Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
HELP - olej do BMW535 E34
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: pát 20.05.2005 00:00
- Bydliště: Vištuk
- Klubové ID: 1042
Mám 2 mesiace BMW 535 E34 (r1990) automat. Už mi signalizuje výmenu oleja, no neviem aký tam mám da?. Pravidelne sa s ním jazdí niekoľko krát denne na krátke trasy (cca 2-3km), a tak raz za deň jedna 30km trasa. Je prerobené na LPG, benzín takmer vôbec nepoužívame. A taktiež žiadne športové jazdy, stále je zapnuté E. podľa predchádajúceho majiteľa tam je poposysntetický olej 10W40, ale nevedel to isto. Chcel by som tam čo najoptimálnejší olej, motor sa ledva zohrieva na prevádzkovú teplotu, čo mu asi príliš neprospieva, najmä pri jeho veku a nebahatých kilometroch... A taktiež som rozmýšľal o nejakých prečis?ovacích prísadach do oleja i do benzínu. V ponuke Cobratuningu je toho dos?, ale zaujímali by ma skúsenosti, resp: doporučenia odborníkov... A poprosil by som odpusti? si blbé a zbytočné poznámky!!!
Ahoj,vzhledem k tomu,že používáš LPG a jezdíš tak krátký tratě postačí ti polosyntetika 10W-40 od nějakého známějšího výrobce.Zplodiny ze spalování LPG degradují motorový olej poněkud rychleji než při provozu na na klasické PHM, tak podstatně sniž výměnnou lhůtu.Doporučji měnit olej ,též vzhledem k typu provozu, už tak po 6-7tis km.pokud si chceš o olejích přečíst více, mrkni na starší téma "Jaký olej" v sekci e36, tam jsem odpovídal na řadu dotazů na toto téma a nechce se mi vše opakovat znovu.Nicméně pokud se přeci jen budeš chtít ještě na něco optat tak neváhej, ale raději v tom tématu "Jaký olej" aby byli ty dotazy a odpovědi na jednom fleku.Frenky píše:Mám 2 mesiace BMW 535 E34 (r1990) automat. Už mi signalizuje výmenu oleja, no neviem aký tam mám da?. Pravidelne sa s ním jazdí niekoľko krát denne na krátke trasy (cca 2-3km), a tak raz za deň jedna 30km trasa. Je prerobené na LPG, benzín takmer vôbec nepoužívame. A taktiež žiadne športové jazdy, stále je zapnuté E. podľa predchádajúceho majiteľa tam je poposysntetický olej 10W40, ale nevedel to isto. Chcel by som tam čo najoptimálnejší olej, motor sa ledva zohrieva na prevádzkovú teplotu, čo mu asi príliš neprospieva, najmä pri jeho veku a nebahatých kilometroch... A taktiež som rozmýšľal o nejakých prečis?ovacích prísadach do oleja i do benzínu. V ponuke Cobratuningu je toho dos?, ale zaujímali by ma skúsenosti, resp: doporučenia odborníkov... A poprosil by som odpusti? si blbé a zbytočné poznámky!!!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 78
- Registrován: pát 20.05.2005 00:00
- Bydliště: Vištuk
- Klubové ID: 1042
Dik za odpoveď.
čítal som viacero príspevkou, ale nebol som si celkom istý. V podstate to som chcel poču?, že 10w40 polosysntetický. škúlil som po castrol GTX, ale vzhľadom na cenu a častejšie výmeny tam dám asi niečo lacnejšie a budem ho častejšie meni?. to urobím asi rozumnejšie.
Naj sa mi javí MADIT SUPER 2000:
Polosynteticky, SAE 10W40
API SJ/CF
ACEA A3/B3-02
MB 229.1
VW 500.00
VW 505.00
BMW Special Oil
LIAZ 258-1
ŠKODA FAVORIT/FORMAN
Oficiálne ho používa Škoda pri výmene do nových áut a celých 6L vijde na cca 800Sk...
