Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
LPG A VSE KOLEM PLYNU V BMW
bylo by fajn napsat čím to máš řízený.Je to jen na škrťáku, nebo je tam jednoduchý řízení step.motorem nebo proporcionálním el.mag.členem (s řízením jakž takž podle lambdy).seqvent to hádám není určitě
1)jestli je to samosací na škrťáku tak (pokud to aspoň někdy fungovalo) vyzkoušej průchodnost trubek/filtrů, stav zanesení splynovače, no ale nejdřív samozřejmě zkus pošachovat se škrticím ventilem a alespoň letmo ověř že na ty změny "nějak" reaguje lambda
2)jestli je tam řízenej škrťák tak platí víceméně totéž.. jen po manipulaci se splynovačem počítej s tím že rozhodíš nastavení a ŘJ LPG bude zmatená (a buď se chytí nebo ji budou muset někde nastavit)
--ale jestli nejsi aspoň trochu technický typ, tak na to sám raději nesahej vůbec--
1)jestli je to samosací na škrťáku tak (pokud to aspoň někdy fungovalo) vyzkoušej průchodnost trubek/filtrů, stav zanesení splynovače, no ale nejdřív samozřejmě zkus pošachovat se škrticím ventilem a alespoň letmo ověř že na ty změny "nějak" reaguje lambda
2)jestli je tam řízenej škrťák tak platí víceméně totéž.. jen po manipulaci se splynovačem počítej s tím že rozhodíš nastavení a ŘJ LPG bude zmatená (a buď se chytí nebo ji budou muset někde nastavit)
--ale jestli nejsi aspoň trochu technický typ, tak na to sám raději nesahej vůbec--
potrebujem poradit
ohladom sviecok
mam LPG v e36 M52 320
teraz tam mam denso iridium este od predchodzieho majitela auta... ja som na nich nabehal asi 50000km a tazko povedat kolko on...
teraz posledne tyzdne mam problemy pri rannom startovani kusa dlhsie toci tak predpokladam ze to bude tymi svieckami
cize ake dat? ETK mi vyhadzuje 4 modely http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... park_plug/
BOSCH F 7 LDCR
NGK BKR 6 EK
BOSCH FGR7DQP
NGK BKR6EQUP
dakujem za radu

mam LPG v e36 M52 320
teraz tam mam denso iridium este od predchodzieho majitela auta... ja som na nich nabehal asi 50000km a tazko povedat kolko on...
teraz posledne tyzdne mam problemy pri rannom startovani kusa dlhsie toci tak predpokladam ze to bude tymi svieckami

cize ake dat? ETK mi vyhadzuje 4 modely http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... park_plug/
BOSCH F 7 LDCR
NGK BKR 6 EK
BOSCH FGR7DQP
NGK BKR6EQUP
dakujem za radu

-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
A nebo Bosch FR7KI332S, prý specialita pro LPG.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 511
- Registrován: čtv 20.04.2006 00:00
- Bydliště: Čejkovice
- Kontaktovat uživatele:
pepino5xx: V Brně nevím, ale mám dobrou zkušenost s Kolbábkem z Nedvědice. Více najdeš tady: http://www.lpg-nedvedice.cz/cz/
- paveld
- Registrovaný
- Příspěvky: 3141
- Registrován: pát 25.05.2007 00:00
- Bydliště: Praha-západ
- Kontaktovat uživatele:
mys_iak píše:potrebujem poraditohladom sviecok
mam LPG v e36 M52 320
teraz tam mam denso iridium este od predchodzieho majitela auta... ja som na nich nabehal asi 50000km a tazko povedat kolko on...
teraz posledne tyzdne mam problemy pri rannom startovani kusa dlhsie toci tak predpokladam ze to bude tymi svieckami
cize ake dat? ETK mi vyhadzuje 4 modely http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... park_plug/
BOSCH F 7 LDCR
NGK BKR 6 EK
BOSCH FGR7DQP
NGK BKR6EQUP
dakujem za radu
Na stejnym motoru jezdím na BKR6EK V-Line. Sice nejsou určený na motor s plynem, ale nezaznamenal jsem rozdíl proti dražšim "plynovym" svíčkám... prý je to stejně spíš marketingový tah.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Jezdím s obyčejnými předepsanými Bosch FR78X, celá sada šesti svíček kolem 500 Kč a měním je s olejem v motoru a filtry.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 298
- Registrován: pon 03.10.2011 00:00
- Bydliště: Znojmo-Uherske hradiste
Jak to tady ctu uz nejakou dobu je tady toho kotel ale ja porad resim jednu vec...
Jaky system by jste zvolili po vasich zkusenostech dam tady neco co jsem premyslel jsou to levnejsi varianty ale mezi tema rozhoduju.
Stag300-33000
ESGI-33000
Lovato-36000kc
Jelikoz se jedna o 8val tak mam strach tam nechat namontovat spatny system moc dekuji za rady
Jaky system by jste zvolili po vasich zkusenostech dam tady neco co jsem premyslel jsou to levnejsi varianty ale mezi tema rozhoduju.
Stag300-33000
ESGI-33000
Lovato-36000kc
Jelikoz se jedna o 8val tak mam strach tam nechat namontovat spatny system moc dekuji za rady

