Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Řízení

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mkalous »

Zdravím.
Mám jeden dotaz a zároveň asi i problém. Někde tady na fóru jsem četl o vůli na volantu a tak nějak jsem došel k závěru, že já jí mám abnormálně velkou. Tudíž jsme zkoušel, kde ais může být příčina a napadá mě, že je v háji "převodka řízení", nebo jak se to jmenuje (viz obrázek). Je možné to vyměnit a jak to potom je s odvzdušněním?
Nebo snad, když pootočím volantem, tyč od volantu se pootáčí, a je viditelný pohyb až k té "převodce" , a z ní už žádný pohyb nejde dál, tak bude v háji něco jiného?
Abych věděl, co schánět.

A je vícero druhů těch blbostí? Mám e34, 525TDS v kombiku, r.v. 11/93.
Přílohy
prevodka rizeni kopie.jpg
prevodka rizeni kopie.jpg (62.96 KiB) Zobrazeno 1521 x
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#2 Příspěvek od tds »

zdarec jak velkou máš vůli toho volantu na obvodu? když jedeš v kolejích utíká ti to auto ne bo to drží pořád stopu? zkoušel jsi to vymezit tím šroubem?
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#3 Příspěvek od tds »

taky by mě zajímalo jestli jsou všechny převodky řízení stejné a nebo je každá jiná (r.v. , benzín-diesel)?
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mkalous »

tds píše:zdarec jak velkou máš vůli toho volantu na obvodu? když jedeš v kolejích utíká ti to auto ne bo to drží pořád stopu? zkoušel jsi to vymezit tím šroubem?
jak moc velkou vůli mám ve volantu? no hroznou. pět šest čísel,možná i víc. no, rikam, prostě velkou. a jestli mi to v kolejích utíká? to si piš, že to utíká, jak mrcha. Ale měl jsme za to, že to bude hlavně širokejma papučema.
a vymezit šroubkem? jakým? teď nějak nechápu.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od mkalous »

nooooo, tak to se mam na co tesit :-)
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#6 Příspěvek od tds »

ne ne! pozor zespodu je malej imbusáček asi4-ka na ten nesahat! zvrchu když se koukneš na tu převodku tak je tam jako kdyby víčko který drží 4 šrouby a uprostřed je šroub na imbus a kontra matka většinou matka na 17 klíč. někdy to není na imbus ale norm šroubek.tak povol tu kontra a utáhni o cca 20 stupnů t.j. doprava ten imbus, pak dotáhni kontra.vyzkoušej popř.zase povol dotáhni víc, ale porád po kouskách!.ale pozor ne že za to vazmeš jak hovado a utáhneš to hned naplno pak ti půjde těžko točit volant a nebude se ti vracet a mužeš zkurvit i toho šneka! tak že po kouskách až uvidíš že to nemá vůli t.j. 2-3mm po obvodu volantu.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mkalous »

tds píše:ne ne! pozor zespodu je malej imbusáček asi4-ka na ten nesahat! zvrchu když se koukneš na tu převodku tak je tam jako kdyby víčko který drží 4 šrouby a uprostřed je šroub na imbus a kontra matka většinou matka na 17 klíč. někdy to není na imbus ale norm šroubek.tak povol tu kontra a utáhni o cca 20 stupnů t.j. doprava ten imbus, pak dotáhni kontra.vyzkoušej popř.zase povol dotáhni víc, ale porád po kouskách!.ale pozor ne že za to vazmeš jak hovado a utáhneš to hned naplno pak ti půjde těžko točit volant a nebude se ti vracet a mužeš zkurvit i toho šneka! tak že po kouskách až uvidíš že to nemá vůli t.j. 2-3mm po obvodu volantu.
no super, tenhle postup hned odpoledne vyzkouším. jestli mi do toho nic nevleze :-) zatim díky, pak poreferuji, co se změnilo
Martinéz
Registrovaný
Příspěvky: 4435
Registrován: stř 19.02.2003 01:00
Klubové ID: 356

#8 Příspěvek od Martinéz »

urcite dej vedet, taky bych to testnul..
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#9 Příspěvek od Petr_1 »

Možná pujde to řízení trochu fest v krajních polohách, protože je vetšinou vyběhaný v místech, kde se nejvíc používá, v přechodu pravá levá strana zatáčení.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#10 Příspěvek od tds »

