Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Ethanol E85
majkl: jj, to ti závidím.. Investice 18k do jednotky se mi asi bude vracet dlouho, ale bez ní mi to nejede.
Každopádně si taky myslím, že cesta je netankovat čistý E85, ale nějakou směs.. Třeba se mi ale jednotku podaří odladit tak, že budu spokojený.
Při posledních dvou tankováních jsem měl průměr 12,2 - 12,5l. Při poměru 1:5 (natural : E85).
Na benzín bych měl za daných podmínek 10 - 11l. Přeci jen v tom bylo ježdění na sněhu v Krkonoších.
Každopádně si taky myslím, že cesta je netankovat čistý E85, ale nějakou směs.. Třeba se mi ale jednotku podaří odladit tak, že budu spokojený.
Při posledních dvou tankováních jsem měl průměr 12,2 - 12,5l. Při poměru 1:5 (natural : E85).
Na benzín bych měl za daných podmínek 10 - 11l. Přeci jen v tom bylo ježdění na sněhu v Krkonoších.
Menší radostný update: dnes jsem absolvoval něco málo přes 400km (Praha - Karlovy Vary - Tachov - Praha) a v palivoměr ukazuje víc než 1/4 nádrže. Podle zkušenosti to bude cca 18l (ze 60). Ještě jsem natankoval, ale určitě se pohybuju kolem 11l průměru max. Při ceně paliva kolem 28Kč/l.
To odpovídá v přepočtu spotřebě 7,5 - 8l 100okt. paliva na 100km. Rostoucí ceny benzínu E85 zvýhodňují
Zdá se, že opravdu je lepší brát víc benzínu.. V mém případě 1:4.
To odpovídá v přepočtu spotřebě 7,5 - 8l 100okt. paliva na 100km. Rostoucí ceny benzínu E85 zvýhodňují

Zdá se, že opravdu je lepší brát víc benzínu.. V mém případě 1:4.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Pořád je Ethanol neúměrně předraženej... A půjde taky nahoru, už jen kvůli obsahu BA... A že si výrobce přihodí aspoň 2x tolik, než co se mu zvedne cena BA na vstupu do jeho produktu...
Jen na okraj: Tankuji BA95 za reálných 25,- za litr (pro hnidopichy na normální pumpě). Za stejných podmínek bych tankoval E85 za 21,-, pokud bych do toho přidával BA95 v poměru 1:4, bylo by to reálně 22,-... Což je rozdíl jen 3,- na litr (za předpokladu úplného vypuštění BA). A to je za to laborování málo...
Jen na okraj: Tankuji BA95 za reálných 25,- za litr (pro hnidopichy na normální pumpě). Za stejných podmínek bych tankoval E85 za 21,-, pokud bych do toho přidával BA95 v poměru 1:4, bylo by to reálně 22,-... Což je rozdíl jen 3,- na litr (za předpokladu úplného vypuštění BA). A to je za to laborování málo...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Chjo... Zdroj je moje kalkulačka, ještě jsem si to přepočítal, než jsem to sem napsal... Samozřejmě nezáleží na tom, KDE tankuju... Ale to je fuk...
Na normální pumpě tankuju BA95 za 33,90. Ještě 19.1.2012 jsem na té pumpě tankoval za 31,90 včetně daní... Takže jsem donedávna byl od E85 o Kč 4,- včetně daní. To je určitě dostatečně významný rozdíl pro barabování, které popisujete, možnost tankování jen někde a nemluvě o vyloženě do oči bijící podpory "ekologičtějšího" paliva státem navalením podobně vysokých daní, jako na benzín... Takže z čistě ekonomického pohledu to není ani o halíř levnější, možná spíš naopak...
Ale nešť, chytrému napověz...
Na normální pumpě tankuju BA95 za 33,90. Ještě 19.1.2012 jsem na té pumpě tankoval za 31,90 včetně daní... Takže jsem donedávna byl od E85 o Kč 4,- včetně daní. To je určitě dostatečně významný rozdíl pro barabování, které popisujete, možnost tankování jen někde a nemluvě o vyloženě do oči bijící podpory "ekologičtějšího" paliva státem navalením podobně vysokých daní, jako na benzín... Takže z čistě ekonomického pohledu to není ani o halíř levnější, možná spíš naopak...
Ale nešť, chytrému napověz...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Takže malý update ohledně studeného startu.
Očekával jsem teplotu -24 a nakonec bylo -26
Během ranního startování jsem pozoroval jediný rozdíl: pokud jsem standardně při běžném startování na N98 točil startér 1 vteřinu tak v případě výše uvedené teploty a s čistým E85 v nádrži jsem točil 2sec. Otázka je, jestli by při takovém mrazu nebylo nutné točit 2sec i na benzín...
Očekával jsem teplotu -24 a nakonec bylo -26

