Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Dynamika jízdy 320d

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Ukuzlig
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 01.08.2013 00:00

#1 Příspěvek od Ukuzlig »

Zdarec, měl bych dotaz (doufám že ve správné sekci). Rád bych si pořídil BMW e46 320d s touto značkou nemám žádné zkušenosti ale při výběru je pro moje užití papírově to nejlepší co jsem našel,konkrétně facelift 110kw. Dosavadní auto byl Civic v lehkém tuningu ale nafta mi učarovala když jsem měl na celý den pujčenou Fabii RS TDI (96kw) ten okamžitý výkon odspoda byl tak omamný oproti japonskému vysokootáčkovému motoru. Dnes jsem měl možnost srovnání a řídil jsem e46 ale předface 100kw. Komfortní svezení o tom žádná ale byl jsem zklamaný ze zátahu který nebyl tak citelný jako u Fábky a celkově na mě působil dost lenivě i když papírově má mít lepší zrychlení :( popravdě v tom mám trochu zmatek je to způsobené tím že výkon u BMW spíše graduje a je pozvolný s otáčkama kdežto Fábka má nakoncetrovanej výkon do užšího rozmezí otáček? Nebo jsem seděl v nějaké BMW plečce která nemá motor ok? Nebo je razantní rozdíl mezi předface 100kw a poface 110kw?? upřímně je mi sympatičtější po dnešním srovnání dynamika TDI kdy např. do kopce dostanu výkon hned a nemusím motor vytáčet. Neznám nikoho kdo by měl tu e46 face 110kw a svezl mě pro další srovnání proto píšu zde. Předem díky za reakce ;)
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#2 Příspěvek od Perunwit »

co jsem si tak občas všiml, tak bmw diesly mají charakteristiku benzínového motoru... tzn je třeba je vytáčet a nárůst točivého momentu je pozvolnej, ne jako u koncernu, kde není nic, pak je výbuch a po tisíci otáčkách už zase nic... jinak já naftu nemám, takže netuším.

nevím na co to auto budeš používat, ale co zkusit nějakou R6 nebo V8? Táhnou taky dobře odspoda :twisted:
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od FiliposII »

Je to přesně jak píše Perunwit, starší koncernové TDI má koncentraci veškerého výkonu v jednom místě a mimo toto místo to už moc nejede. Ale BMW má pozvolnější nástup výkonu a má lepší rozložení točivého momentu v otáčkách. TDI mají příliš strmou křivku a BMW ji má o poznání plošší. Nicméně křivka točivého momentu lze upravit pomocí chipu (nové mapy řídící jednotky).

Současný trend je však mít křivku točivého momentu co nejplošší. Je to dáno především Euro normami, v továrně se při ladění motoru softwarově ořežou výkonové špičky a křivka se co nejvíce vyhladí.
I VW nyní vyhlazuje křivky svých nových motorů a dle mě se v nich nyní jezdí o poznání lépe.
Ukuzlig
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 01.08.2013 00:00

#4 Příspěvek od Ukuzlig »

Tak auto budu používat každý den na ježdění do práce a zároveň to bude mazlík na nějakej ten sraz stejně jako to bylo u Civica. Samozřejmě jsem pokukoval po 330d nebo po jiných značkách s naftovým třílitrem a V6 ale jak říkám bude to na každodení jízdu tak řeším i spotřebu :( i když nemám uplně holou prdel zařizování bytu není nejlevnější záležitost :( no nezbývá asi než zkusit ještě tu 110kw verzi která bude v dobré kondici a rozhodnout se jestli s plánem zustanu u CR nebo zkusím štěstí u TDI
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#5 Příspěvek od Perunwit »

no nechci ti do toho kecat, ale auto není jenom motor a mě třeba se 320d líbí jak jede... chci jenom říct, že se pokoušíš srovnávat nesrovnatelné... auta jako Fabie a 320d jsou pohodlím, velikostí, výbavou, vlastně asi vším minimálně o jednu třídu od sebe. I kdyby měla stejnej motor, pojedou jinak :wink: . Držím palce.
Ukuzlig
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 01.08.2013 00:00