Petr píše:Možná pujde to řízení trochu fest v krajních polohách, protože je vetšinou vyběhaný v místech, kde se nejvíc používá, v přechodu pravá levá strana zatáčení.
nepůjde protože taky u tohohle řízení je to dělaný tak že čím víc máš otočený od středový polohy tak má řízení větší vůli.kvůli rychlejšímu vracení volantu. efekt co popisuješ jsem zaregistroval u kámoše na škodovce.
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#11 Příspěvek od Petr_1 »

Člověk se pořád učí.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od mkalous »

takže včera jsem se na to podíval. Krom jednoho spálení ruky o motor (olejovej filtr), tak t odocela pomohlo. Povolil jsem kontra matku, pootocil imbusem a kontramatku utáhnul. Na řízení bylo znát mírné zlepšení. Takže unova povolit, postup opakovat a zase zlepšení. Tohle jsme udělal asi pětkrát a ejhle. S utahováním jsem skončil, jelikož jsem došel až nakonec. Tudíž jsem utáhl kontra a skončil jsem.
A výsledek. Řízení se zlepšilo, vůle ve volantu není ta nejmenší, ale o dobrou polovinu se zmenšila, takže je to o dost příjemnější a při jízdě stačí trochu hnout volantem a už to mění směr (do teď jsme hnul volantem a jelo to stále rovně). Takže zlepšení je viditelné.
Jenže i tak pro mě zůstává jediné řešení, pokud se chci zbavit té vůle........převodka v lepším stavu, než mám já.


Ještě otázka. Co jsme spevnil tím, že jsem utáhnul ten imbus? Napadlo mě, že když bych tam dal delší imbus, mohl bych směle utahovat ještě o krapet víc a vůli v řízení tím ještě zmenšit :-)
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#13 Příspěvek od tds »

nevím jak ti to vysvětlit nevím jestli máš vůbec představu jak taková převodka vevnitř vypadá je to dost složité. tím že tam dáš delší šroub tak ti to nepomůže všechno má někde svůj konec a toho dosáhla i tvá převodka. jediná chyba byla že jsi tuhle operaci neudělal hned jakmile se vůle drži pod kontrolou do 3mm tak je vše v pořádku, pokud ale to má velkou vůli tak se to rychle vyběhá a nepomůže nic jiného než ji vyměnit. ale dám ji ještě jednu radu když budeš kupovat převodku tak si zkontroluj hned jakou má vůli a taky si zkontroluj míru zašroubování toho imbusu.t.j. jesli nebude mít vůli a bude imbus zašroubovaný tak nasrat,protože už je taky před exitusem.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od mkalous »

no, prevodku jsem jeste rozebranou nemel :-), ale jak to tak vypada, tak az ji vymenim, tak si tuhle rozeberu, abych videl, jka t vevnitr vypada. Pro priste.

jinak, kdyz uz jsme auto kupoval, tak melo vuli, ale nejak me to netrapilo. jenze vule se zacala zvetsovat a zvetsovat a takhle jsem dopadl. Priste si budu pamatovat, ze az zacne byt vule vetsi, ihned utahnout imbus........

a az pujdu pro novejsi, budu se drzet tech rad, co jsi mi dal, diky.
tds
Registrovaný
Příspěvky: 1058
Registrován: úte 29.06.2004 00:00
Bydliště: MIKULOV

#15 Příspěvek od tds »

mkalous píše:no, prevodku jsem jeste rozebranou nemel :-), ale jak to tak vypada, tak az ji vymenim, tak si tuhle rozeberu, abych videl, jka t vevnitr vypada. Pro priste.

jinak, kdyz uz jsme auto kupoval, tak melo vuli, ale nejak me to netrapilo. jenze vule se zacala zvetsovat a zvetsovat a takhle jsem dopadl. Priste si budu pamatovat, ze az zacne byt vule vetsi, ihned utahnout imbus........

a az pujdu pro novejsi, budu se drzet tech rad, co jsi mi dal, diky.
ok.jak vyměníš převodku tak je to paráda, sám se divím jak jsi s tím mohl jezdit, pokud nedržím volant 2prsty při 200 tak to není BMW.
hele ale pozor V8 mají prej převodku jinou takže bacha.jinak by to mělo být všechno stejný.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Klubové ID: 64
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od mkalous »

Ale jo, ono to jde ridit dvema prsty, to je v pohode, standartne mam levou ruku na volantu a pravou na radicce (vetsinou), a to i pri vyssich rychlostech. Jen koleje mi delaj problem a jak jsme rikal, ty jsme pricital hlavne sirokejm papucim. :-) takze uvidime, jdu se schanet po slusne prevodce rizeni.
Odpovědět