Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Elektrika

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
pacho
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 05.01.2004 01:00

#1 Příspěvek od pacho »

Ahoj všichni. Koupil jsem 524td a je tam nějak nabastlená elektronika. Nefunguje mi sdruženej ukazatel otáčkoměru a spotřeby. Neví někdo, kde je čidlo čítače otáček? Dají se někde na netu sehnat schémata zapojení?
Anonymous

#2 Příspěvek od Anonymous »

pacho píše:Ahoj všichni. Koupil jsem 524td a je tam nějak nabastlená elektronika. Nefunguje mi sdruženej ukazatel otáčkoměru a spotřeby. Neví někdo, kde je čidlo čítače otáček? Dají se někde na netu sehnat schémata zapojení?


Čau
Podle toho jak jsi to popsal,máš v háji jednu ze dvou řídících jednotek motoru.Běžná závada u motorů 2.4TD,ted' by to auto nemělo jed ani na plnej výkon. :( Na tohle nikde žádný čidlo není všechno to obstarává ta řídící jednotka. :roll:
Jo kdybys chtěl,mám doma komplet auto na díly,takže by se to dalo vyzkoušet.
PS:nejsem anonym jen mi ted' nejde se přihlásit,jinak člen E34-009
roan
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: ned 27.07.2003 00:00
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od roan »

pacho píše:Ahoj všichni. Koupil jsem 524td a je tam nějak nabastlená elektronika. Nefunguje mi sdruženej ukazatel otáčkoměru a spotřeby. Neví někdo, kde je čidlo čítače otáček? Dají se někde na netu sehnat schémata zapojení?


tak podle toho co pises, tak mas spatny baterky v budikach. tak ty budiky rozdelej a najetuj tam novy. sou tam dve nabijeci tuzkovy baterky a ty kdyz sou spatny tak to zacne takhle blbnout. nevim presne ktery modely tam meli jeste ty baterky, ale urcite vsechny 524td
pacho
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pon 05.01.2004 01:00

#4 Příspěvek od pacho »

No díval jsem se na tu elektriku blíž a mám neblahej pocit, že pravdu má zřejmě E34-009. Je tam vytažený nějaký relé a z jeho zásuvky vede drát přímo na jehlu vstřikovacího čerpadla. Auto jede, ale rozhodně mu nějakej šemík chybí. Zřejmě tam bude mechanický čerpadlo. Myslím, že vidět stejný auto by mi jen prospělo.
Anonymous

#5 Příspěvek od Anonymous »

pacho píše:No díval jsem se na tu elektriku blíž a mám neblahej pocit, že pravdu má zřejmě E34-009. Je tam vytažený nějaký relé a z jeho zásuvky vede drát přímo na jehlu vstřikovacího čerpadla. Auto jede, ale rozhodně mu nějakej šemík chybí. Zřejmě tam bude mechanický čerpadlo. Myslím, že vidět stejný auto by mi jen prospělo.


Jak jsem se už zmínil mám komplet auto,takže i čerpadlo.Po domluvě jsem schopnej ti ho tam i namontovat(myslím to čerpadlo) :lol: :lol:

roan-ty baterky tam jsou jen kvůli diodám na oilservis,s budíkama to nemá nic společnýho :idea:
roan
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: ned 27.07.2003 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od roan »

lulda píše:
pacho píše:No díval jsem se na tu elektriku blíž a mám neblahej pocit, že pravdu má zřejmě E34-009. Je tam vytažený nějaký relé a z jeho zásuvky vede drát přímo na jehlu vstřikovacího čerpadla. Auto jede, ale rozhodně mu nějakej šemík chybí. Zřejmě tam bude mechanický čerpadlo. Myslím, že vidět stejný auto by mi jen prospělo.


Jak jsem se už zmínil mám komplet auto,takže i čerpadlo.Po domluvě jsem schopnej ti ho tam i namontovat(myslím to čerpadlo) :lol: :lol:

roan-ty baterky tam jsou jen kvůli diodám na oilservis,s budíkama to nemá nic společnýho :idea:


tak ty baterky sou tam rozhodne i kvuli budikum, sem je nekolikrat menil, tak vim co to dela kdyz sou spatny
voko21
Registrovaný
Příspěvky: 1035
Registrován: pát 23.01.2004 01:00
Bydliště: Old Pillsen
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od voko21 »

Pokud to bude počítačem, tak pouze jednotkou DDE(myslím že to znamená D igital D iessel E lectronic, nebo tak nějak), do té vysílá impulsy snímač otáček(čidlo), které je když si stoupneš k levýmu blatníku a ponoříš se asi po pás do motoru, tak je dole v pravo zasunutý k setrváku. Je upevněno imbusem. Zkontroluj čidlo, zda je v pořádku. Mohlo se stát, že se imbus uvolnil a čidlo nabořil kolík na setrváku. Jestli ano tak to poznáš tak, že čidlo nepůjde vytáhnout ven a je roztlemené jako p.... !, pak je to zouf ho nějak vydlabat- Dá se to při troše šikovnosti zvládnout do ca 5 hodin s kvalitní halogenovou lampou a zrcátkem(Osobně vyzkoušeno!), nebo rozebrat celý motor. (Pokud půjde vytáhnou a bude KO, vyměň ho.-stojí mezi 200,--500,-Kč použité). Osobně si myslím, že čidlem to nebude, protože to by ti auto jelo hodně pomálu (asi 20-30km/h) :shock: . Jednoduše by čerpadlo nevědělo kdy má vstříknout.
Pokud to nepomůže, vyndej po odpojení baterky jednotku DDE a buď vyzkoušej zapojit jinou vypůjčenou se stejným číslem, neboji rozeber a zkus přepájet kontakty(Někdy to pomáhá). Pokud motor funguje se zapůjčenou DDE, tak si ji kup.(Stojí asi 5000,--7000,-Kč použitá). Pokud ani toto nepomohlo, tak můžeš začít po překontrolování hlavy čerpadla sundavat vstřikovací čerpadlo a shánět někoho, kdo má doma nějaké v zásobě a zapůjčí tě ho. (Stojí asi 7000,-Kč použité)-Pro zajímavost BOSCH ho nabízí ve svém ceníku okolo 50.000,-Kč :shock:
Odpovědět