Zdravím,
předem se omlouvám za teoretické OT.
Potřeboval bych poradit (poradit, ne zdupat) od někoho zkušeného ohledně lakování autodílů akrylovými laky ve spreji, konkrétně používám Dupli-Color Car's.
Lakuji jednotlivé demontované díly:
- všechny sloupky - nějaký plech
- ozdobnou lištu nad dveřmi - asi hliník
Bohužel lakuji v neadekvátních podmínkách, byl jsem vykázán ze společných prostor kvůli zápachu, již to ale musím dodělat, takže v garáži, kde je docela prašno a při současných teplotách zima, maximálně tam zapnu elektrické topení, ale to mě přijde draho a zvedne teplotu jen lehce.
Díly jsem vybrousil až na kov, do P800, základová barva, plnič, zbrosit P800, vrchní lak, dvě vrstvy. Lišty výborné, sloupky trochu horší, musím si dopomáhat fénem pro rychlejší zaschnutí kvůli prachu a tím povrch není tak "slitý", lehce pomerančový.
Po dni, kdy by měl být základní lak už vytvrzelý i v nižších teplotách jsem nanesl ochranný bezbarvý lak, a to byla chyba. Ano, lak se nanáší po krátké době, asi aby se neloupal. Výsledek je ale hrozný, lak mi naleptal tu základní barvu, je to flekaté, krapaté.
Měl bych dvě otázky:
a) Jak to opravit? Mám dvě verze - zbrousit ten bezbarvý do lesku (i s použitím pasty), pak lakovat bezbarvým znovu (ale to se může opakovat), nebo druhá - zabrousit P800, a znovu čený vrchní lak a po té půlhodině bezbarvý (ale jakékoliv smítko akorát tak zalakuji).
b) Zakryje bezbarvý lak lehce pomerančový povrch způsobený tím dopomáhání rychlejšímu zaschnutí, nebo je vhodnější to přeleštit pastou a pak lakovat bezbarvým? Chytne to pak?
Díky moc za pomoc.
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Lakování autodílů - prosím o radu
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 3460
- Registrován: sob 21.07.2007 00:00
- Bydliště: Přerov
- Klubové ID: 1477
- Kontaktovat uživatele:
Připojím se s mým dotazem...
Zbylo mi po lakování auta trochu barvy, zatíral jsem nějaké drobnosti na méně viditelných místech a pak to chtěl přetáhnout bezbarvým lakem... Koupil jsem akrylátový bezbarvý od motipu, ale ten mi tu základovou barvu ihned naleptává a totálně se to podělá. Základ sem nechal zachnout přibližně 24 hodin. Je to málo? Kde dělám chybu? Čím přesně to bylo lakováno netuším, ale vodou ředitelná barva to myslím nebude určitě.
Zbylo mi po lakování auta trochu barvy, zatíral jsem nějaké drobnosti na méně viditelných místech a pak to chtěl přetáhnout bezbarvým lakem... Koupil jsem akrylátový bezbarvý od motipu, ale ten mi tu základovou barvu ihned naleptává a totálně se to podělá. Základ sem nechal zachnout přibližně 24 hodin. Je to málo? Kde dělám chybu? Čím přesně to bylo lakováno netuším, ale vodou ředitelná barva to myslím nebude určitě.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 265
- Registrován: pát 10.09.2010 00:00
- Bydliště: Trutnov
Sprej neobsahuje tužidlo a to je ten problém...no,ono i s tužidlem by to udělalo to samé.Takže vrchní čirý-klar lak ještě do živé báze-pigment..tak se to dělá.Pokud chceš klar až někdy,abys mohl odstranit případné vady v bázi,tak až tak za 3týdny při běžným schnutí..a i tak je to nejistý.Jinak mám dojem,že i bordel v bázi,přelakovaný klarem jde vybrousit a vyleštit tak,že to není vidět.DKx píše:Zdravím,
předem se omlouvám za teoretické OT.
Potřeboval bych poradit (poradit, ne zdupat) od někoho zkušeného ohledně lakování autodílů akrylovými laky ve spreji, konkrétně používám Dupli-Color Car's.
Lakuji jednotlivé demontované díly:
- všechny sloupky - nějaký plech
- ozdobnou lištu nad dveřmi - asi hliník
Bohužel lakuji v neadekvátních podmínkách, byl jsem vykázán ze společných prostor kvůli zápachu, již to ale musím dodělat, takže v garáži, kde je docela prašno a při současných teplotách zima, maximálně tam zapnu elektrické topení, ale to mě přijde draho a zvedne teplotu jen lehce.
Díly jsem vybrousil až na kov, do P800, základová barva, plnič, zbrosit P800, vrchní lak, dvě vrstvy. Lišty výborné, sloupky trochu horší, musím si dopomáhat fénem pro rychlejší zaschnutí kvůli prachu a tím povrch není tak "slitý", lehce pomerančový.
Po dni, kdy by měl být základní lak už vytvrzelý i v nižších teplotách jsem nanesl ochranný bezbarvý lak, a to byla chyba. Ano, lak se nanáší po krátké době, asi aby se neloupal. Výsledek je ale hrozný, lak mi naleptal tu základní barvu, je to flekaté, krapaté.
Měl bych dvě otázky:
a) Jak to opravit? Mám dvě verze - zbrousit ten bezbarvý do lesku (i s použitím pasty), pak lakovat bezbarvým znovu (ale to se může opakovat), nebo druhá - zabrousit P800, a znovu čený vrchní lak a po té půlhodině bezbarvý (ale jakékoliv smítko akorát tak zalakuji).
b) Zakryje bezbarvý lak lehce pomerančový povrch způsobený tím dopomáhání rychlejšímu zaschnutí, nebo je vhodnější to přeleštit pastou a pak lakovat bezbarvým? Chytne to pak?
Díky moc za pomoc.
a)první verze-nesmysl...pokud je špatná báze,celý obrousit a znovu.Pokud jen klar,tak zdrsnit P1500 třeba (NE LEŠTIT) a přelakovat klarem (až po úplném vyschnutí prvního klaru a POZOR na pasty!!Většina leštících past je nepřelakovatelná,neb obsahují silikon,tak aby sis nenaběhl.Jinak se používá matovací gel,pokud nechceš smirgl a probrousit hrany)
a)Druhá verze-nesmysl..černá báze by ti na nevyzrálém klaru udělala to sámé,jako klar na nevyzrálé bázi,takže by se to opakovalo.
b)pokud to hodně uleješ,tak zakryje.To ovšem nedoporučuju,neb by ti to na 99% steklo a to je daleko větší peklo.Pomeranč jde vybrousit a vyleštit ,ale pozor na probroušení.
Hele,prostě to udělej celý znova a pak to vylešti a případný bordel nejdřív vybrousit(kamenem-na stékance,nebo kytičkou-na prachové částečky)