Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Regulace turba - prosím o radu

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Petr_1
Registrovaný
Příspěvky: 895
Registrován: stř 20.03.2002 01:00
Bydliště: Velké Meziříčí

#1 Příspěvek od Petr_1 »

U mojí 330d 135kW nastal problém a potřebuji radu. Najednou auto nejede. Abych začal od začátku. Měnil jsem tešnění pod sběrným potrubím výfuku. To znamená že jsem vyndal i turbo. Samozřejmě jsem hned zkoušel, jestli funguje regulace v celém rozsahu. Regulace na turbu funguje. Našel jsem ovšem prodřenou podtlakovou hadičku. Neváhal jsem tedy a vyměnil je preventivně všechny. A auto nejede, tedy jede, ale je to lenochod. Turbo není slyšet. Chápu regulaci lopatek turba. Pokud napíšu volovinu opravte mě. Podtlak jde přes regulační ventil který ovládá podtlakovou pumpu regulování lopatek, tím je natáčí a snižuje tlak turba kvuli přetlakování. Tím pádem tam někde musí být i nějaký snímač tlaku. Vypadá to tak, že mám pořád pootočené lopatky a turbo nedává. Ono asi dává, ale jen minimum. Předpokládám, že tedy s děravou hadicí podtlaku ta regulace nefungovala správně (malý podtlak). Pravdou je, že poslední dobou to nejelo jak by mělo. Zátah začínal až po dvou tisících otáčkách, to mám pocit že je pozdě. Zdálo se mi, že před časem ten zátah byl znát od nějakých sedmnásti set obrátek. Ale možná že to jsem si jen vsugeroval.
Z toho mi vyplývá, že buď je v háji elektroventil který ovládá podtlakovou pumpu, je možné že se nezavírá, nebo snímač tlaku v potrubí a jednotka dává pořád signál aby se regulovaly lopatky turba pro snížení tlaku. Jsem z toho docela vedle, nevím jestli diagnostika něco ukáže. Může mi někdo potvrdit nebo vyvrátit, že se moje úvahy ubírají sparávným směrem? Co se stane, když elektroventil odpojím? Turbo by mělo přetlakovat systém a mělo by to spadnout do nouzového režimu? Nebo jednotka pozná že je ventil odpojený a hodí to do nouzáku rovnou? Co jsem tak pročítal různá fora, tak když nefunguje regulace nebo samotný mechanismus naklápění lopatek, hodí jednotka motor do nouzového režimu kvuli ochraně pro případ přetlakování a tudíž poškození motoru. Možná jsem ale úplně vedle.
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#2 Příspěvek od magorcondoria »

Řekni někomu aby ti nastartoval a koukej na táhlo které ovládá regulaci T.D.Musí zajet směrem k membráně, na doraz.(přeskoušet např .kleštěma)Pokud není na dorazu připoj podtlak na přímo,pokud dojede na konec,máš vadný ovladací ventil,nebo špatně zapojené hadičky,nebo nízký podtlak.(netěsnost,vadná vývěva)Pokud zapojíš podtlak na přímo při překročení pl.tlaku jednotka omezí vstřikované množství paliva a auto náhle stratí výkon.Obvýklé zapojení hadiček: spodní VAC -prívod podtlak.Střední OUT-výstup do T.D. Vrchní přivzdušnovací, přez filtr atmosferický tlak.(čistota vzduchu důležitá)Poměrem sepnutí (PWM) se mění tlak na výstupu do ovládací memrány T.D.
fornax
Registrovaný
Příspěvky: 408
Registrován: čtv 13.03.2003 01:00
Bydliště: Třinec

#3 Příspěvek od fornax »

Trochu oživím staré téma. Mám stejný problém
Měřil jsem podtlak:
před zásobníkem -1,0
za zásobníkem -1,0
za el. regulátorem -0,6 a při lehkém sešlápnutí plynu 800-1200 regulátor již otevírá a padá na -0,4

Je to správně? nebo je ten regulátor v háji? :wacko:
Nebo dostává nějakou špatnou informaci a brzy reguluje?
Uživatelský avatar
Velvetek
Registrovaný
Příspěvky: 1005
Registrován: stř 31.10.2007 01:00
Bydliště: východní čechy
Klubové ID: 2613
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Velvetek »

Pokud někdo kouká na táhlo na turbu pouze při nastartovaném autě a šlapáním na plyn na volnoběh, tak se nepozdá správná účinnost. Auto ví, že nejede a nereguluje tak, jako v tahu (tedy normálně za jízdy). Diagnostika umí simulovat ten podtlak, tzn. že pak se dá koukat i na běh táhla při zaparkovaném/nastartovaném autě. Ale nejlepší je projet a sledovat live data/tlaky.
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#5 Příspěvek od hadice »

to...Petr:..tak neco dá se ríci uplne stejného mám já na 530d 142kw 2002...
...koukám že tvoje teze jsou naprosto stejné jak moje....proste není asi dostatečnej plnící tlak....turbo me po začátku tahu (což je hrubo za 2000..) divne prerušovane popískává pak prudký nakopnutí kolem 2800ot/min a piští už krásne v jednom kuse...diag nic... myslím si že proste ten podtlak není asi uplne v cajku..hadičky jsem teda dával nový ale zlepšení žádný...skouše jsem i ten venti profukovat pusou a pripoadá me že je furt nejakej priotevrenej....a nevim jestli to má být.... :?:
hadice
Registrovaný
Příspěvky: 422
Registrován: úte 25.12.2007 01:00

#6 Příspěvek od hadice »

...zase..nikdo nic....klasika
Odpovědět