Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

525tds štarty

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Anonymous

#1 Příspěvek od Anonymous »

Vedel by mi prosím niekto poradi??Velmi neštastne som kúpil BMW525TDS r.v.1992 - ešte som sa v podstate na tom aute normálne neviezol.Stručne:motor neštartuje už pri teplote +10°C !!! Ak je vonkajšia teplota vyššia naštartuje okamžite...
Ktorým smerom mám pátra? po príčine? Môže by? vôbec motor tak opotrebovaný aby nenaštartoval ani pri takej relatívne vysokej teplote???...pri -10°C by som to ešte pochopil....Dakujem
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#2 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

No v prvé ředě bych řek,že máš něco s žhavením ,nenapadlo tě to? třeba vyměnit svíčky? Vy si fakt všichni myslíte,že koupíte xx let starý auto po nějakém bordelářovi a nedáte do toho ani kačku? :D
Lukas H. Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 5108
Registrován: úte 17.04.2012 09:10

#3 Příspěvek od Lukas H. Čestný člen »

Jak rika Rene, na 99% mas v prdeli par zhavicek...
N54 PWR
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#4 Příspěvek od RostaO »

...se zhavicema rovnou zkontrolovat vstriky, potom cerpadlo, aby davalo slusny tlak (tam byva ale problem, ze to nestartuje v teple, ale chladnu jo)...no a pak dalsich milion dvacet ruznych vetsich a mensich oprav a budes to 3 roky opravovat, pak rok jezdit a pak to prodas....takhle to chodi.

Jo, jeste jsem zapomel....za chvili si budes rikat, proc sis koupil zasranou naftu, kdyz na spotrebe sice jezdis levneji, ale vsechny opravy stoji mnohem vic...takze se to ve finale nevyplati.
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#5 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

RostaO píše:...se zhavicema rovnou zkontrolovat vstriky, potom cerpadlo, aby davalo slusny tlak (tam byva ale problem, ze to nestartuje v teple, ale chladnu jo)...no a pak dalsich milion dvacet ruznych vetsich a mensich oprav a budes to 3 roky opravovat, pak rok jezdit a pak to prodas....takhle to chodi.

Jo, jeste jsem zapomel....za chvili si budes rikat, proc sis koupil zasranou naftu, kdyz na spotrebe sice jezdis levneji, ale vsechny opravy stoji mnohem vic...takze se to ve finale nevyplati.


jojo,rovnou...to tady v životě 90%lidí neudělá....rovnou :D až to upadne tak se to udělá.....
Shrek
Registrovaný
Příspěvky: 763
Registrován: čtv 14.03.2002 01:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Shrek »

majo píše:Vedel by mi prosím niekto poradi??Velmi neštastne som kúpil BMW525TDS r.v.1992 - ešte som sa v podstate na tom aute normálne neviezol.Stručne:motor neštartuje už pri teplote +10°C !!! Ak je vonkajšia teplota vyššia naštartuje okamžite...
Ktorým smerom mám pátra? po príčine? Môže by? vôbec motor tak opotrebovaný aby nenaštartoval ani pri takej relatívne vysokej teplote???...pri -10°C by som to ešte pochopil....Dakujem

Odhadem podle (ne)startovací teploty: tři upálené žhavící svíčky.
RostaO
Registrovaný
Příspěvky: 603
Registrován: pon 17.02.2003 01:00
Bydliště: Brno

#7 Příspěvek od RostaO »

M3maniac píše:
RostaO píše:...se zhavicema rovnou zkontrolovat vstriky, potom cerpadlo, aby davalo slusny tlak (tam byva ale problem, ze to nestartuje v teple, ale chladnu jo)...no a pak dalsich milion dvacet ruznych vetsich a mensich oprav a budes to 3 roky opravovat, pak rok jezdit a pak to prodas....takhle to chodi.

Jo, jeste jsem zapomel....za chvili si budes rikat, proc sis koupil zasranou naftu, kdyz na spotrebe sice jezdis levneji, ale vsechny opravy stoji mnohem vic...takze se to ve finale nevyplati.


jojo,rovnou...to tady v životě 90%lidí neudělá....rovnou :D až to upadne tak se to udělá.....


