Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Aditivujte naftu na zimu
- vlastnemec
- Registrovaný
- Příspěvky: 1627
- Registrován: stř 16.03.2011 01:00
- Bydliště: Bruntál (Drsný kraj, drsní lidé)
Ahoj na tohle jsem narazil dnes na seznamu, zdroj novinky.cz
Automobilům s dieselovými motory se ve velmi mrazivých podmínkách může ucpat přívod paliva kvůli usazeným uhlovodíkům obsažených v naftě. Stát se to může, a to i přesto, že v zimním období se nafta na základě státní normy prodává s filtrovatelností do mínus 20 stupňů Celsia. Pokud se to přesto stane, dolijte do nádrže speciální aditivum (k dostání na každé čerpací stanici). V nouzi pomůže jeden až dva litry obyčejného benzínu, kterým naftu v nádrži zředíte. Tento postup nicméně doporučujeme jen jako nouzový, jelikož by benzín mohl poškodit některé části vznětového motoru.
Ikdyž tam píšou, že můžete poškodit, tak je tam v nouzi, určitě se pár pitomců najde co to udělá a vstřiky v prdeli.
http://www.novinky.cz/auto/258259-tuhe- ... rtuje.html
Automobilům s dieselovými motory se ve velmi mrazivých podmínkách může ucpat přívod paliva kvůli usazeným uhlovodíkům obsažených v naftě. Stát se to může, a to i přesto, že v zimním období se nafta na základě státní normy prodává s filtrovatelností do mínus 20 stupňů Celsia. Pokud se to přesto stane, dolijte do nádrže speciální aditivum (k dostání na každé čerpací stanici). V nouzi pomůže jeden až dva litry obyčejného benzínu, kterým naftu v nádrži zředíte. Tento postup nicméně doporučujeme jen jako nouzový, jelikož by benzín mohl poškodit některé části vznětového motoru.
Ikdyž tam píšou, že můžete poškodit, tak je tam v nouzi, určitě se pár pitomců najde co to udělá a vstřiky v prdeli.
http://www.novinky.cz/auto/258259-tuhe- ... rtuje.html
caknakis píše:Chlapi, včera jsem dojel na benzinku, že tam hodím plnou, jako vždy vytáhnu plechovku VIF zimní aditivum.... a nenalil jsem ho tam ani kapku, protože mi zmrzl v plechovce.... to asi není moc OK, co? A byl minus 17....
přitom to není žádná stará pixla, kupovaná letos, datum spotřeby ještě dlooouho ok.
Co si o tom myslíte?
na plechovce pisou, ze se ma uchovat do +5°C, pak opravdu tuhne, coz je paradox, ale s naftou netuhne


taky tu nekdo psal, ze VIF bere Benzina a jeste nejaka firma, takze k nim to adivitum urcite jen prospeje (kdyz se nemichaji jeste ruzne technologie)...
ja zatim leju do prvni nadrze, zmenu nepozoruju resp. nemam tak dlouho vyzkouseno, abych mohl neco tvrdit.
Jinak je to hodně zajímavý, že samotný VIF ztuhne ale s naftou neztuhne, chemie funguje
ale těm pumpařům se nedá věřit a předejít tak zmrznutí nafty někde u vstřiků nebo tak se snažim už týden dnes jsem si dojel na omv pro zimní naftu 5l do kanďáku namíchal do toho aditiva pro 60l nafty přitom mám 20l no a hodil do nádrže byl jsem to projet cca 50km trošku jsem to prasil aby se to v tý nádrži promíchalo přecejen sebemenší přetížení na tekutiny pusobí hodně viz flaška vody v držáku na pití, tak doufám že se mi to dostalo do systému a zítra ráno nakopnu auto na maximálně 3protočení motoru. Jde jinak o M51 motor. Jinak nemohl jsem nastartovat ani přes kabely od druhýho auta baterku mám zánovní tu od tebe clay 90Ah funguje perfektně ale nafta nejde do válce
Ale nastartoval jsem tím způsobem, že jsem vzal hadr obalil s nim vrch motoru kde jsou vstřiky a čerpadlo a pustil na to na 2 hodinky pod hadrem přijatelnejch 20°C a auto chytlo okamžitě na poprvý ve zlomku vteřiny...


Nevěřím v prodávaný aditiva. Dnes jsem dokonce viděl zmrzlou lahvičku s Castrol TDA. Do starejch nafťáků s rotačkou jsme dávali 5 - 10 % benzínu, do CR se vyplatí při těchhle tách eplotnatankovat u OMV Maxxmotion
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Vlasta píše:Nevěřím v prodávaný aditiva. Dnes jsem dokonce viděl zmrzlou lahvičku s Castrol TDA. Do starejch nafťáků s rotačkou jsme dávali 5 - 10 % benzínu, do CR se vyplatí při těchhle tách eplotnatankovat u OMV Maxxmotion
Nevěřil jsem tomu, ale tohle dělá kamarád i do nového tranzitu...před plnou veme za kilo benálu a rozmíchá to plnou nádrží nafty a ještě se nestalo, aby nenastartoval, nebo trápil startér. Rozváží rohlíky a jako první odjíždí od stojanu a ostatní si stěžují, že mají špatné motory. V zimě chytá jako v létě
M3maniac píše:no já zajel od strachu raději na OMV a dorval jsem asi 40l te jejich nafty do -35
Já mám s OMV špatnou zkušenost, loni mi ta jejich zimní nafta při podobných mrazech zamrzla

E87 120dA & E36 325iC & G07 xDrive40d
ex E36 316iCompact
ex E36 316iCompact
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 4495
- Registrován: úte 20.05.2008 00:00
- Bydliště: PRAHA - BRNO - ŽAROŠICE
- Kontaktovat uživatele:
clay: bohužel nevím, neporeferuju, sám mám benzínový motor
Misa: k nám vozili na ČS původně OMV z Rakouska a problém nebyl, ať se jednalo o arktickou naftu, nebo o tu klasickou, ale do -29°C. Teď po změně majitele už OMV nevozí, vozí víceméně od Čepra a ta nafta je taky do -29°C, prý dokonce i testovaná, ale už kolika lidem zamrzla. Tak bůhví, jak to je...

