Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

repase/oprava LPG vstřiku

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od FiliposII »

Ahoj, měl bych dotaz, zda se někdo nezabýval opravou/repasí LPG vstřiků (konkrétně Landi Renzo - Omegas)?

S autem mám takový problém, že když dochází k přepnutí z BA na LPG (studený motor) tak auto několikrát škubne a poté jede úplně bez problémů. Z různých diskuzí na internetu a rozhovoru s jedním opravářem jsem zjistil, že by to měly dělat vstřiky.

Neví někdo zda je jde bez problémů rozdělat? Náhradní vstřiky se prodávají na http://www.fedorcar.cz ale jeden stojí okolo 2200 Kč, a při počtu 6 kusů je to celkem pálka. http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1 ... 1&epc=3024

Dají se tyto vstřiky nějak štelovat (asi černé kolečko na zadní straně vstřiku)? Dá se to štelovat i doma, např dle zvuku motoru? A co se tam vlastně nastavuje? (Často jsem četl o seřízení vstřiků.)

Jedná se o BMW E36 325i a motor M50B25, na LPG je najeto cca 80tkm. Postupem času jsem zkoušel několik sad svíček (BOSCH, NGK, Brisk Silver) ale vždy bylo stejné chování. Takže jsem svíčky vyloučil.

Vzhledem k zůstatkové ceně auta a možné výši ceny opravy (v nejhorším případě až 30000kč - všechny vstřiky + reduktor+práce) se mi s tím nechce moc do servisu, takže kdyby to šlo nějak opravit doma by mi celkem pomohlo.

Máte někdo nějaké nápady/zkušenosti?
kralik
Registrovaný
Příspěvky: 319
Registrován: stř 02.01.2008 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od kralik »

A neni fakt jednodussi zajet do LPG servisu, kde ti reknou jaky je to vstrik, vycisti, popripade pretesni a mas klid? Stejne tam jednou za cas musis na revizi, tak to nech udelat s tim :) Stat to bude minimum. Tech 30000 je trosku nadsazenych, za to mas celou LPG sestavu i s instalaci na V8...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od FiliposII »

Ono na LPG revize samozrejme auto jezdi pravidelne. Tak jsem se take dovedel ze problem muzou zpusobovat (vstriky nebo reduktor nebo oboji - odtud max. cena za opravu). LPG montovali v Fedor auto a to mam trochu z ruky. Mistni LPG servisak se do opravy Landi Renzo systemu nejak nechtel ani poustet. Spise rikal ze se to resi vymenou vstriku. Cisteni jednoho vstriku a nebo vymena jednoho vstriku neni reseni. Za chvili se posere dalsi, jak to tak byva. Tudiz se musi vycistit (vymenit) vsechny vstriky.
Fedor auto myslim dokaze vstriky cistit - metoda ANSU, ale budou pote opet LPG vstriky jako nove? nebo to jen oddali vymenu. Nekde na internetovych forech jsem se docetl ceny cca 300 - 500 za cisteni jednoho vstriku.
Navic metoda cisteni ANSU spociva v ultrazvukovem cisteni (coz je chemicky roztok, do ktereho jsou pro urychleni procesu pousteny ultrazvukove vybrace) -> chemicky mohu cistit i doma a usetrim den nebo dva co bych stravil v servisu.
Rady typu zaves to do servisu nepotrebuji. Jde me spise o zkusenosti, zda to nekdo provadel a zda ma smysl ty vstriky vubec cistit, pripadně jak je rozbrat.
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od PK_530iA »

Mě tohle dělá auto taky a to tam mám plyn chvilku. Zatím ještě vše dolaďujeme, tak se uvidí čím to může bejt. Systém je Magic 3 a jednotka Solaris
Player1
Registrovaný
Příspěvky: 1474
Registrován: úte 30.08.2005 00:00
Bydliště: Šternberk
Klubové ID: 754
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Player1 »

Taková asi blbá otázka... nemůže být nastavená moc nízká teplota přepnutí na lpg? Pokud se plyn pořádně neohřeje v reduktoru, cuká to...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od FiliposII »

Nizkou teplotu pro prepinani bych vyloucil. Drive to fungovalo bez problémů a k přepínání docházelo jakmile se ručička teploměru dostala za modré políčko. Nyní dochazí k přepínání za stejné teploty. Nicméně problém se začal projevovat již v létě když bylo 40 stupnu.