...to vis, me ten turbodiesel taky vyskolil. Uz na to seru a az to auto prodam, tak si koupim benzin. Sice budu jezdit za vic, ale aspon se to jednoduseji opravuje a neni to zdaleka tak citlivy. Uz me to fakt nebavi...za 2.5 roku, co to mam sem menil elektrickej vrch cerpadla, potom znovu cely cerpadlo, delal jsem vstriky, ted jsem zrepasoval turbo ...a na to se fakt muzu vysrat...vrazet do auta v hodnote 90k dalsich 50k mi pripada malo ftipny kvuli mensi spotrebe
...a samozrejme standardni udrzba typu brzdove kotouce, pruziny, tlumice, komplet spojka, nove prahy, zadni lemy atp....to beru...to holt chce kazdy auto :cry:
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od voko21 »

1/Myslím si taky, že to budou svíčky. 8)

2/Ještě vyzkoušej baterku, jestli už není stará. :?: Já jsem koupil baterku 110Ah a vpoho mi to nastartovalo i se dvěmi odpálenými svíčkami. :wink: Jenom to asi 5s trochu víc kouřilo. :) Ty svíčky proměř a každopádně vyměň.

3/Jestli je to baterkou, tak by jsi nemusel to auto taky odemknout. :lol: V tom případě se podívej do hloubi fóra, někde se tady dobívání E34 řešilo.
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od voko21 »

RostaO píše:
M3maniac píše:
RostaO píše:...se zhavicema rovnou zkontrolovat vstriky, potom cerpadlo, aby davalo slusny tlak (tam byva ale problem, ze to nestartuje v teple, ale chladnu jo)...no a pak dalsich milion dvacet ruznych vetsich a mensich oprav a budes to 3 roky opravovat, pak rok jezdit a pak to prodas....takhle to chodi.

Jo, jeste jsem zapomel....za chvili si budes rikat, proc sis koupil zasranou naftu, kdyz na spotrebe sice jezdis levneji, ale vsechny opravy stoji mnohem vic...takze se to ve finale nevyplati.


jojo,rovnou...to tady v životě 90%lidí neudělá....rovnou :D až to upadne tak se to udělá.....


...to vis, me ten turbodiesel taky vyskolil. Uz na to seru a az to auto prodam, tak si koupim benzin. Sice budu jezdit za vic, ale aspon se to jednoduseji opravuje a neni to zdaleka tak citlivy. Uz me to fakt nebavi...za 2.5 roku, co to mam sem menil elektrickej vrch cerpadla, potom znovu cely cerpadlo, delal jsem vstriky, ted jsem zrepasoval turbo ...a na to se fakt muzu vysrat...vrazet do auta v hodnote 90k dalsich 50k mi pripada malo ftipny kvuli mensi spotrebe
...a samozrejme standardni udrzba typu brzdove kotouce, pruziny, tlumice, komplet spojka, nove prahy, zadni lemy atp....to beru...to holt chce kazdy auto :cry:


To chce si auto při koupi dokonale prověřit. Já mam taky 524td/91 a za dva a půl roku jsem měnil jen vstřikovací pumpu,(O tom jsem ,ale věděl a stím jsem to i kupoval.) žhavící svíčky na loňskou tuhou zimu a brzdové destičky na předku. Víc ani ?uk. :D Přiznávám ještě blížící se výměnu spojkového kotouče a ložiska. :( Jinak auto spíš dokompletovávám o el. okénka, ostřikovače světel a další zbytečnosti. Jo a šetřím na pěkný kolečka. 8)
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od Huska »

Jo Jo jak říkají kluci máš problém se žhavením. Pokud Ti vše ostatní funguje jak má, se divím že jsi takouvou "maličkost" neopravil.