Během ranního startování jsem pozoroval jediný rozdíl: pokud jsem standardně při běžném startování na N98 točil startér 1 vteřinu tak v případě výše uvedené teploty a s čistým E85 v nádrži jsem točil 2sec. Otázka je, jestli by při takovém mrazu nebylo nutné točit 2sec i na benzín...
jurasis: "konečně někdo..." Hm, tím myslíš co? 
Nonamer: A kdo to dělal? Asi si na jaře nechám udělat ještě jedno auto.. a v tomhle oboru je každá reference dobrá..
Jinak pár dotazů: Já mám studené starty (nejmíň -5C) OK. Jen to auto prostě nejede a přidáním plynu se zvýší vibrace a motor má jakoby tendenci se zakuckat. Je potřeba tomu dát čas, tak 0,5 - 1min než to není tak strašné. Po ohřátí no problem.
Když máš plnou E85, nesvítí kontrolka emisí? Jsem zvědav na spotřebu, mně BC taky ukazuje obvyklé hodnoty, ale zřejmě kvůli jiné bohatší směsi jsem někde o 2 - 2,5l hůř. Podle různých webů by spotřeba měla narůst o 30%, bohužel.
Jak to vypadá v motorovém prostoru? bmwlux kde jsem si to nechal dělat, se chlubí hodně nenápadnou zástavbou.. což musím potvrdit. V podstatě ani člověk který ví jak vypadá motor, najde jednotku až po nějaké době.

Nonamer: A kdo to dělal? Asi si na jaře nechám udělat ještě jedno auto.. a v tomhle oboru je každá reference dobrá..
Jinak pár dotazů: Já mám studené starty (nejmíň -5C) OK. Jen to auto prostě nejede a přidáním plynu se zvýší vibrace a motor má jakoby tendenci se zakuckat. Je potřeba tomu dát čas, tak 0,5 - 1min než to není tak strašné. Po ohřátí no problem.
Když máš plnou E85, nesvítí kontrolka emisí? Jsem zvědav na spotřebu, mně BC taky ukazuje obvyklé hodnoty, ale zřejmě kvůli jiné bohatší směsi jsem někde o 2 - 2,5l hůř. Podle různých webů by spotřeba měla narůst o 30%, bohužel.
Jak to vypadá v motorovém prostoru? bmwlux kde jsem si to nechal dělat, se chlubí hodně nenápadnou zástavbou.. což musím potvrdit. V podstatě ani člověk který ví jak vypadá motor, najde jednotku až po nějaké době.
Nonamer: super že tu je konečně někdo další, kdo do toho šel a nebojí se podělit o zkušenosti.
Trošku mě zaráží co píšeš.. Neklidný chod po nastartování mi vysvětlovali tak, že E85 si špatně rozumí se studeným povrchem válců. Nejsou sami, kdo to říkají, tak jsem to neřešil. Ale jestli tobě to jede bez problémů už od první chvíle po nastartování... Potom je to k zamyšlení.
BMWlux mi žádný sportovní filtr neinstaloval ani ho nedoporučují, v tom bych problém neviděl.
Jenom mi přijde zvláštní, že auto mi stálo dva dny někomu na dvorku, potom ještě musím jezdit opakovaně na doštelování (každá cesta je 50x2 km).. O ceně (18.500Kč na R6) nemluvě. Ve srovnání s tebou trošku rozdíl. Kde je tedy pravda?
Fakt jsem zvědavý na tu spotřebu. Máš stejný motor, takže o to víc mě to zajímá
Trošku mě zaráží co píšeš.. Neklidný chod po nastartování mi vysvětlovali tak, že E85 si špatně rozumí se studeným povrchem válců. Nejsou sami, kdo to říkají, tak jsem to neřešil. Ale jestli tobě to jede bez problémů už od první chvíle po nastartování... Potom je to k zamyšlení.
BMWlux mi žádný sportovní filtr neinstaloval ani ho nedoporučují, v tom bych problém neviděl.
Jenom mi přijde zvláštní, že auto mi stálo dva dny někomu na dvorku, potom ještě musím jezdit opakovaně na doštelování (každá cesta je 50x2 km).. O ceně (18.500Kč na R6) nemluvě. Ve srovnání s tebou trošku rozdíl. Kde je tedy pravda?
Fakt jsem zvědavý na tu spotřebu. Máš stejný motor, takže o to víc mě to zajímá