Misa: k nám vozili na ČS původně OMV z Rakouska a problém nebyl, ať se jednalo o arktickou naftu, nebo o tu klasickou, ale do -29°C. Teď po změně majitele už OMV nevozí, vozí víceméně od Čepra a ta nafta je taky do -29°C, prý dokonce i testovaná, ale už kolika lidem zamrzla. Tak bůhví, jak to je...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 394
- Registrován: pát 26.09.2008 00:00
v manuálu k e36 jsou prostředky pro zvýšení tekutosti paliva zakázany.
S vyjímkou petroleje až do 50% a v nouzových případech benzínu až do 30%
Ale to je knížečka z jiné doby a navíc každý na to má svůj názor. Nedivil bych se kdyby u e46 bylo všechno naopak. Kolikrát takzvaní odborníci motají takové žvásty že i laikovi je jasné že tady něco nehraje.
S vyjímkou petroleje až do 50% a v nouzových případech benzínu až do 30%
Ale to je knížečka z jiné doby a navíc každý na to má svůj názor. Nedivil bych se kdyby u e46 bylo všechno naopak. Kolikrát takzvaní odborníci motají takové žvásty že i laikovi je jasné že tady něco nehraje.
ROBi píše:clay: bohužel nevím, neporeferuju, sám mám benzínový motor
Misa: k nám vozili na ČS původně OMV z Rakouska a problém nebyl, ať se jednalo o arktickou naftu, nebo o tu klasickou, ale do -29°C. Teď po změně majitele už OMV nevozí, vozí víceméně od Čepra a ta nafta je taky do -29°C, prý dokonce i testovaná, ale už kolika lidem zamrzla. Tak bůhví, jak to je...
Nestras, dneska sem ju nalil do filcky a rano se musim dostat do prace

Jinak co je zajimavy tak firemni auta tankujeme na omv tu normalni naftu, a v nekterejch autech zamrzne a v jinejch ne. Treba vcera vedle sebe postaveny 2 uplne stejny auta (iveco 2.3hpt obe rv.2006, obe cca3/4 nadrze) a jedno uplne normalne nastartovalo a druhymu zamrzlo cerpadlo v nadrzi ze to vyhodilo pojistku, muselo se odtahnout na dilnu aby rozmrzlo

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte 18.12.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
celoročně čepuju tam, kde je nafta nejlevnější a přidávám VIF podle tabulky (1L nafty = 1ml VIFu) a ještě jsem s ropákama za těch pár let a spousty desítek kiláků neměl problém.
mercedes doporučuje dávat na zimu do nádrže do 5% benzínu... spousty lidí tam lije 10% bena a jsou vpohodě.
já dávám VIF a pokud hlásej pod 20°C, tak (spíš pro ten pocit), 5% benzínu a zatím se mi nestalo že bych nenastartoval nebo nedojel.
Net.
mercedes doporučuje dávat na zimu do nádrže do 5% benzínu... spousty lidí tam lije 10% bena a jsou vpohodě.
já dávám VIF a pokud hlásej pod 20°C, tak (spíš pro ten pocit), 5% benzínu a zatím se mi nestalo že bych nenastartoval nebo nedojel.
Net.
Zatím mám dva případy, že když natankovali u OMV Maxxmotion -35 a nalili adíivum, zasral se jim filtr. Jak už jsem psal, tak těm dodatečnejm aditivům vůbec nevěřím. Proč nosit kalhoty s opaskem a k tomu ještě kšandy
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 229
- Registrován: sob 25.07.2009 00:00
- Kontaktovat uživatele:
Selix píše:kean: pry do -26 st.: http://www.benzinaplus.cz/cz/paliva/ver ... iesel.htmlclay píše:Selix píše:Ja teda vif pouzivam (celorocne), ale nechapu moc smysl tohoto prispevku. Ze nafta bez aditiv pri -20 stupnich tuhne je normalni ne? Proto tam u pump pres zimu davaj ty "zimni" aditiva
co filtr pevných částic... neškodí mu to?
tezko rict, snad ne. stejne v zime neni jina volba
Tak to je fajne, ze na strankach maji do -26° pac v Brne na benzine maji napsano ze je do -34°

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 201
- Registrován: úte 18.12.2007 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Vlasta píše:Zatím mám dva případy, že když natankovali u OMV Maxxmotion -35 a nalili adíivum, zasral se jim filtr. Jak už jsem psal, tak těm dodatečnejm aditivům vůbec nevěřím. Proč nosit kalhoty s opaskem a k tomu ještě kšandy
já zase nevěřim tomu, že pumpař tam nalil do nádrže dva kanistry přesně jak měl a nestřelil to bokem :c)
spousta lidí brečí, že zamrzli, já jezdim na obyč naftu a přidávám si aditiva VIF sám - nezamrzl jsem ještě nikdy a jsem na tom přinejhoršim cenově stejně jako všichni ostatní, ale mám jistotu, že ten pásek, o kterym výrobce gatí mluví že tam je, tak tam být vůbec nemusí a kšandy to udržej :c)
schválně si vezmi tu hyperprostorovou OMV naftu do mrazáku a pořádně mu přidej - že je do -35°C??? ty tomu FAKT věříš? :c)))
Net.