jezdim na to na to s turbinou a me to vychazi zhruba 45% navic ale mam bohatsi afr takze tech 30%+ asi sedi, jen nevidim nikde moc usporu, u me to ma vyznam pouze na EGT a octanove cislo a trosku vykon ale co se spotreby tyce tak oco je to levnejsi o to se vic spotrebuje:) viz stechiometrie to nikdo neochcije AFR N95 14,7 , AFR E85 9,7 zcehoz vyplyva, spotreba musi byt vetsifidotune píše:Rad slysim, ze do toho nekdo selJirous píše:Udělal jsem si mapu předstihu pro E85. V částečném zatížení to jde teď fakt PĚKNĚ za plynem a zvedl se krouťák. Vypadá to, že možná klesne v tomto režimu i spotřeba. V částečném zatížení jsem zvedl předstih o 2–4 stupně. V plném kotli mám o 6 stupňů víc oproti benzínu a možná je to moc, přemýšlím, že uberu. Nahoře to jede tak nějak stejně, ale je možný, že to je i tím počasím, přecijen je 30st.
Co se týče palivové mapy - nechal jsem ji přibližně stejnou. Originál se motá i pod AFR 14:1, v plném plynu lehce obohatil až k 13:1. E85 má sice 9,6:1 ale to je hodnota pro lambdu 1 a to je stejné jako 14,7:1 pro benzín., takže nemělo smysl nic moc měnit. Vlastně vycházím z originálních hodnot lambdy v autě, ale mám tam větší vstřiky z M50B25. Ten předstih udělal ale pozitivní změnu.Ja jsem brachovi (Doxa) delal tu E46 330i. Uz zkousime treti verzi. Upravoval jsem konstantu vstriku (v tuhle chvili asi +30%), protoze tam jsou originalni vstriky, upravoval jsem enrichment mapu a posouval jsem predstih. Posledni verze skoncila s 10% LTFT, coz je bohuzel u BMW maximalni rozsah adaptace, takze jsem jeste 7% pridaval a jeste jsem posouval predstih.
Predstih udela hodne, ale doporucuju ho posouvat hlavne ve strednich otackach a ve vysokych zase snizovat, jinak to klepe. Stejnou zkusenost mam z ladeni saabu.
Mozna si muzeme pomot vymenou nejakych map a definic. Mam docela slusne zmapovanou MS43 pro TunerPro, a mam napsany programek, ktery mi dokaze najit definice v binarce s jinou verzi firmware prostym hledanim podobnosti. Diky tomu jsem dal dohromady svuj XDF fajl, k verzi firmware, ktery se nikde zmapovany nedal najit. Chybi mi ale cold-start mapa, na kterou jsem nemel ani zdrojovy vzorek, coz bych potreboval vyresit predtim, nez prijde chladnejsi pocasiNemas tip?
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Ethanol E85
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
kua kde to berete za 23.50 ?
sem tedka bral za 27.40
testnul jsem to do svý 325 , spotřeba mě vychází na cca 16.7/100 (nereděná E85) , kdy při podobným stylu jízdy na n95 to vychází na cca 14/100... ale hlavne teda citím rozdíl v chování motoru , kdy pri me ostre vacce se motor kupodivu celkem sklidnil , jednotka je race upravena na n98 a při plnym plynu to drzi vstriky ocovidne plne otevreny , jelikoz to pak zacne pocukavat pac to nedava uz asi cerpadlo
tak to zkusim prubnout s druhym jeste ... celkem jde poznat ze je to takový živější na upravenym motoru lehce,ale kdyz sem to zkousel v m40 tak tam me to vychazelo sulnul oproti N95... jeste chvilku budu testovat a uvidim esi neprejdu na cistou E85 , zatim to vychazí o skoro korunu levneji na kilaku , a pozitvnejsi projev motoru 
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
BMWX5power
- Registrovaný
- Příspěvky: 1506
- Registrován: sob 16.02.2008 01:00
- Bydliště: Pacov
- Klubové ID: 1795
Tak po dlouhé době mám taky zkušenosti.
Sekačka jak sem již psal motor honda V twin GXV620 celou sezonu jezdila na čistej E85 dohromady schroupla asi 90L.
Dědův Escort 1.4i jednobod 1/1 absolutně bez problémů.
A můj UAZ Combat jezdí bez zaváhání na 3/1 poměr (Ethanolu/Benzínu).
Jinak cena byla ještě ve čtvrtek 23.50 tady u nás od pátku už 23.90
Sekačka jak sem již psal motor honda V twin GXV620 celou sezonu jezdila na čistej E85 dohromady schroupla asi 90L.
Dědův Escort 1.4i jednobod 1/1 absolutně bez problémů.