Poldo, myslím že pravda je v jednotce a jejím naprogramování. Jak jsem už psal výše moje jednotka má různé módy mezi kterými se přepíná a je to údajně nová generace... Má dokonce tzv. Cold start function která se dá v případě, že ji nepotřebuješ vypnout.
Mechanik, který mi to montoval říkal, že v případě nějakého problému mám zavolat a jsou schopni mi přes telefon dávat instrukce co a jak si mám v Service menu nastavit...
Já vím že to v porovnání s Tvými peripetiemi u BMW Lux zní jako pohádka ale zatím je vše přesně tak jak píšu.
Ohledně spotřeby napíšu něco snad koncem příštího týdne, čeká mně cca 700 km trasa takže budu vědět více.
Teď mě ještě napadlo ohledně neklidného chodu, jestli na to třeba nemá vliv případné natankování nekvalitního E85?
Ethanolu zdar!
Mechanik, který mi to montoval říkal, že v případě nějakého problému mám zavolat a jsou schopni mi přes telefon dávat instrukce co a jak si mám v Service menu nastavit...
Já vím že to v porovnání s Tvými peripetiemi u BMW Lux zní jako pohádka ale zatím je vše přesně tak jak píšu.
Ohledně spotřeby napíšu něco snad koncem příštího týdne, čeká mně cca 700 km trasa takže budu vědět více.
Teď mě ještě napadlo ohledně neklidného chodu, jestli na to třeba nemá vliv případné natankování nekvalitního E85?
Ethanolu zdar!
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 5551
- Registrován: stř 06.09.2006 00:00
- Bydliště: Nymburk
- Klubové ID: 775
Myslím tím to, že je snad první, kdo popisuje podle mě adekvátní zkušenosti s komerčně přestavěným autem. U jiných mi to připomíná spíš domácí bastlení, než profi řešení... A jak vidno, tak to pořádně fungovat může...Poldav6 píše:jurasis: "konečně někdo..." Hm, tím myslíš co?![]()

Cena Ethanolu je samostatná otázka...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Proč většinou zvítězí hloupá myšlenka? Protože moudřejší přece vždycky ustoupí...
.
Tohle skoro beru jako osobní urážku. Popisováním svých peripetií s přestavbou, za kterou jsem dal spoustu peněz, jsem strávil několik hodin...jurasis píše:Myslím tím to, že je snad první, kdo popisuje podle mě adekvátní zkušenosti s komerčně přestavěným autem.
Jinak nechápu, že na jednu stranu popisuješ, jak tankuješ natural za 25 Kč a teď zase jsi psal, že cena lihu už také stojí za zvážení.. tak tohle mi nějak nejde dohromady

RuDoSh: no uvidíme, jakou bude mít Nonamer spotřebu. Podle teorie by měl mít o 30% vyšší, podle webu o 10% vyšší, já ji mám cca o 20% vyšší. Takže návratnost nemusí být tak rychlá.
S referencema to je těžký, zatím to vypadá, že aby se sami nespálili, tak většina jen čeká co napíšeme my průkopníci... Ale od toho to tady je, že.RuDoSh píše:chtělo by to víc referencí.... jeden člověk co se registroval nedávno a má 15 postů na mě úplně přesvědčivě nepůsobíkaždopádně nad tímto byh už uvažoval..... návratnost opravdu rychlá
9 postů mám proto, že jsem X5 koupil před pár týdny