#6 Příspěvek od Ukuzlig »

Ano já vím o čem je výběr auta, BMW by bylo moje 4. a i proto jsem psal že mi vyšlo jako nejlepší možná volba papírově ale i osobním vkusem čímž myslím i vzhled vnímání komfortu celkový dojem z ergonomie. Fabii jsem uvedl jen jako příklad i když jsem z ní byl unešenej rychle jsem si uvědomil že pro moje užití je sakra malá designově nic moc a prostě je to JEN Fabie ;) No zkusím najít někoho s tím 110kw která bude v lepším stavu a uvidím třeba je to vnímání dynamiky jen o zvyku :)
cajoch
Registrovaný
Příspěvky: 81
Registrován: pon 02.07.2012 00:00

#7 Příspěvek od cajoch »

nebuď hloupej a kup si 330D, nebo 530D......s dynamikou nebudeš mít problém a ten motor vydrží...vstřiky a turbo bys musel dělat i na 320D...na diesel to má úžasnou kulturu chodu a není tam problém s tím, že by to ve nějakejch otákčách nejelo neboo tak...

já mám 530D rok a usmívám se pokaždý když jedu....

největší změna je ten šestivál, se 4 válcem se to nedá srovnat...
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city
Klubové ID: 2962

#8 Příspěvek od Perunwit »

no a taková je pravda... máš spoustu příznivců nafty a spoustu petrol headů... ale každej ti řekne abys šel MIN do 6ti válu. Zvaž to!
Uživatelský avatar
Huska
Registrovaný
Příspěvky: 3224
Registrován: čtv 19.06.2003 00:00
Bydliště: Brno / Olomouc
Klubové ID: 200
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Huska »

než auto koupíš tak si projed několik aut ... když jsem kupoval 320d 110kW tak jsem měl vyzkoušeno asi 7 aut a rozdíly mezi jednotlivými auty byly propastné ... to stejné platí i u 330d :-)

PS: za chvíli se ti bude zdát slabá i M3 .. je to pořád dokola :-)
:-) Born to be for BMW :-)
:-) 344ic E30 +320dT E46+ Superb II combi+A6 Allroad+Š1000MB+MAN TGA+Peugeot Boxer,307SW,6x Berlingo,Avia,JCB,Gilera,Stadion S11 EX: MGA roadster, E30 318i, 325e, 318i, E36 323i/LPGi,318iA, 328i, E46 328iT, E46 320d :-)
petr-mat
Registrovaný
Příspěvky: 90
Registrován: pát 17.04.2009 00:00
Bydliště: Kouřim(Kolín)
Klubové ID: 3268

#10 Příspěvek od petr-mat »

E46 320d 110kw poface mám. Jestli budeš chtít není problém se přiject mrknout a project si jí. Jen nevím odkud jsi :D . Jen musím dát za pravdu víše zmíněným názorům. Pře E46 jsem měl taky naftu(stejné důvody jako ty-denodenní ježdění desítek kilometrů do práce) E36 2,5tds(R6). A musím uznat že ten šestiválec je pocitem z jízdy celkově lepší.Ale jestli budeš chtít doraž a uvidíš.
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko
Klubové ID: 2220

#11 Příspěvek od 3llf »

měl jsem e46 3.0d 135kw a musím říct, jelo to hezky a teď mám e46 2.0d 140kw a přes 400Nm a jede to ještě o něco lépe, jen ten zvuk je trochu jiný než u toho 6ti válce, ale dá se na to zvyknout :wink: jinak průměr u toho 3.0d jsem měl něco mezi 7,5 - 8,5 litrů na 100 a teď u toho 2.0d jezdím něco mezi 5 - 7 litry na 100, ale spíše kolem těch 7 a to jen kvůli tomu, že jezdím opravdu jak prase :wink:

EDIT: a pokud si chceš něco více pohledat o E46, tak tady toho moc nenajdeš, to spíš hledej zde http://e46.bmwklub.cz/
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#12 Příspěvek od butthead740 »

