Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

524Td-porad vari

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
michal
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: stř 26.02.2003 01:00
Bydliště: u Znojma

#1 Příspěvek od michal »

Jestli jste nekdo zazil neco podobnyho,poradte prosim.
Je to e34 rok 89.
Dokud jsem nejel vic jak 120km/h,dalo se s tim jezdit.Po prekroceni teto rychlosti teplota okamzite stoupala az na max,trubky na vodu tvrdy jak sutr a voda pryc.Zastavil jsem dolil cca 5litru vody a moh jed dal,opet stejnym zpusobem.Kam se ztracela voda nemam tuseni.V oleji nic a pod autem taky nic netece,motor nekouri bilym dymem,startuje normalne a jede velmi dobre.Vymenil jsem chladic,termostat,nadobku na vodu i s vickem,vodni pumpu a visko na vrtuli.
Porad stejny,tak sla dolu hlava,zadna prasklina,tak se prebrousila(byla malinko kriva)Nasadil jsem jizpatky a je to jeste horsi,voda v nadobce bubla uz na volnobeh a po pridani plynu okamzite tvrdnou hadice.Jezdit se tim ted neda vubec,rucicka je v cervenym temer hned.Mam jeste druhou palici,samozdrejme jsem ji zkousel taky a dela to to samy.
Jsem v koncich nenapada me uz nic,jedine snad prasklina v bloku,ale to by musela byt voda v oleji,nebo by to aspon kourilo a spatne startovalo myslim.
Diky za kazdou radu,co jeste vyzkouset.
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mkalous »

zdravím.... takže, mám jednu radu..... Kolega z práce má Seat Toledo 1,9Tdi, 81 kW. Koupil ho a jezdil jen tak po městě a v pohodě. Jakmile se dostal za město, vytáhnul ručicku kousek za stovku, tak mu vyletěla teplota vody, zastavil, trubky jak šutr a voda pomalu v prdeli. Prostě úplně stejnej problem jak ty. Vyměnil co se dalo a nic, stále stejné. Startovalo to fajn, jelo to fajn, jen nesměl jet 100km/hod a více a nebo jezdit déle. Tak jsme rozdělali motor a ze půjde dolu hlava. Na hlavě jsme našli u prvního válce u vstřikovače pidi trhlinku, tak jsme to dali zavařit, oni hlavu zbrousili, natlakovali jí ještě nezavařenou a ouha-nic neucházelo. Bylo nám to divné, tak jsme se podívali na blok motoru. A ouha. Přišla rána. Mezi druhým a třetím válcem, v bloku, byla prasklina jak kra.a. Nevedla do spalovaciho prostoru, vedla blokem, Šla pře šroub držíci hlavu, na kazdou stranu pres dvě chladící komory. Proste trhlina tak 10 centimentrů.
Nejhorší bylo, že s tím nepočítal, jelikož se mi voda ztrácela a taky nevěděl kam. Nikde nic nebylo, nikde nekapala, v oleji nebyla, startovalo to jak víno a z vejfuku nešel žádnej bílej dým... Prostě normální, až na tu vodu...
Takže podle mě máš v háji blok motoru s trhlinou ne do spalovacího prostoru, ale prostě vedenou někde blokem.... Tot závěr můj.
michal
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: stř 26.02.2003 01:00
Bydliště: u Znojma

#3 Příspěvek od michal »

myslim si to same,takze to doufam uz naposledy rozdelam a uvidim.Nekde kolem toho sroubu by to klidne mohlo bejt,protoze jak jsem na to hrabl, je to jeste horsi.

jinak diky
mkalous
Registrovaný
Příspěvky: 1180
Registrován: pon 15.03.2004 01:00
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mkalous »

nemáš zač.
Hodně zdaru a přeji rychlé vrácení se do provozuschopného stavu.
gamers
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#5 Příspěvek od gamers »

mněl jsem uplne stejný případ 2x hlava dole nakonec vymena bloku a pote tři roky bez problému
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#6 Příspěvek od fornax »

Já to taky kdysi řešil na 524td. Měl jsem ucpanou dírku v expanzce která vede od odvzdušnení chladiče. Ověř si že když sundáš víčko a někdo ti přidá plyn zda-li stříká z oné dírky, Musí to jít proudem nikoli čurkem. :?
michal
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: stř 26.02.2003 01:00
Bydliště: u Znojma

#7 Příspěvek od michal »

Dan Ďurček píše:Já to taky kdysi řešil na 524td. Měl jsem ucpanou dírku v expanzce která vede od odvzdušnení chladiče. Ověř si že když sundáš víčko a někdo ti přidá plyn zda-li stříká z oné dírky, Musí to jít proudem nikoli čurkem. :?