Nevi někdo k čemu slouží takova plastova štelovaci zátka nad konektorem pro připojení řízení vstříku (http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1 ... 1&epc=3024) je to ten zeleny, připadně bily nebo černy vršek na fotce ventilu?
Dá se s s tím nastavit např poloha uzavřeného ventilu (eliminovat propouštění)?
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#7 Příspěvek od PK_530iA »

Mě to přepínalo dřív na konci modrýho pole, teď mi přijde, že mi to posunul na druhou čárku - i když jak kdy, někdy tak a podruhý zase tak. Asi záleží na tom jak je venku a jak jedu, když vyjedu od domova. Když jedu fakt pohodičku, jen tak lehoučce, tak se to přepne dýl (delší dobu asi trvá než se ohřeje reduktor) a když jedu normálně (točim přes 2 tis.) tak se přepne dřív. Zajímavý je, že mi to takhle škobrtá, jen když se na plyn přepne ve chvíli, kdy běží na volnoběh, třeba když zrovna zastavím na křižovatce, jinak když je v tahu, tak to ani nepocítím. Ke konci týdne pojedu zase za plynařem, tak uvidím co mi řekne. Svíčky sem teď taky měnil, původně sem dal origo čtyřbody od bosche, teď tam jsou obyč jednobody od brisku a nějakou změnu jsme nepocítíl, auto se chová plus mínus stejně. I včetně toho škobrtání při přepínání. Akorát se bojim, aby to plynař nesváděl na ty svíčky, protože se mu moc nelíbilo, že sem tam dal ty Brisky a ještě sem si je koupil a namontoval sám, takže on z toho měl úplný prd :)
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od FiliposII »

Podobné chování při přepínání jsem míval také (přepne v tahu bez jediného škubnutí). Hranici pro přepnutí mám cca 1600 ot/min, takže na volnoběhu mi to nepřepne, ale stává se, že to přepne když se rozjíždím (překročím mírně 1600 ot/min) a pak sešlápnu spojku. To potom vypadám jak úplný začátečník, auto začne poskakovat a já si připadám jak .... Naštěstí jezdím většinou dlouhé trasy (100km) a to jedno nebo dvě škubnutí za den se dají přežít, ale jakmile začnu jezdit krátké trasy, tak by mě to asi hodně štvalo.
Jak píšeš svíčky nemají na tuto věc žádný vliv. Na ty Brisky bych se asi .... nejsou moc kvalitní, sem tam se mi stávalo, že mi zmizela střední elektroda na cívce, ale auto jezdilo bez problémů dále a na závadu jsem přišel až při výměně svíček.
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#9 Příspěvek od PK_530iA »

Mě to přepínání nastavil kousek nad volnoběhem. Jak sem psal, mě se jen trohcu zaškobrtá motor a pak už dobrý, srovná se to samo během chvilky. Při jízdě se to přepne v klidu. Brisky tam zatím nechám, doporučil mi je jeden LPG guru s tím, že je mám po 15 tisících vyměnit. Za tu cenu je klidně budu měnit každých 10 tis. :) Uvidím, až je při další výměně vyndám a podle toho dám znovu, nebou zkusím jiný. U mě si myslím, že to nebude dělat vstřik, jsou nový. I když trysky mi tam nechal původní - v autě už jednou lpg bylo a on se nechtěl pouštět do výměny, protože mám moc velký díry v sání na jeho trysky, který by tam dal, tak nevím, jestli nebude nějaká tryska v háji. Když sem se ho na to ptal, tak furt mlel jen o tom, že to může dělat víc věcí. Do výměny trysek se mu moc nechce...
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od FiliposII »

Mel bych ještě jeden dotaz.
Když nastartuji auto a automatickém modu (jede na benzin a automaticky se přepíná na plyn). Tak v režimu na BA je slyšet jak jednotlivé vstřikovače cvakají (ale jen velmi málo cvaknutí cca 1 za sekundu a postupně se střídají všechny válce). Nyní si nevzpomínám jestli do dělalo již jako nové nebo ne. Neví někdo zda je to správně nebo je to chyba?

