Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Spotreba BMW 535iA E34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk

#1 Příspěvek od Frenky »

1) Aká je spotreba u BMW 535i (6V) E 34 Automat, rok 1990 ? Jazdím na LPG, ktoré ešte nieje dorobené (chýba elektronika, ide to zatiaľ na podtlak a spotreba je 22L. Z elektronikou by mala klesnú? na cca 16-18L. Ale problém je, že ak prepnem na benzín, spotreba benzínu sa pohybuje niečo okolo 14L. A to jazdím veľmi citlivo, resp. jazdil som pri meraní.

2) Neviem čo na tom je, ale že vraj LPG dos? ničí ventily a treba ich zhruba v intervale výmeny oleja (cca 10 000km) pravidelne nastavova?. Ak by som aj nastavil ventily, o koľko by mi mohla spotreba klesnú? ?

3) uvažoval som nad výmenou Lambda sondy, lebo už má niečo za sebou a pred montážou elektroniky k LPG to nebude na škodu. Len ma zaujíma orientačná cena

4) zníži sa spotreba vymontovaním katalyzátora a príslušným nastavením počítača ?
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk

#2 Příspěvek od Frenky »

a ešte som zabudol podstatnú vec: LPG zmiešavač má priemer pre prietok vzduchu 3,1cm. Je to zhruba 4,5x menší prietok ako v pôvodne. je možné, že by tá spotreba na benzín bola aj preto tak vysoká ? ale nedáva mi to zmysel, pretože keby bol nedostatok vzduchu a dochádzalo by k zlému spalovaniu prechlastávaním, vstrekovalo by sa menej benzínu, čím by vlastne spotreba narás? nemala, iba by podstatne klesol max výkon, čo sa vlastne aj stalo. Alebo je to inak ?
STYDLY
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: pon 21.07.2003 00:00
Bydliště: BMW diagnostika Pardubice, modely E a F od 1988-2015 výpis chyb,živá data,kódování atd. tel722923332

#3 Příspěvek od STYDLY »

Frenky píše:1) Aká je spotreba u BMW 535i (6V) E 34 Automat, rok 1990 ? Jazdím na LPG, ktoré ešte nieje dorobené (chýba elektronika, ide to zatiaľ na podtlak a spotreba je 22L. Z elektronikou by mala klesnú? na cca 16-18L. Ale problém je, že ak prepnem na benzín, spotreba benzínu sa pohybuje niečo okolo 14L. A to jazdím veľmi citlivo, resp. jazdil som pri meraní.

2) Neviem čo na tom je, ale že vraj LPG dos? ničí ventily a treba ich zhruba v intervale výmeny oleja (cca 10 000km) pravidelne nastavova?. Ak by som aj nastavil ventily, o koľko by mi mohla spotreba klesnú? ?

3) uvažoval som nad výmenou Lambda sondy, lebo už má niečo za sebou a pred montážou elektroniky k LPG to nebude na škodu. Len ma zaujíma orientačná cena

Mám přesně stejný problém! Prosím poraďte.


4) zníži sa spotreba vymontovaním katalyzátora a príslušným nastavením počítača ?
STYDLY
Registrovaný
Příspěvky: 361
Registrován: pon 21.07.2003 00:00
Bydliště: BMW diagnostika Pardubice, modely E a F od 1988-2015 výpis chyb,živá data,kódování atd. tel722923332

#4 Příspěvek od STYDLY »

Frenky píše:1) Aká je spotreba u BMW 535i (6V) E 34 Automat, rok 1990 ? Jazdím na LPG, ktoré ešte nieje dorobené (chýba elektronika, ide to zatiaľ na podtlak a spotreba je 22L. Z elektronikou by mala klesnú? na cca 16-18L. Ale problém je, že ak prepnem na benzín, spotreba benzínu sa pohybuje niečo okolo 14L. A to jazdím veľmi citlivo, resp. jazdil som pri meraní.

2) Neviem čo na tom je, ale že vraj LPG dos? ničí ventily a treba ich zhruba v intervale výmeny oleja (cca 10 000km) pravidelne nastavova?. Ak by som aj nastavil ventily, o koľko by mi mohla spotreba klesnú? ?

3) uvažoval som nad výmenou Lambda sondy, lebo už má niečo za sebou a pred montážou elektroniky k LPG to nebude na škodu. Len ma zaujíma orientačná cena

4) zníži sa spotreba vymontovaním katalyzátora a príslušným nastavením počítača ?



