Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
iX - uzavery diferencialu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
tohle jsem se docet v navodu k obsluze - jenom tak pro zajimavost ..
asi proto muze byt u iX nasazen pro vyprosteni retez i pouze na jedno zadni kolo ...
Prenos sil na vsechna ctyri hnaci kola zajistuje rozdelovaci prevodovka, jejiz funkci lze v pripade potreby elektromagneticky blokovat. Uzaverku diferencialu v rozvodovce zadni napravy je mozno ovladat elektrohydraulicky.
Oba systemy uzaverek jsou regulovany elektronicky a bez pricineni ridice tak, aby podle jizdni situace a podminek povrchu vozovky plynule zasahly.
V normlanim stavu je moment mezi predni a zadni napravou delen v pomeru 36% ku 64%. V pripade potreby muze ale tok momentu byt bez prodleni zmenen a prizpusoben podminkam okamzite situace.
....
Pri brzdeni jsou uzaverky okamzite uvolneny, aby system ABS mohl byt plne a bez omezeni ucinny.
asi proto muze byt u iX nasazen pro vyprosteni retez i pouze na jedno zadni kolo ...
Prenos sil na vsechna ctyri hnaci kola zajistuje rozdelovaci prevodovka, jejiz funkci lze v pripade potreby elektromagneticky blokovat. Uzaverku diferencialu v rozvodovce zadni napravy je mozno ovladat elektrohydraulicky.
Oba systemy uzaverek jsou regulovany elektronicky a bez pricineni ridice tak, aby podle jizdni situace a podminek povrchu vozovky plynule zasahly.
V normlanim stavu je moment mezi predni a zadni napravou delen v pomeru 36% ku 64%. V pripade potreby muze ale tok momentu byt bez prodleni zmenen a prizpusoben podminkam okamzite situace.
....
Pri brzdeni jsou uzaverky okamzite uvolneny, aby system ABS mohl byt plne a bez omezeni ucinny.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
tak jsem zjistil, ze tak ruzove to neni, aspon na mem aute ...
povedlo se mi na horach v nedeli zapadnout - a to tak dobre, ze jsem sednul na bricho na ztvrdly uslapany snih - v cele zadni casti auta - a jedno zadni kolo jsem zahrabal do mekkeho snehu - bylo vicemene ve vzduchu - svesene uplne dolu ...
pri zaberu se tocilo JENOM JEDNO KOLO - a to to ktere bylo uplne volne. nic dalsiho si ani netuklo.
po hodine vyhrabavani jsem si moc nepomoh ... pak me potahnul chlapek s pasatem - jenom trochu posunul auto - a ono vyjelo samo - predpokladam, ze se chytlo to zadni kolo a normalne to vyjelo ...
(moc jsme neverili, ze tomu nejak tim pasatem pomuzem, ale slo to zcela lehce )
jinak se jezdilo paradne - na neprohrnutych cestach - na kluzkych cestach .. parada
.. akorat pri to odjezdu
na co se podivat? co je spatne
DIKY
petr
povedlo se mi na horach v nedeli zapadnout - a to tak dobre, ze jsem sednul na bricho na ztvrdly uslapany snih - v cele zadni casti auta - a jedno zadni kolo jsem zahrabal do mekkeho snehu - bylo vicemene ve vzduchu - svesene uplne dolu ...
pri zaberu se tocilo JENOM JEDNO KOLO - a to to ktere bylo uplne volne. nic dalsiho si ani netuklo.
po hodine vyhrabavani jsem si moc nepomoh ... pak me potahnul chlapek s pasatem - jenom trochu posunul auto - a ono vyjelo samo - predpokladam, ze se chytlo to zadni kolo a normalne to vyjelo ...
(moc jsme neverili, ze tomu nejak tim pasatem pomuzem, ale slo to zcela lehce )
jinak se jezdilo paradne - na neprohrnutych cestach - na kluzkych cestach .. parada