Jinak podle mě Ti z vás co si ztěžují že se jim auto sere je jen špatná koupě. Otec když kupoval TDSo tak jsme ho důkladně prolezli, srazili 20tisíc na nutné opravy a skutečně jsme hned z kraje uvedli vše do stavu jak má být. Máme najeto asi 50tis.km bez problémů a to jsme typovali že auto mělo stočené tacho. Takže když někdo blbě koupí tak prodělá víc než ¨kdyby si nechal poradit od odborníků a něco jim při koupi zaplatil.
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od voko21 »

Huska píše:Jo Jo jak říkají kluci máš problém se žhavením. Pokud Ti vše ostatní funguje jak má, se divím že jsi takouvou "maličkost" neopravil.

Jinak podle mě Ti z vás co si ztěžují že se jim auto sere je jen špatná koupě. Otec když kupoval TDSo tak jsme ho důkladně prolezli, srazili 20tisíc na nutné opravy a skutečně jsme hned z kraje uvedli vše do stavu jak má být. Máme najeto asi 50tis.km bez problémů a to jsme typovali že auto mělo stočené tacho. Takže když někdo blbě koupí tak prodělá víc než ¨kdyby si nechal poradit od odborníků a něco jim při koupi zaplatil.


:!: jojo :!:
Baxon
Registrovaný
Příspěvky: 2225
Registrován: pon 14.04.2003 00:00
Bydliště: Bedřichov
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Baxon »

RostaO píše:...to vis, me ten turbodiesel taky vyskolil. Uz na to seru a az to auto prodam, tak si koupim benzin. Sice budu jezdit za vic, ale aspon se to jednoduseji opravuje a neni to zdaleka tak citlivy. Uz me to fakt nebavi...za 2.5 roku, co to mam sem menil elektrickej vrch cerpadla, potom znovu cely cerpadlo, delal jsem vstriky, ted jsem zrepasoval turbo ...a na to se fakt muzu vysrat............................

ale každej si to musí vyzkoušet sám aby na to přišel
úplně mi mluvíš z duše a plně tě chápu :wink:
ona taková repase nebo oprava čerpadla nebo turba, což je u diesla běžná věc - stojí víc než plno lidí projezdí v benzínu za celej rok :)
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od voko21 »

Baxon píše:
RostaO píše:...to vis, me ten turbodiesel taky vyskolil. Uz na to seru a az to auto prodam, tak si koupim benzin. Sice budu jezdit za vic, ale aspon se to jednoduseji opravuje a neni to zdaleka tak citlivy. Uz me to fakt nebavi...za 2.5 roku, co to mam sem menil elektrickej vrch cerpadla, potom znovu cely cerpadlo, delal jsem vstriky, ted jsem zrepasoval turbo ...a na to se fakt muzu vysrat............................

ale každej si to musí vyzkoušet sám aby na to přišel
úplně mi mluvíš z duše a plně tě chápu :wink:
ona taková repase nebo oprava čerpadla nebo turba, což je u diesla běžná věc - stojí víc než plno lidí projezdí v benzínu za celej rok :)


Podle mě, když se kupuje auto, takto: :idea:

Dejme tomu, že stojí 170k a já mam 175k = kravina, protože podle stavu vozidla se musí počítat: Cena auta+7k na povinné ručení+5k na předkupní diagnostiku+10k na nutné opravy+10k na tuzink :lol: =vychází 202k nutné hotovosti, pokud chci to auto. Pokud na nutné opravy vychází víc než 10k, tak je to šunka a hodí se spíš, když ho chce někdo pro totální přestavbu. Podle tohoto vzorce se myslím vyplatí kupovat.

Možná nebude někdo souhlasit, ale je to jen věc názoru a mě se tento názor zatím vždy vyplatil. 8)
M3maniac Čestný člen
Čestný člen
Příspěvky: 6965
Registrován: ned 29.06.2003 00:00

#14 Příspěvek od M3maniac Čestný člen »

No myslel jsi to dobře,akorát nemůžu souhlasit,že pokud jjsou investice víc jak 10k ,že je to šrot či cosi podobného.Např. koupíš pěkné zachovalé tds,dokonce v origo laku nebité a má poctivejch 200tkm,no a ikdyž vypadá nádherně a zdravě...může se stát,že jsou tlumiče a spojka origo původní,a kopou kotouče no a už jsi na 20k.A to se nebudem bavit o čerpadle,žhavičkách atd....