A můj UAZ Combat jezdí bez zaváhání na 3/1 poměr (Ethanolu/Benzínu).
Jinak cena byla ještě ve čtvrtek 23.50 tady u nás od pátku už 23.90
BMW e66 745Li
BMW e53 X5 3.0D
BMW e53 X5 3.0D
-
baworak318
- Registrovaný
- Příspěvky: 87
- Registrován: stř 18.06.2008 00:00
tak jsem to tady vše nějak pročítal a jsem z toho asi jelen, kamarád mě nabízí takovou tu krabičku, která se napojí myslím mezi vstřiky, prý se to poladí už pak samo z jednotkou a je to v pohodě, jen se chvilku ladí, přidává-ubírá, ohledně spotřeby apod. některá auta se poperou hned, jiná za dýl, ale prý spotřeba se zvedne cca o 1l oproti 95, tak nevím, jsem dost na vážkách. U nás stojí E85 23,50Kč. To je proti 37kč rozdíl slušný. Mám E36 Compact 316i r.97 tak nevím, jestli jo či ne ...
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
no s nejakejma krabickama si uplne nejsem jistej , to neni nic jinyho nez ze to ochuzuje bohatost smesy kterou si seriova jednotka vyhodnoti sama ... a kdyz je chuda smes , tak se propalujou pisty ,takze zaver si udelejme kazdej sam
me to zere na E85 v podstate at jedu jakoliv tak 16
na M3 S50B30 to vychazelo na cca 36/100 a tam se to s tím vubec nekamaradilo ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
baworak318
- Registrovaný
- Příspěvky: 87
- Registrován: stř 18.06.2008 00:00
no pár lidem to už namontoval, lze tam přepínat na čistou 95, či čistou 85 a nebo míchačku.Celkem dost lidí je spokojeno, ale instaloval to na auto jako Punto, Kia apod. BMW zatím žádné .. tak Vám nevím, rozhodně bych nechtěl jezdit levněji a pak investovta do drahých částí, které by odešliMattyX píše:no s nejakejma krabickama si uplne nejsem jistej , to neni nic jinyho nez ze to ochuzuje bohatost smesy kterou si seriova jednotka vyhodnoti sama ... a kdyz je chuda smes , tak se propalujou pisty ,takze zaver si udelejme kazdej samme to zere na E85 v podstate at jedu jakoliv tak 16
na M3 S50B30 to vychazelo na cca 36/100 a tam se to s tím vubec nekamaradilo ...
-
xSAFA
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Krabičky na E85 dnes nabízí kde kdo, jedná se v podstatě o jednotku, která upravuje dobu vstřiku. Známej to taktéž montuje, mají to vč. atestů, ale cenovka 10100,- za kompletní zprovoznění na šestivál je dle mého docela úlet, když vezmu, že je to v podstatě 1/3 kompletního systému LPG, kde je úspora někde naprosto jinde. A to nepočítám případnou výměnu palivové pumpy apod. Jsem k tomuto docela skeptický, nikdo z montážních organizací nedokáže fundovaně říct, jaká jsou reálná rizika přechodu na E85 u motoru s nájezdem cca 300 tis km a všichni "deklarují" jen a jen samé výhody. Otázka spotřeby je taktéž velice ošemetná a nikdo tím pádem neumí říct, jaká vlastně bude úspora. Další otázkou je jak dlouho ještě bude E85 za cenu jakou je? I když jsem zarytý odpůrce dodělávání všelijakých úsporných systémů do auta, tak v tomto případě bych se klanil spíše k montáži LPG i když je to nesrovnatelně větší zásah.
Takže jezdíš na čistej E85 bez jakýkoli úpravy?MattyX píše:no s nejakejma krabickama si uplne nejsem jistej , to neni nic jinyho nez ze to ochuzuje bohatost smesy kterou si seriova jednotka vyhodnoti sama ... a kdyz je chuda smes , tak se propalujou pisty ,takze zaver si udelejme kazdej samme to zere na E85 v podstate at jedu jakoliv tak 16
na M3 S50B30 to vychazelo na cca 36/100 a tam se to s tím vubec nekamaradilo ...
Já jsem zatím teda o E85 vůbec neuvažoval a z letmého pročítání jsem nabyl dojmu, že je v každym případě potřeba rozhodně nějaké úpravy udělat...