Mel jsem 320d 100kw a to byla bida bidouci, ted mam 330d +prehranej sw na 160kw a 500Nm a jezdim s autem denne a spotreba je komickych 6,5 coz zere i ta 320d ale vazne nejede nejak zachvatne, takze za par tisic mas z 330d pocitove a ja tvrdim ze i parametrove 330i akorat 330i nejde pod 10 na 100..
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko
Klubové ID: 2220

#13 Příspěvek od 3llf »

butthead740 píše:Mel jsem 320d 100kw a to byla bida bidouci, ted mam 330d +prehranej sw na 160kw a 500Nm a jezdim s autem denne a spotreba je komickych 6,5 coz zere i ta 320d ale vazne nejede nejak zachvatne, takze za par tisic mas z 330d pocitove a ja tvrdim ze i parametrove 330i akorat 330i nejde pod 10 na 100..
akorát tu spotřebu nesmíš brát podle BC, ale musíš jí spočítat....na tuhle spotřebu se nemůžeš dostat, teda pokud nejezdíš jak důchodce
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#14 Příspěvek od Filozof »

3litr v naftě může klidně jezdit za 6,5litru /100km kombinovaně. Plus mínus pár deci.

S 330d se dá jet i za 5,1litru dálka.

Znám drožkaře co jezdí po dálnici do práce a zpátky za 5,2....jezdí tedy opatrně cca 110km/h ale dle tankování mu to sedí.... pro většinu lidí tady nemyslitelné jezdit takto pomalu. proto tady každej 7-8litru /100km když tomu furt šlapou.

S těžší 530xda touring v pohodě 7,1litru na sto pohodovou jízdou 130-140km/h okresky 110km/h.

Vždyt ten motor se jen převaluje.
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko
Klubové ID: 2220

#15 Příspěvek od 3llf »

Filozof píše:3litr v naftě může klidně jezdit za 6,5litru /100km kombinovaně. Plus mínus pár deci.

S 330d se dá jet i za 5,1litru dálka.

Znám drožkaře co jezdí po dálnici do práce a zpátky za 5,2....jezdí tedy opatrně cca 110km/h ale dle tankování mu to sedí.... pro většinu lidí tady nemyslitelné jezdit takto pomalu. proto tady každej 7-8litru /100km když tomu furt šlapou.

S těžší 530xda touring v pohodě 7,1litru na sto pohodovou jízdou 130-140km/h okresky 110km/h.

Vždyt ten motor se jen převaluje.
vždyť říkám jezdit důchodce :wink: když budeš jezdit důchodce i s 2.0d, tak se dá v poho dostat na 4,3 litru, ale to mě sakra nebaví
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#16 Příspěvek od butthead740 »

Okreska na pohodu 140-150km/h a bere to proste 6,5 samozrejme ne plyn brzda ale plynula svizna jizda a kdyz sem jen okolo komina tak spotreba podobna.. Proste po cipu sla spotreba trochu dolu a ne jen podle bc ale i u pumpy u stojanu, nemyslim si ze bawa nejak rapidne promerujou.. kazdopadne mel sem 530d 142kw a tam to neumelo papat pod 8,5 coz sem nechapal a v 330d je proste spotreba komicka asi je to kus od kusu.. Kdybych jezdil ala klobouk verim ze pojede v klidu za 5litru coz nechapu ale je to tak nemam to auto mesic..
3llf
Registrovaný
Příspěvky: 366
Registrován: pát 10.04.2009 00:00
Bydliště: Ústecko
Klubové ID: 2220

#17 Příspěvek od 3llf »

butthead740 píše: nemyslim si ze bawa nejak rapidne promerujou.
tak benzín moc neproměřuje, ale nafta teda brutálně, hlavně u E46 :wink:
butthead740
Registrovaný
Příspěvky: 377
Registrován: pon 23.06.2008 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 1599

#18 Příspěvek od butthead740 »

ja mam asi unikat +-deci ale vic nepromeruje.. 320d na tom byla trochen hur ale 330d funguje bezvadne aspon moje zkusenost
Odpovědět