem a elektromagnetickem blokovani ... tak jsem myslel, ze tam bude nejaka elektrika.
ABS jede dobre (kope do pedalu). kapalina v servu a nivu je doplnena - je ok.
NIVO je ASI taky ok, protoze, kdyz jedu nalozeny (dovolena), tak auto vypada normalne ...

naplne v diferencialech a rozvodovce budu menit na jare (mam je uz koupene - krome predniho diferencialu).

kontrolka se nerozsviti vubec. a nevim, na co se podivat. pochybuju, ze se v tom nejaky servis vyzna a do autorizovaneho BMW se mi to davat nechce (kvuli cenam) ...

kazdopadne na klasickem povrchu led, snih se to rozjede do kopce v klidu bez problemu rychlosti, o jake se ostatnim autum na krizovatce v kopci ani nezda (oni stoji a hrabou a ja uz jsem pryc) ...

vite o tom nekdo neco?
moc diky

petr
vally
Registrovaný
Příspěvky: 923
Registrován: úte 25.03.2003 01:00
Bydliště: České Budějovice
Klubové ID: 567
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od vally »

Já si v krizových situacích dělám samosvor sám-ruční brzdou...stará škola... 8)
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od landys »

To až tak moc nepomáhá, často to utáhnu skoro na fest a stějně víc hrabe to odlehčenější kolo (nebo to na kluzčím povrchu).
Ale měl jsem to podobně - prasklá pružina vpravo vzadu a tak jsem měl víc přitaženou ručku na pravé kolo :-)
vally píše:Já si v krizových situacích dělám samosvor sám-ruční brzdou...stará škola... 8)
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6218
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#11 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

a nemas prasklou tu zarovicku v palubce(od ASC)? pak neni uzavrenej okruh a ASC nefunguje... udelej test budiku nebo se divej pri zapnuti klicku, co to dela...
“Ability is what you're capable of doing.”
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#12 Příspěvek od ajfel »

jak jednoduche ... :oops:
... test udelam a dam vedet .. pri zapnuti klicku si ji neuvedomuju ...
DIKY
petr :wink:
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#13 Příspěvek od ajfel »

test pristrojovky:

rozsviti se
ABS - to po par sekundach zhasne
dale sviti:
parkovaci brzda
brzdova hydraulika
dobijeni
mazani

jinak z kontrolek nic .. ani EML, ani ASC, ani dalkova, mlhovky, vystrazne svetla

mlhovky, dalkove a blinkry samozrejme jinak fungujou ...

muzete mi nekdo na e34 (mam 07/92)overit, co ma po testu svitit?
mam pristrojovku pro velky OBC ...

sviti Vam pri startu EML popr. ASC?

moc diky

petr
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Kontrolka ASC by se mela chovat stejne jako kontrolka ABS, dobijeni, mazani, atd: po zapnuti zapalovani rozsvit a po nastartovani zhasnout.

Kontrolka EML ti svitit nebude kdyz nemas v aute EML.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#15 Příspěvek od ajfel »

diky, takze az se otepli, rozebrat, overit, slozit ....
to se tesim .. :( na e34 jsem to jeste nedelal ....
pak dam vedet, jak to dopadlo ...
petr
mike525
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: pon 07.02.2005 01:00
Bydliště: Horní Suchá
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mike525 »

ajfel píše:diky, takze az se otepli, rozebrat, overit, slozit ....
to se tesim .. :( na e34 jsem to jeste nedelal ....
pak dam vedet, jak to dopadlo ...
petr
Na e34 neni nic jednoodussiho... i vymenit rezervni kolo je vetsi dupacka nez rozebrat palubku :wink:
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Vysroubujes dva krizove sroubky vprostred nahore, natoocis pristrojovku stranou a vymenis zarovku, vse vratis zpet. Prace max na 15 minut.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#18 Příspěvek od ajfel »

dekuju ...
tim padem se ozvu snad zitra :)
petr
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#19 Příspěvek od ajfel »

ahoj lidi ...

uplne chybela kontrolka ASC ... po doplneni vse funguje jak ma ..
po startu se na chvili rozsviti a zhasne - jako ABS

pri jizde na lede, na rozdilnych povrsich pro levou a pravou stranu blika :twisted: :D

MOC DIKY

petr
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 321

#20 Příspěvek od ajfel »

takze ... zas tak ruzove to neni ... :?
po startu kontrolka pekne zhasne ale nekdy se po par km jizdy rozsviti .. a uz nezhasne - kdyz zastavim a nastartuju znova, zase zhasne, ale za chvili se zas (treba) rozsviti ...

mate nekdo predstavu o tom, jak to funguje, co se kontroluje, popr. nejake schema zapojeni ... apod?

moc dekuju

petr
Odpovědět