Mám stejný problém, prosím poraďte!!!!
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od RedBaron »

Táta se 735iA jezdí v průměru za 13,5, já jsem jezdil se 635CSi stejně.
Strosek
Registrovaný
Příspěvky: 840
Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
Bydliště: nemám :o(

#6 Příspěvek od Strosek »

U LPG musí bejt lambáda 100% OK - na ni to dost závisí.
průměr směšovače musí bejt dobře vypočítanej
spotřeba by měla bejt cca o 2 litry větší jak na benál ( o 25% víc )

s tou ventilovou vůli - to jsem nikdy neslyšel - leda, že by se vymlacovaly ventilový sedla a pak by se měnila vůle, ale ventilový sedla u M30 už jsou, myslím, zalitý ocelový, kroužky ( určitě nitridovaný a následně kalený )
tobyl problém u starších škodovek - kerý měly litinový palice a ventilový sedla se "vymlacovaly"

Spousta lidí řiká, že BMW a LPG nejdou dohromady - podle jsou to žvásty.
Mám kámoše a ten měl, má LPG ve všech svejch BMW - teď má dvě 540i e39 - samozřejmě obě na LPG. Najezdí velký porce km ( ročně kolem 30 - 50 tkm ) na LPG s BMW jezdí už víc jak 8 let a řikal, že žádný problémy nikdy neměl.
Noapak si to chválí - motorovej olej je čistší, svíčky jsou čistší,... je spokojenej a navíc jezdí cca za polovic.

Já si osobně myslím, že LPG je lepší volba jak nafta.
Tak a teďka mě můžete rozcupovat. :twisted:
vir2l
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: stř 23.10.2002 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od vir2l »

tohle bych spis resil na pandora.cz je tam LPG klub
mam 735 manual, spotreba na benzin kolem 12ti a na vicebodovy vstrik LPG tak kolem pul litru navic a lambdu mam vprdeli a kdovi co jeste, ale ty mas asi klasicky vstrik
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#8 Příspěvek od kosh »

Strosek píše:U LPG musí bejt lambáda 100% OK - na ni to dost závisí.
průměr směšovače musí bejt dobře vypočítanej
spotřeba by měla bejt cca o 2 litry větší jak na benál ( o 25% víc )

s tou ventilovou vůli - to jsem nikdy neslyšel - leda, že by se vymlacovaly ventilový sedla a pak by se měnila vůle, ale ventilový sedla u M30 už jsou, myslím, zalitý ocelový, kroužky ( určitě nitridovaný a následně kalený )
tobyl problém u starších škodovek - kerý měly litinový palice a ventilový sedla se "vymlacovaly"

Spousta lidí řiká, že BMW a LPG nejdou dohromady - podle jsou to žvásty.
Mám kámoše a ten měl, má LPG ve všech svejch BMW - teď má dvě 540i e39 - samozřejmě obě na LPG. Najezdí velký porce km ( ročně kolem 30 - 50 tkm ) na LPG s BMW jezdí už víc jak 8 let a řikal, že žádný problémy nikdy neměl.
Noapak si to chválí - motorovej olej je čistší, svíčky jsou čistší,... je spokojenej a navíc jezdí cca za polovic.

Já si osobně myslím, že LPG je lepší volba jak nafta.
Tak a teďka mě můžete rozcupovat. :twisted:



Ne to je ještě v pohodě, ale jsou takoví pičusové, kteří rvou LPG do M3. Tak ty bych nechal zavřít
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec

#9 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

8O Lpg v M3 :?: To si snad děláš prdel.Takový lidi se fakt najdou :?:
kosh
Registrovaný
Příspěvky: 2393
Registrován: čtv 31.03.2005 00:00
Bydliště: Albrechtice

#10 Příspěvek od kosh »

jj takoví fakt jsou
třeba na foru http://www.mpwr.pl to řešil jeden kluk
jumbo
Registrovaný
Příspěvky: 120
Registrován: čtv 01.12.2005 01:00
Bydliště: skoro Brno

#11 Příspěvek od jumbo »

Čau, nevím sice v čem by mohl být problém, jestli jsi ho teda už nevyřešil. Předpokládám, že máš LPG vstřikování a s řídící jednotkou. Když jsem nechával dělat přestavbu na svým bawu, doporučil mě, že pokud nechci mít větší problémy a auto má najeto víc jak 100 000 km J, že tam vstřikování dávat nemám. Ne, že bych na to zrovna měl, ale doporučil mě to. Nevím jestli jednotky spolu spolupracují při jízdě na plyn, ale říkal, že můžou být nějaké problémy s komunikací.
Tak tam mám klasiku, jako předtím na Vasilovy, Omeze, bez problémů.Až a jeden: při rychlosti kolem 90 km/hod, nemůžu vyřadit, protože tlak vzduchu proudící do sání, mě motor zhasne. Jiná směs a zdechne to. Řešil jsem to krom nového filtru dání clony před ústí hadice do sání, která měla tomuto neduhu zabránit. Moc to ale nepomohlo. Chci se zeptat, protože jak jsem zjistil, nemám se za co stydět, že jezdím na co jezdím, je vás tady celkem hodně a gold taky pořád není…, jestli máte někdo taky podobný problém. Dík.
8)
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#12 Příspěvek od ajfel »

ja mam LPG vstrikovani na e30 ...
auto, co ma 17let veku a kilometru minimalne 2-3x tolik, co pises ....
nejsou s tim ZADNE problemy .. normalne to jede stejne jako na benzin ...
jsem rad, ze ho tam mam a nemusim resit zadne ptakoviny spojene s podtlakovymi systemy ... (pripadne zpetne slehy, doserizovani, nizsi vykon apod ...)

