Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E46 323ci - spojkova sada s odlehcenym setrvakem

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Zpráva
Autor
jafaktnevim
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od jafaktnevim »

zdar.

v dohledny dobe bysem chtel dat novou spojku. a chtel bysem zaroven s tim dat aji vodlehcenej setrvak. neco uz mam vyhlidnutyho ale pac s tim zatim nemam moc zkusenosti tak to chcu este zkonzultovat.

nevedel sem esli setrvak vzit chromolybden nebo aluminium. nakonec sem rozhodnutej spis pro chromolybden kterej bude asi vhodnejsi na denni jezdeni. ale klidne me nekdo vyvedte z omylu.

ale k veci. vybiram z techle tri sad.

http://www.ebay.com/itm/SACHS-CLUTCH-KI ... 255fd7544d
- asi optimalni reseni pro denni provoz. spojkova sada Sachs + vodlehcenej chromolybdenovej setrvak.

http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-STAGE ... 5d2e394f1e
- tady me trocha desi ta lamela ktera je navic nevodpruzena. bude to pri jezdeni ve meste hodne velkej voser ? ale zas si rikam ze kdyz uz tak uz :)

http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-KEVLA ... 2569bd44c5
- posledni varianta. s aluminiovym setrvakem. tady moc nevim. viz. vejs.

co se rozdilu vah setrvaku tyka tak je to asi takhle:

serie: 11.5 kg
chromolybden: 6.5 kg
aluminium: 4.8 kg

predem dik za rady.

jo a mimochodem. premejslel sem ze bysem se mozna do vymeny spojky a setrvaku pustil sam. takze kdyby nekdo vedel vo nakym peknym navodu pro E46 nebo mel naky rady a tipy vohledne samotny vymeny tak za ty taky budu rad. myslim takovy jako na co si dat bacha co jak utahnout co a cim promazat a tak.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od MattyX Moderátor »

no ten 4.8kg je uz moc lehkej do normalniho provozu , to uz by mohlo mit problemy s volnobehem ;) lamelu rozhodne odpruzenou ;) neodpruzena lemela se na prvni pohled bude jevit ze vlastne necitis zmenu , ale prevodovka s vsechno od ni dozadu bude dostavat mrdy jako prase pri razeni ;) sam mam nachystanej 6.3kg setrvák na R6 tak sam jsem zvedavej na jak se to bude chovat , hlavne volnobeh atd. :) jinak se priprav ze na volnobeh se nerozjedes stakovym setrvakem , bude potreba minimalne 1500-2000 ot. dole stratíš krouták , nebude to tak tahat ale do vysokých otáček to poletí daleko rychleji ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Beefeater-64
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 21.09.2008 00:00
Klubové ID: 1940

#3 Příspěvek od Beefeater-64 »

AL se ti bude kroutit a jak sam rikas na denni jezdeni to nebude.
Pokud bude vaha nad 6kg tak rozjezd okolo 1000ot/min v pohode a pokud si vyhrajes se spojkou i na volnobeh - hodne ale zalezi co mas za lamelu.
Pro denni jezdeni bych ti doporucil F1 racing stage 2 a nemas problem s rozjezdem atd.
Ztraty kroutaku dole se moc neboj, ja to aspon teda nepoznal. Do otacek to jde rychleji, pocitej ale s tim ze F1 z toho nebude. Spis se stane ten motor takovej hravejsi.
Doporucil bych ti vzit celej set (setrvak, lamela, pritlacak a lozisko) od jednoho vyrobce - treba ten F1 racing.
Vymena je celkem opruz ale jde to, hlavne si koupi pred samotnou vymenou "paku spojky" a "hribek" at te pak nic neprekvapi - nestojji to moc - dily 5 a 6 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=21&fg=05
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#4 Příspěvek od marecekoi »

Čau měl bych dotaz,taky jsem koukal na tyhle sady na ebayi,ale poštovný 500dolarů sem do čech je fakt ranec,nebo to máš nějak ošetřený???díky Marek
jafaktnevim
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#5 Příspěvek od jafaktnevim »

diky za rady. takze tu six-puck lamelu skrtam z vyberu. a budu vybirat neco vic civilniho. takze zbyva ta sada Sachs + setrvak a taky se este podivam na ten F1racing stage 2. jako taky jsem si rikal ze vzit to vod jednoho vyrobce by bylo asi lepci. ale zas tak nak vic verim tomu sachsu :)

marecekoi: doprava je este v reseni.
jafaktnevim
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#6 Příspěvek od jafaktnevim »

tak s tou sadou sachs + setrvak sem se trocha zmejlil. bylo to na E36 :) ale napsal sem prodejci a ten me jako nejvic podobnou alternativu doporucil todle:

http://www.ebay.com/itm/F1-RACING-STAGE ... 518a8e3b19

takze todle sem nakonec vybral :)
Maysner
Registrovaný
Příspěvky: 1199
Registrován: ned 23.12.2007 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2503

#7 Příspěvek od Maysner »

Pri hodne lehkym setrvaku se budes muset naucit precizne a rychle radit. Strasne rychle ti budu padat otacky pri vyslapnuti spojky a pri naslednym pousteni to bude "kopat". S kamoscinym TDS kde je odlehcenej setrvak nejsem skoro schopnej normlne a plynule radit. Kdyz jsem jel pilu, bylo to ok, ale pri slusne jizde hruza :? Takze nejak s rozumem :wink:
Beefeater-64
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 21.09.2008 00:00
Klubové ID: 1940

#8 Příspěvek od Beefeater-64 »