DIKY
petr
Nic není špatně. Smiř se s tím, že nemáš offroad. Stoprocentně Ti pomůže pouze stoprocentní uzavření diferenciálu (mechanické), a nebo takové ty debilní systémy přibržďování protáčejících se kol (nechci vidět, jak vypadají destičky po delší projížďce po horách). Ty potřebuješ mít alespoň částečný záběr na všech kolech 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
diky za odpovedi ..
je mi jasne, ze nemam offroad
.. ale myslel jsem, ze se pri takove situaci zavre zadni direfencial (podle prvniho prispevku v tematu, kde jsem cerpal z prirucky k vozu)
...
taky jsem jeste nevidel rozsvicenou kontrolku na palubce - ze se neco zavira ....
(mela by blikat kontrolka s vykricnikem v trojuhelniku a sipkou dokola, ktera je mezi otackomerem a tachometrem)
petr
je mi jasne, ze nemam offroad

.. ale myslel jsem, ze se pri takove situaci zavre zadni direfencial (podle prvniho prispevku v tematu, kde jsem cerpal z prirucky k vozu)
...
taky jsem jeste nevidel rozsvicenou kontrolku na palubce - ze se neco zavira ....
(mela by blikat kontrolka s vykricnikem v trojuhelniku a sipkou dokola, ktera je mezi otackomerem a tachometrem)
petr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 193
- Registrován: stř 19.10.2005 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
Ja si taky podle toho co jsi me psal myslel, ze ta Tva iX dokaze vic 
Puvodne jsem to pochopil, ze tam mas neco jako viskozky, co zhoustnou a natvrdo vsechno zavrou. Mozna to chce jen vymenit naplne.
Nic si z toho nedelej, ja taky lehnul na bricho tak, ze me museli tahat pasovou ctyrkolkou a taky to skoro neslo. Zjistil jsem, ze mam praskle zadni pruziny. Poridil jsem 4 gumove vlozky do pruzin, temi vypodlozil jine slehle pruziny, zvedl zadek tak o 8 cm a projedu vsechno. Mam LPG toroid misto rezervy a tech 100 kg uplne na zadku auta je znat.

Puvodne jsem to pochopil, ze tam mas neco jako viskozky, co zhoustnou a natvrdo vsechno zavrou. Mozna to chce jen vymenit naplne.
Nic si z toho nedelej, ja taky lehnul na bricho tak, ze me museli tahat pasovou ctyrkolkou a taky to skoro neslo. Zjistil jsem, ze mam praskle zadni pruziny. Poridil jsem 4 gumove vlozky do pruzin, temi vypodlozil jine slehle pruziny, zvedl zadek tak o 8 cm a projedu vsechno. Mam LPG toroid misto rezervy a tech 100 kg uplne na zadku auta je znat.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kdyz jsem pred lety mel 525iX saloon tak se mi v zime kontrolka prokluzu rozsvecela dost casto, nekdy i drive nez bylo citit prokluz pod zadnici.ajfel píše:-.. ale myslel jsem, ze se pri takove situaci zavre zadni direfencial (podle prvniho prispevku v tematu, kde jsem cerpal z prirucky k vozu)
...
taky jsem jeste nevidel rozsvicenou kontrolku na palubce - ze se neco zavira ....
(mela by blikat kontrolka s vykricnikem v trojuhelniku a sipkou dokola, ktera je mezi otackomerem a tachometrem)
K uzaverkam: Stredni diferencial ma viskozni spojku, jinak to ani nejde neb do nej nevedou zadne hadice ani kabely. Zadni diferencial ma lamelovou spojku ovladanou hydraulickou kapalinou stejnou pro servo a pro NIVO (kulovy tlakovy zasobnik a hydraulicky rozvadec u PP podbehu pod kapotou). Funguje ti ABS? Protiprokluz pouziva k vyhodnoceni otacek kol stejna cidla jako ABS ...
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
dik za reakci ..
v manualnu se pise o elektrohydraulickem a elektromagnetickem blokovani ... tak jsem myslel, ze tam bude nejaka elektrika.
ABS jede dobre (kope do pedalu). kapalina v servu a nivu je doplnena - je ok.
NIVO je ASI taky ok, protoze, kdyz jedu nalozeny (dovolena), tak auto vypada normalne ...
naplne v diferencialech a rozvodovce budu menit na jare (mam je uz koupene - krome predniho diferencialu).
kontrolka se nerozsviti vubec. a nevim, na co se podivat. pochybuju, ze se v tom nejaky servis vyzna a do autorizovaneho BMW se mi to davat nechce (kvuli cenam) ...
kazdopadne na klasickem povrchu led, snih se to rozjede do kopce v klidu bez problemu rychlosti, o jake se ostatnim autum na krizovatce v kopci ani nezda (oni stoji a hrabou a ja uz jsem pryc) ...
vite o tom nekdo neco?
moc diky
petr
v manualnu se pise o elektrohydraulickem a elektromagnetickem blokovani ... tak jsem myslel, ze tam bude nejaka elektrika.
ABS jede dobre (kope do pedalu). kapalina v servu a nivu je doplnena - je ok.
NIVO je ASI taky ok, protoze, kdyz jedu nalozeny (dovolena), tak auto vypada normalne ...
naplne v diferencialech a rozvodovce budu menit na jare (mam je uz koupene - krome predniho diferencialu).
kontrolka se nerozsviti vubec. a nevim, na co se podivat. pochybuju, ze se v tom nejaky servis vyzna a do autorizovaneho BMW se mi to davat nechce (kvuli cenam) ...
kazdopadne na klasickem povrchu led, snih se to rozjede do kopce v klidu bez problemu rychlosti, o jake se ostatnim autum na krizovatce v kopci ani nezda (oni stoji a hrabou a ja uz jsem pryc) ...
vite o tom nekdo neco?
moc diky
petr
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 193
- Registrován: stř 19.10.2005 00:00
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
- Kontaktovat uživatele:
To až tak moc nepomáhá, často to utáhnu skoro na fest a stějně víc hrabe to odlehčenější kolo (nebo to na kluzčím povrchu).
Ale měl jsem to podobně - prasklá pružina vpravo vzadu a tak jsem měl víc přitaženou ručku na pravé kolo
Ale měl jsem to podobně - prasklá pružina vpravo vzadu a tak jsem měl víc přitaženou ručku na pravé kolo