s tim chcipanim - u jinych aut pomaha sani vzduchu odklonit tak, aby tam nebyl napor ... viz konference lpg na pandora.cz ...
petr
vir2l
Registrovaný
Příspěvky: 268
Registrován: stř 23.10.2002 00:00
Bydliště: Luhačovice
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od vir2l »

ajfel píše:ja mam LPG vstrikovani na e30 ...
auto, co ma 17let veku a kilometru minimalne 2-3x tolik, co pises ....
nejsou s tim ZADNE problemy .. normalne to jede stejne jako na benzin ...
jsem rad, ze ho tam mam a nemusim resit zadne ptakoviny spojene s podtlakovymi systemy ... (pripadne zpetne slehy, doserizovani, nizsi vykon apod ...)

s tim chcipanim - u jinych aut pomaha sani vzduchu odklonit tak, aby tam nebyl napor ... viz konference lpg na pandora.cz ...
petr


taky mam SGIcko, kdes to nechal delat a co tam mas za znacku?
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk

#14 Příspěvek od Frenky »

fíha. som tu dlhšie nebol a nejak sa to tu rozbehlo...

strielanie do sania som už vyriešil. problém bol v tom, že podsával falošný vzduch a nasával zohriaty vzduch od výfuku, tak som upravil sanie. bolo to už prerábané a filter tam je športový a bol nasadený tesne za váhou. tak som to predĺžil až dopredu, ako je urobené pôvodné a od vtedy mám pokoj aj keď tomu dám napodlahu z miesta.

spotreba - môžem sa postavi? aj na hlavu, stále je medzi 16-20L. 16 keď chodím pianko a 20 keď rezkejšie. ale neinvestoval som dotoho už ani korunu, lebo čo policajt, to mi chce zobra? papiere, tak sa nato môžem vykašľa?. Aj som to zamaskoval, ale čokeď teraz v zime to dými, a je to aj dos? cíti?.

Bol som s tým a ju známeho, montuje LPG normálne legálne, na všetko pozeral a došiel k záveru, že spotreba je vysoká preto, lebo to prepľňa. prepĺňa? to musí, lebo tam nieje elektronika s riadením prietoku podľa lamdy. A elektronika tam neni preto, lebo by som musel najprv vymeni? všetky sedlá na ventiloch za oceľové, inak by sa nedala správne nastavi? a tá spotreba by klesla aj tak iba nepatrne, resp. by som musel cca každých 1000 - 2000km nastavova? ventily. navyše sú už ventily popodpalované... proste LPG do BMW nepatrí.

Je možné ho tam daj aj legálne, ale stojí to cca 80 000 Sk, ale to preto, že musia rozházda? celý motor, upravova? hlavu... A potom že sa dá s tým jazdi? za 10-12l LPG a bez akýchkoľvek porúch. A je to viacbodový vstrek, ktorý je už lepšie riadený, ako pôvodný vstrek benzínu. Ale je tu ešte ďaľšia prekážka, že M30 motory sú najhoršie čo sa týka LPG. majú 2 ventily na hlavu a že sací podtlak je taký vysoký, ako u bežného motora s objemom 5-5,5L. preto tam musí by? zmiešavač s otvorom zhruba 3cm, aby to mohlo fungova?. a to je ten problém, lebo vtedy klesne výkon motora (sme to odhadli na cca 130k). A to si môžem kúpi? 520 na benzín a mám to isté ako mojých 20L LPG.
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#15 Příspěvek od ajfel »

vir2l píše:
ajfel píše:ja mam LPG vstrikovani na e30 ...
petr


taky mam SGIcko, kdes to nechal delat a co tam mas za znacku?


Lovtec Magic 2
Autogas Opava

muj motor po prestavbe:
Obrázek

petr
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#16 Příspěvek od ajfel »

Frenky píše:j som to zamaskoval, ale čokeď teraz v zime to dými, a je to aj dos? cíti?.


kvuli takovym jako ty lidi nadavaji na LPG, ze smrdi ...

