
Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zástavba motoru E36
-
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
icecold píše:prodat is a koupít 6válec![]()
to je rada asi jako nevyvarovat a nelakovat ale koupit hezci auto že ?

imho v par tematech sem to uz nekolikrat popisoval co je potreba pri prestavbe z R4 na R6 , v konečným dusledku to opravdu vychazi na par desitek tisic , a da se to udelat i oficialni cestou do papiru jako prestavba
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant

E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 92
- Registrován: stř 03.06.2009 00:00
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Kontaktovat uživatele:
Ori píše:musí to jít vím o 320i a je tam z M3 3,0 S50.
Jenze to je vymena sestivalec za sestivalec. To neni problem zapsat do papiru. Zatimco kdyz narves misto ctyrvalce sestivalec tak to na papiry aktualniho auta nezapises ani kdyby ses na hlavu stavel (pokud se nepletu tak jsou potreba papiry od auta co sestivalec melo a tam se zapise vymena karoserie)

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 697
- Registrován: ned 24.10.2010 00:00
- Bydliště: Hradec Králové
Rico píše:Zdravim, mám v plánu dávat šestiválec do auta kde byl 318is, nevim ještě jestli 320i, 323i nebo 325i, ale chtěl bych se zeptat jestli tam jsou rozdíly v uložení motoru, spojky, převodovky a na co bych si měl dát bachataky jak jde vyřešit výfuk, když is je 4 válec, mám na mysli svody, díky!
Problém máš ten, že 4válec má skoro všechno jiné než 6válec. Držáky, převodovka, kardan, tuším i poloosy atd. Musel bys dát jedině 2,0i, tam něco stejnýho je.
Predelavat iso na b20 je imho blbost, to iso o moc hur nejede pokud neni totalne odvareny, za pul roku by to resil znovu.. kdyz uz to budes delat tak aspon 323, nejlip 328.. ale jiny je tam fakt vpodstate vsechno, nejlip koupit celou nabouranou r6 a preskladat to vsechno, kdybys to kupoval po castech tak se nedoplatis..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 42
- Registrován: čtv 05.07.2012 00:00
- Bydliště: Olšany u Prostějova,Prostějov
Měl jsem v 36ce IS vyletěla ojnice z bloku ven a válel se mi tam 2.0 M52B20, tak jsem si ho tam dal, no zatím čekám na řj, ale jinak všechno mi tam paslo kardan, silenbloky, držák převodovky jen el. se musí přepojit, jen ten kousek co vede na kostečku na tam dáte normální očko na baterku, baterka byla v předu a tam taky pěkně zustala, převaří se akorat výfuk jinak napohodu, mám jenom malý problem z řazením to tam je z isa takže ho budu muset skrátit ale to už mám tak na 2 hodinky práce z M42b18 na M52b20 bacha na EWS jinak to nepojede! musí se nechat přemazat řj, M44b19 už má zabudované kable k EWS ale do 95 roku ne po 96 už tam bylo EWS vymění se krabičky EWS II a čip do kličku a už to jede já jsem si musel dát odčipovat řj, vubec bych se nebal přestavbi, motor jsem měl v E30
- PEchi
- Registrovaný
- Příspěvky: 101
- Registrován: pon 16.01.2012 01:00
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
v podstatě se přidám otázkou když už je založný téma .. po prohledání fora pod slovem "zástavba" mi to toho moc ne našlo .. chtěl sme se zeptat kdybych se rozhodl pro přestavbu z M52B20 (320i) na M52B25 (323i) ...
co všechno je k tomu zapotřebí udělat aby mi to prošlo legal papírově a abyv šechno fungovalo .. vim že například jendotky ABS/ASC nejsou ve všech modelech stejný ... fungovala by mi v tomhle případě moje jednotka z 320i ? ... co brzdy nebo zádní náprava ... nikde sem slyšel že tam se musí dělat taky něco ale nikdo mi nebyl shopnej říct co ... ocenim jakoukoliv radu .. neni to že bych se na to vyloženě zejtra chystal ale už mě to zkrátka napadlo ... tak abych do budoucna byl připravenej A nebo že si časem v klidu udělam všechny ty ostatní náležitosti .... a motor pak až jako eventuelně finále ...