rek bych,ze tam to tece normalne,jestli zrovna proudem nevim,ale profukoval jsem to a vypada ze je v pohode.
michal
Registrovaný
Příspěvky: 124
Registrován: stř 26.02.2003 01:00
Bydliště: u Znojma

#8 Příspěvek od michal »

gamers píše:mněl jsem uplne stejný případ 2x hlava dole nakonec vymena bloku a pote tři roky bez problému


jojo,mam taky podezreni na blok,skoda ten motor jede velmi dobre. :cry:
gamers
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
Bydliště: Ostrava

#9 Příspěvek od gamers »

přesně i jako umně ten praskly blok jezdil jako by sjel z linky
Anonymous

#10 Příspěvek od Anonymous »

Ja jsem měl to same.Muj případ:V roce 2002 po vánocích mě přestávalo topit topení.Tak jsem prostě každý ráno kontroloval vodu v expansní nadrži.Vždycky jsem musel něco dolít(okolo 0,5 l)Pak se to usadilo,asi tak na měsíc a vubec se mě voda nestrácela(najeto každý měsíc 6000km poctivě)Ke konci ledna 2003 cestou z Č.Krumlova do brna zase netopilo a hadice jak šutr teploměr uplně prohlou rafiku.Tak jsem to zapíchl u rodičů ve ZR(cesta fakt na hovno pořát vařba co 5km tak dolívání vody zprvu jsem do toho lil vařící pak když už jsem si říkal že nemám co ztratit tak uplně ledovou)Urodičů jsem to nechal vodstavený asi tři dny než na mě vyšla řada v servisu,no aco se nestalo (ja myslel že tam žádná voda není )tak mě tan mráz ještě rozmrdal celí topení na sračku(to jesm teda zjistil až potom)Po těch třech dnech čekání na ten servis jsm konečně nalil vřelou vodu ale stejně to vubec nechytlo.Tak jsme to tam vodtáhli.Byl jsem připravenej na to že tam seženu motor tds.V servisu:Prasklá hlava ve všech šesti valcích u sacího ventilu.Mechoš udělal pokus a skusil ji zatmelit nějakým spešl tmalem.to se mu ovšem povedlo na výbornou.Turbo uplně vodkouřený,vylámaný(zánovní jsem sehnal za deset kolíku.Šišatý písty všech šest (mechanik říkal že už toho vyděl dost ale tohle prej byla pecka,a taky šály na ojnicích a klice v hajzlu.Jelikož nastala dobrá konstalace a chtěli jsme vyzkoušet tu hlavu tak jsem teda do toho zainvestoval a vopravdu se to zdařilo.Ještě když jsme to dávali dohromady tak jsme nakonec lili vodu avona chcala někde s pod auta z toho vymrdanýho topení.Tak to už jem si fakt myslel že si nakopu do prdele ze předu.Už jsem nechcel být hrdý BAWORISTA ale litoval jsem že nemám embéčko nebo něco jinýho.Mechanik se do toho vobul a dal to taky dohromady,ale říkal že ještě nikdy neřekl tolik kurev a všeho možnýho za tak krátkou dobu.Nakonec mě to stálo všechno i s turbem 45 kolíku.Nevím jestli se to vyplatilo,možná jsem měl koupit to tds ale zase mám perfekt motor a rozhodující taky dost byla karoserie.Vod tý doby strašně malé spotřeba oleje(524td e34 1,2l/1000km) ja 0,2l/1000km ani kapka vody.rafika vod tý doby stojí pořát rovně topí to jak svině.Každej rok tomu dělám dutiny a spodky mám na to dílnu.Takže fajn auto.Tak to je muj příběh.
psena
Registrovaný
Příspěvky: 2208
Registrován: čtv 18.12.2003 01:00
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od psena »

Tak to je neco, nevedel jsem ze se da tmelit blok!!
Anonymous

#12 Příspěvek od Anonymous »

když blok tak většinou na opačné straně než je čerpadlo setkal jsem se osobně už 2x voda mizela olej v pohodě u td se dá opravit vložkovánim valcú kus zhruba 1 t Kč ale hutno komplet rozebrat a když už tak rovnou nové šaly přebroušení kliky pak ještě kroužky když k tomu přidaš těsnění nějakou praci tato 20 t jistí sehnat dobrej polomotor je teměř za rozumný peniz nemožné přestavět na tds dobrejch 50 t (motor,převod,diferak kardan,pc)takže co včul hodit si mašli nebo na nd
Odpovědět