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 298
- Registrován: pon 03.10.2011 00:00
- Bydliště: Znojmo-Uherske hradiste
Tak uz mam po montazi system lovato cena prestavby 36000 kc plus svicky..nejde poznat rozdil mezi lpg a benzinem rekl bych ze system je super.
Jenze...resim cukani v motoru vynechavani valcu a spatny zhaveni a spane davkovani smesi...je to az po montazi lpg nejspis protoze je to na plyn citlivejsi ale zavada se projevuje taky na benzin ale to se nikdy nerozsviti kontrolka motoru jen kdyz to je v lpg a pak prepnu na benzin tak problem trva..diagnostika ukazuje snimac vackoveho hridele tak premyslim ze ho vymenim a uvidim co to udela dal jinak nevim co by to mohlo byt sakrajda
Jenze...resim cukani v motoru vynechavani valcu a spatny zhaveni a spane davkovani smesi...je to az po montazi lpg nejspis protoze je to na plyn citlivejsi ale zavada se projevuje taky na benzin ale to se nikdy nerozsviti kontrolka motoru jen kdyz to je v lpg a pak prepnu na benzin tak problem trva..diagnostika ukazuje snimac vackoveho hridele tak premyslim ze ho vymenim a uvidim co to udela dal jinak nevim co by to mohlo byt sakrajda

cajik8 píše:Tak uz mam po montazi system lovato cena prestavby 36000 kc plus svicky..nejde poznat rozdil mezi lpg a benzinem rekl bych ze system je super.
Jenze...resim cukani v motoru vynechavani valcu a spatny zhaveni a spane davkovani smesi...je to az po montazi lpg nejspis protoze je to na plyn citlivejsi ale zavada se projevuje taky na benzin ale to se nikdy nerozsviti kontrolka motoru jen kdyz to je v lpg a pak prepnu na benzin tak problem trva..diagnostika ukazuje snimac vackoveho hridele tak premyslim ze ho vymenim a uvidim co to udela dal jinak nevim co by to mohlo byt sakrajda
Já jsem ladil auto cca 3-4týdny než to jezdilo jak mělo po montáži LPG

Taky se mi zdálo vše super ale nějaké blbosti to občas dělalo. TAk jsem tam dvakrát zajel na diagnostiku a vyladění systému a pak po druhé návštěve to bylo již v pořádku. Doporučuji diagnostiku jak LPG tak benálu ta ukáže kde je problém. zda po tomto zásahu nebo je to jen problém u auta který nemá s LPG co dočinění
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 298
- Registrován: pon 03.10.2011 00:00
- Bydliště: Znojmo-Uherske hradiste
Diagnostiku mi delali v tom fedoru jak mi to montovali a rikali ze to neni problem lpg ale motoru,ze jde i na benzin citit jak tam pokuckava nejaky z valcu a jakmile se namontovalo lpg tak teprve pak se to vic projevilo a zacala to ukazovat diagnostika.
Ale ja mel pocit ze predtim auto bylo naprosto ok jen ten snimac vackoveho hridele je nejspis spatny tak tedka zkoumam jestli ten muze zapricinit vsechny ty problemy.
Jinak jsem tam byl 2krat a rikali ze uz to vic naladit nejde takze bud uz to vic neumi nebo je vazne chyba jinde.Pred tou montazi lpg diagnostika semtam vyhodila ten snimac vackoveho hridele tak me napada jedine tento problem.
Ale ja mel pocit ze predtim auto bylo naprosto ok jen ten snimac vackoveho hridele je nejspis spatny tak tedka zkoumam jestli ten muze zapricinit vsechny ty problemy.
Jinak jsem tam byl 2krat a rikali ze uz to vic naladit nejde takze bud uz to vic neumi nebo je vazne chyba jinde.Pred tou montazi lpg diagnostika semtam vyhodila ten snimac vackoveho hridele tak me napada jedine tento problem.
Zdar plynaři,
Mám za sebou první měsíc a půl provozu na plyn v "novém" 530iA E39 s Vialle LPi (plyn namontován v 110 000 km poctivých) a potřebuji odpovědi na několik otázek:
1. Lze nechat originál svíčky NGK BKR6EQUP nebo při další výměně dát NGK LPG1, jaký interval výměny svíček zvolit (na benzín 60000 km)?
2. Olej měním po 15000 km (Mobil1 0W-40) - mohu nechat nebo zkrátit na 10000 km?
3. Je normální, že auto, které jezdilo na benzín za cca 12l, jezdí za 14,3l plynu?
Díky za odpovědi.
Mám za sebou první měsíc a půl provozu na plyn v "novém" 530iA E39 s Vialle LPi (plyn namontován v 110 000 km poctivých) a potřebuji odpovědi na několik otázek:
1. Lze nechat originál svíčky NGK BKR6EQUP nebo při další výměně dát NGK LPG1, jaký interval výměny svíček zvolit (na benzín 60000 km)?
2. Olej měním po 15000 km (Mobil1 0W-40) - mohu nechat nebo zkrátit na 10000 km?
3. Je normální, že auto, které jezdilo na benzín za cca 12l, jezdí za 14,3l plynu?
Díky za odpovědi.
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
ad 1: Ano, interval můžeš zachovat
ad 2: můžeš ponechat původní interval
ad 3: Ano, je to normální, LPG má o asi 10% nižší výhřevnost než benzín
ad 2: můžeš ponechat původní interval
ad 3: Ano, je to normální, LPG má o asi 10% nižší výhřevnost než benzín
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition
-
Francis
- Výkonná rada
- Příspěvky: 5994
- Registrován: ned 31.08.2003 00:00
- Bydliště: střed Česka
- Kontaktovat uživatele:
Až si jednou přočteš celé vlákno, zjistíš, že já jezdím obyčejné Bosch FR78X, jen je měním co 15 tisíc společně s olejem a filtry.
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
323ti stock condition