Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

kolisani otacek a chcipani na volnobeh po odpojeni baterky?

Technické dotazy společné pro více řad nebo nezařaditelné do konkrétní sekce, vše ostatní bude smazáno.
Odpovědět
Zpráva
Autor
h2144
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#1 Příspěvek od h2144 »

Zdravim,

nechal jsem opravovat alternator (E36 328i M52) a par dni byla odpojena baterka. Po zpetnem namontovani alternatoru a baterky motoru kolisaji otacky na volnobeh - cca 500-1000 a za chvili chcipne. To se stava i za jizdy, kdyz pustim plyn a motor jde na volnobeh.

Nekde jsem cetl, otacky kolisaji kdyz je par dni odpojena baterka a ridici jednotka potrebuje "znova nasbirat" data pro provoz. To chcipani se mi ale zda uz moc - ma s tim nekdo zkusenosti, jak moc ty otacky kolisaji a jestli chcipa motor po odpojeni baterky??


Dalsi vec je, ze samozrejme byl kvuli alternatoru dole airbox, takze se mohla poskodit hadice a chvili jsme meli motor pusteny i bez airboxu aby se dal alternator zmerit, tak nevim jestli to nemohlo poskodit nejake cidlo, volnobezny ventil apod. coz jak jsem cetl byvaji bezne priciny kolisani otacek motoru..

predem diky za zkusenost..
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#2 Příspěvek od BMWIIIPower »

h2144 píše:Zdravim,

nechal jsem opravovat alternator (E36 328i M52) a par dni byla odpojena baterka. Po zpetnem namontovani alternatoru a baterky motoru kolisaji otacky na volnobeh - cca 500-1000 a za chvili chcipne. To se stava i za jizdy, kdyz pustim plyn a motor jde na volnobeh.

Nekde jsem cetl, otacky kolisaji kdyz je par dni odpojena baterka a ridici jednotka potrebuje "znova nasbirat" data pro provoz. To chcipani se mi ale zda uz moc - ma s tim nekdo zkusenosti, jak moc ty otacky kolisaji a jestli chcipa motor po odpojeni baterky??


Dalsi vec je, ze samozrejme byl kvuli alternatoru dole airbox, takze se mohla poskodit hadice a chvili jsme meli motor pusteny i bez airboxu aby se dal alternator zmerit, tak nevim jestli to nemohlo poskodit nejake cidlo, volnobezny ventil apod. coz jak jsem cetl byvaji bezne priciny kolisani otacek motoru..

predem diky za zkusenost..
Mohl ti třeba prasknout vlnovec za váhou při manipulaci s airboxem,pokud je už stvrdlý,nebo nějaká hadice.Určitě se nic nepokazí tím,že odpojíš airbox...Mrkni na těsnost,odpoj airbox a zacpi váhu,jestli chcípne,těsní to...Jinak mě houpalo,když jsem na zkoušku vyndal tu mřížku z váhy...Ano,po odpojení baterie by se měli vymazat adaptace,ale na druhý nastartování by to už mělo být dobrý-aspoň u mě to tak vždy bylo...
h2144
Registrovaný
Příspěvky: 66
Registrován: úte 03.08.2010 00:00

#3 Příspěvek od h2144 »

diky za info, tu tesnot urcite prozkoumam ted o vikendu a uvidime..
Uživatelský avatar
jarda
Registrovaný
Příspěvky: 4769
Registrován: úte 21.08.2007 00:00
Bydliště: Praha / Bratislava
Klubové ID: 1426

#4 Příspěvek od jarda »

S tím kolísáním po odpojené baterce to je tak, že auto jede několik kilometrů na výchozí hodnoty, než má dostatek dat aby se přizpůsobilo. Má zkušenost je taková, že dokud jsem neměl motor úplně v pořádku, otáčky mi po odpojení baterky kolísaly docela hodně a trvalo pár kilometrů než to přestalo. Ted když mám motor v cajku, jede bez kolísání i na ty výchozí hodnoty - nemusí se moc přizpůsobovat.

Závadou v mém případě byla špatně nastavená jedna vačka, krom toho kolísání se to projevovalo tím že motor víc vibroval.
ex Mercedes-Benz R170 SLK 200 Kompressor "silver arrow" brilliantsilber on magmarot
ex BMW E38 730d "položiť dozadu súdruha" orientblau on pearl beige
ex BMW E36 318is tmavě modré kupé
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#5 Příspěvek od BMWIIIPower »

No a já mám zase zkušenost,že jsem měl rozpraskaný vlnovec,odfukovou hadici z hlavy,hadici k volnoběžáku...a auto jelo normálně a ani ťuk nehouplo.Je to někdy na posrání...
Uživatelský avatar
icecold
Registrovaný
Příspěvky: 1644
Registrován: úte 21.07.2009 00:00
Bydliště: Měřín, Vojkovice (Brno)
Klubové ID: 3777
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od icecold »

já jsem připojil baterku po dvou měsicích a motor úplně v pohodě, takže hledej někde závadu :wink:
e36 328i
e36 325iA
e46 320d

BMW e36, e46, e39 náhradní díly. Dodělávání výbav, drobné upgrady, diagnostika, tel 608037844
BMWIIIPower
Registrovaný
Příspěvky: 265
Registrován: pát 10.09.2010 00:00
Bydliště: Trutnov

#7 Příspěvek od BMWIIIPower »

icecold píše:já jsem připojil baterku po dvou měsicích a motor úplně v pohodě, takže hledej někde závadu :wink:
Pravda,když se jen odpojí a zapojí,je to tak,jak píšeš..Hádá se to tehdy,pokud se něco mění,třeba volnoběžák,čidlo vačky,kliky,...Na druhou stranu,měnil jsem i váhu a nehádalo se nic,auto jelo hned.Ale i v tom nejhorším mi stačilo najet 5km a na další nastartování už pohoda.
Odpovědět