-
baworak318
- Registrovaný
- Příspěvky: 87
- Registrován: stř 18.06.2008 00:00
kamarád to montuje (krabičku) asi za 4500kč ...xSAFA píše:Krabičky na E85 dnes nabízí kde kdo, jedná se v podstatě o jednotku, která upravuje dobu vstřiku. Známej to taktéž montuje, mají to vč. atestů, ale cenovka 10100,- za kompletní zprovoznění na šestivál je dle mého docela úlet, když vezmu, že je to v podstatě 1/3 kompletního systému LPG, kde je úspora někde naprosto jinde. A to nepočítám případnou výměnu palivové pumpy apod. Jsem k tomuto docela skeptický, nikdo z montážních organizací nedokáže fundovaně říct, jaká jsou reálná rizika přechodu na E85 u motoru s nájezdem cca 300 tis km a všichni "deklarují" jen a jen samé výhody. Otázka spotřeby je taktéž velice ošemetná a nikdo tím pádem neumí říct, jaká vlastně bude úspora. Další otázkou je jak dlouho ještě bude E85 za cenu jakou je? I když jsem zarytý odpůrce dodělávání všelijakých úsporných systémů do auta, tak v tomto případě bych se klanil spíše k montáži LPG i když je to nesrovnatelně větší zásah.
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
jo jak rikasTM píše:Takže jezdíš na čistej E85 bez jakýkoli úpravy?MattyX píše:no s nejakejma krabickama si uplne nejsem jistej , to neni nic jinyho nez ze to ochuzuje bohatost smesy kterou si seriova jednotka vyhodnoti sama ... a kdyz je chuda smes , tak se propalujou pisty ,takze zaver si udelejme kazdej samme to zere na E85 v podstate at jedu jakoliv tak 16
na M3 S50B30 to vychazelo na cca 36/100 a tam se to s tím vubec nekamaradilo ...
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
-
CybreX
- Registrovaný
- Příspěvky: 179
- Registrován: stř 01.10.2008 00:00
- Bydliště: Uherskohradišťsko
- Klubové ID: 2569
- Kontaktovat uživatele:
Bohužel není krabička jako krabička, ty co pracují s lambdou nefungují. Nejlepší je, když krabička reguluje prodloužení vstřiku na základě aktuální teploty chladící kapaliny.
Jinak vetšina lidí, která to tam pere bez krabičky, tak zatím jezdí, ale až spadnou teploty po 0stupňů, tak většina potom neodjede - bavím se hlavně o těch co lejou čístý E85.
Při -15 je potřeba prodloužit délku vstřiku na cca 200%, protože v nízkých teplotách motor chytá na zbytkový natural, co v E85 je. Lambda dokáže korigovat bohatost v rozmezí +-25% což je nedostatečné, proto se používá krabička, která vstřik prodlouží.
Nevýhody E85 jsou jasné, pokud to jezdilo na nějaké horší benzíny, tak za tu dobu je všech možné i nemožné v palivovém systému zasrané od biosložek, které E85 krásně rozpustí, takže to může minimálně ucpat palivový filtr (ten by se měl po přestavbě na E85 vyměnit 2x). Jestli to bude žrát hadice a pálit benz. čerpadla kvůli jiné vodivosti ukáže čas.
Jinak vetšina lidí, která to tam pere bez krabičky, tak zatím jezdí, ale až spadnou teploty po 0stupňů, tak většina potom neodjede - bavím se hlavně o těch co lejou čístý E85.
Při -15 je potřeba prodloužit délku vstřiku na cca 200%, protože v nízkých teplotách motor chytá na zbytkový natural, co v E85 je. Lambda dokáže korigovat bohatost v rozmezí +-25% což je nedostatečné, proto se používá krabička, která vstřik prodlouží.
Nevýhody E85 jsou jasné, pokud to jezdilo na nějaké horší benzíny, tak za tu dobu je všech možné i nemožné v palivovém systému zasrané od biosložek, které E85 krásně rozpustí, takže to může minimálně ucpat palivový filtr (ten by se měl po přestavbě na E85 vyměnit 2x). Jestli to bude žrát hadice a pálit benz. čerpadla kvůli jiné vodivosti ukáže čas.
no já jak sem tam nalil 7l e85 a 10l 95 tak při volnoběhu se mi klepe auto jakoby chtělo zdechnout ale otáčky se nehýbou... někdy mi to dělalo v zimě kdy byla kosa ale po zahřátí ok tedkom to dělá furt no a spotřeba no průměrně mi to žere tak 10l/100km a tedkom podle ručičky nádrže sem ujel tak 130km na těch 17l takže mi stoupla spotřeba +-13.5l kdybych to naředil 1:1 jak bych to tak viděl na 15-16l na 100km takže nic moc 
-
DWXak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1162
- Registrován: stř 01.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
- Klubové ID: 2927
No, já jsem zatím spokojenej...
