Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

VALVETRONIC - MOTOR N52B30 258k

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#1 Příspěvek od Kubaa »

Zdravím,
víte někdo jak je na tom motor N52B30?
Spolehlivost, výkon atd?
Měl by to být nasptupce M54B30 - 3,0L 230k co se dával do E39, e46 atd...
Tento má mít mimo dual vanosu i valvetronic (proměnný zdvih ventilů) a magnesiový blok. Výsledek 258k.
Občas se prý posere právě valvetronic a motor potom vydává klepavý zvuk.
Prý opravitelné.
Jde mi hlavně o to jestli tento motor snese stejně dobře LPG jako předchozí verze R6 motorů....
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Sonny »

Zkusim odpovedet na zaklade mych zkusenosti a toho co jsem se kde docetl.

Popravde aut s timto motorem po silnici moc nejezdi, diky tomu i tech informaci neni tolik, ale jsou znamy nektere problemy. Jeden z nich je "cvrlikani" motoru - coz bude ten tvuj zmineny Valvetronic. Na youtube jsou nejake videa se zvukem, je to jak sici stroj. Hadam, ze pokud se otali s opravou, prejde to v "klepani". Pak co vim muze byt problem se solenoidy (moje zkusenost) - saci/vyfukovy - cca 2tis/ks. Jinak o zadnych dalsich zasadnich problemech nevim.

Vykonove za me palec nahoru. Mozna nekoho nenadchne (ti co jsou zvykli na silnejsi auta), ale rozhodne neurazi. Tovarni prirucka rika, ze 530i ma 0-100kmh za 6.5s - coz neni vubec spatny.

Ohledne LPG si ted nemuzu presne vzpomenout jestli ten nevhodnej motor byl az po faceliftu 200kW nebo uz i tento 190kW. Myslim ze uz i tento, ten horcikovej blok a valvetronic nekamaradi s LPG, ale klidne me kdokoli opravte :wink:
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#3 Příspěvek od pragdejf »

horcikovej je jenom obal bloku, vnitrek je hlina. nevhodnej je az motor 200kW, kterej ma primej vstrik. ten jde sice taky prestavet na LPG, ale zatim jsou to trochu neprobadany vody. a ze by si plyn nerozumel s valvetronikem? proc proboha? jakej je rozdil mezi plynema benzinem? zadnej, proste se palivo prida ke vzduchu a pak to zapali svicka. valvetronik ma na starosti promenej zdvih ventilu a vubec nevidim souvislost mezi temahle dvouma vecma. kdyz budu rejpava svine, tak reknu, ze je treba si pred navstevou vycepu a poslouchanim hospodskejch moudrostí vytvorit firewall z odbornejch znalosti. ale ja rejpava svine nejsem, takze to nereknu. :lol:
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

navic valvetronic není není to co by cvrdlikalo a klepalo, to je vanos.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#5 Příspěvek od Marda »

to co na tomto motoru cvrliká, nebo klepe, nebo co, není ani VALVETRONIC, ani VANOS!!! :wink:

Je to samozřejmě výfukový hydroštel - výrobní vada motoru N52B30. Od roku 2008 je nová hlava, která tento problém řeší. Už jsem to tady na fóru několikrát psal. Hlavně, ani mechanici, zde na fóru vyzdvihovaní, o tom nic nevědí.... :( , což jsem si na vlastní kůži vyzkoušel...
pragdejf
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: ned 19.04.2009 00:00
Bydliště: praha

#6 Příspěvek od pragdejf »

rozepis se o tom trosku, k N-kovejm motorum sem zatim moc moudra nenasal.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#7 Příspěvek od Marda »

U N52, N51, N52k se jedná o výrobní vadu, nedostatečné mazání při nízkých otáčkách, příznaky v podobě kovového ťukání se objevují sporadicky, převážně při studeném motoru, ale hlavně při krátkých jízdách. Problém je u výfukových hydraulických zdvihátek. Opatření zavedli v BMW od cca 1/2008. Oprava u starších ročníků je výměnou hlavy, nebo jen všech výfukových zdvihátek včetně výfukové vačky.
Každopádně výměna zdvihátek je jen dočasné řešení, problém se objeví znovu.
Asi to není závažný problém a spousta lidí s tímto normálně jezdí a ani o tom neví - pokud zrovna nevystoupí z auta při nastartovaném motoru a ve chvíli, kdy se problém objevil - studený motor. V kabině to totiž nejde slyšet. Někdy se to objeví až po pár km jízdy a po zahřátí zmizí
:?
Buletin BMW doporučuje: při zjištění držet otáčky motoru tuším 3min na 3tis.otáčkách, občas nutno zařadit delší jízdu po dálnici, aby se motor řádně zahřál a promazal :wink: - nedělám si prdel.
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#8 Příspěvek od Kubaa »

Díky za zajímavé info.
To jak to popisuješ ta asi závažný problém není. otázka je jak moc se to může zhoršit. Na youtube jsou videa kde má tento motor zvuk horší než když na studeno nastaruješ traktor. To je pak blbé. Ale nejspíš opravitelné.
Zejména pokud by se za rozumné peníze sehnala ta novější hlava.

A co tento nápad, k LPG systémům se dá přidat podtlakové přimazávání ventilů, údajně proto že LPG hůře maže, což by tomu motoru nepřidalo.
Zde na fóru všichni tvrdí že je to zbytečné, ale mají motory M52 nebo M54 kde tento problém nebyl.
Je možné že by se to tím vyřešilo...?