vally píše:Já si v krizových situacích dělám samosvor sám-ruční brzdou...stará škola...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
test pristrojovky:
rozsviti se
ABS - to po par sekundach zhasne
dale sviti:
parkovaci brzda
brzdova hydraulika
dobijeni
mazani
jinak z kontrolek nic .. ani EML, ani ASC, ani dalkova, mlhovky, vystrazne svetla
mlhovky, dalkove a blinkry samozrejme jinak fungujou ...
muzete mi nekdo na e34 (mam 07/92)overit, co ma po testu svitit?
mam pristrojovku pro velky OBC ...
sviti Vam pri startu EML popr. ASC?
moc diky
petr
rozsviti se
ABS - to po par sekundach zhasne
dale sviti:
parkovaci brzda
brzdova hydraulika
dobijeni
mazani
jinak z kontrolek nic .. ani EML, ani ASC, ani dalkova, mlhovky, vystrazne svetla
mlhovky, dalkove a blinkry samozrejme jinak fungujou ...
muzete mi nekdo na e34 (mam 07/92)overit, co ma po testu svitit?
mam pristrojovku pro velky OBC ...
sviti Vam pri startu EML popr. ASC?
moc diky
petr
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Kontrolka ASC by se mela chovat stejne jako kontrolka ABS, dobijeni, mazani, atd: po zapnuti zapalovani rozsvit a po nastartovani zhasnout.
Kontrolka EML ti svitit nebude kdyz nemas v aute EML.
Kontrolka EML ti svitit nebude kdyz nemas v aute EML.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5995
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Klubové ID: 80
- Kontaktovat uživatele:
Vysroubujes dva krizove sroubky vprostred nahore, natoocis pristrojovku stranou a vymenis zarovku, vse vratis zpet. Prace max na 15 minut.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1164
- Registrován: pát 25.02.2005 01:00
- Bydliště: Opava
- Klubové ID: 321
takze ... zas tak ruzove to neni ...
po startu kontrolka pekne zhasne ale nekdy se po par km jizdy rozsviti .. a uz nezhasne - kdyz zastavim a nastartuju znova, zase zhasne, ale za chvili se zas (treba) rozsviti ...
mate nekdo predstavu o tom, jak to funguje, co se kontroluje, popr. nejake schema zapojeni ... apod?
moc dekuju
petr

po startu kontrolka pekne zhasne ale nekdy se po par km jizdy rozsviti .. a uz nezhasne - kdyz zastavim a nastartuju znova, zase zhasne, ale za chvili se zas (treba) rozsviti ...
mate nekdo predstavu o tom, jak to funguje, co se kontroluje, popr. nejake schema zapojeni ... apod?
moc dekuju
petr