čítal som viacero príspevkou, ale nebol som si celkom istý. V podstate to som chcel poču?, že 10w40 polosysntetický. škúlil som po castrol GTX, ale vzhľadom na cenu a častejšie výmeny tam dám asi niečo lacnejšie a budem ho častejšie meni?. to urobím asi rozumnejšie.
Naj sa mi javí MADIT SUPER 2000:
Polosynteticky, SAE 10W40
API SJ/CF
ACEA A3/B3-02
MB 229.1
VW 500.00
VW 505.00
BMW Special Oil
LIAZ 258-1
ŠKODA FAVORIT/FORMAN
Oficiálne ho používa Škoda pri výmene do nových áut a celých 6L vijde na cca 800Sk...
No,jestli ti mohu poradit,tak se pokud možno vyhni všem olejům z bývalého východu-Madit,Mogul,Paramo i ty polský nejsou žádnej zázrak.Spíše ti doporučím Total,ARAL,Esso,BP,Castr., atd.U těchto firem si vybereš ve třídě 10W-40 jistě vhodnější produkt do motoru BMW.Důvody najdeš též v tématu na které jsem tě upozorňoval.Frenky píše:Dik za odpoveď.
čítal som viacero príspevkou, ale nebol som si celkom istý. V podstate to som chcel poču?, že 10w40 polosysntetický. škúlil som po castrol GTX, ale vzhľadom na cenu a častejšie výmeny tam dám asi niečo lacnejšie a budem ho častejšie meni?. to urobím asi rozumnejšie.
Naj sa mi javí MADIT SUPER 2000:
Polosynteticky, SAE 10W40
API SJ/CF
ACEA A3/B3-02
MB 229.1
VW 500.00
VW 505.00
BMW Special Oil
LIAZ 258-1
ŠKODA FAVORIT/FORMAN
Oficiálne ho používa Škoda pri výmene do nových áut a celých 6L vijde na cca 800Sk...
Barva oleje nemá s jeho kvalitou nic společnýho, už jsem to několikrát uváděl v tom tématu o olejích.Hlavní vlastností motor.olejů je funkce mazací,chladící a taky čistící a pochopitelně má ještě další funkce dle obsahu aditiv.Tudíž olej absorbuje veškeré nečistoty a to že je po dvou tisících špinavý je naprosto OK, alespoň vidíž že plní svoji funkci.To zda je olej opravdu již vyčerpaný poznáš pouze chem. rozborem.Ale už mě nebaví to furt opakovat, naučte se číst chlapi.Ale ten Madit ani podobný produkt bych opravdu nedoporučil.130maxi píše:Madit tam nedavaj ,ja som mal Turbo plus a po 2-tis. bol už úplne čierny.Dal som radšej Castrol GTX 3 je to sice mineral ale musel som .
Daj tam nejaký značkový olej.
Dalšia vec čo sa mi stým olejom robila bolo ,ked som mu daval nad 4000ot mi vypisovalo oilstand.Inač ten olej som používal aj v Rapidke a aj tam som prešiel na Castrol .Je to úplne o inom.major píše:Barva oleje nemá s jeho kvalitou nic společnýho, už jsem to několikrát uváděl v tom tématu o olejích.Hlavní vlastností motor.olejů je funkce mazací,chladící a taky čistící a pochopitelně má ještě další funkce dle obsahu aditiv.Tudíž olej absorbuje veškeré nečistoty a to že je po dvou tisících špinavý je naprosto OK, alespoň vidíž že plní svoji funkci.To zda je olej opravdu již vyčerpaný poznáš pouze chem. rozborem.Ale už mě nebaví to furt opakovat, naučte se číst chlapi.Ale ten Madit ani podobný produkt bych opravdu nedoporučil.130maxi píše:Madit tam nedavaj ,ja som mal Turbo plus a po 2-tis. bol už úplne čierny.Dal som radšej Castrol GTX 3 je to sice mineral ale musel som .
Daj tam nejaký značkový olej.