Někde jsem četl, že se multiventil otevírá po dosažení určité teploty motoru, a pouští tak plyn do systému, dostane se tedy až ke vstřikovačům. Pokud mám studený motor drží krásné stabilní otáčky na volnoběh. Jakmile se zahřeje na určitou teplotu (nevím přesně kolik) začnou mu kolísat otáčky (od nastartování až po kolísání jede stále na volnoběh (benzín) a nedojde tedy k přepnutí systému na LPG). Nemůže být kolísání způsobeno tím, že se LPG dostává přes cvakající vstřikovače (i v režimu na BA) do sání a ovlivňuje tak chod celého motoru?
CybreX
Registrovaný
Příspěvky: 179
Registrován: stř 01.10.2008 00:00
Bydliště: Uherskohradišťsko
Klubové ID: 2569
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od CybreX »

Pokud máš zájem mohl bych ti domluvit čištění a seřízeni vstřiků u otce (LPG dělá už 20 let) akorát nevím, o jaké vstřikovače se přesně jedná. Dělá vetšinou Elpigas, Stag atd, ale rukama mu toho prošlo až moc. Určitě by ti poradil/pomohl.
Jinak podle toho co píšeš, že ti to zaškube po přepnutí do LPG a pak je to OK, tak je to celkem normální jev, kdy máš nějakou netěsnost mezi reduktorem a LPG rampou - tzn že máš prázdou hadici a až se otevře ventil na reduktoru, tak chvilinku trvá, než se dostane LPG do rampy ke vstřikům a proto to zaškubání. Sám mám Staga 4 a dělá me to něco podobného, akorát v minimální míře, protože už se mi podařilo minimalizovat netěsnost.
Při automatice by plynové vstřiky neměly cvakat když jedeš studený v režimu BA, měly by začít cvakat jakmile se ti otevřou oba ventily (nádrž+reduktor).
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od FiliposII »

Ahoj diky za nabidku, mozna se ozvu. V mem pripade se jedna o vstriky http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1 ... 1&epc=3024 - takze landirenzo omegas.

Jinak s tím cukáním se to má asi přesně takto.
Nastartuji a jedu v auto rezimu, motor je studeny a pomalu se ohřívá. Když jedu pomalu, na 5. stupen to točí cca 1250 ot/min, tak se po dosažení teploty auto samo přepne na plyn, všechno je ok a auto jede bez jediného cuknutí. Problém však nastane, pokud krátce po přepnutí (cca do 2 minut) přidám plyn (cca přidání tak do poloviny dráhy plynového pedálu). Po přidání auto akceleruje (cca 1 - 2 sekundy) a pak začne škubat, někdy více někdy méně, (cca 2 - 3 škubnutí) a pak je vše ok.

Jinak auto bylo ani ne měsíc zpět na revizi a nikde plyn neunikal. Takže by tam neměla být žádná netěsnost.

O víkendu se na to zkusím asi podívat zblízka a pokud by to nevyšlo tak bych se ozval.
Případně umí tvůj otec diagnostikovat přes PC systém landirenzo? Přenastavení otáček pro přepnutí a nastavení teploty pro přepnutí.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od FiliposII »

Tak jsem se pokusil podívat na vstřiky i reduktor trochu blize.
Vstřiky byly na pohled celkem v pohodě. Jen vždy poslední vstřik ve střikovací liště byl zaraný takovou lepkavou hmotou, viz obrázek.
Zkoušel jsem těsnost vstřiků a ta byla Ok, tak jsem rozdělal i reduktor a ten byl kupodivu také ok. Jediné co jsem našel zcela nepoužitelné byl filtr plynné fáze. Tam se vysypalo opravdu hodně bordelu. Tak jsem jej alespon trochu pročistil než jsem jej dal zpět.
Po rozebrání a složení systému je zlepšení o cca 50%. 50% přepnutí auta na LPG je úplně v pohodě, bez jediného škubnutí a 50% přepnutí a následné akcelerace doprovází škubnutí, nicméně nyní se mi zdá že je to v menší míře.
Včera jsem koupil všechny nové filtry na LPG, tak je pro jistotu všechny vyměním, a uvidím co to udělá.

Rozebrání vstřikovací lišty i reduktoru je otázka několika minut a určitě to zvládne každý průměrně zdatný jedinec. Složení je opět jednoduché a není se čeho bát.
Přílohy
špinavá vstřikovací lišta
špinavá vstřikovací lišta
IMAG0041.jpg (63.8 KiB) Zobrazeno 1154 x
špinavý vstřik
špinavý vstřik
IMAG0044.jpg (55.06 KiB) Zobrazeno 1154 x
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#14 Příspěvek od tanner540i »

Muzete mi nekdo poradit, jaky je rozdil mezi temi vstrikovaci? V techdle plynovejch systemech se vubec nevyznam. Ja mam na sve 540 dve takoveto listy - http://www.fedorauto.cz/index.php?nid=1 ... 1&epc=3227 (akorat ja mam tartarini).
Kdyz jsem byl naposledy v AGW v brne, bylo mi receno, ze je potreba je zrepasovat a bude me to stat kolem 7000,-. Proto me zarazi ty castky, ktere si tu psal za repas.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od FiliposII »