Frenky píše: A elektronika tam neni preto, lebo by som musel najprv vymeni? všetky sedlá na ventiloch za oceľové, inak by sa nedala správne nastavi? a tá spotreba by klesla aj tak iba nepatrne, resp. by som musel cca každých 1000 - 2000km nastavova? ventily. navyše sú už ventily popodpalované... proste LPG do BMW nepatrí.


upravovat sedla se musely akorat v autech urcenych pro provoz na olovnaty benzin (skoda 105 ... )

Frenky píše: A je to viacbodový vstrek, ktorý je už lepšie riadený, ako pôvodný vstrek benzínu.


vstrik LPG je rizen na zaklade vstriku benzinu - RJ pro LPG si bere udaje z RJ pro benzin a upravuje "pouze" mnozstvi vstriku paliva ...
zadne lepsi rizeni nema .. (nebo budes montovat dalsi cidla, aby se to mohlo lip ridit?)
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk

#17 Příspěvek od Frenky »

kvoli takým ako ja nie, ale kvoli takým, čo to tam tak namontovali. ja to chcem urobi? normálne, ale nejak to nik nevie normálne urobi?. Čo som si všimol, tak v čechách to je o niečo jednoduchšie. Tu prídem do nejakého LPG servisu a keď ukážem že BMW... tak dovidenia... Proste u nás funguje ŠKODA, LADA, DAEWOO... a to je tak asi všetko.

Keď nerátam štartovanie, tak na benzín to išlo naposledy asi v minulom tisícročí. Niečo je vstrekovačom a ide to jak traktor a spotreba na benzín je 17L pri lahkej nohe a to je neúnosné. Chcem to da? dokopy, ale zatial musím vydrža? tak ako to je. nemám garáž, auto je vonku a v takomto počasí niečo robi?... potrebujem auto denne, ešte aj v nedelu, tak to je taká robota. preto najprv radšej tisíc otázok, aby som išiel na isto a nie zas iba zistil prečo sa to nedá a prečo to tak nemôže by?.

Vie niekto na 100%, akú má konštrukciu tá hlava (535iA/1990 E34, M30). sú tie sedlá urobené tak, že vydržia v pohode LPG, tak ako písal Strosek ? Mám servisnú knihu, je tam celý postup opravy, ale materiál tam nepíšu.
Frenky
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: pát 20.05.2005 00:00
Bydliště: Vištuk

#18 Příspěvek od Frenky »

Vážne začínam uvažova?, že to vymením za niečo novšie a nebudem do toho vráža?. Asi si doveziem niečo ako 328, 530...

pre všetkých LPGákov: Aké máte skúsenosti s LPG v BMW so sekvenčným vstrekovaním oproti jednobodovému ? Ak by bolo novšie, som ochotný aj zainvestova?. Podtlakové LPG už ee, dnes mi šleha do sacieho utrhla váhu vzduchu !!!
landys
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: stř 19.10.2005 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od landys »

Mam E34 535i a obycejny Lovato podtlak. Asi jsem mel investovat vic do vstriku, protoze podtlak opravdu obcas streli, nema takovy vykon a docela to i zere. Na 1 toroid (57 litru) ujedu bezne jen kolem 300 km!!!
Problemu s vahou uz se jako ty nebojim. Mam rozstrileny cely sani a ostrelene vicko na vaze - nakonec jsem vyhodil i protizaslehovou klapku a vicko vahy mam na gume a tak me jako protizaslehova pojistka funguje idealne primo ta vaha :-)))
Frenky píše:Vážne začínam uvažova?, že to vymením za niečo novšie a nebudem do toho vráža?. Asi si doveziem niečo ako 328, 530...

pre všetkých LPGákov: Aké máte skúsenosti s LPG v BMW so sekvenčným vstrekovaním oproti jednobodovému ? Ak by bolo novšie, som ochotný aj zainvestova?. Podtlakové LPG už ee, dnes mi šleha do sacieho utrhla váhu vzduchu !!!
ajfel
Registrovaný
Příspěvky: 1164
Registrován: pát 25.02.2005 01:00
Bydliště: Opava

#20 Příspěvek od ajfel »

landys píše:Mam E34 535i a obycejny Lovato podtlak. Asi jsem mel investovat vic do vstriku, protoze podtlak opravdu obcas streli, nema takovy vykon a docela to i zere. Na 1 toroid (57 litru) ujedu bezne jen kolem 300 km!!!
Problemu s vahou uz se jako ty nebojim. Mam rozstrileny cely sani a ostrelene vicko na vaze - nakonec jsem vyhodil i protizaslehovou klapku a vicko vahy mam na gume a tak me jako protizaslehova pojistka funguje idealne primo ta vaha :-)))


pekne reseni :D
fakt doporucuju vstrikovani LPG, je to pohoda ....
petr
Odpovědět