Obvykle tankuju když se rozsvítí hladový, pak záleží jak dojedu k benzínce...
tankuju vždy za 1000kč - což dělalo průměrně kolem 27l N95 na který jsem najel kolem 250km max (od natankování, zase po rozsvícení rezervy)
teď jsem jsem vzal za 500 n95 + za 500 e85, mám najeto 330km a v nádrži ještě 10l... bez jakýkoliv úpravy, jede to pocitově stejně, neklepe to - chová se to normálně. Na to, že je ráno už kolem 5 stupňů, takže i spotřeba jako taková už je větší než v létě, to je myslím super
Zkusil jsem to poprvý, z počátku s velkou nedůvěrou a dost mě to překvapilo
Obvykle tankuju když se rozsvítí hladový, pak záleží jak dojedu k benzínce...
tankuju vždy za 1000kč - což dělalo průměrně kolem 27l N95 na který jsem najel kolem 250km max (od natankování, zase po rozsvícení rezervy)
teď jsem jsem vzal za 500 n95 + za 500 e85, mám najeto 330km a v nádrži ještě 10l... bez jakýkoliv úpravy, jede to pocitově stejně, neklepe to - chová se to normálně. Na to, že je ráno už kolem 5 stupňů, takže i spotřeba jako taková už je větší než v létě, to je myslím super
Zkusil jsem to poprvý, z počátku s velkou nedůvěrou a dost mě to překvapilo
jedina sracka co existuje je benzin za 1l/ 40kc
normalni motor M52 staci prodlouzeni doby vstriku v rozmezi 20-30%, jezdim na to dlouho bez problémů, mam to sice na postavenem motoru, takze je to trosku slozitejsi, ale mam vstriky pro e85 a cerpadlo pro e85, a je to absolutni parada, motor se nehreje takze si muzu s turbem vice dovolit
optimalizace pro toto palivo je pouzit lepsi svicky pro vysoce oktanove palivo, dale je dobre mit kompresni pomer kolem 11:1, pokud byste upravili jeste malinko predstih dostanete i ten vyssi vykon (octanove cislo vam nic neprida pouze predejdete detonacim:)
nevidim zadnej problem v uzivani tohoto paliva redeni 50/50 neublizi
pokud dodrzite spravne AFR neni v nicem problem, jedine co se vam muze stat tak auta tusim starsi 2005 nemusi mit pryze plne odolavajici tomu to palivu, takze se gumy muzou rozpadat po case....
normalni motor M52 staci prodlouzeni doby vstriku v rozmezi 20-30%, jezdim na to dlouho bez problémů, mam to sice na postavenem motoru, takze je to trosku slozitejsi, ale mam vstriky pro e85 a cerpadlo pro e85, a je to absolutni parada, motor se nehreje takze si muzu s turbem vice dovolit
optimalizace pro toto palivo je pouzit lepsi svicky pro vysoce oktanove palivo, dale je dobre mit kompresni pomer kolem 11:1, pokud byste upravili jeste malinko predstih dostanete i ten vyssi vykon (octanove cislo vam nic neprida pouze predejdete detonacim:)
nevidim zadnej problem v uzivani tohoto paliva redeni 50/50 neublizi
pokud dodrzite spravne AFR neni v nicem problem, jedine co se vam muze stat tak auta tusim starsi 2005 nemusi mit pryze plne odolavajici tomu to palivu, takze se gumy muzou rozpadat po case....
-
MattyX
- Moderátor
- Příspěvky: 12846
- Registrován: pát 18.01.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1778
- Kontaktovat uživatele:
no a prave tady ty levny krabicky (podle me) nedelaji nic jinyho nez ze upravuji AFR tak , ze motor jede defakto na chudsi smes aby to zralo stejne jako na N95 - coz se po uprave jednotky tady nejakym upravcem da zjistit kdyz bude afr na hodnote 70 tak to bude asi trosku v pejči 
pokud nekdo docílý toho aby nemusel zvysovat davku paliva (jak pise mirda) a dodrzi bohatost smesy pri jezdeni na e85 tak asi prave poprel vsechny zakony fyziky pokud to chapu dobre
ja mam bohatsi smes nastavenou upravenou jednotkou uz na N95/98 , lambda na E85 to doreguluje takze to basti o neco vic , ale pri mém stylu plyn - vypnuto/zapnuto je to asi uplne jedno
pokud nekdo docílý toho aby nemusel zvysovat davku paliva (jak pise mirda) a dodrzi bohatost smesy pri jezdeni na e85 tak asi prave poprel vsechny zakony fyziky pokud to chapu dobre
ja mam bohatsi smes nastavenou upravenou jednotkou uz na N95/98 , lambda na E85 to doreguluje takze to basti o neco vic , ale pri mém stylu plyn - vypnuto/zapnuto je to asi uplne jedno
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant
E70 3.0d - mamacar
Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
