Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Vůle v řízení po přehození kol

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#1 Příspěvek od Poldav6 »

Stala se mi u e92 335i divná věc. Zimní 225/45 r17 jsem vyměnil za letní 225/40 a 255/35 r18 (nové zadní pneu) s 10mm podlozkami. Před tím jsem žádný problém neměl, na těch letních jsem do prosince jezdil. Ale teď je zkrátka v řízení vůle. Při vyšší rychlosti je poznat, že okolo středové polohy volantu se nic neděje a když se dít začne, je to se zpožděním.

Žádné pazvuky nemám, zkoušel jsem dotáhnout kola, trošičku to šlo. Samozřejmě byla kola i vyvážena. Fakt by mě zajímalo co se děje :-( Kombinace cca 550Nm a nepřesného řízení si koleduje o průšvih.

Co jsem našel, vůle v řízení, ne v čepech atd. (ještě nedávno mi auto prohlíželi a bylo v pořádku) se objevuje s podstatně větším nájezdem.

Setkal se s tím někdo?
Totic Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 4057
Registrován: ned 20.01.2008 01:00
Bydliště: Kromcl / Brno (Šalingrad)
Klubové ID: 3742

#2 Příspěvek od Totic Člen Klubu »

To pociťuju taky, když mám teď vyšší 16" místo letních 17". Profil udělá svoje, je to zase komfort. Ale důležitý je udělat gošku, jakože ty pneu jsou zase jinak sjetý klidně.
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#3 Příspěvek od Poldav6 »

No jenže já zvětšil průměr rafku, mělo by to být přesnější..

Každopádně jsem to zkoušel na rovné silnici bez kolejí, je to opravdu jen v autě. Ale s tou geometrií.. Dobrý nápad. Staré letní zadní gumy byly sjeté do áčka, na kraji měly 2mm, na opačné straně 4mm. Teď nové mají 8mm všude. Ale tohle asi neudělá tu netečnost na točení volantem okolo středové polohy..
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Pazvuky nebudou, pokud je natržený nějaký silentblok. Čím nižší profil, tím víc to "tahá" v kolejích a je vůle.

Od jisté doby používají výrobci, naneštěstí i BMW, dvouplášťové čepy řízení, viz diskuse: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 3&start=14
pak se často dříve utrhne/odrezne pryžový meziplášť než je vůle ve vlastním čepu. Nejlépe se toto diagnostikuje na STK tam, kde kontrolují přední nápravu posuvnými deskami.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#5 Příspěvek od Poldav6 »

Takže auto mám v pořádku, vše je hezky pevné.. Vypadá to, že je opravdu problém v pneumatikách. Že si ještě pořádně nesedly. Lepší se to, teď když jsem snížil výkon (na ten sériový), tak už se s tím dá i jet na plný plyn... :-) Takže tak. Uvidíme za dalších pár desítek km.
Odpovědět