Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Garmin ecoroute

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#1 Příspěvek od Poldav6 »

Tak jsem si pořídil věcičku Garmin ecoRoute, která se zastrčí do ODB zásuvky a přenáší data do novějších navigací Garmin. Ukazuje spoustu zajímavých věcí, v zásadě se to liší auto od auta. Na mé e46 330xi to ukazuje:

- otáčky
- napětí baterky
- zatížení motoru
- předstih
- teplota chladící kapaliny
- okamžitá spotřeba
- teplota nasávaného vzduchu

K tomu umí načítat chybové kódy, které rozsvítí check engine a také je nulovat...

Funkci, která má řidiče donutit se zamyslet nad vlastním stylem jízdy popisovat raději nebudu :-)

Mnozí to považují jen za hračku, která ukazuje orientační hodnoty, ale jak si mám vysvětlit, že Garmin mi ukázal průměrnou spotřebu, která +/- odpovídala realitě. Palubní kompjůtr ukázal 11,2. Garmin 13,1. A na pumpě jsem si po dotankování plné spočítal 13,2. Odchylka oproti BC je daná tím, že experimentuji s E85. O to víc mě překvapila přesnost Garminu.

Když jsem třeba s A3 1.8T absolvoval svižnou jízdu, kdy jsem startoval studené auto, jel přes zasekané sídliště a pak na to šlápnul na dálnici, ukázalo to průměr na 20km přes 17l. Krutá realita...

Co mě ale zarazilo a chtěl jsem se na to zeptat někoho zkušenějšího:

Při zařazené rychlosti a jízdě bez plynu z kopce, kolem 3tis. ot. mi Garmin ukázal okamžitou spotřebu 3,1l. Na nulu to nešlo nikdy, jak by mělo jít, vzhledem k tomu že jedu bez plynu. To samé mi ukazovalo v Audi A3...
X3 oproti tomu jela příkladně za nula (bez plynu). Tak kde je problém? Po vyřazení na neutrál to šlo na dálnici někam pod 2l.

Zadruhé, nepovedlo se mi jet se 100% zatížením motoru. Nejvíc to jelo na 75% podle toho ukazatele. Je jedno na jaký rychlostní stupeň. Plyn na podlaze a ... 75% To může být nějaký nouzový režim? Příjde mi, že by to mohlo jet líp :-) Zápasím teď s pár chybovými hláškami..

Zatřetí.. Je překvapivé, že když ukazatel teploty je kolmo, má kapalina jen 80C. Potom to vyšplhá až na těch 90 - 95, ale stejně mě to překvapilo, že to ukazuje zahřátý motor a přitom nemá těch 90. No a v té X3 3.0d ta teplota přes 80 ani nejde. Při popojíždění to jde chvilkově k 85C, ale když se auto rozjede, hned to klesá k 80. Ukazatel teploty je samozřejmě kolmo. To asi není normální? Nebo ten Garmin blbě ukazuje, také možnost. Ale A3 také jezdí kolem 95C...

Díky za váš čas :-)
Poldav6
Registrovaný
Příspěvky: 519
Registrován: čtv 16.10.2008 00:00

#2 Příspěvek od Poldav6 »

Vzhledem k úspěchu vlákna pokračuji :-)

Garmin má i aplikaci pro Androidy. Mimo jiné mě tam zaujala funkce "odhadu" výkonu a točivého momentu motoru. Říkal jsem si, jak to může fungovat, faktem ale je, že na 330 mi to naměřilo 235 bhp (v podstatě to samé co koně) a u A3 110kW + čip - katalyzátor + E85 = 200 bhp.

A spotřebu to ukazuje výrazně přesněji než BC, nechápu. Je to super věc pro hračičky :-)
Odpovědět