Každý výrobce LPG systemů má svoje vstřikovače a svoje vstřikovací lišty, ale v principu to pracuje všechno stejně. Vstřikovač je v podstatě jen rychlý elektro ventil. A reduktor je jen na přeměnu skupenství LPG.
Cena za opravu kterou jsem uvedl na základě ceníku dílů a také na základě toho, že mi bylo řečeno, že se (moje) díly nerepasují ale mění (vsřikovač 2200kč x 6; reduktor 9000kč; diagnostika, práce + další montážní materiál, nebo případně i vstřikovací lišty a cena je opravdu vysoká).
Cenu 7000kč bych viděl jako cenu za čištění vstřiků + membrána do reduktoru.
Ale nové vstřiky to asi nebudou.


U svého auta jsem provedl ještě výměnu filtrů a projevilo se další zlepšení, ale pořád to není úplně OK. Přepnutí na plyn je naprosto plynulé, bez jediného škubnutí, ale při následné akceleraci to ještě někdy škubne.
tanner540i
Registrovaný
Příspěvky: 325
Registrován: čtv 15.12.2011 01:00

#16 Příspěvek od tanner540i »

Tak ja uz mam opraveno. Vstrikovace mam nakonec uplne nove, novejsi typ. Na 8mi valec me to vyslo na 6700,- za vstriky a 900,- prace. System tartarini.
Ted uz absolutne nejde poznat, kdyz se auto prepne na plyn. Navratnost teto investice je u me cca mesic, pri cene 37,- za ba a 16,50 za plyn :D
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

Rozebíratelné vstřikovače LPG se dají repasovat, jeden vstřik pak vyjde na lidových 193,- Kč. Stačí pak úchylkoměrem nastavit předepsaný zdvih (u mě 0,50mm) a GO vstřikovačů uděláš sám i na zahradě u baráku :-D
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od FiliposII »

Díky Francisovi a jeho poznámce o štelování a rozebírání vstřikovačů jsem je opět vytahl ven a zjistil jsem, že ty mé asi nepůjdou bez poškození rozebrat, ale zato se dají štelovat pomocí šroubku.

Jak psal Francis, šteluje se hloubka otevření.
Všechny vstřikovače jsem přeměřil a zjistil, že 5 vstřiků má cca 0.5 mm +
0.01 mm a jeden měl otevření cca 0.75mm. Tak jsem jej sešteloval jako všechny ostatní.

Při příležitosti přeměření hlouky otevírání vstřiku jsem také narazil na to, že vstřiky ihned po vyndání nešly otevřít pouhým zatlačením. Pokud jsem je však několikrat procvakal přes elektromagnet, tak už začali chodit poměrně snadno. Z toho jsem usoudil, že vstřiky mohou být "zalepené" (jeden LPG servisák mi to říkal jako možnou závadu u vstřikovačů). Vstřiky jsem tak dal ještě vyčistit na ultrazvuk.

Až to bude vše v hromadě, tak dám ještě vědět, zda vynaložené usilí mělo nějaký smysl.
FiliposII
Registrovaný
Příspěvky: 378
Registrován: úte 31.07.2007 00:00
Bydliště: Slovácko
Klubové ID: 1332
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od FiliposII »

Po čase používání auta jsem zjistil že zlepšení v cuknutí po přepnutí (cca 1km po přepnutí, když lehce přidávám plyn a auto má cca 1400 ot/min) nastalo jen cca 50%, někdy škubne, někdy ne.

Snaha však nebyla marná, jelikož se mi téměř podařilo opravit kolísání volnoběhu na LPG. Závada byla celou dobu ve špatně seřízeném vstřikovači. Tímto bych chtěl poděkovat firmě BOSCH FEDOR CAR z Prostějova, která mi LPG montovala za nemalé peníze a ani po třech reklamacích nebyli schopni najít tak jednoduchou závadu. Vždy to jen sváděli nato, že auto už má něco za sebou a že s tím nic neudělají. Patří jim opravdové díky zato, že mě to 80 000 km obtěžovalo.

Jen mě tak ještě napadá, zdali není problém toho mého cuknutí (jelikož to není ihned po přepnutí) v nastavení "sitiče" nebo něčeho podobného, či špatná funkce volnoběžného ventilu, ohřívání lambdy, apod?
Odpovědět