Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Ako jazdit zo studeným motorom?????+ Chladenie

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#1 Příspěvek od 130maxi »

Chcel by som sa spyta? vy tu už mate vačšie skusenosti.Ako jadi? zo studeným motorom ,do kolko sa moze toči? a tak.....Nechcel by som ho odrovna? chodim stym dos? kratke trasy.Diky :o :wink:


Ešte jedna otazočka mam tam ventilator asi z Mercedesu aj s termospojkou ,neviem či mi funguje alebo nie (ako to zistit???)
a nemam tam ani ten plastovy kryt....čo s tym mam robi?????
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6215
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#2 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

mno, idealni by bylo chvilku tocit motorem bez chytnuti, coz soudruzi v SRN dokonale vymysleli u TDs :-) aby se motor nejdriv namazal a natlakoval olej a teprve pote chytnul... motor neohrivame na volnobeh, ale pomalou jizdou (za volnobehu se malo maze a neohriva se rovnoberne soustava motor-prevodovka-difec)... pomala jizda dle moznosti motoru (objem) je vytaceni do max 2k ot/min dokud se nepohne rucka teploty vody, pote do nejakych 3k max, jakmile je ohrata voda, trva jeste min 10-20min nez se ohreje olej, proto stale pouzivame hlavu a netocime do plnejch :-) tzn. kladu muzes bez nebezpeci cehokoliv dat az po cca 30min jizdy... pokud ji davas driv, nejspis rupne/zkrouti se hlava
“Ability is what you're capable of doing.”
130maxi
Registrovaný
Příspěvky: 195
Registrován: stř 13.10.2004 00:00
Bydliště: Selice

#3 Příspěvek od 130maxi »

Hanz píše:mno, idealni by bylo chvilku tocit motorem bez chytnuti, coz soudruzi v SRN dokonale vymysleli u TDs :-) aby se motor nejdriv namazal a natlakoval olej a teprve pote chytnul... motor neohrivame na volnobeh, ale pomalou jizdou (za volnobehu se malo maze a neohriva se rovnoberne soustava motor-prevodovka-difec)... pomala jizda dle moznosti motoru (objem) je vytaceni do max 2k ot/min dokud se nepohne rucka teploty vody, pote do nejakych 3k max, jakmile je ohrata voda, trva jeste min 10-20min nez se ohreje olej, proto stale pouzivame hlavu a netocime do plnejch :-) tzn. kladu muzes bez nebezpeci cehokoliv dat az po cca 30min jizdy... pokud ji davas driv, nejspis rupne/zkrouti se hlava
Nestane sa mu nic ked chodim len s velmi lahkou nohou .točim max do 2-2,5 aj na zohriaty motor????(Sprosta otazka že!!!) :oops:
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 178
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od RedBaron »

Nestane. Nastartuj a hned vyjeď, udržuj motor v otáčkách 1500 - 2500 a v nízké zátěži - cca do třetiny dráhy plynového pedálu. Až bude budík teploty kapaliny na optimu, toč max. do 4000 a výlety do červené oblasti podnikej až po 20-30 minutách jízdy.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od psena »

Myslim, ze s tema 30 min je to prehnany, ale je fakt, ze radsi u nasich motoru co maji uz neco za sebou, je to tak lepsi.
Moje domenka ovsem je, ze olej musi byt ohratej driv nez voda.Rozhodne ma vyssi teplotu nez voda, pokud ma voda 90 tak olej treba 110 a to uz by snad nemelo vadit ne?
RedBaron
Registrovaný
Příspěvky: 940
Registrován: úte 02.09.2003 00:00
Bydliště: ČB
Klubové ID: 178
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od RedBaron »

psena píše:Myslim, ze s tema 30 min je to prehnany, ale je fakt, ze radsi u nasich motoru co maji uz neco za sebou, je to tak lepsi.
Moje domenka ovsem je, ze olej musi byt ohratej driv nez voda.Rozhodne ma vyssi teplotu nez voda, pokud ma voda 90 tak olej treba 110 a to uz by snad nemelo vadit ne?
Když si teď v -12 půjdeš nastartovat auto, voda bude mít provozní teplotu mnohem dřív než olej. Pokud při této teplotě budeš pořád jen tak popojíždět, tak se olej na provozní teplotu nedostane snad vůbec. Pokud budeš auto točit do těch 3-4 tisíc, tak ho po 10-20 minutách ohřeješ na tu skutečnou provozní teplotu, která je pro vytáčení těsně pod omezovač podmínkou. Schválně se koukni do nějakého auta, které má teploměr oleje, je to docela zajímavý.

Po delším stání má BMW s oplastovaným a ze všech stran uzavřeným motorem výhodu, že rovnou topí. Ale olej je stejně dole ve vaně a za tu dobu nejvíc zchladne.

Když se chystám dát autu opravdu čočku, opravdu to dělám až po té půlhodině. Když jste tenkrát přijeli s kamarádem na projížďku, já už měl jednu mírnější za sebou :) Když chci jednou předjet na cestě do Prahy, tak dám kickdown i hned za městem. Prostě to chce všeho s rozumem a je pokoj 8)
Uživatelský avatar
adam
Registrovaný
Příspěvky: 1151
Registrován: úte 11.03.2003 01:00
Bydliště: MSK
Klubové ID: 155

#7 Příspěvek od adam »

Jo olej se zahriva o dost dyl nez voda a taky pomerne rychle chladne. Trochu jsem to sledoval v M3...
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od Zave »

ja jezdim porad 2,5k-3k klobouka takze pohoda :)
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 58
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od psena »

Diky, za vysvetleni, mel jsem za to ze je to presne naopak... :oops:
Uživatelský avatar
matal Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12997
Registrován: pon 23.08.2004 00:00
Bydliště: Tišnov
Klubové ID: 119
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od matal Moderátor »

psena píše:Diky, za vysvetleni, mel jsem za to ze je to presne naopak... :oops:
Pšeňo, Ty že bys něco nevěděl? S mne sklamal... :wink:
Někdo potřebuje auto, já má dvě BMW..
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od patras Čestný člen »

tak se studenym motorem se jezdi takto ... dame tomu hned po startu kour at se lenoch probere pak jedeme pianko do 7000 ot :) ... v poho .. sem ozralej do zahrati do 3k pak kladu ..
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Zave
Registrovaný
Příspěvky: 7883
Registrován: sob 22.05.2004 00:00
Bydliště: Charlie's in da Starobrno
Klubové ID: 90
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Zave »

patras píše:tak se studenym motorem se jezdi takto ... dame tomu hned po startu kour at se lenoch probere pak jedeme pianko do 7000 ot :) ... v poho .. sem ozralej do zahrati do 3k pak kladu ..
presne tak!! hned po startu nejvetsi kour az do omezovace at se to rychle zahreje :lol:
Uživatelský avatar
patras Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 7095
Registrován: pát 02.05.2003 00:00
Bydliště: Náchod
Klubové ID: 7
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od patras Čestný člen »

Zave píše:
patras píše:tak se studenym motorem se jezdi takto ... dame tomu hned po startu kour at se lenoch probere pak jedeme pianko do 7000 ot :) ... v poho .. sem ozralej do zahrati do 3k pak kladu ..
presne tak!! hned po startu nejvetsi kour az do omezovace at se to rychle zahreje :lol:
kua vodka se sanem dela divy :lol:
BMW E39 530i Topazblau - MPaket - I///M Jebat PAKET
Odpovědět