P.S. co obnáší tuning za 10k? :mrgreen:
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od voko21 »

Jinak, když diesel nechce chytit, tak je to buď:

1/špatné svíčky 8O -vyměnit
2/špatná baterka 8O -vyměnit nebo se pokusit ji oživit
3/špatné vstř.čerpadlo 8O -vyměnit celé nebo hořejšek
3a/ucpané vstřiky :? -vyčistit nebo vyměnit
4/špatné palivové čerpadlo 8O -vyměnit
5/došla nafta! :lol: -natankovat
6/zadřenej motor :cry: -kua a dopedele
7/chybějící motor :lol: -namontovat
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od voko21 »

kua nejde mi tě citovat: To M3maniac :P.S. co obnáší tuning za 10k? :mrgreen:[/quote]

Pozor! Píču Tuzink né tuning. Né to byl spíš vtip. Do tuningu se dá narvat i 250k, ale to tu snad nemusím psát.
Anonymous

#17 Příspěvek od Anonymous »

....dakujem za všetky dobré aj "dobré" rady - mám iba malý komentár-samozrejme, že tie žhaviče ma napadli ako prvé,ale obávam sa že to nebude to "pravé" - možno je vadný jeden, max.dva - to si ale myslím,že by to auto aspon trochu zakašlalo a možno aj po chvíli chytilo.
Zvláštne je,že po konzultáciach asi v 3 autorizovaných servisoch si ani jeden z technikov nemyslel,že to sú žhaviče!!!Tipujú to na špatne nastavený predstih na čerpadle čo je dos? možné,lebo auto je málo ostré slabo akceleruje(lenivé) a má vcelku problém do kopca.Dnes bolo o 3°C teplejšie (cca12°C) a naštartovalo.Tie žhaviče ale pre istotu pozriem,ale tak ako sú uložené na tej 525tds - to som ešte nevidel-kto sa tam má dosta????kua!
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od voko21 »

majo píše:....dakujem za všetky dobré aj "dobré" rady - mám iba malý komentár-samozrejme, že tie žhaviče ma napadli ako prvé,ale obávam sa že to nebude to "pravé" - možno je vadný jeden, max.dva - to si ale myslím,že by to auto aspon trochu zakašlalo a možno aj po chvíli chytilo.
Zvláštne je,že po konzultáciach asi v 3 autorizovaných servisoch si ani jeden z technikov nemyslel,že to sú žhaviče!!!Tipujú to na špatne nastavený predstih na čerpadle čo je dos? možné,lebo auto je málo ostré slabo akceleruje(lenivé) a má vcelku problém do kopca.Dnes bolo o 3°C teplejšie (cca12°C) a naštartovalo.Tie žhaviče ale pre istotu pozriem,ale tak ako sú uložené na tej 525tds - to som ešte nevidel-kto sa tam má dosta????kua!


Tak to je jednoduché. :idea: Povol 3 upínací šrouby na čerpadle a silou otoč čerpadlo asi tak o 2 cm směrem nahoru. Docílíš tím toho, že se bude nafta vstřikovat později, již do více stlačeného válce a tím i do větší teploty. Bude to jak píšeš ostřejší. Jde jen o to, aby jsi to čerpadlo neotočil moc, ale ono to myslím ani moc nejde a i ty 2cm půjdou dost ztuha. nejlepší by bylo, aby ti to vyštelovali u BMW, ale doma to jde i systémem pokus, omyl. Můžeš zkusit otočit o jeden cen?ák a pokusit se to nastartovat, už při tomto otočení by to mělo být lepší. Navíc se nemůže stát, že by jsi něco zničil. 8)
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od voko21 »

Pokud nevorveš ty upínací šrouby nějakým vojetým klíčem. :lol:
Anonymous

#20 Příspěvek od Anonymous »

....to by som mohol skúsi?.....ale......nesekol si sa v tých cm???....mám pocit,že čerpadlá sa posúvajú skôr o mm 8O
Odpovědět