co všechno je k tomu zapotřebí udělat aby mi to prošlo legal papírově a abyv šechno fungovalo .. vim že například jendotky ABS/ASC nejsou ve všech modelech stejný ... fungovala by mi v tomhle případě moje jednotka z 320i ? ... co brzdy nebo zádní náprava ... nikde sem slyšel že tam se musí dělat taky něco ale nikdo mi nebyl shopnej říct co ... ocenim jakoukoliv radu .. neni to že bych se na to vyloženě zejtra chystal ale už mě to zkrátka napadlo ... tak abych do budoucna byl připravenej A nebo že si časem v klidu udělam všechny ty ostatní náležitosti .... a motor pak až jako eventuelně finále ...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 42
- Registrován: čtv 05.07.2012 00:00
- Bydliště: Olšany u Prostějova,Prostějov
tak tam je to temeř beze změn, žadný velký upravy, chytneš 2.0 a dáš tam 2.3 a jedeš ted nevím jestli má 2.3 1 zasuvku nebo 2 nebo 3, to by se muselo přepojovat, scháma by se našlo, jinak každopadně eřj musí bejt 2.3, k temu musíš přebudovat EWS a chip v kličku aby se ten motor rozpochodoval EWS a chip musí být ze stejného rodokmene té 2.3 ( tím mám namysli eřj EWS a chip ) tyhle věci jsou mezi sebou synchronizovány tak aby to spolupracovalo, myslím že nebudeš mít problém jak já když jsem přestavoval z IS, každopádně budeš tam muset dát jinou kulisu řazení nejspíš, a servo hadice možná budou jiné jinak by to mělo být cajk, nenapadá mě žadná jiná věc která by se měla měnit při taková vyměně motoru 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 460
- Registrován: čtv 22.09.2011 00:00
Zlegalizovat to neni problem pres p. Stehlika - helpreg.cz
Zlegalizovani prestavby z 6v na 6v vyjde cca na 5k, pokud je to ze 4v na 6v, musi se prerazet VIN a celkove to vyjde cca na 10k (v obou cenach jsou i poplatky za zapsani do TP, STK, atd.)
Pri prestavbe z 4v, nebo 320i je potreba menit i zadni diferencial, polosy, atd - da se to dohledat pres ETK.
Jednotka urcite stejna zustat nemuze.
Je potreba vyresit sparovani EWS (nejjednodussi je mit klice (cip), RJ motoru a RJ ecu z auta, ze ktereho je motor).
Doporucuju koupit bourane, prorezle, nebo jinak znehodnocene auto, ze ktereho se pouzije motor + vsechny potrebne dily. Shanet to postupne se prodrazi, pokud ma byt prestavba udelana poradne, je krome motoru potreba jeste hodne dalsich veci.
Zlegalizovani prestavby z 6v na 6v vyjde cca na 5k, pokud je to ze 4v na 6v, musi se prerazet VIN a celkove to vyjde cca na 10k (v obou cenach jsou i poplatky za zapsani do TP, STK, atd.)
Pri prestavbe z 4v, nebo 320i je potreba menit i zadni diferencial, polosy, atd - da se to dohledat pres ETK.
Jednotka urcite stejna zustat nemuze.
Je potreba vyresit sparovani EWS (nejjednodussi je mit klice (cip), RJ motoru a RJ ecu z auta, ze ktereho je motor).
Doporucuju koupit bourane, prorezle, nebo jinak znehodnocene auto, ze ktereho se pouzije motor + vsechny potrebne dily. Shanet to postupne se prodrazi, pokud ma byt prestavba udelana poradne, je krome motoru potreba jeste hodne dalsich veci.
- PEchi
- Registrovaný
- Příspěvky: 101
- Registrován: pon 16.01.2012 01:00
- Bydliště: Most
- Kontaktovat uživatele:
rozumim .... jak řikáš nejrozumější je vychytat nějakou 323 i krz ostatní díly ... uvidim co mi do cesty příjde neni to něco co vyloženě musim mít ale chtěl sem silnější než 320 ale co sem sháněl tak všechny ty 323 byly až nesympaticky poničený.... pak sem našel 320 která narozdíl od tech ostatních na mě dejchla svěžestí a zachovalostí ... uvidim no jak ... právě sem myslel že bych nejdřív udělal všechno to co se dá ... co se týče toho diferencialu atd ... ale k tomu beztak budu muset najít v okolí někoho kdo to umí .. jako nemechanik si to sám neudělam ... každopádně díky za infou