STAGE 1 je celkem dle vyrobce o nicem, krom teda setrvacniku, STAGE 2 je trosku odolnejsi lamelu proti uvareni a ma trosku vetsi pritlak. Jako mam s ni najeto asi 40t km a nestezuju si :-) Porad je to civilni spojka a da se s ni pokud nemas problem na motoru (vynechani valce, volnobeznej ventil atd.) v klidu rozjet. Financni rozdil mezi STAGE 1 a 2 prakticky neni.
Zajimavy je ze pritlacak je myslim LUK ale nabarvenej na modro :-)
To Maysner: Hele nevim jestli jsi postrehl zasadni rozdil mezi TDS a benzinovou R6, takze tady prosimte nestras, na M54 je 7kg setrvak naprosto v klidku a reknu ze nejakej zasadni rozdil razeni pri jizde nepoznas, zvlast pokud mas odpruzenou lamelu! Ja ji odpruzenou nemam a jezdit se s tim da v pohode.
jafaktnevim
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#9 Příspěvek od jafaktnevim »

no uz sem chtel koupit tu stage 1 ale este me napadlo ze bysem mozna vymenil svoju prevodovku za sestikvalt takze setrvak a spojka este nejni uzavrena a musel bysem pak neco vybrat s vohledem na to.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#10 Příspěvek od MattyX Moderátor »

šestikvalt nešestikvalt , je spojka uplně jedno ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jafaktnevim
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#11 Příspěvek od jafaktnevim »

spojka jo ale v setrvaku je rozdil nebo se mejlim ?
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od MattyX Moderátor »

setrvák je věc , která je na motoru , a převodovka kterou na něho zvolíš je jedno ;) s tou to nemá vůbec nic společnýho ;) věnec převodovky je uplně stejnej ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Beefeater-64
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 21.09.2008 00:00
Klubové ID: 1940

#13 Příspěvek od Beefeater-64 »

6q ma jinci lamelu - 5q ma jen 11 zubu ale 6q ma tisicihran :-)
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od MattyX Moderátor »

čoveče máš pravdu :) ;)
Obrázek
Obrázek

rozdíl tam je no , ale na setrvák jako takovej je to fuč :)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
jafaktnevim
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 27.04.2011 00:00

#15 Příspěvek od jafaktnevim »

6q prevodovku zatim nechavam u ledu.

ale do pulky unora teda este muzu rozmejslet co presne dam. setrvak je jasnej a ten stage teda 2 by byl optimalni jo ?

ve snad uz definitivnim vyberu je todle:



http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-1-CLUT ... 2318d979be

http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-2-CLUT ... 2318d9a2f1

http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-3-CLUT ... 2318d9baf4
marecekoi
Registrovaný
Příspěvky: 551
Registrován: úte 05.04.2011 00:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3174

#16 Příspěvek od marecekoi »

Hele a prosim tě tohle je na e36ku teda???http://www.ebay.com/itm/SACHS-CLUTCH-KIT-FLYWHEEL-BMW-323-325-328-525-528-Z3-/160521737293?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item255fd7544d#ht_3547wt_1270 mě přijde, že to co tam je na obrázku neni dvouhmota??
Beefeater-64
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 21.09.2008 00:00
Klubové ID: 1940

#17 Příspěvek od Beefeater-64 »

Ohledne toho vyberu:
Stage1 - odlehcenej setrvak, seriovka spojka, snadno ji uvaris
Stage2 - odlehcenej setrvak, spojka by mela zvladnout 400HP (mozna marketingovej kec) nema tendenci se palit, pri rozjezdu neni problem
Stage3 - odlehcenej setrvak, spojka keramika udajne 500HP ale na rozjezdy po meste to neni.

K te E36:
sada pekna akorat pak budes mit celkem problem s razenim - je tam lamela bez pruzin, coz znamena presne se strefovat do otacek, meziplyn atd.
Dle mojich zkusenosti to chce CrMo setrvak - je trosku tezsi nez AL ale zase bezudrzbovej a nema snahu se kroutit (AL je notno co chvilku sundat a nechat zbrousit do roviny na brusce). Na M52 nebo M54 by mel mit vic jak 7kg pod uz je to divocina.
Kdyz uz bych menil celej kit tak bych chtel o neco lepsi lamelu ale zase takovou se kterou se da jet po meste, takze keramika neprichazi v uvahu.
Volil bych tedy http://www.ebay.com/itm/F1-STAGE-2-CLUT ... 1e68bfb80b
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od MattyX Moderátor »

Ohledne toho vyberu:
Stage1 - odlehcenej setrvak, seriovka spojka, snadno ji uvaris
Btw: komu se podarilo novou seriovou spojku na seriovým výkonu upect ? 8O
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Beefeater-64
Registrovaný
Příspěvky: 125
Registrován: ned 21.09.2008 00:00
Klubové ID: 1940

#19 Příspěvek od Beefeater-64 »

No divil by ses, ale na odlehcenym setrvaku to jde celkem snadno. Nebavim se o tom ji uplne spalit, ale setrvak s ploskama a lamelu s krasne zrcadlovym povrchem jsem uz videl.
MattyX Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 12846
Registrován: pát 18.01.2008 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 1778
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od MattyX Moderátor »

tak pokud je nekdo obr kunda a taha to dlouho pres spojku a stoji na ni na krizovatce bo nevím ... tak to odejde asi driv , ale normalnim pouzivanim vydrzi dooost dlouho ;)
E30 328i Coupe M20 M-technic II
E46 M3 SMG - žlučník
E91 335i N54B30 - pracant :)
E70 3.0d - mamacar

Motorsport Matoušek - BMW ///M Service & Performance
Odpovědět