Jinak jsem se bavil s firmou levneLPG.cz a tento motor pry dělali (X5 530si a 4,8si - taky valvetronic) Pry bez problemů...
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#9 Příspěvek od Kubaa »

Tak přimazávání na tento motor udělat nepujde. Funguje podtlakově a to sem nelze dát...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od JaraX »

když už plynovat, tak motor kterýmu to nevadí, nevím na co kupovat motor kterej už tak je špatnej a ještě navíc má problem s plynem.
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#11 Příspěvek od Kubaa »

JaraX píše:když už plynovat, tak motor kterýmu to nevadí, nevím na co kupovat motor kterej už tak je špatnej a ještě navíc má problem s plynem.
Jasny. Ale jakej motor je teda dobrej. M54 3,0l zas casto zerou olej. Naviv.maj vetsi spotrebu a mensi vykon. Dalsi vec je ze sehnat e61 s m54 trilitrem neni snadny. S m 54 je jich dost...
Zminovany motor je vykonove super. Nejen papirove.

Zas jsem v rozpacich. Nekdo tvrdi ze valvetronic motory zplynovat jdou v pohode. Napr. V praze lebnelpg.cz nebo lpg v klatovech. Oba to pry delali...
Tak ted nevim
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od JaraX »

n62

ja netvrdim že nejde valvetronic zaplynovat, samozřejmě jde, jen to neni tak jednoduchy a musi na to byt plyn uzpusobenej, už jsme plynovali plno valvetronicu.
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#13 Příspěvek od Kubaa »

N62 je ale primostrik. Nebo ne.
To by znamenalo pouziti adekvatniho systemu lpg a co jsem tak koukal byva cca 2krat drazsi.
Mohl bys doporucit nejaky system pro valvetronic. Co jste montovali? Poradi si s tim magic2
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od JaraX »

n62 není přimovstřik.

dělali jsme toho víc, zatím nejlepší nam ted přijde KME NEVO
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#15 Příspěvek od Filozof »

do prvních e60 dávali 170kw verzi z E39 tušim 3,0litr. Ale zase e60/61 není vychytaná do 2005/9 pak už je to lepší a po face ještě líp.

co přemýšlet nad 545i nebo 550i ?
anebo vonavka 530i či 540i e39 ? bude mít levnější díly a roky 01-02-03 jsou vychytané od prvních problémů.

Je to jen na zvážení pokud se rozhoduješ do 5er e60/61 tak to je jen na tobě.

ale já osobně bych zvažoval bud vymazlenou e39 - motory nemají problémy a jsou vychytanější.
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00
Klubové ID: 833

#16 Příspěvek od chip »

V čem podle tebe není vychytaná e60 do 2005/9?
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

žadna E60 není zrovna vychytaný auto, moc spokojených zákazníku s tím nemám, věčně zlomené nebo shnilé káble někde, nebo někam zatečený.
ted jsem tu měl pána s E39, který měl předtím E60 ale nasral do toho tak neskutečny penize že se vratil k E39. v tomdle je fakt E90 a E65 zlatý auto.
Kubaa
Registrovaný
Příspěvky: 72
Registrován: pát 16.01.2009 01:00

#18 Příspěvek od Kubaa »

JaraX + Filozof - muj omyl. Spletl jsem si s N53 - nástupce N52 ale bez Valve a misto toho přimevstřikovani.
Jasně že N62 bude super motor. Potiž je v tom že jste všichni moc vysazení na V8. Neřikám že by se mi to nelíbilo, svezení a vše je super.
Ale potřebuju auto jako daily car. Ne na zabavu. A i přes plyn je spotřeba V8velika Nevěřim že bych se dostal pod 15L LPG. Spiš i vice.
V6 chci, na plyn prostě proto že nechci krmit 9-12l benzinu. Nebo ne vždy. Spotřeba okolo 12l plynu bude ok a svezeni je super. Mel jsem M52 v e36 a vykonově mi to uplně vyhovovalo. Navic kultivovanost a zvuk super.
Takže zpět k tematu. Jaky R6.... e61 s motorem M54 temer nesezenu.
Puvodne jsem pasl po E39 M54 3,0 touring v mpaketu at je hezka. Temer nelze pekne sehnat. Tzn bud cekat a hledat - hledam uz od listopadu a zatim neuspesne. Nebo jit do e61. Je to krasne auto. Jen je problem zas co za motor. Když je udajně N52 špatný a navic si huře rozumi s LPG.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov
Klubové ID: 1044

#19 Příspěvek od Filozof »

Kubo chápu tě ale pokud chceš 530i e39 tak koukej na mobile.de občas se naskytne nějakej kousek. Ted jsem viděl i za 95 000kč na auto.bazos.cz pěknou e39 530i v sedanu v modré barvě s LPG ale neviděl jsem ji dle foto pěknej stav muselo by se jít na ni podivat.

Pokud řešíš prachy tak neřeš e61/e60 tu bych upřímně koupil jedině od soukromého majitele ideálně prvního max druhého po velké prohlídce auta ...

co jsem se díval v čr desítky kusů ... je tragedie i e60ky jsou tady hujdy a chtějí obrovské investice a často bez výbavy .. dražší vše jak na E39.

dívej se po 528i nebo 530i obě tě uspokojí jak spotřebou tak levnější údržbou jak u e60ky. A plynují se obě varianty.
U 3litru často vezme více oleje ale zase má 170kw.
Možná je to tím že si tomu občas přišlápnou a víme dobře že všechny R6 při vyšších otáčkách prostě papají olej pokud jezdíš jak děda olej doléváš 1,5litru na 15tis.

Ideální po fandovi značky co dělal kvalitní servis. Musíš vidět auto vzít telefon a hned volat a jet se podívat jinak je třeba během týdne pryč.

hledáš touring v 3litru benzínu ? tech je opravdu málo ...a e61 taky.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od JaraX »

s 545i se da v pohodě jezdit za 12LPG,
Odpovědět